Onko kokemuksia kertoa? Puhelimella, sähköpostilla ja henk.koht.kontaktissa ihmiset eivät keskustele, kuuntele eivätkä kiinnostu mistään?
Millaisia kokemuksia teillä toisilla on?
Minua ihmetyttää kun ihmiset edes sukulaiset eivät kysy eivätkä jatka keskustelua jos en itse kysele kuulumisia ja toisten tuttujen vointeja.
Tuntuu, ettei ihmisiä kiinnosta mitenkään jutteleminen. Ei edes liikkeiden tajouksista tai mieleisistä syötävistä tai vaikka millaisen puutarhalaitteen ovat kokeneet hyväksi. On niin yksipuolista ja kontaktin ottaminen otsikossa mainitsemilla tavoilla tuskin tuottaa uutta keskustelua.
Ovatko nuoret sellaisia, etteivät kysele ja varsinkaan kerro ajankohtaisista asioistakaan, jos ei henkilökohtaisia halua kertoa.
Kommentit (28)
Ajankohtaisista asioista, kuten ryyppy- ja panokuvioista, yleensä kerrotaan kavereille ja luotetulle lähipiirille, ei uteleville boomer-tädeille.
Tarkoitatko uudella puutarhanhoitolaitteella jotain dildoa? Ne ovat hei vähän liian yksityisiä asioita somessa kerrottaviksi.
Juu kyllähän sitä nykyään lähinnä tuijotellaan erinäisiä ruutuja. Vauvasta vaariin.
Vierailija kirjoitti:
Niimpä, harmittaa. Itse kaipaisin sitä turhaa höpinää mutta viestitellä tai soitella eivät ihmiset ehdi, puhumattakaan mistään nopeista kyläilyistä. Jos haluaa nähdä pitää se sopia parin kk päähän vähintään ja sitten joku kunnon illanistujainen mihin pitää panostaa sitä ja tätä. Tykkäsin siitä kun olin lapsi niin varsinkin kesällä arki iltana saatettiin pyöräillä jonkun luo katsomaan ovatko kotona, sitten saatettiin istua tunti tai vajaa niiden pihalla kylässä ja juttelemassa.
Just tuota se on! Eletään sellaista aikaa, ettei tästä hyvä seuraa. Lapset ovat täysin jumittuneet Suomeen, muualla ei ole kavereita, ei harrastuksia, ei intoa lähteä tapaamaan ketään.
Miten voitaisiin palata aikaan entiseen, kyläillä ja puhua niitä näitä ilman kännykkään tuijottelua.
Se entinen oli aivan ihanaa aikaa. Nuoruudesta muistan kuinka vapaasti käytiin naapureissa kyläilemässä ja päinvastoin. Tapaamisia ei peruttu. Oltiin kiinnostuneita toistemme tekemisistä, haluttiin kertoa asioista ja ottaa neuvoja vastaan. Nykyään mikään ei näytä huvittavan, en tiedä mistä se on pois... onko vain niin kiva istua kotona ja päivittää facebookkia, selata tiktokkia jne jne.
Itse en kuulu mihinkään yhteisöön... siksi kai en ole kenenkään ystävä.
Harva nuori on kiinnostunut juttelemaan jostain Citymarketin tarjouksista, makaronilaatikoista tai oksasilppureista. Nuorilla on nuorten maailma ja omat jutut. Moni ei tykkää myöskään jos yhteydenpito on kovin tungettelevaa tai ihminen ei ole erityisen tuttu.
Nykyään saa ostettua sovelluksesta höpikaverin tietyksi aikaa. Japanissa on myös yrityksiä, jotka ovat erikoistuneet ylipainoisten ihmisten seuran välittämiseen, esim. lounaalle tai illalliselle. Tilaaja maksaa.
Monissa palvelutaloissa ovat iloisia jos sinne menee höpisemään vanhusten kanssa.
Nykyään sukulaisuus ei enää velvoita yhteydenpitoon. Sukulaisiin pidetään usein harvemmin yhteyttä kuin satunnaisiin tuttuihin.