Ilmari Nurminen leikkaa Tampereella, toteuttaa hallituksen politiikkaa
Tampereen pormestariksi nousseen ex-kansanedustaja Ilmari Nurmisen (sd) aloittama säästöohjelma herättää kritiikkiä hallituspuolue perussuomalaisissa.
Tampereen kaupunki tiedotti torstaina suunnittelevansa yt-neuvotteluja säästöjen etsimiseksi. Henkilöstömenoista etsitään 10 miljoonan euron pysyvää menojen vähennystä heti ensi vuonna. Nurminen tarkensi Ylelle, että 10 miljoonan euron säästö tarkoittaisi noin 200 henkilötyövuoden vähennystä.
Yt-neuvottelut käynnistyvät elokuussa, jos kaupunginhallitus hyväksyy esityksen.
Muun muassa tehostamis- ja sopeuttamistoimenpiteillä etsitään 18,7 miljoonan euron säästöjä. Nurmisen mukaan säästöjä haetaan vähentämällä ulkoisia ostoja, konsulttityön hankintaa sekä matkustamista. Kaupungin luottamushenkilöiden kuluja karsitaan myös 150 000 eurolla kokouksia ja niiden kustannuksia vähentämällä.
Säästöohjelman syynä on Tampereen kaupungin budjettialijäämä, jonka ennustetaan olevan 103,3 miljoonaa euroa vuonna 2025. Nurmisen tarkoitus on painaa alijäämä 54, 4 miljoonaan euroon.
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/c82a2b3f-a7cd-4b5a-ae90-dabb93a2e…
Kommentit (197)
"Voisitko selittää miten SDP, ja kommunismi liittyy toisiinsa? Hirveen isoja sanoja noin pienelle persulle. "
Hehe, puolueohjelmansa mukaan melklisen täydellisesti ja eroittamattomasti. Mutta sitähän sinä et tietysti lue koska joutuisit massiivisen dissonanssin vallassa valehdella jälleen itsellesi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Henkilöstömenoista etsitään 10 miljoonan euron pysyvää menojen vähennystä heti ensi vuonna."
Vasurit ohittavat tämän pikkuseikan ja keskittyvät kommentoimaan mieleisiä pikkujuttuja. Tyypillistä.
Onko tää leikkaaminen joku persujen etuoikeus, vai miks itket?
Minä en itke. Minä tuon räikeät tuplastandardinne kaikkien nähtäväksi ja sinä et kykene vastaamaan älyllisesti mitenkään. Minä en ole myöskään persu, joten voit keksiä uuden kommentin sitten vastaukseksi.
Eli onko persujen jatkuva valehtelu, ja siitä muiden syyttäminen sitä parempaa valehtelua ja uhriutumista?
Vierailija kirjoitti:
"Voisitko selittää miten SDP, ja kommunismi liittyy toisiinsa? Hirveen isoja sanoja noin pienelle persulle. "
Hehe, puolueohjelmansa mukaan melklisen täydellisesti ja eroittamattomasti. Mutta sitähän sinä et tietysti lue koska joutuisit massiivisen dissonanssin vallassa valehdella jälleen itsellesi.
Kerro ihmeessä toki lisää, mitkä ovat identtisiä asioita?
Trollitehtaalle terveisiä. Ahkera päivä?
ekana ne eläkeläisten ilmaisuinnit pois, johan siinä säästää, eläkeläisille taitaa olla muutenkin alennuslippuja uimahalliin tarjolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Henkilöstömenoista etsitään 10 miljoonan euron pysyvää menojen vähennystä heti ensi vuonna."
Vasurit ohittavat tämän pikkuseikan ja keskittyvät kommentoimaan mieleisiä pikkujuttuja. Tyypillistä.
Onko tää leikkaaminen joku persujen etuoikeus, vai miks itket?
Minä en itke. Minä tuon räikeät tuplastandardinne kaikkien nähtäväksi ja sinä et kykene vastaamaan älyllisesti mitenkään. Minä en ole myöskään persu, joten voit keksiä uuden kommentin sitten vastaukseksi.
Eli onko persujen jatkuva valehtelu, ja siitä muiden syyttäminen sitä parempaa valehtelua ja uhriutumista?
Juurihan minä sanoin edellisessä kommentissani että voit keksiä sen vakiokommenttisi tilalle jonkun toisen mutta heitit sen kuitenkin tähän vaikka kerroin etten ole persu joten hukkaan meni. Pysähdy nyt vaikka miettimään tätä asiaa ja maailmankuvaasi. Miksi sinä et välitä itse asioista vaan tästä pätemisestä ja tappelemisesta netissä? Oletko noin henkisesti eksyksissä ja onko sinulta kadonnut kokonaan taju siitä minkä takia näistä asioista alunperinkään väitellään?
Tämä on nyt sitten sitä hienompaa leikkaamista, kun sen tekee demarit. Jos demarit pääsee valtaan seuraavassa hallituksessa, niin odotettavissa on rajut verojen ja polttoaineiden korotukset. Kiinnostavaa nähdä kokoontuuko ammattiliitot toreille mielenosoituksiin..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerro ihmeessä toki lisää, mitkä ovat identtisiä asioita?
Trollitehtaalle terveisiä. Ahkera päivä?
Lähes kaikki. Luet ja sisäistät, yllätyt jos et demukkana jo tavoillenne uskollisena valehtele ja esitä tietämätöntä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vit#tu toi Vigeliuskin on kyllä ärsyttävä populistitrolli. Hallituspuolueen kansanedustajana on nyt yli kaksi vuotta vaan valittanut kaikesta ja haukkunut oppositiota, vailla omia ajatuksia. Kommari-Yleäkin kirkuu joka paikassa, mutta ei kysyttäessä osaa edes vastata mitään Ylen väitetystä poliittisuudesta.
Itse ajoi Trellakin todella tylyä talouslinjaa ja nyt kun valittu koalitio sopeuttaa julkista taloutta, niin ulvoo lehdille ja somessa "huijauksesta". Onkin hyvin kuvaavaa, että tällaisella tyylillä valittiin puheenjohtajistoon ja on suosikki "Riikan" seuraajaksi. Näille idi#ooteille uppoaa aina vain populismi, vaikka pari kertaa jo kaikki lupaukset petetty vastuuta saadessa.
Demarioravaa nakertaa kun taas meni uskomaan sosialistien propagandaa, oli jo melkein oleskelutukien tuplauksen maku suussa ja sitten kävikin niin, mikä muille oli itsestäänselvyys; demukka ei voi jakaa
En ole demari. Kerroin vain mielipiteeni Vigeliuksen tyylistä tehdä politiikkaa
Pahimpia kiusantekijöitä leimaa vegaanius, ja oudot parisuhteet
Vierailija kirjoitti:
ekana ne eläkeläisten ilmaisuinnit pois, johan siinä säästää, eläkeläisille taitaa olla muutenkin alennuslippuja uimahalliin tarjolla.
"Eläkkeitä maksetaan 39,1 miljardia vuodessa." https://www.etk.fi/tutkimus-tilastot-ja-ennusteet/tilastot/kokonaiselak…
"Eläkeläiset ovat maksaneet vain pienen osan eläkkeistään itse." https://www.hs.fi/politiikka/art-2000009960101.html
"En ole demari. Kerroin vain mielipiteeni Vigeliuksen tyylistä tehdä politiikkaa"
Miksi valehtelet ja luot olkiukkoja. Kai ymmärrät ettet vakuuta itsesi ja demukoiden lisäksi ketään. Vaikutat pesun kestävältä demarilta.
Vierailija kirjoitti:
Tämä on nyt sitten sitä hienompaa leikkaamista, kun sen tekee demarit. Jos demarit pääsee valtaan seuraavassa hallituksessa, niin odotettavissa on rajut verojen ja polttoaineiden korotukset. Kiinnostavaa nähdä kokoontuuko ammattiliitot toreille mielenosoituksiin..
Ja kenen takia. Hallitus leikkasi valtionosuuksista 75 miljoonaa euroa.
Vierailija kirjoitti:
Dissonanssi on musiikkiteorian käsite. Erottam..ei eroitta.. Olet hyvin uskottava kertoessasi muille eri käsitteistä ja terminologiasta.
Ilmari (Edward) ottaa mallia Petteristä ja panee paremmaksi:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja kenen takia. Hallitus leikkasi valtionosuuksista 75 miljoonaa euroa.
Eli siis koko Suomen tasolla leikataan 75 miljoonaa, mikä on Tampereen osuus siitä? Ilmarin suunnittelemat 50 miljoonaa? Osaako toveri matematiikkaa?
Jokaisella hyvinvointialueella ja kaupungissa leikataan. Tampere ei eroa tässä mitenkään.
Persut hallituksessa ovat itse näistä leikkauksista päättäneet.
Vierailija kirjoitti:
Jokaisella hyvinvointialueella ja kaupungissa leikataan. Tampere ei eroa tässä mitenkään.
Persut hallituksessa ovat itse näistä leikkauksista päättäneet.
Eli siis koko Suomen tasolla leikataan 75 miljoonaa, mikä on Tampereen osuus siitä? Ilmarin suunnittelemat 50 miljoonaa? Osaako toveri matematiikkaa?
Vierailija kirjoitti:
"En ole demari. Kerroin vain mielipiteeni Vigeliuksen tyylistä tehdä politiikkaa"
Miksi valehtelet ja luot olkiukkoja. Kai ymmärrät ettet vakuuta itsesi ja demukoiden lisäksi ketään. Vaikutat pesun kestävältä demarilta.
Aha.
Niinpä. Lehdessä oli, että kaikki kaupungit joutuvat irtisanomaan opettajia ja päiväkodin hoitajia.