Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä lastensuojelutapaamisessa jutellaan ? (meistä on tehty ilmoitus ja täytyy käydä).

Vierailija
27.03.2007 |

Ettei olla holisteja, narkkeja, epäsiivoja taikka häiriintyineitä tsekataan varmaankin.

Onko jotain kysymyksiä, joihin tietäisi varautua etukäteen ?

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
27.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedätkö, mikä se on?

Voidaan kysyä myös siitä, miten paljon ollaan kotona ja lasten kanssa, miten on alkoholin käytön laita, miten lapset voivat. Lapsen vointia tarkistellaan esim. sellaisten kysymysten avulla kuin miten he nukkuvat ja syövät ja onko heidän kanssaan jotain ongelmia.

Vierailija
2/23 |
27.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kävi kerran lastensuojelutyöntekijä, kun naapuri teki ilmoituksen siitä, että huudan lapsille. Naapuri oli epällyt, että olen väsynyt ja tarvitsen apua. Keskusteltiin asioista ja en mitään apua tarvinnut, joten kaikki ok.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
27.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suhtaudut asiaan aika rauhallisesti. Onko ilmoituksen tekemiseen ollut hyvä syy?

Vierailija
4/23 |
27.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsen itkua jo viime keväästä lähtien (miksi ilm. vasta nyt ?!!).

Meillä 1, 5 v. nuorimmainen, josta kyllä ääntä lähtee.

Kutsusta tapaamiseen on jo 2 viikkoa joten pahin suuttumus jo laantunut.

Muut naapurit ovat olleet lähinnä ihmeissään, että kuka ja miksi.

Nimetön ilmoittaja selvisi, kun kysyin suoraan rappukäytävässä.

Sanoin, että on hoidettu asioita ihan avoimesti muidenkin naapurien kanssa ja toivotaan sitä heidänkin osaltaan.

Hemmotellut ymmärtämättömät pennut ! (noin 20+ v.)

Vierailija
5/23 |
27.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

riittää käynti juttelemassa ystävällisen sosiaalitädin kanssa. Jos tarvetta, tulevat käymään kotonakin. Luultavasti ihan simppelijuttu, jollei todellista aihetta.

Vierailija
6/23 |
27.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja apua ei saa, ellei ilmaise tarvetta. Eli jos on avun tarvetta niin ei sitten kannata kaunistella liikaa.

Vierailija
7/23 |
27.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

...vaan todellakin sen tarkistaminen, että lapsilla on kaikki hyvin ja vanhemmat jaksavat heitä hoitaa. Ja avun tarjoaminen, jos sitä tarvitaan.

Vierailija
8/23 |
27.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

että kyllä te olette ihan kykeneviä huolehtimaan lapsistanne ! Onpa tosi kivaa !

Vierailija
9/23 |
27.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

huutavat ties monennettako päivää.

Se, että pitäisi tehdä ilmoitus omalla nimellä eikä nimettömänä (kuten esim. lehtien mielipidepalstoille) saattaisi vähentää kiusallaan tehtyjä ilmoituksia. Jos on oikealla asialla ei pitäisi olla mitään estettä esiintyä omalla nimellään.

Vierailija
10/23 |
27.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heille olisi lottovoitto, jos joku tekisi ilmoituksen: saisivat apua. Ja sitä, kuka on avun tarpeessa, ei voi valitettavasti tietää ennen kun tarkistetaan, koska aniharva uupunut äiti osaa ja jaksaa itse hakea apua.

Vierailija
11/23 |
27.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisekseen, jos ilmoitus pitäisi tehdä omalla nimellä, niin en minä ainakaan olisi uskaltanut tehdä ilmoitusta naapurin narkomaanista, joka pöllypäissään hakkasi avovaimoaan ja ilmeisesti ajoittain lastakin. Tein ilmoituksen, lapsi huostaanotettiin.

Vierailija
12/23 |
27.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sulla tapana huutaa lapsille kuin hinaaja? Nimittäin minäkin joskus mietin ilmoitusta jatkuvan itkun ja huudon perusteella.

Vierailija
13/23 |
27.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jätti tämän miehen. Tästä oli lehdessäkin. Ikävää, että turhia ilmoituksia tehdään, vie resursseja sosiaalityöntekijöiltä, sillä on oikeasti tapauksia, missä lapsi voi huonosti (alkoholi, väkivalta jne)

Vierailija
14/23 |
27.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä merkintä, kun vauvalta murtui käsi. isä jätti kehitysvammaisen lapsen vauvan kanssa kahdestaan. olin itse silloin sairaalassa. nyt tua vauva on vilkas meneväinen pikku poika, jolla puheen kehitys viiveinen. poika on varsinainen koheltaja. kerran poltti sormensa ja saatiin sitäkin sitten selitellä sairaalassa, kun aikaisempi merkintä oli.

aiheeton ilmoitus on todellakin vakava asia. se näkyy teidän papereissa. meillä tämä kuopus itki varsin paljon kun oli uhma iässä. nyt onneksi loppunut. pieni lapsi itkee paljon. toiset enemmän ja toiset vähemmän.

Vierailija
15/23 |
27.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta minusta on parempi että kynnys siihen ilmoitukseen pidetään mahdollisimman alhaisena. Parempi väärä ilmoitus kuin se, että ilmoitusta ei uskalleta tehdä ja joku lapsi siitä sitten kärsii esim. väkivallan, nälän tai muun turvattomuuden muodossa.

Vierailija
16/23 |
27.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäinen kehitysvammainen vauvan käden mursi?

Vierailija
17/23 |
27.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jatkuvaan kotirauhan häirintään, ja päätti tällä tavalla yrittää saada asiat kuntoon.

Vierailija
18/23 |
27.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kooltaan huomattavsti isompi. 3v. oli 110cm ja painoakin oli paljon. lapsi on todella voimakas. 3v. ei ymmärtänyt yhtään puhetta ja kehityskin oli alhainen. isä jätti lapset kahdestaan, kun olin sairaalassa. isää syytettiin tapahtuneesta. lopulta uskottiin, että isä syytön, mutta sitten hyökättiin keharin kimppuun. lapsi ilmeisesti vääntänyt vauvan kättä. kyseessä kierre murtuma. tiedän ettei isä sitä tehnyt. en muistanut varoittaa isää, ettei lapsia saa jättää hetkeksikään kahestaan, mutta isä jätti. itselläni oli jotain maksassa ja lähdin kiireellä sairaalaan. olin jo huonossa kunnossa. todella ikävä prosessi siitä käynistyi ja tukitoimiin jouduttiin. mielestäni se oli pelkkää riesaa. minä sain selitellä mitä tapahtui, vaikka olin itse sairaalassa. minut sotkettiin kauttaaltaan juttuun. nyt saa pelätä jokaikistä tapaturmaa. kuopus on vielä meneväinen ja vähän tarkkaamaton. meillä ei käytetä alkoholia ja lapset hoidetaan hyvin. vaivaa nyt tua ikuinen leima ja aina saa pelätä, että jotain tapahtuu tolle koheltajalle.

Vierailija
19/23 |
27.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

omakotitalossa olisi jopa meistä varmasti tehty ilmoitus. Nuorimmainen (1v8kk) on koko pienen ikänsä huutanut ja paljon. Huutaa mennessään nukkumaan päivällä, huutaa herätessään (yleensä kesken unien, kiitos isompien mekastuksen) huutaa menneessään yöunille ja joka yö (muutamaa poikkeusta lukuunottamatta) herää joka yö huutamaan.

Että semmoista. Minkäpä sille tekee, kun lapsi pitää ääntä. Kipeä ei ole eikä muutakaan kummempaa hätää pitäisi olla. On vain hyvin tunetikas tapaus jo pienenä.

Tsemppiä ap. lle kuitenkin tapaamiseen. Kyllä uskon, että virkaveljet ymmärtää asian laidan, jos ei todellakaan ole muusta kyse kuin tavallisista elämään ja lapsiperheisiin liittyvistä äänistä.

Vierailija
20/23 |
27.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

jatkuvaan kotirauhan häirintään, ja päätti tällä tavalla yrittää saada asiat kuntoon.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi yhdeksän