Vapautuuko apteekit ja lääkemyynti viimein kun tulee porvarihallitus
Kommentit (15)
Mun mielestä lääkereseptien kirjoittaminen ja leikkaushoidot pitäisi vapauttaa. Saisi reseptit helpommin ja pääsisi kaihileikkaukseenkin ilman parin vuoden jonotusta.
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä lääkereseptien kirjoittaminen ja leikkaushoidot pitäisi vapauttaa. Saisi reseptit helpommin ja pääsisi kaihileikkaukseenkin ilman parin vuoden jonotusta.
Kaihileikkaukset on vapautettu, yksityiset silmäasemat vastaavat siitä.
Toivon että apteekit pysyvät valvonnan alla, niin suuren osan tuloistaan saavat Kelalta.
Vierailija kirjoitti:
Jeps. Minä haluan kans päästä lekkaamaan. Ja voin hyvin kirjoitella reseptejäkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jeps. Minä haluan kans päästä lekkaamaan. Ja voin hyvin kirjoitella reseptejäkin.
: D
Kyllä. Myös autovero poistuu ja alkoholin kaikki rajoitukset.
Kaikki työtätekevät saavat myös miljoona dollaria ja kartanon, sekä Porschen tai Ferrarin.
Myös kaikki pääsevät töihin. Lapset, vanhukset, sairaat ja vammaiset.
Ilon ja onnen päivät koittavat kaikille.
Aprillia!
Ei oikeisto vapauta yhtään mitään. Halpatyöläisiä saadaan lisää ja suomalaisilta leikataan. En ylläty jos tulee pakkolakeja varsinkin työttömille. Palkatonta työtä vuorineuvosten firmoille.
Apteekkien ja lääkemyynnin vapauttaminen tai sääntelyn muuttaminen on poliittinen päätös, joka vaatii lakimuutoksia ja -uudistuksia. Päätökset tehdään demokraattisesti vaaleilla valittujen poliittisten päättäjien toimesta, eikä niitä voida tehdä yhden hallituskauden aikana. Vaikka porvarihallituksella olisi tavoitteena muuttaa sääntelyä, päätöksiä tulee aina arvioida tarkasti esimerkiksi potilasturvallisuuden, lääkehuollon toimivuuden ja lääkkeiden saatavuuden kannalta.
Onhan apteekissa paljon tuotteita jotka ei millään tavalla vaarallisia, miksei esim Biorion tuotteita myydä marketissa? Ärsyttävää aina kyttäillä apteekkien aukioloja
Tietenkin. Köyhät vapautuvat rahoistaan ja lehmät lentävät. Taivas avautuu rikkaille ja elämä muuttuu ihanaksi.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä. Myös autovero poistuu ja alkoholin kaikki rajoitukset.
Kaikki työtätekevät saavat myös miljoona dollaria ja kartanon, sekä Porschen tai Ferrarin.
Myös kaikki pääsevät töihin. Lapset, vanhukset, sairaat ja vammaiset.
Ilon ja onnen päivät koittavat kaikille.
Aprillia!
Porschen tai Ferrarin
En minä ainakaan tuollaisia louskuja huoli.
Vierailija kirjoitti:
Onhan apteekissa paljon tuotteita jotka ei millään tavalla vaarallisia, miksei esim Biorion tuotteita myydä marketissa? Ärsyttävää aina kyttäillä apteekkien aukioloja
No eihän noita tarvitse kyttäillä kun ovat auki aamu 7 aina ilta 22 saakka. Eikai sinun yöllä tarvitse mennä apteekkiin? Ja jos tarvitsee silloin on päivystävä apteekki auki.
Minusta kilpailu pitäisi vapauttaa, MUTTA sen tulisi olla tarkasti säädeltyä edelleen.
Esim. pitää taata että joka kunnassa tmv. alueella on vähintään 1 apteekki. Ja repestilääkkeillä ei saa valikoimat/hinnat vaihdella, eli esim. kaikista apteekeista tulee saada vaikka epipen-kynä (heti) ja samaan hintaan jne.
Ja apteekkiverolla tuettaisiin syjässä olevia apteekkeja.
Lisäksi ei voisi poimia vain krisikoita kakusta, vaan jos on marketissa apteekki, se on sitten kunnollinen, ei mikään miniversio. Ja pitää olla koulutettu henkilökunta!
Kannattaa muistaa myös se, että esim. S-ketju koitti polkea palkkoja S-pankin kautta. Pankkialan tes on parempi mitä kaupan alan (palkka ja myös erilaiset ilta- ym. iisät) S koitti saada pankkityöntekijänsä kaupan alan tessin alle. Eli jos muutos tulee, palkkoja ei saa alkaa polkemaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No eihän noita tarvitse kyttäillä kun ovat auki aamu 7 aina ilta 22 saakka. Eikai sinun yöllä tarvitse mennä apteekkiin? Ja jos tarvitsee silloin on päivystävä apteekki auki.
Syrjemmässä ei ole noin. Ja kerran itse kotiduin Tayssista klo 23 maissa, juuri ehdin keskustan 24 avoinna olevaan apteekkiin. Toki päivystyksestä saa tarvittaessa "ensilääkkeet" kotiin, mutta sairaana sekin rankkaa jos seuraavana päivänä lähdettävä apteekkiin.
Jos vapautuu, kaikki osapuolet tulevat taatusti yllättymään