Miksi meidän pitäisi palkata sinut? - mitä tähän nyt sitten oikein pitäisi vastata.
Jäädyn aina tämän kysymyksen kohdalla, eikä syytä ole vaikea löytää
Miten ihmeessä pystyn koskaan vakuuttamaan yhtäkään työnantajaa siitä, että olen juuri se henkilö, joka kannattaa valita, kun samaa työpaikkaa hakee ties kuinka moni hakija, jolla on paljon enemmän koulutusta, kokemusta ja osaamista kuin minulla, kaikista muista erinomaisista ominaisuuksista puhumattakaan.
Kommentit (79)
Kerron omasta erityisosaamisesta jota muilla ei ole.
Tuossa kohtaa alan avata puseroni nappeja, rintsikoita ei ole alla.
Vierailija kirjoitti:
Niin mehän kaikki olemme erityisosaajia. Mistä tiedät, onko jollakin hakijalla vielä erityisempää?
Vierailija kirjoitti:
Perseen ja nenän kaivelu
Nykyään menestyvät vain itseään rakastavat ekstovertit.
Meille olemassaololleen oikeutusta etsiville introverteille ei enää ole sijaa tässä yhteiskunnsssa.
Koska tämä työpaikka on kuin minulle luotu.
joo, et voi tietää, ketkä kaikki muut tuota työtä hakevat ja mitä ne tuohon kirjoittavat. Mutta tiedät kyllä - tai osaat aiakin arvioida - että missä olet vähän erilainen ja mikä on sinun etulyöntiasemasi verrattuna saman alan keskimääräisiin hakijoihin. Sitten kirjoitat, että muuten pystyt ihan samaan kuin suurin osa muistakin, mutta lisäksi juuri sulla on juuri nämä ja nuo edut.
Parasta olisi tietty jos sun eduista edes joku olisi sellainen, mitä työnantaja on ilmoituksessa sanonut kaipaavansa.
Ei tämäkään tietenkään tarkoita, että sinua välttämättä tämän perusteella palkattaisiin Työnantaja sitten itsekseen miettii, mitä he tarjokkaiden joukosta eniten haluavat.
Nykyään taitaa olla vaikea päästä työelämään..
Vierailija kirjoitti:
Meille olemassaololleen oikeutusta etsiville introverteille ei enää ole sijaa tässä yhteiskunnsssa.
Ekstrovertit siis, typo
Vierailija kirjoitti:
Vastaa, että kysymykseen olisi vastuutonta vastata, koska et tunne muita hakijoita.
Tää on hyvä! Otan käyttöön!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin mehän kaikki olemme erityisosaajia. Mistä tiedät, onko jollakin hakijalla vielä erityisempää?
En tiedäkään, mutta lähden siitä, että minulla on paras osaamissetti työhön. Loppu on sitten rekrytoijan päätettävissä.
Vierailija kirjoitti:
Nykyään taitaa olla vaikea päästä työelämään..
Pitäisi olla niitä suhteita.
Vierailija kirjoitti:
Introverttiys on paras tekosyy itsensä lokeroimiseen työelämässä. No jääpä muille enemmän työpaikkoja.
Kysymys on epäoleellinen, jos kyseessä on jokin lyhyt kesätyö tai homma, jonka kuka tahansa pystyy tekemään. Sen sijaan osaamista vaativissa hommissa työnantaja testaa, mitä työnhakija pystyy tuomaan pöytään TYÖNANTAJAN näkökulmasta. Koska kyseessä ei ole hyväntekeväisyys, työntekijän pitäisi pystyä tuottamaan palkkakustannuksensa ja sen päälle ektraa yritykselle, jotta minkäänlaisen yritystoiminnan pyörittäminen olisi edes mahdollista. Vaikka kysymys on kaikissa rekryoppaissa peruskysymyksenä, se voi oikeasti kertoa työnantajalle, ymmärtääkö työntekijä mitään liiketoiminnasta tai tehtävänkuvastaan.
Erityisesti teknisillä aloilla on paljon erikoisosaajia, jotka osaavat ties mitä, mutta oikeampi kysymys on, mitä työnantaja hyötyy siitä ja onko palkattavalla henkilöllä samanlainen ajatus työtehtävästä kuin palkanmaksajalla.
Vierailija kirjoitti:
Koska olen ehdottomasti paras henkilö tuohon työhön.
Miksi olet paras?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen huolellinen, tunnollinen ja tarkka työntekijä, ja vaikka minulla ei ole kokemusta haettavasta tehtävästä, olen tarvittaessa valmis oppimaan uutta.
Huolellinen, tunnollinen ja tarkka oli suotavaa olla joskus ennen. Tänä päivänä nuo eivät ole kovinkaan haluttuja ominaisuuksia
No "Olen välinpitämätön, huolimaton ja piittaamaton" sitten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jokainen tietysti vastaa omasta näkökulmastaan käsin ja tuo omia vahvuuksiaan esiin. Ei tuossa nyt ole tarkoituskaan tuntea kaikkia muita hakijoita ja vertailla kaikkien osaamista itseensä.
Eri
Vierailija kirjoitti:
Tuollainen säälissä ja katkeruudessa rypevä ei ainakaan mitään töitä saa. Asenne muutosta!
Vastaa, että kysymykseen olisi vastuutonta vastata, koska et tunne muita hakijoita.