Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko sinulla eläkkeelle jäädessäsi vain tuulen huuhtelema pylly?

Vierailija
28.06.2025 |

Miten on tulojen ja omaisuuden kanssa? Etkö mitään onnistunut kerryttämään?

Kommentit (131)

Vierailija
121/131 |
28.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, kertyneen omaisuuden valtio kuittaa viimeistään hoitokodinlaskuissa pois ikä ihmisiltä. 

Ei kuittaa, tämä on joku urbaanilegenda. Eläkkeestä kuitataan sen verran, että henkilölle jää tietty summa/prosenttiosuus eläkkeestä "omaan käyttöön" mutta omaisuutta ei tarvitse myydä minkään hoitokodin laskujen takia.

Tänä päivänä tilanne tämä, mutta ehtiihän se vielä muuttua... 

122/131 |
28.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti on muutakin kuin pylly, kiva sekin - eikö ?

Hyväpalkkaisena ääliönä hurahdin asuntosijoittamiseen, sen piti olla hyvä business. Asunnoista tappelevia vuokralaisia tippuu ovista ja ikkunoista, asuntojen arvonnousu ei lopu koskaan. Ei muuta kun makaan rahakasan päällä. Not?

Ylläolevaan voi jokainen kommentoida whatever, mutta sukelletaanpa oikeaan todellisuuteen noin 5 vuoden perspektiivillä =>

Korot nousi => tarkoitti itsellä noin 500 e/kk lisää maksettavaa (onneksi sen jälkeen euribor on laskenut).

Irtisanominen => ansiosidonnaiselle - onneksi oli hyvä pohja (vakityö+lisäduuni) , tässä vaiheessa miinusta noin 1200 e. Päivärahaa porrastettu kerran. En tiedä millon taas iskee joku leikkuri.  

Avokki kuoli  2023 => talouden tulot tippui noin 1000 e.

Summasummarum viivan alle jää nykyään ei mitään.

Omaisuutta joku abt puoli milliä. 

Saa kommentoida (neuvot olisi jopa toivottavia).

Meen keikalle yöhön - tästäkinsaanpalkkaa...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/131 |
28.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole. Eläke tulee olemaan hyvä, joten ei hätää.

Vierailija
124/131 |
28.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ollut, ei ole vieläkään.

Vierailija
125/131 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ollut töissä ollessa mitenkään missään vaiheessa halu siirtyä eläkkeelle mahdollisimman pian, niin kuin monilla tuntuu olevan. Päinvastoin olin vuoden ylimääräistä töissä. Yhteensä varmaan yli 45 vuotta olin töissä ennen eläkkeelle jäämistä ja olisin voinut hyvin vielä jatkaa. Olin kunnalla eli lomaa oli tietysti enemmän ja olen koko ajan töiden ohessa "elänyt" - matkustellut ihan riittämiin ja rahaa on ollut oikeastaan kaikkeen mitä olen tarvinnut ja halunnut, en ole säästänyt erikoisesti mihinkään kun ei tiedä koska sitä kupsahtaa. Vanhempieni melko ison perinnön annoin suoraan lapsille, ettei tarvi perintöveroja maksaa kahteen kertaan samoista rahoista.

Nyt olen eläkkeellä, tulen toimeen tosi vähällä eikä mulla ole mitään elämässä tekemättä mitä niin kovasti haluaisin. Olen aina voinut toteuttaa mitä olen halunnut. En ole siis elänyt sitku-elämää oikeastaan koskaan.

Vierailija
126/131 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäädessäni aikanaan lakisääteiselle työeläkkeelle minulla oli vajaan kolmen miljoonan markan omaisuus, sijoituksia, asunto-osakkeita ja kiinteistöjä. Vieläkin se on säilyttänyt arvonsa, noin 500 donaa euroissa!

Vierailija
127/131 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja hiekan karhima

Vierailija
128/131 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä tässä paljoa jää. Nettotulot vähän päälle 1300€. Asuntolainaa 5 vuotta vielä jäljellä. Säästöissä yhteensä noin 12000€ ja vähän osakkeissa. En silti valita. 

Vierailija
129/131 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lakatkaa toi brassailu ja varokaa sydäriä.Pask..maista jos kuolette ennen kuin ehditte nauttia työnne tuloksista. Se karma, se karma

Vierailija
130/131 |
30.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siriina kirjoitti:

Toivottavasti on muutakin kuin pylly, kiva sekin - eikö ?

Hyväpalkkaisena ääliönä hurahdin asuntosijoittamiseen, sen piti olla hyvä business. Asunnoista tappelevia vuokralaisia tippuu ovista ja ikkunoista, asuntojen arvonnousu ei lopu koskaan. Ei muuta kun makaan rahakasan päällä. Not?

Ylläolevaan voi jokainen kommentoida whatever, mutta sukelletaanpa oikeaan todellisuuteen noin 5 vuoden perspektiivillä =>

Korot nousi => tarkoitti itsellä noin 500 e/kk lisää maksettavaa (onneksi sen jälkeen euribor on laskenut).

Irtisanominen => ansiosidonnaiselle - onneksi oli hyvä pohja (vakityö+lisäduuni) , tässä vaiheessa miinusta noin 1200 e. Päivärahaa porrastettu kerran. En tiedä millon taas iskee joku leikkuri.  

Avokki kuoli  2023 => talouden tulot tippui noin 1000 e.

Summasummarum viivan alle jää nykyään ei mitään.

Omaisuutta joku abt puoli milliä. 

Miten olet saanut noin paljon lainaa noilla tuloilla?

Vierailija
131/131 |
30.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerrostalossa olet vastuussa naapureiden yhtiölainoista. 

Asuntokauppa on jäässä ja vuokra-asunnoista on iso ylitarjonta Suomessa. 

Ei ole. 

ydelläkään osakkaalla EI OLE henkilökohtaista VASTUUTA muiden yhtiölainaosuuksista. 

Kyllä on. Laina pitää maksaa eräpäivänä aina pankille ja jos joku ei maksa muut osakkaat maksaa. 

Ei muuten ole. Olet vastuussa VAIN SIJOITTAMALLASI PÄÄOMALLA. Kukin osakas vastaa VAIN OMASTA VASTIKKEESTAAN taloyhtiölle, ja taloyhtiö on vastuussa lainasta. 

JOS taloyhtiö ei voi lainaa maksaa johtuen sii

Kerrostalon konkurssissa menettää asunnon ja asuntovelka jää. Ja asuntovelkaa voi olla vaikka 200 000.

Moni taloyhtiö ei saa pääkaupunkiseudulla remonttilainaa ja menee purettavaksi jossain kohtaa, koska vakuutus ei korvaa vanhoja putkia, jos tulee vesivahinko. Vakuutuksissa on ikäpoistot.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan yksi