Karma kosti puolestani
Annanko nyt olla? Tiedän, että kyseisellä ihmisellä on nykyään rankka arki.
Kommentit (48)
Nyt vaan nautit lopputuloksen katselusta :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä näitä karmaan uskovia. Jos joku tekee sulle pahaa, niin tarkoittaako se, että olet itse siihen syyllinen? Että se on nyt karman kosto jostakin sinun aiemmasta teostasi. Vai onko vasta se karman tekosia, jos tätä sinun satuttajaasi kohtaa joku ikävä asia? Ei päätä eikä häntää.
Nämä asiat ovat ihan helppoja kun pohdit niitä rehellisesti ja ihan normaalilla tavalla.
Jos joku kiusaa vain oman pahan olonsa takia niin ei siihen itse ole syyllinen. Jumala sallii tämän kiusaajan toimet mutta kiusattu oppii ja vahvistuu. Esimerkiksi näin.
Mitä se kiusattu oppii ja millä tavalla vahvistuu?
Vahvistuu ihmisenä, vaatii sen että toimii itse oikein ja käsittelee asiansa huolellisesti. Oppii kaikenlaista ihmisistä itsensä mukaan lukien ja oppii elämästä. Ainakin olen itse oppinut näidenkin avulla hyvin paljon ja olen vahva ihminen, siitä olen kiitollinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kostoa hautovat ihmiset eivät ole psyykkisesti tasapainossa. Hae apua. Ymmärrän kyllä houkutuksen, jos kyseessä on vakava rikos, mutta kostoa hautomalla et toivu
En ole edes kostanut. Se on tehty puolestani. Mietin jätänkö tunkion omaan "onneensa" ja lopetan edes hänen ajattelun. Ap
No jos sä lähdet kostamaan niin kyllä sulle itsellekin kertyy siitä huonoa karmaa joten antaisin olla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä näitä karmaan uskovia. Jos joku tekee sulle pahaa, niin tarkoittaako se, että olet itse siihen syyllinen? Että se on nyt karman kosto jostakin sinun aiemmasta teostasi. Vai onko vasta se karman tekosia, jos tätä sinun satuttajaasi kohtaa joku ikävä asia? Ei päätä eikä häntää.
Nämä asiat ovat ihan helppoja kun pohdit niitä rehellisesti ja ihan normaalilla tavalla.
Jos joku kiusaa vain oman pahan olonsa takia niin ei siihen itse ole syyllinen. Jumala sallii tämän kiusaajan toimet mutta kiusattu oppii ja vahvistuu. Esimerkiksi näin.
Vahvistuu ihmisenä, vaatii sen että toimii itse oikein ja käsittelee asiansa huolellisesti. Oppii kaikenlaista ihmisistä itsensä
Millä tavalla? Esimerkkejä?
Itse en ainakaan koe oppineeni mitään siitä kun jotkut yritti kiusata. Se oli ihan vaan perseestä koko homma ja elämä olisi ollut paljon parempaa ilman tätä kiusaamista.
Se on oppimisprosessi
Karman laki, usein syyn ja seurauksen lakina tunnettu, on keskeinen käsite monissa henkisissä perinteissä, kuten buddhalaisuudessa ja hindulaisuudessa. Se viittaa ajatukseen, että jokainen teko, sana ja ajatus vaikuttaa tulevaisuuteen.
Hyvät teot johtavat hyviin seurauksiin, ja huonot teot huonoihin.
Karman laki ei ole vain yksinkertainen kosto, vaan se on myös oppimisprosessi, jossa ihminen kokemustensa kautta kehittyy ja kasvaa.
Ei ihminen kyllä kostolla mitään saavuta.
Vierailija kirjoitti:
anne, sä oot mielisairas
Haha, hassu fiilis kun ihan muina anneina luin tätä keskustelua ja yhtäkkiä tuli tämmöinen palaute silmille. :D
T. Täysin sivullinen Anne, ei ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vahvistuu ihmisenä, vaatii sen että toimii itse oikein ja käsittelee asiansa h
Nämä on niin perusasioita että täytyisi ymmärtää. En anna sinulle nyt enempää huomiota, taidat tuhlata aikaani sekä voimavarojani huvin vuoksi. Terapeuteilta saa myös apua, lähimmäisiltä ja kavereiltakin. Netistäkin löytyy paljon tietoa.
Joka laittaa pahaa kiertämään toisten vahingoksi, se itse joutuu sen ennenpitkää kohtaamaan.
Karman laki.
Pelottaisi jos olisin orpon hallituksen tai ek:n jäsen...
Vierailija kirjoitti:
Kostoa hautovat ihmiset eivät ole psyykkisesti tasapainossa. Hae apua. Ymmärrän kyllä houkutuksen, jos kyseessä on vakava rikos, mutta kostoa hautomalla et toivu
Ottamatta nyt sen enempää kantaa asiaan, ei pointti kostossa olekaan oma hyvä itselle ja oma toipuminen, vaan se, että koston kohteelta otetaan jotain tärkeää pois, hän menettää siinä jotain itselle tärkeää. Tämä henkilöhän on ottanut kostajalta jotain hyvin tärkeää jossain vaiheessa pois. Oli se nyt mitä tahansa onkaan. Hän on horjuttanut kostajaa niin pahoin, että kostaja on siinä jamassa kuin on.
Ei kannata iloita, jos vihamiehellä menee huonosti. Itse joskus sorruin sellaiseen ja aika nopeasti alkoi itselläkin mennä huonosti. Parempi vaan toivoa hyvää kaikille.
Siis syntyikö hän edellistä heikonpaan asemaan?
Kyllä, voit nyt antaa asian olla.
Mikähän omatunto tämä ap kuvittelee toisen päälle olevan? Onko se raja toiseen hakusessa?
Toivottavasti ap ymmärtää myös että on ansainnut surkean elämänsä, koska eli edellisen elämän huonosti.
Anna olla. Nauti kostostasi. Jos yrität vielä jatkaa, ei ole mitään takeita, ettei seuraava yrityksesi epäonnistu jotenkin eikä tunnukaan enää niin tyydyttävältä.
Yritä mahdollisuuksien mukaan päästä kokonaan eroon ihmisestä, niin ettet enää edes kuule hänestä. Silloin viimeiseksi muistoksesi jää se, kuinka karma kosti puolestasi, ja voit nauttia siitä lopun ikääsi.
Vierailija kirjoitti:
Olet käsittänyt Karman lain väärin.
Paitsi jos nimesi on Karma.
Karma kostaa kaikille suoraan. Ei tarvitse edes toivoa karman kostoa koska karma kyllä tulee kostamaan. Karma on sillä tavalla kateellinen kostamisesta että se kostaa koston toivojallekin heti ja suoraan. Karman talossa pitää kävellä munankuorilla hiipien. Ketjun ensimmäiset kommentoijat keräävät valkoritaroinnillaan karmaa kanssa.
Karman laki on siitä hyvä että sen mukaan niin rikkaat kuin köyhät ovat ansainneet asemansa. Kannattaa siis elää kunnolla, niin ehkä seuraavassa elämässä on paremmin ;)
Vierailija kirjoitti:
Koulukiusaaja filosofioi