Pitääkö buffetissa ottaa aina uusi lautanen kun hakee lisää ruokaa?
Mulle opetettiin näin lapsena. Mutta sitten on esim lounasbuffetteja, jossa kassalta annetaan se yksi lautanen.
Kommentit (91)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uusi lautanen on turhaa luonnonvarojen kulutusta. Sähkö-, vesi jne. Jos yhtään ajattelee maapalloa niin useinkin samalta lautaselta syöminen onnistuu.
Etkö osaa kerralla arvioida kuinka paljon syöt alkukeittoa, salaattia, lämmintä ruokaa ja jälkkäriä? Kuinka monta kertaa pitää hakea ruokaa?
Mitä ihmettä? Aina mielummin haetaan lisää kuin otetaan liikaa ja heitetään sitten pois.
Vierailija kirjoitti:
Aina uusi lautanen, jos sellaisia on tarjolla. Ja samalle lautaselle ei kauhota alku- ja pääruokia sekaisin.
Kaikki sekaisin ja mahdollisimman paljon kerralla. Kun on puffetti niin sitten syödään ja paljon. Se on jämpti niin.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä on syytä ottaa. Ällöttävää kun ihmiset hakevat lisää ruokaa ja länttäävät sitä lautaselle josta ovat syöneet niin että kauha koskee siihen lautaseen. Bakteerit leviävät sitten kauhaan ja sitä kautta muiden ruokiin.
Muutenkin niin moni käyttäytyy epähygieenisesti buffeteissa etten itse niistä edes syö. En osta paistopisteiden leivonnaisiakaan kun kaiken maailman räkäkourat ottavat niitä käsillään sieltä.
Ei tuossa mitkään bakteerit leviä. Olet hysteerinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uusi lautanen on turhaa luonnonvarojen kulutusta. Sähkö-, vesi jne. Jos yhtään ajattelee maapalloa niin useinkin samalta lautaselta syöminen onnistuu.
Etkö osaa kerralla arvioida kuinka paljon syöt alkukeittoa, salaattia, lämmintä ruokaa ja jälkkäriä? Kuinka monta kertaa pitää hakea ruokaa?
Mitä ihmettä? Aina mielummin haetaan lisää kuin otetaan liikaa ja heitetään sitten pois.
Juu, kyllä buffettiin kuuluu santsikierrokset. Sehän on se juju. Tarvitaan monta lautasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä todellakin. Tässä ei ole mitään vääntämistä, niitä omia käytettyjä lautasia ei viedä takaisin linjastolle kun haetaan lisää. Äärimmäisen junttia ja epähygienistä.
Jos saa kassalta maksaessa sen yhden lautasen?
Se on merkki siitä, että santsikierros on maksullinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä on syytä ottaa. Ällöttävää kun ihmiset hakevat lisää ruokaa ja länttäävät sitä lautaselle josta ovat syöneet niin että kauha koskee siihen lautaseen. Bakteerit leviävät sitten kauhaan ja sitä kautta muiden ruokiin.
Muutenkin niin moni käyttäytyy epähygieenisesti buffeteissa etten itse niistä edes syö. En osta paistopisteiden leivonnaisiakaan kun kaiken maailman räkäkourat ottavat niitä käsillään sieltä.
Leviävät ja muutenkin se on siivoton tapa. Minä en halua muiden räkiä ruokiini vaikka en siitä mitään tautia saisikaan. Ja siksi en noihin syöttölöihin menekään kun siellä käy myös tuon sinun asenteesi omaavia tyyppejä.
Vierailija kirjoitti:
Raxissa saa vain yhden lautasen ja mukin koska romanit tulevat muuten koko suvun voimalla sopeutumaan.
En ole ajatellut romaneista johtuvan, mutta se on totta, että Raxissa annetaan kassalla tasan yksi lautanen ja muki / nenä. En ole nähnyt, että niissä olisi missään puhtaita lautasia tarjolla, eikä ole tullut mieleen mennä kassalta pyytämään santsi lautasta. Ehkä olen sitten juntti, mutta Raxissa olen todellakin mennyt saman laitasen kanssa hakemaan lisää. Muuten ravintolan puffassa haen aina ilman muuta puhtaan lautasen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entä jos ei ole kuin se yksi ja ainoa lautanen. Nykyään on monessa paikassa käytäntönä että kassalta annetaan se yksi lautanen. Kieltämättä ällöttää kun näkee ihmisten hakevan sille sottaiselle lautaselle lisää ruokaa niin että kauha osuu siihen lautaseen josta on syöty. Ja pöpöt leviää..
Tuo on jossain ihan halvimmissa sushipaikoissa ja sen tason paikoissa että ehkä kannattaa kiertää
Ainakin meillä päin on kaikissa sushipaikoissa lautasia pinoissa linjastolla. Pelkästään Raxissa olen tavannut tuon käytännön, että lautasen saa kassalta. En tiedä miksi siellä on niin. Aika outoa ettei saa ottaa uutta lautasta. Joku Raxin edustaja voisi selittää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä todellakin. Tässä ei ole mitään vääntämistä, niitä omia käytettyjä lautasia ei viedä takaisin linjastolle kun haetaan lisää. Äärimmäisen junttia ja epähygienistä.
Jos saa kassalta maksaessa sen yhden lautasen?Se on merkki siitä, että santsikierros on maksullinen.
Et ole tainnut koskaan käydä Raxissa syömässä. Siellä todellakin annetaan kassalla yksi lautanen ja ei, se ei tarkoita sitä, että satsi kierros olisi maksullinen. Raxi nimenomaan mainostaa, että samalla hinnalla saat syödä niin paljon kuin jaksat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Leviävät ja muutenkin se on siivoton tapa. Minä en halua muiden räkiä ruokiini vaikka en siitä mitään tautia saisikaan. Ja siksi en noihin syöttölöihin menekään kun siellä käy myös tuon sinun asenteesi omaavia tyyppejä.
Mun asenteen? Itse osaan kyllä annostella ruokaa lautaselle ilman, että kauha osuu siihen. Bakteerien leviämisen vaaraa siinä ei siltikään ole.
Minä en ota mitään. Minulle tuodaan lautaset ja ruoat eteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Raxissa saa vain yhden lautasen ja mukin koska romanit tulevat muuten koko suvun voimalla sopeutumaan.
En ole ajatellut romaneista johtuvan, mutta se on totta, että Raxissa annetaan kassalla tasan yksi lautanen ja muki / nenä. En ole nähnyt, että niissä olisi missään puhtaita lautasia tarjolla, eikä ole tullut mieleen mennä kassalta pyytämään santsi lautasta. Ehkä olen sitten juntti, mutta Raxissa olen todellakin mennyt saman laitasen kanssa hakemaan lisää. Muuten ravintolan puffassa haen aina ilman muuta puhtaan lautasen.
Tuo Rax ei kyllä houkuta yhtään. Ainakin se Rax, joka on kauppakeskuksessa jossa käyn usein, on todella epäsiistin oloinen paikka. Ei tee mieli mennä sinne syömään, sotkuista on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun asenteen? Itse osaan kyllä annostella ruokaa lautaselle ilman, että kauha osuu siihen. Bakteerien leviämisen vaaraa siinä ei siltikään ole.
Niinhän sinä luulet. Kuten muutkin. Joillain osuu usein joillain harvoin, mutta aina osuu.
Vierailija kirjoitti:
Riippuu paikasta, joissain saa kassalta yhden ja sitä on tarkoitus käyttää, muuten uusi. Myytinmurtajat tutki sipseillä dippaamista yhteisestä astiasta ja tulos taisi olla ettei pöpöt siitä leviä.
Eikö se dippi tartu sipsiin eikä päinvastoin, joten varmaan yleensä ihan ok.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos saa kassalta maksaessa sen yhden lautasen?Se on merkki siitä, että santsikierros on maksullinen.
Höpö höpö. Se on merkki siitä, ettei oteta lautasia myös kavereille/ koko koko seurueelle, jotka eivät maksa,
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M
Minäminä asenne v ituttaa buffeteissa. Kun kaikki ottaa uuden lautasen, niin ei tarvitse muiden arvailla osaatko sinä ottaa koskematta, eikä sinun tarvitse arvailla onko mulla kuppa suussa?
Vierailija kirjoitti:
Entä jos ei ole kuin se yksi ja ainoa lautanen. Nykyään on monessa paikassa käytäntönä että kassalta annetaan se yksi lautanen. Kieltämättä ällöttää kun näkee ihmisten hakevan sille sottaiselle lautaselle lisää ruokaa niin että kauha osuu siihen lautaseen josta on syöty. Ja pöpöt leviää..
No eihän sitä noin pidä tehdäkään. Vaikka olisi lautasia saatavilla niin sille yhdelle ja samalle lautaselle keräilen ensin kaikkea mitä haluan syödä ensin ja sitten seuraavat ruuat jne. Ymmärrän kyllä bakteerikammoisia mutta minä en ole se jonka lautaseen kauha osuu. Ruoka otetaan tarjoiluvälineeseen, ottimeen ja pudotetaan lautaselle. Toisaalta siinä kauhassa on jo ne bakteerit ja kymmenien asiakkaiden bakteerit kahvaosassa... paras ottaa omat ottimet, on niitäkin nähty. Mutta perskule kun ne bakteerit on jo siinä ruuassa....aaarrrgghhhh :) Koittakaa kestää. En moisia edes mieti. Miten me ollaan sevitty evoluutiossa tänne saakka. Tietysti järki käteen. Oma periaate on että vältä turhaa tiskiä ja pyykinpesua ja säästä energiaa ja luontoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No eihän sitä noin pidä tehdäkään. Vaikka olisi lautasia saatavilla niin sille yhdelle ja samalle lautaselle keräilen ensin kaikkea mitä haluan syödä ensin ja sitten seuraavat ruuat jne. Ymmärrän kyllä bakteerikammoisia mutta minä en ole se jonka lautaseen kauha osuu. Ruoka otetaan tarjoiluvälineeseen, ottimeen ja pudotetaan lautaselle. Toisaalta siinä kauhassa on jo ne bakteerit ja kymmenien asiakkaiden bakteerit kahvaosassa... paras ottaa omat ottimet, on niitäkin nähty. Mutta perskule kun ne bakteerit on jo siinä ruuassa....aaarrrgghhhh :) Koittakaa kestää. En moisia edes mie
Kyse ei ole pelkästään bakteereista vaan pöytätavoista ja etiketistä. Saat myös mässyttää ja syödä lippis päässä ja kyynärpäät pöydällä ja puhua ruoka suussa, mutta kunnioita muita ja tee se itseksesi. ei tarvitse ehdoin tahdoin olla sivistymätön pelle.
Valitettavan moni ohittaa linjaston alussa myös käsidesin vaikka se on siinä mistä aletaan ottaa ruokia ja on lautaset esillä.