Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olem työharjoittelussa ja ahdistaa mennä sinne maanantaina

Vierailija
28.06.2025 |

Sain perjantaina palautetta ja olin ihan ymmälläni. Olin tehnyt asiat niin, kuin oli ohjeistettu, mutta ilmeisesti väärin siltikin. Ja siis kyse pidemmästä ajasta jo ja kukaan ei ollut asiasta minulle sanonut. Olen siis ollut todella monen eri työntekijän kanssa ja saanut monenlaista ohjeistusta asioista. Sain aika tiukan palautteen ja nyt ahdistaa ihan älyttömästi mennä sinne maanantaina. En ole nukkunuy juurikaan, kun asia painaa mieltä ja valvottaa :( 

Kommentit (44)

Vierailija
41/44 |
28.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten kauan harjoittelua on vielä jäljellä?

Vierailija
42/44 |
30.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jätä se puhelin vaatekaappiin ja kysy mitä teet seuraavaksi.

Sehän oli kuitenkin ohjeistettu selaamaan puhelinta, tai niin ymmärtänyt. Ehkä sitä oli kielletty pläräämästä puhelintaan ja valikoivakuuloinen nuori...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/44 |
30.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa on vatsin sairas työelämä ihan tutkitusti. Ja esimiehiksi hakeutuu monesti ihmisiä, jotka tykkäävät kyykyttää ja nöyryyttää muita. Narsistisia persoonia.

Vierailija
44/44 |
30.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä!

Olen itsekin hoitoalalla ja nykyään työkokemusta 15 vuotta samalla alalla. Harjoittelijana, nuorena tyttönä pääsin aina nipin napin harjoitteluista läpi ja kokemus oli hyvin samankaltainen kuin sinulla Ap. Tein, mitä käskettiin ja sitten sain haukut ja kyseenalaistettiin älyäni, onko minulla oppimisvaikeuksia, heikkolahjaisuutta, pelkäänkö kenties muita ihmisiä tai vastaavaa. Positiivista palautetta ei tullut. 

Se oli kauheaa ja muistan, miten itkin ja ahdisti mennä sinne. Hammasta purren selvisin ja päätin, etten enää ikinä tee hoitajan töitä. 

Kuitenkin valmistuttuani jäin kuitenkin alalle ja pidän työstäni edelleen. Vankka kokemus on karttunut. Opiskelijoita haluan kohdella kuin kukkaa kämmenenellä. He vasta harjoittelevat ja en halua heille ollenkaan samanlaista kokemusta kuin itselläni oli. Päinvastoin haluan rohkaista heitä. Olen saanut paljon kiitosta opiskelijoilta ja haluan sitä vaalia. 

Nuoret ovat nuoria, monet vielä ujoja, vasta opettelemassa työelämää ja itse työtä. Tsemppiä ja susta tulee varmasti hyvä hoitaja, vaikka sulla onkin ihan surkea paikka siellä harjoittelupaikkana.