Tuo VR:n perinteinen junakaaos muistuttaa miksi yksityisautoilu on järkevämpää kuin julkinen liikenne.
Ei junan varaan voi mitään laskea, menee reissut pilalle. Ei se ole edes edullista.
Kommentit (15)
Man läste idag en artikel om skurunas och bussarnas elkonsumtion i H:fors. För skurun var den 29 kWh/100 km per passagerare. Då skurun kör tom, inkluderas inte konsumtionen i kalkylen. Rätt siffra är ännu högre. Bussarna är inte stort bättre.
En modern personbil konsumerar vanligen under 20 kWh/100 per hela bilen, som alltid har minst en passagerare. Med denna siffra kan man ifrågasätta kollektivtrafikens existensberättigande. Den enda gröna versionen av kollektivtrafik är el-taxi.
Dags att utrota skurun och bussar till förmån för bilar, Mc:n, mopeder och taxin? Alla invånare skulle vinna på det.
Autoilua pitäisi tukea näiden julkisten sijaan. Oman auton pitäisi olla ihmisoikeus.
Vierailija kirjoitti:
Autoilua pitäisi tukea näiden julkisten sijaan. Oman auton pitäisi olla ihmisoikeus.
Bilismen behöver inte understödas. Det räcker med att sluta upp med att beskatta åtta gånger utgifterna. Skulle privattrafikens beskattning sänkas till hälften (bränsleskatter, bilskatt, bruksmedelsskatt, tull, avgiftsbelagda färjor, fordonsskatt, moms samt eventuella andra skatter som bärs upp från privattrafiken) och pengarna riktas till trafiken, skulle det årligen byggas fyra gånger mera väg än nu. Skulle man ännu slopa allt understöd till kollektivtrafiken, vore det en perfekt start.
Reparationsskulden skulle vara betald på ca. 1 1,5 år, varefter nya vägar kunde byggas.
Onneksi auto ei voi vikaantua eikä autotie voi mennä poikki.
Luin ton jutun, haiskahti vähän siltä, että Andrealle alkaa jo sääsket riittämään ja nyt vedetään sitten yhden yön matkan muutoksen perusteella kortti hihasta ja koitetaan saada VR maksamaan koko loppureissun kulut pois...
Ihmiset on ihan pirun itsekeskeisiä prinsessoja nykyään, ei tajuta, että jos rata on poikki niin ei se siitä korjaudu vaan siksi että juuri sinä pikku maailmankaikkeuden hallitsija olet myöhässä etkä tykkää.
Itävallassa on ihan yhtä lailla viivästyksiä junaliikenteessä. Sielä tulee kerrostalon kokoinen kivenmurikka kiskoille niin ei sekään rata siitä mihinkään aukea. Ne junat vaan perutaan ja keksikää itse kyytinne. Nimimerkillä siellä reissaillut.
Ei ratavaurion perusteella voi saada mitään korvauksia.
Talvella on pakkasta ja kesällä on muita syitä, joilla voi perustella varajärjestemien toimimattomuutta ja vikojen korjaamisten hitautta.
Ja Finnairin henkilökunta ei halua tehdä työtään.
Monopolibussi Onnibussi ajaa joskus.
Pitäisi turistien tulla tänne tuppukylään.
VRllä on aina vaikeuksia, satoi tai paistoi, pakkasella ja helteellä. En luota lainkaan tähän kulkuvälineeseen. Vaikeudet alkoi heti , kun uudet junat tulivat liikenteeseen.
VR on persiistä. Ennen oli kaikki paremmin. nih
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/28d7310d-dc72-42fd-a8f2-e941d36edd24
Tämäkin vielä. Hiljaseksi vetää....
R.I.P. VR
Vierailija kirjoitti:
Onneksi auto ei voi vikaantua eikä autotie voi mennä poikki.
Voihan se vikaantua, tosin harvemmin kuin julkiset ja silloinkin saa apua heti sinne tien päälle.
Andrea peruuttaa koko kolmem viikon lomansa Suomessa ja lähtee takaisin Sveitsiin. Siellä kuulemma junat kulkevat.
Hänelle voisi sanoa, että kyllä meilläkin kulkisi, jos Suomi ei olisi kalliin EU:n jäsen, vaan Euroopan vapaamatkustaja, kuten Sveitsi. Upsista. Olisi varaa käyttää rataverkostoon rahaa.
Juu, meillä peruuntui päivän ainoa juna pohjoisesta etelään. Huomenna vasta päästään lähtemään. Kerran käynyt vastaavaa ja alle viikossa kilahti korvaukset tilille.
Kuka sitä Sveitsiä puolustaa, jos Venäjä hyökkää ja lähtee hakemaan jäädytettyjä talletuksiaan sieltä. Ei ainakaan EU eikä NATO.
Korvauksia on turha hakea, saat jonkun kupongin vr:n kauppaan korkeintaan. 😀