Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

onko palstalaiset tosiaan suurin osa varakkaita?

Vierailija
29.06.2025 |

On velattomat autot, mökit, asunnot, painavat osakesalkut jne. Kateeksi käy

Kommentit (201)

Vierailija
181/201 |
30.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä laitoin tänne aloituksen jossa kysyin mikä on se mittari ja varallisuuden jolla ihminen voi julistaa olevansa suomessa rikas ja varakas...Aloitus poistettiin 10 minuutissa..

Ihmettelin tätä että miksi asiasta jaa keskustella ja tein uuden aloituksen ..

Sama juttu 10 minuuttia niin aloitus lähti

Vierailija
182/201 |
30.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänä vuonna tuli uudistus, että kaupunki joutuu maksamaan puolet ansiosidonnaisesta tai työmarkkinatuesta jo 100 päivän työttömyyden jälkeen ja vain tes-palkkatyö kelpaa sakkomaksuihin työttömistä. Työkokeilu ja kuntouttava työtoiminta ei enää kelpaa jatkossa sakkomaksujen välttämiseen työttömistä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/201 |
30.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koko vuokra on meno, mutta laina ei ole meno. Siksi vuokralla asuja saa aina toimeentulotukea enemmän.

Toimeentulotukea voidaan myöntää yhdelle ihmiselle siis 580 euroa tai vaikka vain 10 euroa. 

Kun hakee toimeentulotukea saako sulla olla tilillä yhtään rahaa siis ylimääräistä kulujen jälkeen, onko siinä joku raja?

Riippuu milloin laittaa hakemuksen eli itse laitan aina 15.päivä jolloin tilillä muutama satanen eikä vaikuta seuraavan kuun tukiin koska katsovat varmaan että ne menee loppukuun elämiseen. 

OK, kiitos vastauksesta.

Vierailija
184/201 |
30.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tänä vuonna tuli uudistus, että kaupunki joutuu maksamaan puolet ansiosidonnaisesta tai työmarkkinatuesta jo 100 päivän työttömyyden jälkeen ja vain tes-palkkatyö kelpaa sakkomaksuihin työttömistä. Työkokeilu ja kuntouttava työtoiminta ei enää kelpaa jatkossa sakkomaksujen välttämiseen työttömistä. 

Lehdessä oli, että nuo sakkomaksu rahat leikataan kouluista ja varhaiskasvatuksesta eli opettajia ja päiväkodin hoitajia irtisanotaan. 

Vierailija
185/201 |
30.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vantaalla sakkomaksut työttömistä nousevat 13 miljoonaa euroa vuodessa. 

Ja Vantaalla on 13000 työtöntä. 

"Helsingissä oli huhtikuun lopussa 47096 työtöntä."

https://kaupunkitieto.hel.fi/talous/tyomarkkinat/tyottomyys

Vierailija
186/201 |
30.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Myös tohtoreita on palstailijain enemmistö. Upeaa, mahtavaa!

Tohtoreita on hemmetisti työttöminä. 

Titteliä ei sentään voi riistää. Se kun on palstailijalle tärkeintä, ei työllistyminen.

Vierailija
187/201 |
30.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vantaalla sakkomaksut työttömistä nousevat 13 miljoonaa euroa vuodessa. 

Ja Vantaalla on 13000 työtöntä. 

"Helsingissä oli huhtikuun lopussa 47096 työtöntä."

https://kaupunkitieto.hel.fi/talous/tyomarkkinat/tyottomyys

https://kaupunkitieto.hel.fi/fi/talous/tyomarkkinat/tyottomyys

Vierailija
188/201 |
30.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Sote-alalta valmistutaan nyt suoraan työttömyyskortistoon."

https://www.hs.fi/talous/art-2000011087393.html

Vierailija
189/201 |
30.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä tässä mitään ökyjä olla. 2018 iso omistusasunto Kruununhaassa, nyt asumisoikeusasunto Tampereella. Ei autoa. Ei velkaa. Säästöjä löytyy sen verran että ilman pankkilainaa saisin sen 100+ neliötä Kruununhaasta edelleen, jos niin pahasti pääni löisin että sinne palaisin...

Vierailija
190/201 |
30.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomalaisista noin 38% omistaa pörssiosakkeita tai rahasto-osuuksia, ja kotitalouksien keskimääräinen nettovarallisuus on noin 230.000€ (mediaani 96000€).

Eli kyllä suomalaisilla rahaa ja omaisuutta on. Vaikkakin esim ruotsalaisiin verrattuna olemme pahasti perässä kotitalouksien vaurastumisessa. 

Ruotsissa ajatustapa on, että vaurastuminen on hyvä asia, ja siksi valtion pitäisi pyrkiä mahdollistamaan mahdollisimman monen kansalaisen vaurastuminen (samalla peruspalveluista huolehtien). 

Suomessa jostain syystä ajatellaan että vaurastuminen ja tuloerot on joku ongelma joka pitää korjata sillä että estetään kaikkien vaurastuminen. 

Laitapa lähdettä noihin summiin, kovin tuntuvat isoilta maassa, jossa keskiarvoperintö on onnettomat 20 000. Muuten olen kanssasi samaa mieltä. Valtion tulisi rakentaa pohja, jolla kyvykkäät menestyvät ja va

No eipä tuo kovin iso summa ole. Varallisuus karttuu helposti keskituloisella sinkulla tonnilla kuussa, dinkuista puhumattakaan. Eli käytännössä ei vaadita kuin 10 vuotta työelämää, niin kasassa on 100 000 varallisuutta. Eli yli mediaanin.

Toki mikään tili ei ole niin iso, etteikö sitä saisi haaskattua esimerkiksi kalliissa vuokra-asunnossa asumiseen ja matkusteluun sekä erilaisiin maksullisiin huvituksiin. Eikä tietenkään kaikki ole keskituloisia, eikä kaikilla ole mahdollisuutta jne jne.

Vierailija
191/201 |
30.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En taida edes keskituloinen olla mutta asun maalla rivitalossa. En missään muualla edes haluaisi asua. Voin ostaa kaiken haluamani. Velkaa on about korkoineen päälle 6000€ mutta en ole ulosotossa ja kuukausimaksuista selviän hyvin. Lainaa otin jotta sain nopeammin ostettua pari kalleinta  asiaa mitkä halusin ja ajattelin että kerran sitä vaan eletään eikä koskaan voi tietää milloin lähtö tulee syystä tai toisesta niin ajattelin että miksi en ottaisi lainaa ja otin.

Vierailija
192/201 |
30.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

99 prosaa tuulellakäyviä luusereita, ei kai täällä ole muita varakkaita kun minä ja  Eräs naapurin äijä hän ei halua nimeä julkisuuteen no paljastan  Eräs Eki Pärselahti erittäin varakas herrasmies.

Samanlainen ylivertaisuusharha kuin sinullakin on kyllä hyvin monella muullakin palstalaisella. Et ole uniikki lumihiutale. 

Vierailija
193/201 |
30.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oot varmaan tosi vihainen kun kaikilla ei mene yhtä kurjasti ku sinulla. 

Vierailija
194/201 |
30.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minulla osakkeita ole eikä tule. Minä perin äitini ja olen sen takia hyvin toimeentuleva. Äidiltä jä talo mutta myimme sen veljeni kanssa koska se oli aivan liian iso. Se oli lapsuuden kotimme 150 neliöinen. Iso tonttikin oli maaseudulla se talo oli. Myimme sen 440000 eurolla.

Vierailija
195/201 |
30.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon köyhä kuljen allapäin

Ei penninpyörylää

Oon orpo aivan yksinäin

Ja ilman ystävää

Köyhä mä oon, ou jee

Niin köyhä mä oon, vaau

Kun kuljen paikat vilkkuen

Ja kengät rempallaan

Niin rikkaat nauraa ilkkuen

Vain pilkkaa kuulla saan

Köyhä mä oon, ou jee

Niin köyhä mä oon, vaau

Kun kauniin naisen jossain

Nään, niin silloin haaveissain

Mä astun kirkon käytävään

Ja hän on rinnallain

Köyhä mä oon, ou jee

Niin köyhä mä oon, vaau

Oon köyhä, mutta haaveissain

Mä uljas prinssi oon

Kun naista silmiin katson vaan

Saan heidät hurmioon

Köyhä mä oon, ou jee

Niin köyhä mä oon, vaau

Muun kaiken rikkaat viedä saa

Vaan eivät haaveitain

Voin niissä kauas taivaltaa

Luo satuprinsessain

Köyhä mä oon, ou jee

Niin köyhä mä oon, vaau

Köyhä mä oon, ou jee

Niin köyhä mä oon, vaau

Vierailija
196/201 |
30.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Menee vielä kurjemmin kohta, koska tulee potkulaki ja omistusasuntoon saa pelkän 595 työmarkkinatuen.

Vierailija
197/201 |
30.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Opintolainaa joutuu maksamaan myös 595 työmarkkinatuella.

Ja lainat ei ole menoja toimeentulotuessa.

Vierailija
198/201 |
30.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kumpi meistä saa 5 numeroisen summan osinkoja vuosittain sinä vai minä?

Kuules annan esimerkin. 

saat osinkoja 10 000 €, Tästä veroton osuus on 1500 €, verollinen osuus 8500 €

Tästä verollisesta osuudesta menee veroa 30%, eli 2550 € ja puhtaana käteen saat 7450 €

Kun tarkastellaan KOKONAISUUTTA niin veroprosentin voi laskea MAKSETUT VEROT / BRUTTOTULOT. SIjoitetaan nyt luvut kaavaan_ 2550 € / 10 000 € = 0,255. 

Muutetaan luku prosenteiksi kertomalla 100:lla. 0,255 x 100 = 25,5%.. 

HUPS miten se nyt NÄIN SATTUI KÄYMÄÄN? 

No sinä nyt ainakaan et osinkoveroja koskaan ole maksanut jos uskot että niiden veroprosentti on aina sama. Se liukuu aivan samalla kuin tuloveroprosenttikin.

ei muuten liu'u siellä on ainoastaan YKSI porras ja se on se 30 000 jonka jälkeen ylimeneviä verotetaan 28,9% mukaan. Eli tuohon 30 000 euroon asti se on aina ihan sama prosentti. 

Vierailija
199/201 |
30.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Siellä on joka ARVO-OSUUSTILI tai OSAKESÄÄSTÖTILI. Ensimmäisellä EI OLE SENTIN SENTTIÄ RAHAA VAAN AINOASTAAN ARVOPAPEREITA. Jälkimmäisellä voi olla rahaakin mutta äärimmäisen harvalla siellä on RAHAA satojatuhansia, kun sinne ei saa laittaa kuin yhteensä 100 000 euroa. Valtaosalla suurimmalla osalla OST:lle laitetusta rahasta on ostettu osakkeita. "

Miten niin ei arvo-osuustilillä ole rahaa? Siellä olevilla rahoilla niitä osakkeita ostetaan ja sinne niiden myynnistä saadut rahat tulevat. Ainakaan mun aot ei ole rahalle edes mitän ylärajaa. En tiedä onko olemassa sellaisiakin aot joilla ei voi olla rahaa, mutta ainakaan pelkästään sellaisia ei aot ole.

Ei ole. Ne rahat ovat ARVO-OSUUSTILIN HOITOTILILLÄ. 

Vierailija
200/201 |
30.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi suurimmalla osalla on sentään äidinkielensä kirjoitustaito. Valitettavasti ei kaikilla, vaikka oppi on tarjolla ollut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kolme