Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Exä ei halua tavata lastaan

Vierailija
28.06.2025 |

Meillä on yhteinen lapsi, joka oli 8 kun erottiin (nyt täyttänyt jo yhdeksän). Avioliittomme aikana oltiin ihan perinteinen perhe, mies vietti aikaa lapsensa kanssa kotona ollessaan jne, ei nyt kovin aktiivinen isä ollut, mutta kuitenkin. Eron jälkeen on halunnut tavata lastaan vain muutaman kerran, nyt pidempään aikaan ei ollenkaan. Asutaan edelleen samassa kaupungissa. Ei pidä yhteyttä. Kun laitan viestiä, että koska voisi tavata lastaan, niin välillä ei vastaa mitään, välillä vastaa yhdellä sanalla että joskus tai en tiedä koska ehdin. Eli ei halua edes näköjään tavata. Lapsi ihmettelee ja kyselee minulta asiasta. Mitä minun pitäisi lapselle sanoa?

Kommentit (108)

Vierailija
41/108 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisikö naisten jo näin 2025 oppia semmoinen pikku asia kun itse jätätte miehen niin samalla jätätte miehen rahat, miehen orjuuttamisen ja miehen hallinnan?

Vierailija
42/108 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedän yhden tutun miehen joka suunnitteli tekevänsä noin. Siis vuosi eron jälkeen alkoi ajattelemaan ettei enää ota lapsia ollenkaan luokseen. Syynä tähän oli lähinnä mukavuudenhalu. Halusi elää vapaata elämää ilman lapsiin liittyvää säätöä. Halusi mennä matkoille ym koska vain lyhyellä varoitusajalla ilman vastuita jne. 

Toteuttiko hän tämän suunnitelman? Minkä ikäiset lapset olivat tuolloin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/108 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitäisikö naisten jo näin 2025 oppia semmoinen pikku asia kun itse jätätte miehen niin samalla jätätte miehen rahat, miehen orjuuttamisen ja miehen hallinnan?

Siis tässä aloituksessa on kyse ihan pelkästään siitä, että tapaako mies omaa lastaan vai ei. Pitääkö yhteyttä omaan lapseensa vai ei. Siihen ei naiset edes liity mitenkään. Miksi sotket naiset nyt tähän asiaan? Kyse on pelkästään miehen omasta toiminnasta ja omista valinnoista. Haluaako hän olla hyvä isä vai ei.

Vierailija
44/108 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyn sinulta miksi tilanne on tämä ja miksi et osaa tehdä mitään asioille tai puhua lapselle? Hanki aivot.

Vierailija
45/108 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mies ei tee jotain, niin useimmiten syynä on ihan vain se, että sitä miestä ei yksinkertaisesti kiinnosta tehdä sitä asiaa.

Vierailija
46/108 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas yksi tapaus, joka ei ole miettinyt etukäteen, kenen kanssa lapsia kannattaa hankkia ja kenen ei. Sitä saa, mitä tilaa. Lasta tosin käy surku. Sen sijaan vanhemmilla on aivojen tilalla rusina. Kyllä, kovaa kieltä, mutta totta.

Vierailija
47/108 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi lapsi ei itse puhu lapsensa kanssa, vaan sinä toimit välittäjänä?

48/108 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos mies ei tee jotain, niin useimmiten syynä on ihan vain se, että sitä miestä ei yksinkertaisesti kiinnosta tehdä sitä asiaa.

Näin. Isää ei kiinnosta oma lapsi. Ei sille loppujen lopuksi voi mitään. Asian kanssa pitää vain elää. 

Ajattele ap asian hyviä puolia. Ainakaan tuo isä ei yritä sotkeutua tai hankaloittaa elämäänne. Sellaistakin tapahtuu.

Sellainen vinkki, että hae kätäräjäoikeudelta lapsen yksinhuoltajuus asap. Muuten kaikkien asioiden hoitaminen on hankalaa lapselle. Esim. lapselle pankkitili, passi ym.

🇺🇦🇮🇱

Vierailija
49/108 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano niinkuin asia on. Miehet eivät ole keskimäärin kovin kiinnostuneita lapsista, vaan heillä on elämässään muut intressit. Voit vaikka katsoa jonkun luontodokumentin lapsen kanssa, missä näkyy selvästi, kuinka koiraat sekoilevat ja kukkoilevat omassa koiraslaumassaan, ja naaraat laiduntavat poikasten kanssa. 

Ongelma ei siis ole siinä, että mies käyttäytyy biologiansa mukaisesti vaan siinä, että joku idiootti on mennyt valehtelemaan ja uskottelemaan kaikille maailman naisille, että mies olisi kuin naaras, ja haluaisi hoivata lasta. Ei halua. Mies haluaa siittä ja kukkoilla, tuhota ja tappaa. Koiraat "hoitavat" poikasia vain silloin kun hyötyvät siitä välittömästi esim. ruokaa tai naarasten huomiota saamalla. Ihminen saattaa tehdä tätä myös rahan vuoksi. Mutta biologista kiinnostusta miehellä ei lasta kohtaan ole, ennen kuin voi siittää tämän, tai ajaa reviiriltään uhkana (koiras vs. koiras).

Vierailija
50/108 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaffebulla kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin. Isää ei kiinnosta oma lapsi. Ei sille loppujen lopuksi voi mitään. Asian kanssa pitää vain elää. 

Ajattele ap asian hyviä puolia. Ainakaan tuo isä ei yritä sotkeutua tai hankaloittaa elämäänne. Sellaistakin tapahtuu.

Sellainen vinkki, että hae kätäräjäoikeudelta lapsen yksinhuoltajuus asap. Muuten kaikkien asioiden hoitaminen on hankalaa lapselle. Esim. lapselle pankkitili, passi ym.

Jeps. Jotkut miehet esittävät "emoja" poikasille ja käytännössä pilaavat näiden lapsuuden, kun lapsesta tulee vaan miehen huomion ja egon jatke. Yh-iskä on joidenkin naisten mielestä jotenkin hirveän kiinnostava, kun on tottunut siihen todellisuuteen, että miehiä ei kiinnosta. Mutta todellisuus ei ole koskaan niin kaunis, vaan taustalla on pelkkä petos. Mies valitsee aina uuden siitettävän pillun.

Vierailija
51/108 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sinun tarvitse salata lapselta totuutta, tai alkaa selitellä asiaa lapselle isän puolesta. Voit vaikka näyttää lapselle ne viestit mitä isä on vastannut tai kertoa sen että on jättänyt vastaamatta kyselyyn. Isän omaa syytähän tuo on, ei ole äidin velvollisuus yrittää selittää lapselle tilannetta isän parhaaksi.

Jos tilanne jatkuu samana, niin suosittelen myös yksinhuoltajuuden hakemista.

Vierailija
52/108 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi tuli ero ja kumman aloitteesta?

Kolmansia osapyöriä?

Ei kolmansia osapuolia ennen eroa eikä kai eron jälkeenkään (minulla ainakaan ei enkä tiedä että hänelläkään olisi ollut). Eron syynä oli miehen vastuuttomuus, minä halusin eron. Ap

Miten kuvittelit, että vastuullisuus (lasta kohtaan) puhkeaisi kukkkaan avioliiton jälkeen?

Vahvista lapsen omaa myönteistä käsitystä isästään. Lapsen on lopulta kuitenkin helpompi hyväksyä myönteinen ja etäinen käsitys isästä kuin kielteinen ja etäinen.

53/108 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kolmansia osapyöriä?

Ei kolmansia osapuolia ennen eroa eikä kai eron jälkeenkään (minulla ainakaan ei enkä tiedä että hänelläkään olisi ollut). Eron syynä oli miehen vastuuttomuus, minä halusin eron. Ap

Miten kuvittelit, että vastuullisuus (lasta kohtaan) puhkeaisi kukkkaan avioliiton jälkeen?

Vahvista lapsen omaa myönteistä käsitystä isästään. Lapsen on lopulta kuitenkin helpompi hyväksyä myönteinen ja etäinen käsitys isästä kuin kielteinen ja etäinen.

Mä en ymmärrä, miksi pitäisi vahvistaa yhtään mitään. Totuus on todellisuutta.

🇺🇦🇮🇱

Vierailija
54/108 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi mielestäni tärkeää kertoa lapselle, että isän tapaamishaluttomuus ei johdu lapsesta. Lapsi on rakastettava ja ihana omana itsenään, mutta isällä ei ole nyt voimavaroja tapaamiseen. Tuon ikäinen lapsi herkästi syyllistää itseään ja se voi johtaa heikkoon itsearvostukseen. Arvaan, että vastuuton mies on hukassa ja ehkä vähän ongelmissakin, jos aiempi elämä pysyi kuosissa napakan puolison toimesta. Onkohan uussinkulta lähtenyt sokka irti ja sotkujen selvittäminen vie voimat?

Vierailija
55/108 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kolmansia osapyöriä?

Miksi äidin pitäisi vahvistaa lapsen myönteistä käsitystä isästä, kun isä itse toimii noin?

Toki asioista pitää kertoa lapselle totuudenmukaisesti ja ikätasoisesti. Mutta vaikka äiti miten kaunistelisi ja silottelisi isän tekemisiä lapselle, niin ei se lapsi niitä loppuelämäänsä usko. Kyllä lapselle ennemmin tai myöhemmin selviää totuus siitä, että isä ei vaan ole halunnut tavata, tai järjestänyt asioitaan siten että voisi tavata lasta.

Vierailija
56/108 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei AP! Onko lapsi tekemisissä isänsä puolen sukulaisten kuten isovanhempien, setien, tätien ja serkkujen kanssa? Tietävätkö he, että isä ei halua tavata lastaan?

Vastaa tähän AP!

Vierailija
57/108 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hei AP! Onko lapsi tekemisissä isänsä puolen sukulaisten kuten isovanhempien, setien, tätien ja serkkujen kanssa? Tietävätkö he, että isä ei halua tavata lastaan?

Vastaa tähän AP!

Ehkä ap tekee jotain muutakin välillä

Vierailija
58/108 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä ainakaan valehtele mitään lapselle.

Kannattaa kertoa todenmukaisesti, että isä ei halua nähdä ja sinä et tiedä miksi. Muuten se väittää sua kohta vieraannuttajaksi. Kirjaa ylös suunnitellut tapaamiset ja se, miksi ja kuka ne perui.

On näyttää kättä pitempää, jos se heittäytyy miesasiamieshankalaksi.

Vierailija
59/108 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutaman vuoden päästä isä tulee valittamaan vauvapalstalle miten "äiti tahallaan vaikeutti minun ja lapsen välistä suhdetta niin, ettei lapsi halua minua enää tavata"

Vierailija
60/108 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysyn sinulta miksi tilanne on tämä ja miksi et osaa tehdä mitään asioille tai puhua lapselle? Hanki aivot.

Tilanne on tämä koska mies on mohno, vastuuton ja rakkaudeton narsistipaska, kuten useimmat eroisät ovat. Ihan turha tulla vollottamaan vieraanuttamisesta, kun isät itse tekee sen.

-Sivusta