Minulle ja aviomiehelleni taitaa tulla ero. Syy: mies haluaa kovasti lapsia, minä puolestani en.
Olemme olleet nyt yhdessä kolme vuotta, joista kaksi vuotta naimisissa. Kun aloimme seurustella, mies kertoi heti alussa, että hän haluaisi isäksi (ja mahdollisimman pian). Minä vastasin hänelle, että katsellaan ensin, miten yhteiselomme alkaa sujua. Ei minulla ole varsinaisesti mitään lapsia vastaan, mutta kun ei ole vauvakuumeesta tietoakaan, eivätkä äidinvaistoni ole edelleenkään heränneet. Toisaalta en voi sanoa, että olisin varsinaisesti koskaan rakastanut lapsia. En edes silloin, kun olin itse lapsi. Avioero tuntuu kauhealta ajatukselta, mutta mitä muutakaan tässä voisi tehdä? Aviomieheni haluaa niitä lapsia päivä päivältä yhä enemmän. Minä puolestani koen tilanteen koko ajan entistäkin painostavammalta. N33 (Enpä olisi ikinä uskonut, että mies voi olla noin lapsirakas. Yleensä naiset ovat sitä.)
Kommentit (67)
Tuossa asiassa ei ikävä kyllä voi tehdä kompromisseja.
Päästä mies etsimään lasta haluavaa naista.
Ei äidinvaistot herää, jos ei ole lasta, mutta aika paskasti teit, kun menit tuon miehen kanssa naimisiin.
Jos on hyvä suhde, tekisin kompromissin mutta sillä ehdolla että mies hoitaa enimmäisajan lasta
Vierailija kirjoitti:
Ei äidinvaistot herää, jos ei ole lasta, mutta aika paskasti teit, kun menit tuon miehen kanssa naimisiin.
se mieshän sanoi, ettei halua lapsia?
Jos sinulla olisi ollut minkäänlaista selkärankaa olisit kieltäytynyt naimisiinmenosta ja kehottanut miestä etsimään lapsirakkaan naisen jolla on kova halu saada lapsia. Pidit tärkeimpänä naimisiinpääsyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luetun ymmärtäminen? "mies kertoi heti alussa, että hän haluaisi isäksi (ja mahdollisimman pian). "
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aloittaja kertoi, että mies sanoi haluavansa lapaia ja mahd. pian.
Se että haluaa tehdä lapsia ei tee mitenkään lapsirakkaaksi. Moni mies haluaa kyllä jälkeläisiä, mutta ei halua olla isä.
Älä tee lapsia jos et ole valmis tarvittaessa olemaan yksinhuoltaja. Ero on ainoa vaihtoehto. Jälkiviisaus: älä mene naimisiin jos noin perusasiat kuin lisääntymishalut eivät mätsää.
Et ole ikinä halunnut lapsia, mutta menit naimisiin miehen kanssa, jonka tiesit varmasti haluavan lapsia pian... Varmaan itsekin tajuat, missä meni metsään.
Ja ei, tuohon ei todellakaan ole muuta ratkaisua kuin erota mahdollisimman pian, että mies pääsee etsimään rinnalleen ihmisen, joka haluaa elämältä samoja asioita kuin hän.
T. Vela
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lueppa aloitus uudelleen.
Tiedän ihmisiä jotka eivät pidä lapsista lukuunottamatta omaa lastaan. Eli kyllä omaan lapseen voi kiintyä ja rakastaa tätä, vaikkei olisi ns. lapsirakas. Silti jos et yhtään halua lapsia niin en suosittele miehen toiveesta lähtemään perheen perustamiseen. Vaatii naiselta suuria uhrauksia fyysisesti, psyykkisesti, sosiaalisesti, urakehityksen kannalta jne., Nämä voivat haluttujenkin lasten kohdalla tuntua huonoina hetkinä kohtuuttomilta ja epäreiluilta (miehen osaksi ei tule läheskään yhtä paljon uhrauksia), saati sitten jos et edes olisi lasta halunnut.
Älä vie mieheltäsi mahdollisuutta isyyteen, kun et itse halua lasta niin ero mahdollisimman pian.
Isäni oli nuorena naimisissa naisen kanssa joka ei halunnutkaan enempää lapsia. Erosivat ja sitten synnyin minä.
Ero siis lienee ainoa vaihtoehto.
Erotkaa, ja pian, että mies pääsee etsimään puolison, joka haluaa myös lapsia. Vaikka miehillä onkin asian kanssa aikaa enemmän, niin ei se jaksaminen lisäänny vanhetessa.
Mieti kuitenkin vielä sitä ennen oma kantasi ihan varmaksi. Kyllä minusta ihan varmalta kuulostaa, mutta kuitenkin, olisi varmasti musertavaa jos tajuat vaikka nykyisen miehesi somesta hänen vauvauutisesta luettuasi, että kaikki tuo olikin sitä mitä haluan. Tietenkään tällaista tunnetta ei voi jäädä odottamaan, mutta käy asiaa läpi vaikka ihan jonkun ulkopuolisen kanssa ennen eroa. Tsemppiä, tosi kurjaa ettei toiveenne kohdanneet.
Päivi Räsänen ei fanita sinunlaisiasi naisia.
Kyllä näin joskus käy että mies tykkää lapsista ja nainen ei.
Hommaatte nyt sen lapsen sitten. Tiesit mitä miehesi halusi mutta annoit ymmärtää, että sinäkin voisit haluta. Teit hirveän väärin ja pahasti.
Jos nyt et millään halua lasta, niin ero on minustakin ainoa vaihtoehto.
Vierailija kirjoitti:
Tiedän ihmisiä jotka eivät pidä lapsista lukuunottamatta omaa lastaan. Eli kyllä omaan lapseen voi kiintyä ja rakastaa tätä, vaikkei olisi ns. lapsirakas. Silti jos et yhtään halua lapsia niin en suosittele miehen toiveesta lähtemään perheen perustamiseen. Vaatii naiselta suuria uhrauksia fyysisesti, psyykkisesti, sosiaalisesti, urakehityksen kannalta jne., Nämä voivat haluttujenkin lasten kohdalla tuntua huonoina hetkinä kohtuuttomilta ja epäreiluilta (miehen osaksi ei tule läheskään yhtä paljon uhrauksia), saati sitten jos et edes olisi lasta halunnut.
En ikinä pitänyt lapsista. En pidä edelleenkään lapsista enkä halua olla tekemisissä vieraiden lasten kanssa. Mutta omiani rakastan yli kaiken. Kun tulin raskaaksi, oli mulle heti selvää että haluan lapseni ja tulen rakastamaan häntä, vaikken ikinä aiemmin ollut halunnut lasta.
Kannattaa erota, ei tuosta tule mitään.