Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko kokemuksia kertoa? Puhelimella, sähköpostilla ja henk.koht.kontaktissa ihmiset eivät keskustele, kuuntele eivätkä kiinnostu mistään?

Vierailija
29.06.2025 |

Millaisia kokemuksia teillä toisilla on?

Minua ihmetyttää kun ihmiset edes sukulaiset eivät kysy eivätkä jatka keskustelua jos en itse kysele kuulumisia ja toisten tuttujen vointeja.

Tuntuu, ettei ihmisiä kiinnosta mitenkään jutteleminen. Ei edes liikkeiden tajouksista tai mieleisistä syötävistä tai vaikka millaisen puutarhalaitteen ovat kokeneet hyväksi. On niin yksipuolista ja kontaktin ottaminen otsikossa mainitsemilla tavoilla tuskin tuottaa uutta keskustelua.

Ovatko nuoret sellaisia, etteivät kysele ja varsinkaan kerro ajankohtaisista asioistakaan, jos ei henkilökohtaisia halua kertoa.

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On hauska jutella marketeissa ja bussipysäkillä ihmisten kanssa. Useimmat tosin ovat kovasti omissa oloissaan ja vähän myrtyneen näköisiä.

Vierailija
2/28 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset ovat kännyköiden kanssa lähes kauttaaltaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaisia ei kiinnosta enää nykyään tyhjänpuhuminen, tule sinäkin nykyaikaan ja ole hiljaa.

Vierailija
4/28 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin ihmisillä on ainainen kiire?

Vierailija
5/28 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en voi olla hiljaa, kun huomaan, että pizzat tilataan kotiovelle tai muuten ruoka kotiovelle. Ihan kuin vanhoille ihmisille, jotka eivät kykene liikkumaan.

Vierailija
6/28 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en voi olla hiljaa, kun huomaan, että pizzat tilataan kotiovelle tai muuten ruoka kotiovelle. Ihan kuin vanhoille ihmisille, jotka eivät kykene liikkumaan.

Voi olla elokuvailta tai seksisessio käynnissä. Ei ole kuitenkaan sinun asiasi 

Vierailija
7/28 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyihmiselle toinen ihminen on vain vaihdantaa varten.

Jos et ole hyödyksi, sinua ei ole olemassa.

Vierailija
8/28 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoja. Onkohan ne muuttuneet osittain "zombiksi" jossain vaiheessa tai piikit lisänneet autismia. Ehkä heillä on muita kavereita ja tuttuja, perheenjäseniä, joiden kanssa sen verran puhutaan kun ehtii.

Vierailija
9/28 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kenelläkään ole enää aikaa turhalle höpinälle

Vierailija
10/28 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niimpä, harmittaa. Itse kaipaisin sitä turhaa höpinää mutta viestitellä tai soitella eivät ihmiset ehdi, puhumattakaan mistään nopeista kyläilyistä. Jos haluaa nähdä pitää se sopia parin kk päähän vähintään ja sitten joku kunnon illanistujainen mihin pitää panostaa sitä ja tätä. Tykkäsin siitä kun olin lapsi niin varsinkin kesällä arki iltana saatettiin pyöräillä jonkun luo katsomaan ovatko kotona, sitten saatettiin istua tunti tai vajaa niiden pihalla kylässä ja juttelemassa. 

Vierailija
11/28 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluaa juttuseuraa niin lähiöpubista usein löytyy. Jos haluaa seurueen ympärilleen niin tarjoaa pari kierrosta

Vierailija
12/28 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on ajan henki. Ihmiset on täysin sisäänpäin kääntyneitä. Puoliso ja perhe voi olla poikkeus, mutta nekin päättyy eroon ja sitten ei ole sitäkään.

Vierailija
13/28 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Just tämä. Kommunikointi on typistynyt siihen, että tykätään kymmenien ihmisten jutuista instassa ja facessa jp. Loppu aika menee pelaamiseen, suoratoistoihin jne. Ei ole enää oikeita kohtaamisia. Nyt vielä keskustellaan älyjuttujen kanssa. Pakko sopeutua. Kai baareissa ihmiset vielä juttelevat toistensa kanssa? Ja tinderissä? Itse en saa ainakaan ketään lähtemään yhtään mihinkään. Luulin että vika on minussa. Ehkä ei. Kaikki tuttavani ovat illat p. pystyssä sohvalla katsomassa telkkaria ja kännykkää.

Vierailija
14/28 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai niinku päästä varpaisiin? Sun suomen kielessä on hiomista. Ehkä sun kanssas ei jutella kun kukaan ei ymmörrä, mitä yrität sanoa.

Vierailija
15/28 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mihin ihmisillä on ainainen kiire?

Töihin ja kotiin. Moni noudattaa määräaikoja mutta ei tietenkään rantojen reiskat, joita kiinnostaa vain 9.00 ja 21.00, jolloin alkoholin myynti alkaa ja loppuu.

Vierailija
16/28 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole kokemuksia sillä meidän pienessä mutta laadukkaassa piirissä kaikki ovat kiinnostuneita toistensa asioista, keskustelevat ja kuuntelevat ym. 

Vierailija
17/28 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en halua jutella kaupassa oudon hyypiön kanssa. En bussipysäkillä enkä missään. Yök.

Normaalien kanssa voin sanan, pari vaihtaa.

Älkää hoidattako yksinäisyyttänne ventovierailla, joilla on kiire lastensa luo tms.

Täältä löytyy juttuseuraa yksinäisyyteen:

Miessakit.fi

helsinkimissio.fi

Vierailija
18/28 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä voit kun kerran väärälle tyypille auot.

Vierailija
19/28 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap vaikuttaa sen verta rasittavalta, etten yhtään ihmettele, että ihmiset vaivihkaa yrittää antaa ymmärtää, että toivovat ap:n jättävän heidät rauhaan. Siinä syy, mikseivät vastaa uteluihin ja jatka keskustelua.

Vierailija
20/28 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kenelläkään ole enää aikaa turhalle höpinälle

On aikaa lähes jokaisella aikaa turhaan höpinään somessa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä yhdeksän