Työllistymispalvelu pakottaa/painostaa jatkuvasti😣
Mikä siinä on, niin vaikea ymmärtää jos ei halua kuntoutukseen. Miljoona kertaa joutuu selittämään, eikä siltikään mene perille. Miksi täytyy koko ajan painostaa ja pakottaa? Luuletteko, että on apua siitä että on pakotettuna jossain? Minulla on oikeus ja valta päättää minne menen. Ei sinulla. Töihin voin mennä, mutta muualle en mene
Kommentit (36)
"Nykyään ei saa edes sitä kämästä 9 e."
Saa kyllä, ei se ole poistunut.
Vierailija kirjoitti:
Älä ole sen listoilla. Ota karenssi ja etsi muuta elämää. Ei muutkaan pysty kiusaamiseen loputtomasti ja jotkut työkyvyttömiä. Perustulo?
On pakko olla, että työnhaku pysyy voimassa ja saa rahaa elämiseen. Töihin meno on ok, mutta kuntoutuksuin en enää halua
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä ole sen listoilla. Ota karenssi ja etsi muuta elämää. Ei muutkaan pysty kiusaamiseen loputtomasti ja jotkut työkyvyttömiä. Perustulo?
On pakko olla, että työnhaku pysyy voimassa ja saa rahaa elämiseen. Töihin meno on ok, mutta kuntoutuksuin en enää halua
No silloin ne pitävät koko ajan yhteyttä ja hokevat kuntoutuksia väkisin. Ellei tämä systeemi poistu tai muutu. Se on rasittavaa kiusaamista.
Mistäs päin olet? Hienoa että patistetaan porukkaa pois kotoa maksamasta.
Terv. Työllisyyspalveluiden asiakasvastaava 🤭
Vierailija kirjoitti:
kuntoutukset ja työkokeilut ihan haistapaskan tuubaa, ihminen ei niitä tarvitse, niitä tarvitsee vain byrokratia että on laittaa järjestelmään jotain "koodeja".
Ihminen tarvitsee vain ja ainoastaan palkkatyötä jolla tulla toimeen. Ei mitään muuta.
Tuommoinen orjatyö on sairasta yhteiskunnalta. Jos tuommoiseen joutuu, pitää tietenkin saada kunnon palkka, jolla tulee toimeen.
Tuollaisesta kuntouttavasta toiminnasta voit saada työkokemusta, joka auttaa sinua työllistymään. Se on se idea! Työpajoissa saat kokemusta esim. kahvilan pyörittämisestä ja työkokeilu yrityksissä puolestaan usein johtaa ihan oikeaan työllistymiseen, kunhan hoidat työn kunnolla etkä vaan mieti sitä ettei siitä saa rahaa yhtä paljon kuin mitä palkka olisi. Yritysten mukaan suurin syy miksi työkokeilija ei työllisty pysyvästi yritykseen, on työkokeilijan oma asenne.
Ps. en ole työkkärin täti vaan olen työni puolesta muuten keskustellut työnantajien kanssa aiheesta
Mistä nyt puhutaan? Ammatillisesta kuntoutuksesta esim. Kelan kautta, päihdekuntoutuksesta tms. vai kuntouttavasta työtoiminnasta? Kuntoutusvaihtoehtoja on paljon. Jos olet ap työkykyinen, niin mikset lähde vaikka kouluttautumaan uuteen ammattiin tai työvoimakoulutukseen? Ilmeisesti nykyinen osaaminen ei riitä työllistymään?
Vierailija kirjoitti:
Tuollaisesta kuntouttavasta toiminnasta voit saada työkokemusta, joka auttaa sinua työllistymään. Se on se idea! Työpajoissa saat kokemusta esim. kahvilan pyörittämisestä ja työkokeilu yrityksissä puolestaan usein johtaa ihan oikeaan työllistymiseen, kunhan hoidat työn kunnolla etkä vaan mieti sitä ettei siitä saa rahaa yhtä paljon kuin mitä palkka olisi. Yritysten mukaan suurin syy miksi työkokeilija ei työllisty pysyvästi yritykseen, on työkokeilijan oma asenne.
Ps. en ole työkkärin täti vaan olen työni puolesta muuten keskustellut työnantajien kanssa aiheesta
Joo kahvinkeitto tärkee taito
Mua painostettiin opiskelemaan ja ottamaan opintolainaa.
T. 50+ ulosottovelkainen
Vierailija kirjoitti:
Mistä nyt puhutaan? Ammatillisesta kuntoutuksesta esim. Kelan kautta, päihdekuntoutuksesta tms. vai kuntouttavasta työtoiminnasta? Kuntoutusvaihtoehtoja on paljon. Jos olet ap työkykyinen, niin mikset lähde vaikka kouluttautumaan uuteen ammattiin tai työvoimakoulutukseen? Ilmeisesti nykyinen osaaminen ei riitä työllistymään?
Opiskelu maksaa. Ei keski-ikäisenä ole helppo muuttaa soluun asumaan.
Kuntoutuksessa sinua tutkitaan ja arvioidaan. Jos kerran haluat pysyä poissa työelämästä, mene sinne kuntouttavaan työhön niin he pystyvät arvioimaan, ettet ole työkykyinen. Sitten saat olla rauhassa hautaan saakka heidän termeillä työkyvyttömänä työnhakijana.
Jos taas haluat työllistyä, tuo on hyvä väylä ja huom! ainoastaan sen väylän ALKU jossa sinut kuntoutetaan eri toimenpitein työkykyiseksi, tai ainakin yritetään
Vierailija kirjoitti:
Mua painostettiin opiskelemaan ja ottamaan opintolainaa.
T. 50+ ulosottovelkainen
Aiotko olla todella vain kotona ja murehtia velkojasi? Suomessa on puoli miljoonaa ihmistä ulosotossa, et ole ainoa. Opiskelemalla saisit uuden uran
Vierailija kirjoitti:
Vaan kuinka moni oikeasti edes työllistyy noista? Olen ollut useammassa työkokeilussa ja kuntouttavassa (viime vkolla aloitin uudessa paikassa), minusta on pidetty, olen tehokas ja tunnollinen työntekijä. Silti en vain työllisty muuhun kuin tähän temppu"työllistymiseen".
Noh, nyt on sentään oikeasti mielenkiintoinen paikkakin pitkästä aikaa missä olla...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Opiskelu maksaa. Ei keski-ikäisenä ole helppo muuttaa soluun asumaan.
Mikä siinä maksaa? Oppikirjat voi lainata kirjastosta tai lukea netistä. Työttömyysetuudella voi opiskella, saa saman rahan kuin nyt työttömänä.
Olette niin keskittyneitä omaan itseenne, että ette tajua enää mitään. Noin käy kun ei osallistu mihinkään ja syrjäytyy.
Miksi Suomessa sallitaan lailla ihmisten kiusaaminen, alistaminen ja nöyryytys. Eikö tuo ole liikaa? Miksi ihmiset sallivat asiat joiden ei pitäisi olla edes olemassa.