Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi tukien varassa elävillä työttömillä on oikeus asua Helsingissä yms kalliissa kaupungeissa?

Vierailija
28.06.2025 |

Eihän palkansaajakaan voi asua missä tahansa, vaan on asuttava seudulla/asunnossa, jossa on varaa asua. Jos ei ole mahdollisuutta vuokrata/ostaa keskustakämppää Helsingistä, kattohuoneistoa Tampereen keskustasta tai omakotitaloa Espoon Tapiolasta, niin on vuokrattava/ostettava asunto halvemmalta alueelta.

Miksi tukien varassa elävillä työttömillä on oikeus asua missä kaupungissa huvittaa? Jos työt eivät sido jonnekin, ihan hyvin voisi asua kauempana. Moni käy ympäryskunnista käsiin Helsingissä/Tampereella/Turussa jne töissä.

Kommentit (179)

Vierailija
141/179 |
28.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko jossain Kontulan karseimmassa kolkassa asuminen ap:n mielestä ihan OIKEUS? 

Kyllä on, sehän on kuitenkin pk-seutua.

eri

Eli nistien ja juoppojen kanssa asuminen ja näiden örvellyksen kuuleminen ja näkeminen päivästä toiseen kotitalossa ja ympäri Kontulaa, on jonkun mielestä hienompaa kuin asua jossain kunnollisella ja rauhallisella alueella vaikka tunnin ajomatkan päässä pk-seudulta. 🤣

Jos siellä on halvat asunnot, niin pysykööt siellä.

Vierailija
142/179 |
28.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

viherpunikit eivät jaksa viitsi kävellä pitemmälle kaduilla istuskeluun ja pride kulkueeseen. onneksi kone maksaa taksin kotiin paluuseen. EI IKINÄ KONEEN TUOTTEITA.

Hyötyliikunta onkin hyvästä. Muista myös pitää lupauksesi äläkä ikinä käytä hissiä. Sehän on KONEEN tuote :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/179 |
28.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi muuttaisin Helsingin keskustaan? Suomen huonoimpia hinta-laatusuhteita asumisessa. Sama juttu myös vähän lievemmin Tampereen keskustan kanssa. Ja Espooseen ei ikinä...

Jos samalla rahalla saa perheasunnon rauhallisemmasta paikasta tai pienen kaksion keskustasta, miksi valita keskusta? Varsinkin jos mikään asia elämässä ei muuten ole keskustassa. Esimerkiksi itselläni on mennyt yhdessä vaiheessa yli 1,5 vuotta, etten käynyt Helsingin keskustassa, vaikka asuin Helsingissä. 

Ei kukaan tuilla elävä asu Helsingin keskustassa.

Vierailija
144/179 |
28.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hauska tämä ajatusharha, että mahdollisimman halvalla asuminen olisi joku rangaistus. Itse pidän sitä hyvinkin suurena etuna, että olen löytänyt halvan asunnon. Saan asumistukea ja työttömyyskorvausta sentilleen saman verran kuin saisin kalliimmassa asunnossa, joten minulle jää huomattavasti enemmän käyttörahaa kuin jäisi siellä kalliimmassa asunnossa. 

Vierailija
145/179 |
28.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vasemmiston mielestä se on ihmisoikeus ja 60% vero taas työssäkäyville oikeudenmukaista.

Sulla taitaakin olla miljoonatulot jos noin paljon veroa maksat 😂.

https://www.veronmaksajat.fi/tutkimus-ja-tilastot/tuloverot/palkansaaja…

Vierailija
146/179 |
28.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei Helsinki taida enää vetää kiinteistösijoittajiakaan. Ei taida olla kallein paikka. Sitten tietysti jos  Eirassa tai Kruunuhaassa asuvat.

Vierailija
147/179 |
28.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja rajojen ulkopuolelta tulleet pitäisi sijoittaa sinne, minne valtio määrää. Ei niin, että tehdään tiettyihin pk-seudun kaupunginosiin mestoja, joissa äidinkielenä on som.alia tai ar.abia eikä suomea edes viitsitä opetella tai töihin mennä.

Totta, sinunkin naapuriin pitää sijoittaa useita muualta tulleita etteivät pääse sijoittumaan vain tietyille alueille. Ja sinunkin postisi pitää lajitella somali ja bussia pitää kuljettaa somali ja lentokentän laukkuja pitää käsitellä somali... ei vaan, niinhän ne jo tekevät! 

Taitaa sinun naapurissa asua näitä kun niin hyvin tiedät heistä.Sääliksi käy.

Vierailija
148/179 |
28.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Perustuslaillinen oikeus jonka fasistit ( persut ) valmiita poistamaan ei-arjalaisilta.

Perustuslaillinen oikeus ei kata sitä että saat asua siellä missä itse haluat muiden kustannuksella. Se kattaa sen että saat asua siellä missä itse haluat kunhan maksat sen asumisen itse

Kyllä minä näin työttömänäkin maksan asumiseni ihan itse. En ole holhouksen alainen niin kuin sinä, jolle joku muu huolehtii maksuasiat. Ja ihan on kuule laissa määritelty, että jokaiselle maksetaan tietty minimitoimeentulo. Kannatttaa mouhota vähemmän ja lukea enemmän. 

Jos maksat asumisesi itse ilman tukia niin saat asua missä haluat.Muussa tapauksessa et.Turhaan yrität jotain lakipykäliä selittää,ne ei kiinnosta nytkään esim.Kelaa.

Vierailija
149/179 |
28.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sori beibe, mutta palkansaajalla on ihan samat oikeudet asumisen suhteen kuin työttömilläkin. Suomessa on ihan sellainen laki, joka takaa jokaiselle oikeuden valita asuinpaikkansa. Se on sitten toinen tarina, miten se asuminen maksetaan. Vaikka ajatus sinua kovasti voimaannuttaakin, ei tukien varassa elävällä ole varaa asua esim. 1500€/kk kustantavassa keskustakämpässä. 

Jokainen voi valita asuinpaikkansa mutta kun tekee sen muiden rahoilla niin maksajilla on oikeus määrätä,missä asutaan.

Sori beibe, mutta ei mene noin. Suomessa on ihan sellainen laki, joka takaa jokaiselle oikeuden valita asuinpaikkansa. Ihan sama kenen rahoilla siellä asuu, mutta valita saa itse. Ymmärrän, että paskatrollia vtuttaa kun työttömilläkin

En minä mitään ulise. Lähinnä nauran sinulle, kun itket kuin pikkuvauva jostain muutaman satasen tuesta. Jos minua joku asia hävettäisi se olisi se, että parkuisin vauvapalstalla siitä, ettei kaikilla ole töitä. Kun et sinä raasupieni itsekään töissä ole. Ei tuolla kapasiteetilla oteta edes tukityöllistetyksi. 

Vierailija
150/179 |
28.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole saanut Kelalta yhtään mitään. Olen harkinnut että muutan itse jonnekin ulkomaille missä on töitä ja jätän lapset Hkiin. Sukulaiset, toinen vanhempi, koulu ja kaverit täällä.

Vierailija
151/179 |
28.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Perustuslaillinen oikeus jonka fasistit ( persut ) valmiita poistamaan ei-arjalaisilta.

Perustuslaillinen oikeus ei kata sitä että saat asua siellä missä itse haluat muiden kustannuksella. Se kattaa sen että saat asua siellä missä itse haluat kunhan maksat sen asumisen itse

Kyllä minä näin työttömänäkin maksan asumiseni ihan itse. En ole holhouksen alainen niin kuin sinä, jolle joku muu huolehtii maksuasiat. Ja ihan on kuule laissa määritelty, että jokaiselle maksetaan tietty minimitoimeentulo. Kannatttaa mouhota vähemmän ja lukea enemmän. 

Jos maksat asumisesi itse ilman tukia niin saat asua missä haluat.Muussa tapauksessa et.Turhaan yrität jotain lakipykäliä selittää,ne ei kiinnosta nytkään esim.Kelaa.

Ikävä pilata voimaantumisesi, mutta se on nimenomaan laki, joka määrittää, että ihminen saa itse valita asuinpaikkansa. Ei ole Kelalla oikeutta määrittää, että Pertti muuttaa nyt Pihtiputaalle sieltä Konalan yksiöstään. 

Vierailija
152/179 |
28.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siksi, että ap: voisi ulvoa kateellisena siellä Peräseinäjoella. 

Sekin on muuten ihan virkeä paikkakunta, jossa on paljon yritystoimintaa. Vois sullekin löytyä työpaikka ja kämppä joka sulla olis varaa maksaa itse. 

Mistäköhän sulle löytyisi aivot, joita osaisit käyttää ihan itse. Nythän sinulla ei selkeästi ole aivoja, kun kuvittelet, että töitä saa pelkästään muuttamalla tai että kaikki työttömät elävtä tukien varassa. 

eri

Kyllä ne työttömät elävät tukien varassa, on työttömyyskorvaus, asumistuki ja tt-tuki. Ne yhteensä ovat niin paljon, ettei edes kannata mennä töihin.

eri

En saa mtään muita "tukia" kuin työttömyyskorvauksen. Se ei kata edes asumismenojani, että revipä siitä. Olen tosin osannut hoitaa asiani niin ettei tarvitse edes työttömänä mennä sossun luukulle - me eräät työttömät kun osaamme käyttää myös rahaa ja ennakoida tällaisia asioita, kun työttömyysjaksot elämässä. Lisäksi maksan vielä veroja noista työttömyyskrvauksista ja sen lisäksi pääomatuloista. 

Vierailija
153/179 |
28.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asumistukeen ja toimeentulotukeen vaikuttavat puolison tulot. 

Moni työtön saa vain 595 työmarkkinatuen. 

Vierailija
154/179 |
28.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Eläkkeitä maksetaan 39,1 miljardia vuodessa." https://www.etk.fi/tutkimus-tilastot-ja-ennusteet/tilastot/kokonaiselak…

"Eläkeläiset ovat maksaneet vain pienen osan eläkkeistään itse." https://www.hs.fi/politiikka/art-2000009960101.html

"Vuoden 2024 joulukuussa eläkkeensaajan asumistukea sai yli 200 000 henkilöä."

https://tietotarjotin.fi/tilasto/2711779/tilasto-elakkeensaajan-asumist…

Eläkeläinen saa omistusasuntoon asumistukea https://www.ekl.fi/edunvalvonta/sote-palvelut/asumistuki

Vierailija
155/179 |
28.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ansiosidonnaista maksettiin vuonna 2024 vain 2 miljardia https://www.tyj.fi/tilastot

"Kela maksoi työttömyysturvaa yhteensä 1,91 miljardia euroa vuonna 2024."

https://tietotarjotin.fi/uutinen/1178571/kelan-maksamien-tyottomyystuki…

Vierailija
156/179 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vasemmiston mielestä se on ihmisoikeus ja 60% vero taas työssäkäyville oikeudenmukaista.

Kenenkään ei ole pakko käydä töissä jos se vituttaa.

Vierailija
157/179 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asumiskuluni kolminkertaistuivat, kun muutin Helsingin keskustasta maalle.

Älä valehtele-

Vierailija
158/179 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siksi, että ap: voisi ulvoa kateellisena siellä Peräseinäjoella. 

Sekin on muuten ihan virkeä paikkakunta, jossa on paljon yritystoimintaa. Vois sullekin löytyä työpaikka ja kämppä joka sulla olis varaa maksaa itse. 

Mistäköhän sulle löytyisi aivot, joita osaisit käyttää ihan itse. Nythän sinulla ei selkeästi ole aivoja, kun kuvittelet, että töitä saa pelkästään muuttamalla tai että kaikki työttömät elävtä tukien varassa. 

eri

Kyllä ne työttömät elävät tukien varassa, on työttömyyskorvaus, asumistuki ja tt-tuki. Ne yhteensä ovat niin paljon, ettei edes kannata mennä töihin.

eri

Ootko kuullut paikoista palkoista? 

Vierailija
159/179 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmisellä on isoissakin kaupungeissa juuret (vaikka yksi pikkukaupungin tuttuni väittänyt, että esim. helsinkiläiset ja tamperelaiset on juurettomia(?!)). Ei voida repiä ihmisiä juuriltaan, sieltä missä heidän läheisensä, muistonsa ja sydämensä koti on, ja pakottaa muuttamaan paikkoihin, joihin heillä ei ole siteitä ja sosiaalisia verkostoja.

Mites jos töitä ei ole siellä missä juuret? Sit viikot töissä muualla ja viikonlopuks kotiseudulla.

Vierailija
160/179 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokoomus haluaa työttömiä Turkuun ilmeisesti? Petterin nerouttako? Silloin Turun porvaritkin saavat sijoitus asunnoilleen kelan maksaman vuokralaisen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän yksi