Kun mies ghoustaa parisuhteessa
Käytän tuota typerää nykysanaa paremman käsitteen puutteessa.
Vuoden pituinen suhde. Mies on toistuvasti suhteen aikana ollut ajoittain itseensä vetäytynyt, sulkeutunut, eikä hänen läsnäollessaan ole saanut kunnolla yhteyttä. Ei kerro mikä on, vaikenee.
Nyt jälleen sama juttu. Tällä kertaa lisäksi sain kuulla kuinka seurani on tylsää, juhannus oli paska, halusi nukkua yksin sohvalla. Lähtiessä oma pakka hajosi ja suutuin. Kysyin haluaako erota, ei sanojensa mukaan. Jätti mut kotiini yksin itkemään pari päivää sitten.
Hänestä ei ole kuulunut mitään. Teki oharit eiliselle. Parin viestin jälkeen luovutin. Ei ole edes kuitannut lähettämiäni viestejä.
Eihän tuo käytös oikein ole, tiedän. Oma pää on nyt vain sekaisin, lapsuuden kokemukset herää ja olo on epätietoinen, turvaton. Olemme keski-ikäisiä.
Ajatuksia, vertaistukea?
Koska aloitus houkuttelee myös ilkeilyä niin kehotan kaikkia täysjärkisiä ohittamaan ne.
Kommentit (103)
Mitä väliä tuommosella surkialla ukolla, mitä se nyt on mieltä?
Onhan se sen sulle jo näyttänyt. Luiskaan vain.
Sinun arvosi ei riipu siitä, mitä joku toinen ihminen ajattelee tai miten sinua kohtelee.
Se on joko ghostaamista tai goustaamista, ei ghoustaamista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis mykkäkoulua? Asutteko yhdessä vai erikseen? Seurasi on tylsää hänen mielestään, joten mitä vielä odotat? Kosintaa? Ihmettä? Kunnioita nyt itseäsi aikuinen ja lakkaa kerjäämästä ja matelemasta.
No voihan naisen tylsyys olla todellista, vaikka tinder-kipinöinnin jälkeen arki koettaa jokaiselle. Eikö nainen voi ehdottaa yhteistä tekemistä, romantiikkaa ja arjesta irtiottoa yhdessä?
Tämä on nykyään just tätä että nainen vaan vastaanottaa miehen show'ta kunnes tulee joku steppi johon tunnesykkyrämykkyrä menee oikoseen ilman realista syytäkään eli naisen logiikalla kolahtaen mies jääkin tekstarilla vaihtopenkille ja here we go again tinderistä uutta miestä tilalle yrittämään paikata naisen reikiä minuudessa.
Yrittäkää naiset enemmän ei se ole aina miehen harteilla mitä parisuhteessa tapahtuu.
no johan tuli taas täyttä tuubaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sä haluat olla miehen kanssa joka sanoi suoraan, että sinun seurasi on hänen mielestään tylsää?
Voi huokaus.
Niin. Tämä oli ensimmäinen kerta. Joskus häneltä varovasti kysyin, että onko mun kanssani tylsää, kun istuimme kotisohvalla lähekkäin leffaa katselleen.
Hän sanoin, että hänen on hyvä olla juuri niin.
Toki, jos mieli on muuttunut tuonkin osalta niin turhahan tässä on jatkaa.
Ap
Minä olen oppinut sen, että jos joku sanoo jotain, he usein tarkoittavatkin sitä.
Toisinaan jollakin voi olla huono mieli jostain, mitä ei uskalla kertoa. Ja kääntää sen hätäpäissään toisen syyksi.
Oma kokemus elämän varrelta on se, että on ehkä pettänyt ja siitä huono omatunto.
No mitä tollasella miehellä teet? Parisuhteen pitäisi parantaa elämänlaatua eikä huonontaa sitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sä haluat olla miehen kanssa joka sanoi suoraan, että sinun seurasi on hänen mielestään tylsää?
Voi huokaus.
Niin. Tämä oli ensimmäinen kerta. Joskus häneltä varovasti kysyin, että onko mun kanssani tylsää, kun istuimme kotisohvalla lähekkäin leffaa katselleen.
Ap
Minä olen oppinut sen, että jos joku sanoo jotain, he usein tarkoittavatkin sitä.
Olen huomannut hänen kanssaan, että roolini on olla jonkinlainen ohjelmatoimisto. Hän ei itse osallistu mihinkään suunnitteluun mitä tekemiseen tai reissuihin tulee. Tai yhtään mihinkään. Hänelle riittää kalja j
Tähän sanoisin, et mieti tarkkaan, onko hän sinun arvoisesi... Eli arvosta itseäai ja mieti, onko hänen läsnäolo omassa elämässäsi mitenkään nostattavaa.
Vasta vuosi takana ja meno on tollaista jo? huh huh
Vierailija kirjoitti:
Tuskinpa. Mutta nyt avautuessani tästä asiasta alan epäillä, että päihteillä on tässä vetäytymisessä ja katoamisessa jonkinlainen rooli.
Ap
Ryyppykaveria ei jätetä. Valitettavan uskottavaa.
On varmaan alkoholi se numero ykkönen hänelle. Dopamiinitasot laskee niin mies on mörrimöykkynä.
Mitä lapsuuden kokemuksia sinulla tulee esiin?
Mitä olet tehnyt että olet aiheuttanut miehessä tuon reaktion? Oletkonkoskaan oikeasti kuunnellut mitä miehellä on sanottavaa ilman uhroutumista ja päälle puhumista? Oletko kuunnellut miestä ja oletko pitänyt ne asiat omanatietonasi ilman eteenpäin juoruamista? Puhutko miehen päälle jos mies ei puhu semmoisia asioita mitä sinä haluaisit kuulla?
Vaikka kuinka naiset aina haluaa vökttää vastuun kantoa ja kaataa kaiken vastuun miehen niskaan niin valitettavasti se ei ole mitenkään mahdollista kun naisillakin on aina väkisinkin jotain vastuita
Jos vain omia tunteitasi kuuntelet ja kehosi tuntemuksia, mitä ne kertovat.
Se on ainoa vastaus mihin kannattaa luottaa.
Järkeily, perustuen turhiin toiveisiin jonkun ihmisen suhteen, tai traumaperäinen toiminta, johtavat yleensä harhaan.
Vierailija kirjoitti:
No mitä tollasella miehellä teet? Parisuhteen pitäisi parantaa elämänlaatua eikä huonontaa sitä.
Miksi sitten naiset aina haluavat huonontaa miehen elämänlaatua vaatimuksillaan ja tunteillaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi huokaus.
Ap
Minä joskus sanoin ilkeyksiä ex-poikakaverille enkä todellakaan ajatellut niin enkä tarkoittanut mitä sanoin. Nuorena. Poikis sitten luuli mun tarkoittavan mitä sanoin ja tuli ero.
Tämänkertainen vetäytyminen alkoi jo kuukausi ennen juhannusta, kun mies tuli luokseni ja kertoi ko ystävänsä pyytäneensä häntä illanviettoon. Taisin silloin hieman kärsimättömästi tokaista, että kaveri saa nyt odottaa. Meillä oli näinä edeltäneinä viikkoina sitovia menoja viikonloppuisin.
Menoista huolimatta mies vetäytyi joka viikko enemmän. Mies kieltäytyi auttamasta, hämmennyin, hermostuin ja hätistin miehen kotiinsa. Asiasta keskusteltiin tai yritin keskustella. Tuolloin tilanne vielä rauhottui.
Seuraavana viikonloppuna mies tokaisi jotenkin ylimielisen oloisena viihtyvänsä _tosi_ hyvin yksin. Ikäänkuin hakien reaktiota. Viihdyn yksin itsekin. Musta on hieno ominaisuus ja tärkeääkin, että ihminen osaa olla itsekseen (vaikka siitähän tässä ei selvästikään ole kyse). Ehdotin tuolloin, että olisiko parempi, että näkisimme joka toinen viikonloppu. Ei sopinut hänelle, ikävä tulisi.
Luonani ollessaan istui kuitenkin vain omissa oloissaan.
Ja tähän juhannukseen tilanne sitten kärjistyi.
Epäilen tuon ko kaverinsa vaikuttaneen tapahtumien kulkuun. Syystä, että esimerkiksi aamuvirkkuudestani tuli miehelle ongelma vasta, kun hänen kaverinsa irvaili miehelle aikaisista nukkumaanmenoista (kuulin sivusta kun olivat puhelimessa ja tuo ko kaveri silloinkin houkutteli miestä viihteelle).
Kaverinsa siis manipuloi ja miestä viedään kuin pässiä narussa. Mies itse sanoi, ettei päästä ketään meidän väliin, mutta vähämpä hän osaa varoa.
Ymmärrän kyllä miehen kiitollisuuden ja kiintymyksen kaverinsa kohtaan. Hän on saanut siltä paljon. Tuntuu että melkeinpä ostaa kiintymystä mieheltäni. Kaverin oma parisuhde on pystyyn kuollut pitkä liitto, liekki kateuttaan sabotoi mieheni uutta (ennen onnellista) parisuhdetta?
Pahoittelut tästä sepostuksesta. Pakko järjestellä omia ajatuksia, että saan edes jonkinlaisen ymmärryksen tähän.
Ap
Oiskos alkoholi tärkeä asia hälle? Juhannuksena ei voinut irrotella riittävästi, ärtymys nousi pintaan. Vetäytyy, jotta voi rauhassa vetää kaljaa. Kaverin kanssa riennoissa saa hyvän syyn juoda. Lueppa myös kuivahumalasta.