Helsingin matkailupäällikkö: meillä on täällä ihan mielettömät hiekkarannat!
Olen asunut Stadissa 24 vuotta enkä ole mielettömiä hiekkarantoja vielä nähnyt, mikäli sillä tarkoitetaan hienoja.
Kommentit (49)
24 vuotta stadissa asunut etkä löydä stadista uimarantoja? Aika avutonta.
Vierailija kirjoitti:
Minusta silokalliorannat ovat paljon mukavampia.
Nimenomaan, ja niitähän Helsingissä kyllä on. Hiekkarannat on rannoista v*ttumaisimpia. Kuka haluaa rymytä siinä pölyssä ja paskassa?
Vierailija kirjoitti:
Tietäjät tietää. En kerro, mistä nämä hiekkarannat löytyvät, ja toivottavasti pysyykin suurelta yleisöltä salassa.
Ne ovat talvella jään ja kesällä sinilevän vieressä.
Vierailija kirjoitti:
Onhan täällä hienoja hiekkarantoja... Mutta se vesi on sellaista ruskeaa haisevaa liejua ja bonuksena sinileväkukinnot. Tuntuu, että ihmiset ovat vain hyväksyneet, että tämä vesi nyt näyttää tältä.
Itse menen kyllä muualle uimaan.
Määrittele hieno. Referenssi:
Jos aiotaan koko maailman matkailijoista kilpailla, niin silloin on pidettävä hiukan suuta tiukemmalla siitä mikä on mielettömän hienoa. Tulee aika paha pettymys rantalomailijoilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan täällä hienoja hiekkarantoja... Mutta se vesi on sellaista ruskeaa haisevaa liejua ja bonuksena sinileväkukinnot. Tuntuu, että ihmiset ovat vain hyväksyneet, että tämä vesi nyt näyttää tältä.
Hienoa on siis mielestäsi turistiteollisuuden ylituotteistettu kaupallinen ranta jossa jo viivasuorat aurinkovarjorivit aiheuttaa näppylöitä?
Onhan nää mielettömän hienot jos tietää missä ne on. Ja pystyy uimaan kylmässä vedessä. 😄
PS. Vanhana stadilaisena tunnen jokaisen rannan ja oikeesti on hienoja paikkoja.
Kyllä Helsingissä kivoja rantoja on mutta en tykkää mennä mereen. Kallahdenniemi on paras ja Lauttasaari. Voi kahlailla kun pitkään on matalaa. Sitten on paljon pieniä rantoja joista harvempi tietää :)
Aurinkolahti on ehkä sellainen missä hiukan on jotain etelän rannan ja rantabulevardin fiilistä.
Vuosaaressa on useampikin iso hiekkaranta.
Vaikeehan sitä on arvostaa, mikä itselle on itsestäänselvää.
Myös Espoossa ja Vantaalla on ihania rantoja.
Vesi vaan on turhan kylmää suurimman osan aikaa vuodesta.
Vierailija kirjoitti:
Marjaniemessä on hieno hiekkaranta, jos oikein muistan 🤔
Niin, Hailuodon Marjaniemessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hienoa on siis mielestäsi turistiteollisuuden ylituotteistettu kaupallinen ranta jossa jo viivasuorat aurinkovarjorivit aiheuttaa näppylöitä?
Joo ei kiitos. Luonnon ranta paras ranta ja sitten kelluva puulaituri. Hyvä, jos rannalla on myös vähän puiden varjoa välissä. Suomessa on ihannia rantoja, vedet vaan turhan sameita ja kylmiä.
Mitä niillä hiekkarannoilla edes tekee kun on kylmää 11,5 kuukautta vuodessa? Helsingissä puhaltaa hyinen merituuli vuoden ympäri, korkeintaan heinä-elokuun vaihteessa voi olla hyvällä tuurilla kaksi viikkoa rantakeliä.
Vierailija kirjoitti:
Myös Espoossa ja Vantaalla on ihania rantoja.
Vesi vaan on turhan kylmää suurimman osan aikaa vuodesta.
Espoo ja Vantaa on jo Järvi-Suomea. Järviä ja lampia muutaman kilometrin välein.
Itä-Vantaan Kuusijärvikin on ihana, vaikka vähän turistirysä. Mutta jos pitäis ulkkareille esitellä mökkitunnelmaa eikä oo omaa mökkiä, niin veisin sinne.
Kesän viileys on nykyajan globaalia luksusta. Suomalaiset vaan ei osaa kaupallistaa omia hienouksiaan.
Vierailija kirjoitti:
Jos aiotaan koko maailman matkailijoista kilpailla, niin silloin on pidettävä hiukan suuta tiukemmalla siitä mikä on mielettömän hienoa. Tulee aika paha pettymys rantalomailijoilla.
Suomeen rantalomalle? Nyt olen kuullut kaiken.
Onhan niitä, mutta niistä ei ole hyötyä, kun kesällä on 14 astetta.
Vierailija kirjoitti:
Kesän viileys on nykyajan globaalia luksusta. Suomalaiset vaan ei osaa kaupallistaa omia hienouksiaan.
Joo, jos olisi 20-25 lämmintä. Kukaan ei tule viettämään kesää 15 asteeseen vesisateeseen.
Vierailija kirjoitti:
Kuulema maailman onnellisin paikka, koska maailman ilkeimmt ihmiset.
Pk-seudun ulkopuolella asuu kansaa, joka tuntee outoa katkeruutta Helsinkiä ja sen ympäristöä kohden. Onkohan mitään muuta maata jossa on näin? Ja oudointa on se katkeruus, joita osa tuntee ja asuu itse ihan muualla. En minä tunne mitään katkeruutta Oulun, Rovaniemen yms. asukkaita kohtaan, vaan ne ovat kaupunkeja, joissa asuu suomalaisia ja kaikki seudut suomessa ovat näkemisen ja kokemisen arvoisia. Ja varsin outoa olisi arvostella sellaisia paikkoja, joissa käy esim. kerran 20 vuodessa.
https://www.hel.fi/fi/kulttuuri-ja-vapaa-aika/ulkoilu-puistot-ja-luonto…
Siinähän noita.