Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voitko kertoa, miten se on sinulta pois jos joku haluaa elää samaa sukupuolta olevan kanssa?

Vierailija
27.06.2025 |

En siis voi ollenkaan ymmärtää miten se voi kiinnostaa niin kovin? Mietitkö muutenkin esimerkiksi hetero työkavereittesi seksi- tai muuta elämää ja saatko myös siitä pään vaivaa? 

Joo pride kuukausi on, mutta on niitä paljon kauheampiakin "juhlapäiviä"?

Kommentit (710)

Vierailija
601/710 |
28.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

voitko kertoa miten pedofiilikarnevaalit liittyy homojen oikeuksiin?

Missäs tämmönen pedofiilikarnevaali oikein järjestetään? Pride nimittäin ei ole sellainen. Pedofiilia on muutenkin sairaus eikä sillä ole mitään tekemistä seksuaalisen suuntautumisen kanssa.

Oli homoseksuaalisuuskin sairaus vielä 80-luvulle asti Suomessa, mutta sitten se luokitus poistettiin. Yhtä hyvinhän tuo pedofiliakin voidaan määritellä uudelleen terveelliseksi seksuaaliseksi ominaisuudeksi. Nuo ovat vain määritelmiä, joita ihmiset tarvittaessa muuttavat oman mielensä mukaan. Itse olen tosin sitä mieltä, että molemmat ovat vieläkin sairauksia.

Minun mielestäni monet uskonnot voidaan julistaa sairauksiksi.

Ennen vanhaan määrättiin pakkohoitoon, jos joku mies väitti kokevansa itsensä naiseksi. Lääkärien mielestä sellaisen henkilön todellisuudentaju oli merkittävästi heikentynyt. Nykyään vastaavanlaisille tapauksille taputetaan ja kehutaan, miten uskaltavat hienosti tavoitella omaa identiteettiään.

nykyään tietoisuus on lisääntynyt ja ymmärretää  paremmin sukupuolen moninaisuutta. 

Vierailija
602/710 |
28.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei minua kiinnosta kenen ryppyreikää te rassaatte. Mutta miksi pervoilusta täytyy yötä päivää kailottaa kaikille?

Tämä! Mutta ei se vaan mene jakeluun. Huoh. 

Huoh, huoh, huoh, huoh, huoh, aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaahhhh! Kiitos jakelusta, mahtava peba!

-winner-

Vinksahtaneita riittää näköjään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
603/710 |
28.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

nyt puhutaan kommettiosioosta. Heteropareissa ei paheksuta sitä, että tuovat suhteensa esille. Siis jutun kommenttiosioissa. Toki voi olla sitten muita kommentteja, jotka littyvät muihin asioihin, mutta jos puhutaan pelkästä seksualaisesta suuntautumisesta, niin heteroutta ei paheksuta, toisinku homoutta/lesboutta/transsukupuolisuutta. Ja tämä on se yksi syistä miksi Pridea tarvitaan edelleen. Jotta vähemistöt saavat myös elää rauhassa ilman paheksuntaa.

Ei tuo marssiminen auta asiaa millään tavalla. Lain silmissä kaikki on kunnossa. Yksittäisten ihmisten paheksuntaan nuo marssit ei vaikuta millään tavalla. Jos joku vihaa esim. maksalaatikkoa, niin ei sitä millään maksalaatikko marssilla saada muuttamaan asennettaan.

Tietysti se auttaa. Lähes kaikki nytkin siellä marsseilla käyvät vanhemmat ihmiset olivat joskus 80-luvulla ihan valmiita itsekin kivittämään homot alimpaan helvettiin, mutta niin ne asenteet muuttuu kun valistetaan ja osoitetaan että ei se homo ole sen kummempi ihminen kuin kukaan muukaan. 

Vierailija
604/710 |
28.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missäs tämmönen pedofiilikarnevaali oikein järjestetään? Pride nimittäin ei ole sellainen. Pedofiilia on muutenkin sairaus eikä sillä ole mitään tekemistä seksuaalisen suuntautumisen kanssa.

Oli homoseksuaalisuuskin sairaus vielä 80-luvulle asti Suomessa, mutta sitten se luokitus poistettiin. Yhtä hyvinhän tuo pedofiliakin voidaan määritellä uudelleen terveelliseksi seksuaaliseksi ominaisuudeksi. Nuo ovat vain määritelmiä, joita ihmiset tarvittaessa muuttavat oman mielensä mukaan. Itse olen tosin sitä mieltä, että molemmat ovat vieläkin sairauksia.

Näillä on kuule aikamoinen ero. Toisessa 2 aikuista samaa sukupuolta olevaa ihmistä elää suhteessa ja toisessa

Yhtä sairaita ovat molemmat,hoitoon pitäisi viedä.

Vierailija
605/710 |
28.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näillä on kuule aikamoinen ero. Toisessa 2 aikuista samaa suku

Ei täällä edelleenkään muita sairaita ole kuin sinä ja kaltaisesi persupallerot. 

Vierailija
606/710 |
28.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkia pitää suvaita paitsi valkoisia sekasyöjä heteromiehiä.

Vierailija
607/710 |
28.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuten sanoin, homoseksuaalisuuskin oli ihan virallisesti sairaus ennen Suomessa ja tästä ei ole edes paljoa aikaa vielä. Yhtenä päivänä se luokitus kuitenkin vain poistettiin. Miksi sama ei voisi tapahtua pedofilian kohdalla?

Koska on ihan eri asia mitä 2 aikuista ihmistä tekee keskenään vapaasta tahdostaa kuin että aikuinen ihminen pakottaa lapsen seksuaalisiin tekoihin.

Vierailija
608/710 |
28.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole pois, mutta nämä kun tekevät siitä numeron. Kuten kaikista muistakin poikkeamista. 

Minä elän heterosuhteessa. Voin siitä jossain tilanteessa mainita, että olen parisuhteessa "Kallen" kanssa. En tee siitä mitään performancea. En toivo siitä niin tekevän muidenkaan. Jos joku elää muunkaltaisessa suhteessa miksi siitä pitäisi tehdä jotenkin erityinen heille itselleen sekä lisäksi muille ulkopuolisille? Asiasta voidaan kyllä keskustella kuten mistä muusta tahansa asiasta niin halutessa ja tilanteeseen sopii. Mutten osaa mitenkään erityiskohtelua tai ihastelua siitä muunkaltaisessa suhteesta antamaan. 

Vierailija
609/710 |
28.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

nyt puhutaan kommettiosioosta. Heteropareissa ei paheksuta sitä, että tuovat suhteensa esille. Siis jutun kommenttiosioissa. Toki voi olla sitten muita kommentteja, jotka littyvät muihin asioihin, mutta jos puhutaan pelkästä seksualaisesta suuntautumisesta, niin heteroutta ei paheksuta, toisinku homoutta/lesboutta/transsukupuolisuutta. Ja tämä on se yksi syistä miksi Pridea tarvitaan edelleen. Jotta vähemistöt saavat myös elää rauhassa ilman paheksuntaa.

Ei tuo marssiminen auta asiaa millään tavalla. Lain silmissä kaikki on kunnossa. Yksittäisten ihmisten paheksuntaan nuo marssit ei vaikuta millään tavalla. Jos joku vihaa esim. maksalaatikkoa, niin ei sitä millään maksalaatikko marssilla saada muuttamaan asennettaan.

Tietysti se auttaa. Lähes kaikki nytkin siellä marsseilla käyvät vanhemmat ihmiset olivat

No aivan taatusti joku homppeli on aivan eri ihminen kun normaalit ihmiset.Kuka haluaa tuollaisten kanssa olla missään tekemisissä?

Vierailija
610/710 |
28.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan äänestänyt persuja, enkä oikeistopuolueita muutenkaan, mutta olen vastustanut sateenkaariliikkeen touhuja niin kauan kuin muistan.

Sellasta puoluetta ei olekaan, mikä osuisi kaikissa asioissa yhteen omien mielipiteideni kanssa. Persujen kanssa oon samaa mieltä  sukupuoliasioista sekä mmmuutosta, mutta en voisi niitä pienituloisena julkisten palvelujen puolustajana äänestää. Että kyllä meitä löytyy ihan joka puolueesta, jotka ei usko vaihtuviin sukupuoliin ja pitää esim koiraksi pukeutuvia miehiä mielisairaina.  Ei kai kukaan oikeasti kuvittele, että vain persut olisi kyllästyneitä pervoliputuksiin ja - marsseihin. Voi kuule.. Voisin ihan vaan lonkalta heittää että 80% suomalaisista ei koskaan osallistuisi prideen, ja sekin olisi liian alhainen luku. Jopa minun 15v siskontyttö ilmaisi hyvin suoran nielipiteensä pridettäjistä viime viikolla, voin kertoa että sisälsi paljon kirosanoja ja halveksintaa, joten en toista tässä mitö sanoi. 😂 Kaikki lapset ja nuoret ei vielä ole menettäneet todellisuudentajuaan, varsinkaan täällä kaukana pk-seudusta. 

Vierailija
611/710 |
28.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sairasta rinnastaa pedofilia ja homous. 

Homoseksuaalit tekee tuota ihan itse. Moni vanhempi homoseksuaalimies on kertonut ihan avoimestikin, että haaveilee teinipojasta kumppanina.

siis tottakai homojenkin joukossa on pedofiileja. Tosin haaveilu ei vielä ole mikään rikos. Sen sijaan jos toteuttaa haaveensa, ni se on sitten toinen juttu.

Vierailija
612/710 |
28.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rinnastatko ihmisen ja maksalaatikon vihaamisen?

Vierailija
613/710 |
28.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole sukupuolen moninaisuutta. Niitä on vain kaksi. On vai  oman sukupuolensa tuntemisen erilaisuutta. Muunsukupuolisillakin on jompikumpi. Mutta he itse tuntevat itsensä muunsukupuoliseksi.se on heidän ajatusmaailmaansa mikä on erilainen: minulla on TUNNE, etten ole mies enkä nainen, esimerkiksi Se ei silti tarkoita, että sukupuolia lisääntyisi jatkuvasti lisää sitä mukaa mitä kaikkea joku keksiikään. 

Vierailija
614/710 |
28.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näillä on kuule aikamoinen ero. Toisessa 2 aikuista samaa suku

Jos pidät näitä yhtä sairaina, niin kertoo kyllä sinusta tarpeeksi... Sairaita pedareita on hartaissa konservatiivisissa uskovaisissakin! Niissä, jotka eivät hyväksy homoseksuaaleja, mutta haluavat pikkulapsia!? 

Vierailija
615/710 |
28.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tietysti se auttaa. Lähes kaikki nytkin siellä marsseilla käyvät vanhemmat ihmiset olivat joskus 80-luvulla ihan valmiita itsekin kivittämään homot alimpaan helvettiin, mutta niin ne asenteet muuttuu kun valistetaan ja osoitetaan että ei se homo ole sen kummempi ihminen kuin kukaan muukaan. 

niinpä. ilman marsseja ei olisi saavutettu nykyisiäkään asioita.

Vierailija
616/710 |
28.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tietysti se auttaa. Lähes kaikki nytkin siellä marsseilla käyvät vanhemmat ihmiset olivat

Eiköhän se nyt ole ihan lainsäädäntö, media ja ihan ne vähemmisöihmiset itse arkielämässä toimiessaan saaneet muutoksen aikaan. Lisäksi vaikuttimet muutokselle ovat tulleet pitkälti ulkomailta.Toi marssi ei ole muuttanut mitään. Mielestäni ihan ok marssia juhliakseen saavutettua muutosta, kaapistatulemista yms, mutta jos marssii tuolla ja kuvittelee sillä nyt muuttavansa jotain, niin olisi parempi mennä hoitoon.

Vierailija
617/710 |
28.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikkia pitää suvaita paitsi valkoisia sekasyöjä heteromiehiä.

Yleensä kuvailemasi heteromies kuvittelee olevansa muiden yläpuolella.

Vierailija
618/710 |
28.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muistakaa että uskonnot on päättänyt että mies ja nainen on se ainoa ja oikea. Se kuinka paljon siihen kannattaa luottaa on sitten omaa tulkintaa. Mitäs kaikkien muuta kivaa uskonnot ovatkaan saaneet aikaan. Hetkinen.. sotia, liika kansoitusta, kärsimystä, nälkää, pedodiiliaa jne jne

Miksi homot sitten vaativat kirkkohäitä? Ja nimenomaan evlut kirkkohäitä? Samoja vaatimuksia ei esitetä ortodoksikirkolle tai katoliselle kirkolle, muista uskonnoista puhumattakaan. 

Jos ovat huomanneet tilaisuutensa nähdessään, että evlut kirkko on jotenkin sekavassa tilassa ja yrittää taipua kaikkeen mahdolliseen ja mahdottomaan?

Vierailija
619/710 |
28.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole koskaan äänestänyt persuja, enkä oikeistopuolueita muutenkaan, mutta olen vastustanut sateenkaariliikkeen touhuja niin kauan kuin muistan.

Sellasta puoluetta ei olekaan, mikä osuisi kaikissa asioissa yhteen omien mielipiteideni kanssa. Persujen kanssa oon samaa mieltä  sukupuoliasioista sekä mmmuutosta, mutta en voisi niitä pienituloisena julkisten palvelujen puolustajana äänestää. Että kyllä meitä löytyy ihan joka puolueesta, jotka ei usko vaihtuviin sukupuoliin ja pitää esim koiraksi pukeutuvia miehiä mielisairaina.  Ei kai kukaan oikeasti kuvittele, että vain persut olisi kyllästyneitä pervoliputuksiin ja - marsseihin. Voi kuule.. Voisin ihan vaan lonkalta heittää että 80% suomalaisista ei koskaan osallistuisi prideen, ja sekin olisi liian alhainen luku. Jopa minun 15v siskontyttö ilmaisi hyvin suoran nielipiteensä pridettäjistä viime viikolla, voin kertoa että sisälsi paljon kirosanoja ja halveksintaa, joten en toista tä

En nyt ole hirveän yllättynyt että asennevammainen ja umpimielinen änkyrä on onnistunut kasvattamaan asennevammaisen änkyrän myös tyttärestään. 

Vierailija
620/710 |
28.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä näen priden ja sexhibition messut aika toisiaan vastaavana, hyvin suoraan nimenomaan seksuaalisuutta ja sen tekoja esille tuovana, paljon paljasta pintaa ja fetissejä. Jos joku veisi lapsensa sexhibitioniin tai vastaavaan niin olisi lastensuojeluasia kun altistaa lapsen sellaiselle.

Prideen taas ylpeästi roudataan kaiken ikäisiä lapsia. Ei mene oikein. Aikuiset tehköön lain sallimissa rajoissa mitä haluavat mutta muuten ihmisten yliseksualisoiminen julkisuudessa saisi loppua.

Ihmisoikeuksien kanssa pride- marssilla ja liikkeellä ei tänä päivänä ole mitään tekemistä. Ja fiksut vähemmistön edustajat luulisi tajuavan että hyvin graafinen provosointi asialla ei vie heidän asiaansa eteenpäin vaan herättää vaan lisää ennakkoluuloja.