Miksi meidän pitäisi palkata sinut? - mitä tähän nyt sitten oikein pitäisi vastata.
Jäädyn aina tämän kysymyksen kohdalla, eikä syytä ole vaikea löytää
Miten ihmeessä pystyn koskaan vakuuttamaan yhtäkään työnantajaa siitä, että olen juuri se henkilö, joka kannattaa valita, kun samaa työpaikkaa hakee ties kuinka moni hakija, jolla on paljon enemmän koulutusta, kokemusta ja osaamista kuin minulla, kaikista muista erinomaisista ominaisuuksista puhumattakaan.
Kommentit (79)
No kerrot ammattitaidostasi ja aiemmista työkokemusta. Lisäksi positiivisen asenteen vuoksi varmasti sopeudut tiimiin.
Vastaan, että olen ylivertaisesti muita huonompi eikä teidän kannata eikä pidäkään palkata minua.
Olen huolellinen, tunnollinen ja tarkka työntekijä, ja vaikka minulla ei ole kokemusta haettavasta tehtävästä, olen tarvittaessa valmis oppimaan uutta.
Vierailija kirjoitti:
Tarvitsen rahaa on suora ja rehellinen vastaus.
No ei kovin houkuttelevaa työntekijältä. Pelkän rahan takia teen töitä saatana. Tottahan se voi toki olla, mutta eihän nyt niin saa sanoa! Työnteon motiivin pitää olla jotain elämää suurempaa haha.
Minä sanon, että anteeksi nyt vain, mutta olette tainneet erehtyä henkilöstä. Minä en ole teille hakenut töihin.
Aivan naurettava kysymys. Suurin osa ihmisistä tekee duunia vain ja ainoastaan rahan takia.
Tässä kohdassa kerrot sinun hyvistä ominaisuuksista. Kannattaa valita sellaisia ominaisuuksia joista on hyötyä hakemassasi työssä. Sinun ei kannata miettiä onko joku mahdollisesti sinua parempi vaan kertoa omista hyvistä ominaisuuksista muihin vertaamatta. Joitain omia heikkouksia voi tässä kohdin myös yrittää kääntää vahvuuksiksi. Esim. Miksi kokemattomuudesta voisi olla hyötyä työnantajalle. Siksi että et ole urautunut vaan sinun on helppo omaksua uusia toimintatapoja, työ olisi sinulle uusi ja sinulle riittäisi paljon opittavaa joten viihtyisit työssä varmaan pidempään kuin sellainen jolle homma on jo täysin tuttu jne.
27. Ei sitä saa ääneen sanoa ja paljastaa.
Aivan naurettava kysymys. Enhän minä edes teille ole hakenut töihin!
Koko nykyajan työnhaku on täyttä pelleilyä.
Tässä kohtaa haastattelua ole painottanut omaa motivaatiota kyseistä työtä ja alaa kohtaan. Useimmiten hakemani työpaikat ovat olleet sellaisia selkeitä jatkumoita urakehitykselle eli on saanut jotain uutta työnkuvaa ja vastuuta ja jonkunverran on tuttua asiaa ollut aiemmasta työstä. Ja ala, jolla työskentelen on itselleni se unelmatyö jo itsessään, joten tällöin on helppo perustella vastaus kun uskoo itsekin siihen.
Vierailija kirjoitti:
Olen huolellinen, tunnollinen ja tarkka työntekijä, ja vaikka minulla ei ole kokemusta haettavasta tehtävästä, olen tarvittaessa valmis oppimaan uutta.
Huolellinen, tunnollinen ja tarkka oli suotavaa olla joskus ennen. Tänä päivänä nuo eivät ole kovinkaan haluttuja ominaisuuksia
"Oon silleen kauden paras pelaaja, paalupaikalla ja limited edition, nyt huipputarjous sinulle korottamalla maksuajalla."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huolellinen, tunnollinen ja tarkka oli suotavaa olla joskus ennen. Tänä päivänä nuo eivät ole kovinkaan haluttuja ominaisuuksia
Minäkin olen tuollanen, se olisi totuus. Mitä nykyään pitää olla? Sosiaalinen, aurinkoinen, ilopilleri, tiimipelaaja ja ennen kaikkea hyvä tyypi? No niinpä tietysti. Onneksi ei enää tartte töitä hakea, koska en ikinä alkaisi puhumaan paskaa (eikä tietysti valittaisikaan).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se ei minua kiinnosta. Laitan tuon tekstin neljään työhakemukseen kuussa. Miksi? Koska olen myös rehellinen työntekijä. Ja olen tarvittaessa valmis oppimaan uutta.
Rehellinen työhakemus: En tule kenenkään kanssa toimeen ja uuden oppiminen tuottaa tuskaa.
Sanoisin jotain, että tuon kahvipaketin ja pullaa säntillisesti kahvihuoneeseen. Kyllä sekin jotain minusta työntekijänä kertoo, eli tykkään viettää tauot muiden kanssa ja pulla tehostaa työntekoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä kysyn miksi minun kannattaisi tulla teille töihin. En ivallisesti vaan ihan kiinnostuksesta.
Miksi edes hait paikkaa, jos tuollaista pitää kysyä haastattelussa?
No enhän voi tietää työilmapiiristä tai mistään muustakaan kysymättä. Hän voisi vaikka esitellä minulle viimeisimmän henkilöstön työhyvinvointikyselyn tulokset. Meillä on alinta kastia ainakin.
Vierailija kirjoitti:
'Koska isäni on presidentti'.
Toimii Upissa.
Olen kaikista motivoitunein.
Ei kannata.
Varastan kaiken minkä irti saan, lusmuilen ja dokaan.