Miksi tukien varassa elävillä työttömillä on oikeus asua Helsingissä yms kalliissa kaupungeissa?
Eihän palkansaajakaan voi asua missä tahansa, vaan on asuttava seudulla/asunnossa, jossa on varaa asua. Jos ei ole mahdollisuutta vuokrata/ostaa keskustakämppää Helsingistä, kattohuoneistoa Tampereen keskustasta tai omakotitaloa Espoon Tapiolasta, niin on vuokrattava/ostettava asunto halvemmalta alueelta.
Miksi tukien varassa elävillä työttömillä on oikeus asua missä kaupungissa huvittaa? Jos työt eivät sido jonnekin, ihan hyvin voisi asua kauempana. Moni käy ympäryskunnista käsiin Helsingissä/Tampereella/Turussa jne töissä.
Kommentit (179)
Vierailija kirjoitti:
Ihmisellä on isoissakin kaupungeissa juuret (vaikka yksi pikkukaupungin tuttuni väittänyt, että esim. helsinkiläiset ja tamperelaiset on juurettomia(?!)). Ei voida repiä ihmisiä juuriltaan, sieltä missä heidän läheisensä, muistonsa ja sydämensä koti on, ja pakottaa muuttamaan paikkoihin, joihin heillä ei ole siteitä ja sosiaalisia verkostoja.
Kuulemma voidaan ja (pakko)työnhakualueeksi pitäisi laittaa koko Suomi. Näinhän se Kokoomus sanoo.
Vierailija kirjoitti:
Ei kiinnosta, Kela maksaa 1100€/kk Helsingin asuntoni vuokran kokonaan, ja on maksanut jo 7 vuotta.
Lapsi valehtelee niin, että korvat heiluu. Vähän nyt edes yritystä provoiluun, pentu.
Vierailija kirjoitti:
Työpaikkoja ei välttämättä ole syrjäseudulla, muttei liiemmin myöskään hakijoita niihin vähiin työpaikkoihin.
Ai koko Suomi Helsingin keskustan ulkopuolella on syrjäseutua? :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kiinnosta, Kela maksaa 1100€/kk Helsingin asuntoni vuokran kokonaan, ja on maksanut jo 7 vuotta.
Lapsi valehtelee niin, että korvat heiluu. Vähän nyt edes yritystä provoiluun, pentu.
Ei ole provo, Kela maksaa koko vuokran koska olen 2 lapsen yksinhuoltaja äiti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pienituloisen on järkevämpää asua esim. Helsingissä kuin jossain pikkupaikkakunnalla, jossa auto on välttämättömyys.
Miksi auto on mielestänne välttämättömyys pikkupaikkakunnalla? Kun meillä on ihan virallisia kaupunkeja, jotka ovat pikkupaikkakuntia. Niissä kulkee monissa kyllä edelleen linja-autoja ja kaupunki-tittelistä huolimatta se tiheämmin asutettu taajama-alue on niin tiivis, että kaikki palvelut ovat jalalla tai polkupyörällä saavutettavissa. Tai sillä bussilla. Mihin sitä autoa automaattisesti tarvitsee?
Eri asia on sitten asua jossain haja-asutusalueella oikeasti kaukana kaikista palveluista.
Ps. Auton pitäminen ei automaattisesti ole myöskään kallista. Itse ajan alle tonnin autolla, jonka verot ja vakuutus on pari kymppiä kuussa.
Pikkupaikkakunta on sellainen, joss
Sori, pikkuinen, mutta edes Lapin syrjäisimmillä kylillä ei lähimpään kauppaan ole satoja kilometrejä. Kyllä ihan jokaisella kylällä pysytään kymmenissä, kun mitataan etäisyyttä kauppaan. Itse asun maaseudulla ja lähin kauppa on 15km päässä. Lähin naapuri 2km päässä.
eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pienituloisen on järkevämpää asua esim. Helsingissä kuin jossain pikkupaikkakunnalla, jossa auto on välttämättömyys.
Miksi auto on mielestänne välttämättömyys pikkupaikkakunnalla? Kun meillä on ihan virallisia kaupunkeja, jotka ovat pikkupaikkakuntia. Niissä kulkee monissa kyllä edelleen linja-autoja ja kaupunki-tittelistä huolimatta se tiheämmin asutettu taajama-alue on niin tiivis, että kaikki palvelut ovat jalalla tai polkupyörällä saavutettavissa. Tai sillä bussilla. Mihin sitä autoa automaattisesti tarvitsee?
Eri asia on sitten asua jossain haja-asutusalueella oikeasti kaukana kaikista palveluista.
Ps. Auton pitäminen ei automaattisesti ole myöskään kallista. Itse ajan alle tonnin autolla, jonka verot ja vakuutus on pari kymppiä kuussa.
Pikkupaikkakunta on sellainen, joss
Itse asun keski suomessa 500 asukkaan kylässä ja täälläkin on ruokakauppa. Kuinka pikkupaikkakunnasta puhut jos siellä ei ole edes ruokakauppaan muuta kuin satojen kilometrien päässä? Ja kyllähän se on niin että kaikki mitkä on alle 15km päässä on kävelymatkan päässä
-eri
Siksi, että joku tyhmä kysyisi, miksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joojoo ja mä näin just äsken lentävän lehmän.
Perustuslaillinen oikeus jonka fasistit ( persut ) valmiita poistamaan ei-arjalaisilta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työpaikkoja ei välttämättä ole syrjäseudulla, muttei liiemmin myöskään hakijoita niihin vähiin työpaikkoihin.
Kehä 3:lta alkaa lande eikä landella ole elämää eikä mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten niin halvempaa? Jos olet työtön ja saat tukia niin ne tuet pienenee sitä mukaa mitä enemmän maalle päin muuttaa eli käteen ei jää yhtään sen enempää plus auton hankkiminen, ylläpitäminen ja ajokortin saaminen maksaa. Ajotaitoa myös pitää ylläpitää. Sekin maksaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kehä 3:lta alkaa lande eikä landella ole elämää eikä mitään.
Huono yritys, penikka. Keksipä jotain omalaatuisempaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toimeentulotuen vuokra-raja Helsingissä 3 henkilölle 1023€/kk, eli kyllä maksaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin minäkin. Ihmeiden aika ei ole ohi.
Koska teillä hesasen päättäjät ovat vaan tyhmiä ja samalla myöskin olette tekin kun sallitte moisen, helvatan suuri rasite suomelle on hesanen.
Vierailija kirjoitti:
Perustuslaillinen oikeus jonka fasistit ( persut ) valmiita poistamaan ei-arjalaisilta.
Perustuslaillinen oikeus ei kata sitä että saat asua siellä missä itse haluat muiden kustannuksella. Se kattaa sen että saat asua siellä missä itse haluat kunhan maksat sen asumisen itse
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toimeentulotuen vuokra-raja Helsingissä 3 henkilölle 1023€/kk, eli kyllä maksaa.
Juujuu. Sulla vaan ei mitään lapsia ole, koska olet itse vielä pikkupentu.
On taas oikea järjen jättiläinen äänessä. Mitä hyötyä olisi asua jossain "kaukana", missä on huonot palvelut, ja pitkät välimatkat? Mitä kauemmaksi pk-seudulta mennään, sen vähemmän on avoimia työpaikkoja. Itse, kun olin jokusen kuukauden työttömänä, niin katselin töitä suht laajalta alueelta. Raaka totuus vaan oli se, että oman alani tehtäviä on eniten tarjolla täällä pääkaupunkiseudulla. On aina hyvä huudella puskista, ja samalla unohtaa faktat.
Oon käymässä maalla sukulaisten luona. Ei täällä ole pieniä vuokra-asuntoja. Silloin harvoin kun on, niihin otetaan mieluiten maalta tulevia eläkeläismummoja. Täällä yksinkertaisesti ei ole tarjontaa. Myytäviä halpoja kyllä löytyy mutta tuskin monella on 30t tilillä. En ole työtön. Etsitään nyt sukulaiselle asuntoa. Yhtään sopivaa ei ole kun pitäisi olla maantasalla ja,sopivan pieni.