Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Apua " outoon" ongelmaan?

27.03.2007 |

Heippa! Ajattelin tänne kirjoitella, jos jollakin olisi kokemusta vastaavasta.

Ensiksi hieman taustaa: esikoisen yritys alkoi 6/06, todettiin tuulimunaksi ja keskeytettiin lääkkeellisesti 8/06. Menkat tulivat 7,5 vkoa keskeytyksestä, eka tunnistettava ovulaatio marraskuussa.

Ensimmäinen ongelma oli tuhruvuoto, jota ei ollut ennen keskenmenoa. Söin yhden kuurin terolutia siihen.

Toinen outo juttu, joka on ilmaantunut keskenmenon jälkeen on ovulaation jälkeiset oireet. Ennen nännien arkuutta, nyt kaikkia mahdollisia raskausoireita. Tässä kierrossa rinnat olleet niin kipeät, että välillä ei ole tiennyt miten olla, on pissattanut, väsyttänyt, ollut paha olo, valkovuotoa tosi paljon jne. Mä typerä luulin jo, että olen raskaana, mutta tuhrut alkoivat tänään ja herkkä rtesti oli nega. (Pari kiertoa sitten kävi juuri samoin, ja kuukautisvuoto oli ihan älytön!) Onko mahdollista, että munasolu hedelmöittyy, mutta ei pysty jostain syystä kiinnittymään kohtuun? Pitäisikö testin silti näyttää positiivista (ns. kemiallinen raskaus)?

Jos joku osaa edes vähän jotain lohduttavaa tai edes faktaa sanoa, niin sano ihmeessä :? Mä vaan pelkään niin, että kroppa on lopullisesti pilalla, eikä raskaus ole enää mahdollinen :cry:

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
28.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ultrattiinko sut huolella lääkkeellisen tyhjennyksen jälkeen? Vois olla että sulle ois jääny sinne jotain, joka toimii sit vähän kierukkana ja aiheuttaa sitä tuhruttelua ja tärppäysvaikeuksia.

Missä kierron vaiheessa testasit mainitsemasi negan? Miten herkällä testillä? Pelkkää munasolun hedelmöittymistä ei näe r-testissä, vasta kiinnityminen aiheuttaa hormonaalisia muutoksia jotka sitten näkyy kahtena viivana. Kemiallisessa raskaudessakin kiinnittymisyritystä on mutta loppuu sitten ihan alkuunsa.

Vierailija
2/7 |
28.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei kroppa keskenmenosta pilalle mene. Päin vastoin, uusi raskaus yleensä alkaa helpommin! Ainoa haitta saattaa olla jos kaavinnassa höylätään liikaa ja aiheutetaan arpikudosta tai sit tosiaan tilapäisiä ongelmia jos ei olekaan tyhjentynyt täysin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
28.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli mulla ei kaavittu, vaan kohtu tyhjennettiin lääkkeellisesti. Kohtu, munasarjat ja kaikki mahdollinen on ultrattu ainakin 3-4kertaa tyhjennyksen jälkeen, eikä mitään ole jäänyt. Niin lääkärit ainakin väittävät. Polin gyne sanoi toisessa jälkitarkastuksessa muistaakseni loka-marraskuussa, että uuteen tärppiin saattaa mennä aikaa, koska munsoluja oli niin paljon näkyvillä tms?!? En kysynyt tyhmänä selitystä mitä tarkoitti moisella...

Mä siis lopetin pillerit huhtikuussa -06, odotin pari luomukiertoa ja sitten olinkin raskaana. Tästä pari kuukautta ja laitettiin ne cytotecit kahteen otteeseen, kun ekalla kertaa kohdunsuulle oli jäänyt matskua. Eli tällaiset hormonimäärät ja -muutokset on kyllä kenties voinut vaan sotkea hormonitoiminnan? Vai mitä olet mieltä? Toisilla ilmeisesti vaan kestää tosikin kauan, että kroppa palautuu...Pelkään vaan, että kroppa ei ikinä palaudu, jolloin raskauskaan ei ole mahdollinen :`(

Vierailija
4/7 |
28.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli testasin nyt kun tuhruvuoto alkoi kp34/34-35, ihan vaan varmuuden vuoksi. Täysin selvä nega oli, joten se sulkisi pois tuon kemiallisenkin...ehkä vain hormonihäikkää?!? Mutta voiko tämä olla ikuista? Eihän mikään raskaus ala tällaisessa kropassa :`(

Vierailija
5/7 |
29.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tarkka r-testi oli?

Jos kerran on ultrattu, niin luulisi että tyhjentynyt on. Jos sanoi, että munarakkuloita näkyy paljon, voisi olla että sulla oliskin ehkä PCO-tyyppiset munasarjat (PCO=polykystiset ovaariot) eli sellainen pieni häiriö että niitä munarakkuloita lähtee kasvamaan vähän liikaa kerrallaan. Jos tästä on kyse, voidaan tilannetta auttaa monella eri tavalla, esimerkiksi clomeilla (klomifeenisitraatti) on moni raskaus alkanut hyvin ja moni PCO on talttunut metformiinilla.

Onko sulla nyt hoitosuhde jollekin klinikalle tai naistentautien polille? Voisit vähitellen ottaa yhteyttä, jos ei ole. Tuo esiin se edellisen ultran PCO-epäily niin ottavat sut vakavasti vaikka yksi luomuraskaus onkin ollut. Kyllä se tutkimuksiin pääsy kummasti tuo mielenrauhaa! Ja kyllä se kroppa hirveistä hormonimääristä palautuu, tuleehan ihmiset IVF-hoitojen ja lääkkeellisten PAS:n kautta raskaaksi ja niissä hormonit on jo moninkertaiset normaaliin.

Haleja, toivottavasti tilanne selviää!

Vierailija
6/7 |
29.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli kiitos taas sinulle. Itsekin silloin ryhdyin miettimään tuota pco:ta, kun se lääkäri niin epämääräisesti jotakin sanoi. Mutta tämä " häiriö" oli kuitenkin ilmeisesti vain keskenmenosta johtuva hetkellinen juttu, eikä sen jälkeen gynet ole puhuneet enää mitään moisesta. Kaikki kuulemma todella hyvin, ei merkkiä mistään epänormaalista. Eikä minulla kyllä ole mitään oireitakaan viitaten pco:hon...toivottavasti ei siis siitä ole kyse :)

Testasin todella herkällä testillä, sellaisella joka näyttää jo pari-kolme päivää ennen menkkoja mahd. plussan, ja selvä nega se oli. Nytkin on vaan tilanne se, että tuhrut alkoivat tiistaina, eikä kunnon menkkavuotoa vaan tule. Niinkuin jokin pidättelisi sitä?!? Kyllä se yleensä on aina jossain vaiheessa alkanut, mutta nyt taas tuhruttaa näköjään ensin sata vuotta. Oikeasti ottaa vaan niin lujaa aivoon tämä oma kroppa, kun se ei palaudu ollenkaan!

Ensi viikolla on gynelle aika, ryhdytään tekemään perustutkimuksia. Vaadin ekana tämän hormonitasapainon mittaamista, koska luulen siellä olevan jotain häikkää. Ja missäs se vika on jos ei siellä? Luovuttanut kyllä olen jo ihan kokonaan, ei vaan jaksa enää.

Vierailija
7/7 |
01.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kemiallinenkin raskaus on tietysti mahdollinen. Ei se raskaushormonin määrä välttämättä ehdi nousta riittävän korkealle että näkyisi testissä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kolme