Kysymys lestadiolaisille
Ihan vilpittömästi ja uteliaani kýsyn seuraavaa (ja pyydän rehellisiä, suoria vastauksia):
Onko pelastusta liikkeeseenne kuulumattomille? Olen itse uskossa Jeesukseen Kristukseen ja Hän on minulle kovin rakas. Minulla on lestadiolaisia kavereita ja jopa ystäviä (ja sukulaisiakin), mutta kukaan heistä ei ole koskaan hyväksynyt minua uskovaiseksi. Olen tehnyt parannuksen 20-vuotiaana ja silloin minulle on julistettu synnit anteeksi. Tuosta on jo useampi vuosikymmen aikaa. Luen Raamattua päivittäin, käyn seurakunnan Jumalanpalveluksissa ja rukoilen joka päivä. Vaikka rakkaat lestadiolaiset ystäväni eivät hyväksykään minua sisarekseen Herrassa, minua lohduttaa Jeesuksen sanat: "Joka minun luokseni tulee, sitä minä en aja pois." Ja: "Joka uskoo ja kastetaan, hän pelastuu." Ja:" Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut." Mitään muuta Jeesus ei Raamatun lehdillä vaadi, kuin (ja tämä toki on paljon) uskomista Häneen ja elämänsä rakentamista Hänen varaansa. Tietenkin siihen kuuluu myös kuuliaisuus Jeesukselle, Hänen tahtonsa täyttäminen, missä me poloiset ihmiset emme tietenkään läheskään aina onnistu. Mutta Vapahtajamme on armollinen ja rakastaa meitä hurjan paljon. Kiitos Jeesus, että saan olla sinun lapsesi! Kukaan muu kuin Herra Jeesus ei ratkaise minun ikuisuuttani.
Kommentit (87)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jumala päättää kuka pelastuu, ei lestadiolaiset tai Päivi Räsänen
Kristittyjä jumala tuskin ainakaan diggailee, kun kristityt ovat surmanneet ja kiduttaneet ja jopa polttaneet elävältä miljoonia ihmisiä mukamas jeesuksensa nimessä.
Lähde miljoonille poltetuille?
Eikö yksikin elävältä poltettu ihmisraukka olisi liikaa rakastavalle ja hyvälle jumalalle?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jumala päättää kuka pelastuu, ei lestadiolaiset tai Päivi Räsänen
Kristittyjä jumala tuskin ainakaan diggailee, kun kristityt ovat surmanneet ja kiduttaneet ja jopa polttaneet elävältä miljoonia ihmisiä mukamas jeesuksensa nimessä.
Lähde miljoonille poltetuille?
Älä pidätä hengitystä. Aika harva tuollaisia lukuja huuteleva tietää, että mm. noitavainot olivat melkein kokonaan protestanttien touhuja, ja kestivät muutamia vuosikymmeniä 1600-luvulla.
Katolinen kirkko keskittyi kristityksi kääntyneiden juutalaísten vaínoamiseen - etenkin Espanjassa.
Amerikoissa tulikin sitten ehkä jopa kymmeniä miljoonia intiaaniuhrẹja - mutta ei heitä kirkko tụhonnut vaan valkoisten mukana tulleet taudit. Sitä
Mitä unohdin? Niin, ristiretkẹt. Taistelua Välimeren pohjukan kauppareittien hallinnasta. Niissä hommissa paremmin menestyminen olisi ollut sikäli suotavaa että Itä-Rooma ei olisi joutunut saraseenien ja siten islamín vallan alle.
Ristiretketkin taidettiin aloittaa vasta kun 2/3 kristikunnasta oli vallattu muslimivalloittajien toimesta ja arabiheimojen harjoittama pyhiinvaeltajien ryöstäminen ja murhaaminen alkoi käydä sietämättömäksi.
Lestadiolaisten mielestä muut eivät pelastu. Puheissa käytetään esimerkkeinä juuri kaltaisiasi ihmisiä ja todetaan että vaikka olisi kuinka hyvä ja uskovainen ihminen, ei se pääse taivaaseen jos ei usko ja noudata niitä ohjeita joita lestadiolaisuuteen kuuluu.Ulkopuoliset ovat lestadiolaisten mielestä armosta osattomia. Jos oma lapsi tai muu läheinen jättää uskon voidaan kysyä, että miksi et halua taivaaseen ja muistuttaa, että muu perhe pääsee taivaaseen ja tämä yksi ei.Siksi erkaantuminen tarkoittaa ikuisen kuoleman valitsemista ja on niin vaikeaa lähtijälle.
Sielä puhutaan myös esimerkiksi väärästä hengellisyydestä tai hurmoshenkisyydestä, jollaiseksi ketjun aloittajakin varmaan todettaisiin. Kaikkiin tavallisiin kirkkoon kuuluviin suhtaudutaan surullisesti koska ne luulevat pelastuvansa mutta lestad. mielestä eivät pelastu. Lestadiolaiset on viisaita neitsyitä ja muut tyhmiä neitsyitä.
Kiitos kaikille vastauksistanne. Olen ketjun aloittaja, enkä ihan tarkkaa vastausta kysymykseeni saanut, mutta taidan kuitenkin tietää nyt vastauksen. Minun luottamukseni on Jeesuksen sovitustyössä ja hänen lupauksessaan, ettei hän hylkää luokseen tullutta. Olen vain hieman surullinen siitä, ettemme voi vl-ystävieni kanssa jakaa yhteistä uskoa ja yhdessä iloita Herrastamme. No, varmaan taivaassa sitten...
LESTADIOLAISET ON MYLLYNKIVIÄ SAANEET AJAMALLA IHMISIÄ POIS JEESUKSEN TYKÖÄ.
Hellarit on varastanut kristityiltä pahasti käy heille . Vapareille ja muu uskoisile lopulta.
Älä pidätä hengitystä. Aika harva tuollaisia lukuja huuteleva tietää, että mm. noitavainot olivat melkein kokonaan protestanttien touhuja, ja kestivät muutamia vuosikymmeniä 1600-luvulla.
Katolinen kirkko keskittyi kristityksi kääntyneiden juutalaísten vaínoamiseen - etenkin Espanjassa.
Amerikoissa tulikin sitten ehkä jopa kymmeniä miljoonia intiaaniuhrẹja - mutta ei heitä kirkko tụhonnut vaan valkoisten mukana tulleet taudit. Sitä ei oikein hyvin voi laittaa kristittyjen syntitiliin.
Mitä unohdin? Niin, ristiretkẹt. Taistelua Välimeren pohjukan kauppareittien hallinnasta. Niissä hommissa paremmin menestyminen olisi ollut sikäli suotavaa että Itä-Rooma ei olisi joutunut saraseenien ja siten islamín vallan alle.