Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitääkö buffetissa ottaa aina uusi lautanen kun hakee lisää ruokaa?

Vierailija
27.06.2025 |

Mulle opetettiin näin lapsena. Mutta sitten on esim lounasbuffetteja, jossa kassalta annetaan se yksi lautanen. 

Kommentit (91)

Vierailija
41/91 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valitettavan moni ohittaa linjaston alussa myös käsidesin vaikka se on siinä mistä aletaan ottaa ruokia ja on lautaset esillä.

Tämä. Siinä on sitten kiva roiskia sitä käytettyä käsidesiä ruokiin ja astioihin, sekä pidätellä jonoa takanasi. Kunnolliseen käsidesin käyttöön menee puoli minuuttia.

Vierailija
42/91 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valitettavan moni ohittaa linjaston alussa myös käsidesin vaikka se on siinä mistä aletaan ottaa ruokia ja on lautaset esillä.

Tämä. Siinä on sitten kiva roiskia sitä käytettyä käsidesiä ruokiin ja astioihin, sekä pidätellä jonoa takanasi. Kunnolliseen käsidesin käyttöön menee puoli minuuttia.

Siis oletko sitä mieltä että hyvä jos likaisin käsin kosketellaan kaikkea ja satojen ihmisten ruokailussa likaiset astiat uudestaan linjastolle?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/91 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja moni ohittaa myös käsien pesemisen vessassa käymisen jälkeen. Sitten mennään ruokapaikkaan ja klähmitään ottimia, pahimmassa tapauksessa kouritaan käsin esimerkiksi leivonnaisia lautaselle. 

Olen ollut siivoojana eräässä isossa työpaikassa, jossa oli myös kahvila työntekijöille. Kahvilaa vastapäätä oli vessoja. Tämä oli minun siivousaluettani ja vessoja siivotessa näin miten ukot jättivät kädet pesemättä vessakäynnin jälkeen. Sitten ne menivät siihen kahvilaan. Hyi.

Vierailija
44/91 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis oletko sitä mieltä että hyvä jos likaisin käsin kosketellaan kaikkea ja satojen ihmisten ruokailussa likaiset astiat uudestaan linjastolle?

Ei käsidesi paljoa pelasta. Peskää hyvät ihmiset kädet saippualla ja vedellä ennen kuin menette ruokailutilaan.

Vierailija
45/91 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä itse otan aina uuden jos sellainen on saatavilla. Kiinalaisissa buffeteissa en ole nähnyt vaihtolautasia..

Minä olen.

Vierailija
46/91 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä todellakin. Tässä ei ole mitään vääntämistä, niitä omia käytettyjä lautasia ei viedä takaisin linjastolle kun haetaan lisää. Äärimmäisen junttia ja epähygienistä.

Ei mene noin koska et saa uutta lautasta mistään vaan käytettyyn on otettava lisää. Kassa antaa yhden lautasen ja sillä on pärjättävä.

Vierailija
47/91 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä todellakin. Tässä ei ole mitään vääntämistä, niitä omia käytettyjä lautasia ei viedä takaisin linjastolle kun haetaan lisää. Äärimmäisen junttia ja epähygienistä.

Ei mene noin koska et saa uutta lautasta mistään vaan käytettyyn on otettava lisää. Kassa antaa yhden lautasen ja sillä on pärjättävä.

Ei toi ole ravintola vaan joku mättölä missä harva käy 

Vierailija
48/91 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tuossa mitkään bakteerit leviä. Olet hysteerinen.

Leviävät ja muutenkin se on siivoton tapa. Minä en halua muiden räkiä ruokiini vaikka en siitä mitään tautia saisikaan. Ja siksi en noihin syöttölöihin menekään kun siellä käy myös tuon sinun asenteesi omaavia tyyppejä. 

Mun asenteen? Itse osaan kyllä annostella ruokaa lautaselle ilman, että kauha osuu siihen. Bakteerien leviämisen vaaraa siinä ei siltikään ole. 

Just niin. Raxissa ei ole bakteereita. 

Vierailija
49/91 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entä jos ei ole kuin se yksi ja ainoa lautanen. Nykyään on monessa paikassa käytäntönä että kassalta annetaan se yksi lautanen. Kieltämättä ällöttää kun näkee ihmisten hakevan sille sottaiselle lautaselle lisää ruokaa niin että kauha osuu siihen lautaseen josta on syöty. Ja pöpöt leviää..

Tuo on jossain ihan halvimmissa sushipaikoissa ja sen tason paikoissa että ehkä kannattaa kiertää

Ainakin meillä päin on kaikissa sushipaikoissa lautasia pinoissa linjastolla. Pelkästään Raxissa olen tavannut tuon käytännön, että lautasen saa kassalta. En tiedä miksi siellä on niin. Aika outoa ettei saa ottaa uutta lautasta. Joku Raxin edustaja voisi selittää?

Abc antaa yhden lautasen. Näin Tampereella ja samoin kuin poikettiin matkalla syömään. On noita muitakin paikkoja jossa saa vain sen lautasen kassalta.

Vierailija
50/91 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika moni näyttää käyvän kun kerta porukkaa on. Lounaspaikkoja.

Vierailija
51/91 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entä jos ei ole kuin se yksi ja ainoa lautanen. Nykyään on monessa paikassa käytäntönä että kassalta annetaan se yksi lautanen. Kieltämättä ällöttää kun näkee ihmisten hakevan sille sottaiselle lautaselle lisää ruokaa niin että kauha osuu siihen lautaseen josta on syöty. Ja pöpöt leviää..

Lopetin yhdessä paikassa käynnin, kun näin miten jotkut kauhalla koputteli käytetylle lautaselle , kun santsasivat

Vierailija
52/91 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko rax-pizzabuffet vielä nykyään olemassa? Laitetaanko siellä pehmistäkin koneesta yhteen ja samaan kuppiin?

Vierailija
53/91 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aina uusi lautanen, jos sellaisia on tarjolla. Ja samalle lautaselle ei kauhota alku- ja pääruokia sekaisin.

No se nyt on ihan oma asia mitä sille lautaselleen kauhoo. Pääasia että on puhdas lautanen.

Vierailija
54/91 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syökää kotona jos noin pelottaa bakteerit.

Vierailija
55/91 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo on jossain ihan halvimmissa sushipaikoissa ja sen tason paikoissa että ehkä kannattaa kiertää

Ainakin meillä päin on kaikissa sushipaikoissa lautasia pinoissa linjastolla. Pelkästään Raxissa olen tavannut tuon käytännön, että lautasen saa kassalta. En tiedä miksi siellä on niin. Aika outoa ettei saa ottaa uutta lautasta. Joku Raxin edustaja voisi selittää?

Abc antaa yhden lautasen. Näin Tampereella ja samoin kuin poikettiin ma

Eihän ABC:lla santsata vaan kootaan yhdelle lautaselle se mitä syödään. 

yksi lautanen ja yhden kerran voi ottaa. leipää ja juomaa ja jälkkäri sitten jos nälkä jäi

Vierailija
56/91 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pidä. Voi käyttää samaa lautasta.

Vierailija
57/91 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko rax-pizzabuffet vielä nykyään olemassa? Laitetaanko siellä pehmistäkin koneesta yhteen ja samaan kuppiin?

No enpä tiedä kun en ole käynnyt.  Yleensä käydään syömässä jos ollaan ostoksilla tai matkalle jonnekkin. Silloin pitää mennä sinne mitä on tarjolla.

Vierailija
58/91 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotona saa vaikka syödä sormin ja mitä tahansa mutta ravintolassa pitää huomioida muut

Vierailija
59/91 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lopetin yhdessä paikassa käynnin, kun näin miten jotkut kauhalla koputteli käytetylle lautaselle , kun santsasivat

Juuri tuo kopautus on niin yleistä, että buffetit eivät todellakaan enää houkuttele. 

Vierailija
60/91 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä olen käyttänyt samaa lautasta, se vähän kuin osoittaa että olen maksanut jo kun haen lisää ruokaa kun koko ajan joku kyttää buffassa ruokaa hakevia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä seitsemän