Kun mies ghoustaa parisuhteessa
Käytän tuota typerää nykysanaa paremman käsitteen puutteessa.
Vuoden pituinen suhde. Mies on toistuvasti suhteen aikana ollut ajoittain itseensä vetäytynyt, sulkeutunut, eikä hänen läsnäollessaan ole saanut kunnolla yhteyttä. Ei kerro mikä on, vaikenee.
Nyt jälleen sama juttu. Tällä kertaa lisäksi sain kuulla kuinka seurani on tylsää, juhannus oli paska, halusi nukkua yksin sohvalla. Lähtiessä oma pakka hajosi ja suutuin. Kysyin haluaako erota, ei sanojensa mukaan. Jätti mut kotiini yksin itkemään pari päivää sitten.
Hänestä ei ole kuulunut mitään. Teki oharit eiliselle. Parin viestin jälkeen luovutin. Ei ole edes kuitannut lähettämiäni viestejä.
Eihän tuo käytös oikein ole, tiedän. Oma pää on nyt vain sekaisin, lapsuuden kokemukset herää ja olo on epätietoinen, turvaton. Olemme keski-ikäisiä.
Ajatuksia, vertaistukea?
Koska aloitus houkuttelee myös ilkeilyä niin kehotan kaikkia täysjärkisiä ohittamaan ne.
Kommentit (103)
Miten tuo tulee esille? Onko se normaali tapa naisten kanssa että kun sinä laitat hänelle viestin niin jos mies ei ensimmäisen minuutin aikana vastaa sitä päätit että miehessä on oltava jotain vikaa kun olethan sinä naisena universumin keskipiste että kaikki miehet vain päivystää puheli kädessä sitä hetkeä kun sinä haluat huomiota?
Vierailija kirjoitti:
Minusta ghostaaminen tulee puskista. Tuo miehen toiminta ei tässä kohtaa tule puskista, vaan hän on kertomasi mukaan ollut systemaattisesti poissaoleva. Oleellista onkin pohtia, miksi se on sinulle ok.
Eikä tarkoitus ole olla ilkeä, vaan lähinnä herätellä siihen että mies on toistuvasti näyttänyt todelliset karvansa ja sinä hyväksyt sen. On turha miettiä hänen käyttäytymistään sen enempää koska kuten sanoit, se ei ole oikein. Kuitenkin sallit sen, vaikka olette aikuisia. Et voi vaikuttaa hänen toimintaansa, omaasi voit.
Näihin katoamisiin ja vetäytymisiin on aina aiemmin liittynyt eräs hänen ystävänsä. Aiemmilla kerroilla se epätietoisuuden pinne ja hänen sulkeutuneisuutensa on lauennut heidän reissuihinsa ja niistä hän on aiemmin kertonut jälkikäteen tai ennen illanviettoon lähtöä.
Epäilen, että kyse on taas siitä. Mutta tällä kertaa mut heitettiin vaihtopenkille.
Kyllä tämä puskista tuli. Luottamusta on tähän saakka ollut.
Ap
Jätti sinut ja ei vastaa puhelimeen. Kertoisiko tuo jotain? Ei puhu mitään. Kertoisiko tuo jotain?
miksi olet tuon miehen kanssa? Tuohan on sama jos olisit yksin.
Jos rakastaa, ei tahallaan satuta toista. Tuollaisella käytöksellä satutetaan tarkoituksella. Oisko jo johtopäätösten aika?
Hänellä on toinen. Selviää, kun menet yllätysvisiitille hänen luokseen. Miehet ei ole tuollaisia vetäytyviä, muuten kuin erotilanteessa. Lähimmäisestä pidetään kiinni ja suojellaan. Erossa otetaan etäisyys ja se oli siinä. Mene seisoon vaikka hänen ikkunan taakse, niin näet sen toisen naisen. Sitten voit vaan kävellä pois, eikä sinun tarvi laittaa enää yhtään sekunttia aikaa häneen.
Epäilen hänellä olevan epävakaan persoonan tai jonkun muun vastaavan mielenterveyden häiriön. Erään mun tuttavan miesystävä oli juuri tuollainen ja hänellä oli diagnoosi. Lopulta heidän suhteensa päättyi, koska mun ystävätär ei enää kestänyt jatkuvaa epävarmuutta.
Mies haluaa jotain mihin hänelle ei oman moraalinsa mukaan ole oikeutta. Esim reissu toisen naisen kanssa.
Mies mököttää kun ei saa haluamaansa. Sitten haastaa vielä vähän tai paljon riitaa naisensa kanssa. Sitten voi suuttuneena häipyä ja kostoksi inhottavalla naiselle tehdä sen mitä alunperin halusi.
Ap miettii, odottaa ja ihmettelee mitä tapahtui. Vaikka mies sanoi että ap on tylsää seuraa ym niin edelleen ap kuvittelee että kyllä tästä tulee vielä hyvä suhde. Tai ainakin yksinolo pelottaa.
Ap sinun ei tarvitse odottaa mitä mies päättää ja tekee. Jos et hyväksy miehen käytöstä niin voit erota. Etsi seuraa joka haluaa olla kanssasi. Jos mies ottaa vielä joskus yhteyttä niin voit kertoa että käsitit miehen haluavan eron kun haukkuu, häipyy eikä vastaa viesteihin. Toivotat hyvät jatkot ja lopetat yhteydenpidon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaisko yrittää vielä jutella, jos muuten natsaa. 😟
Natsashan se noin muutoin pääosin, vaikkei kukaan täydellinen olekaan, mutta hän on nyt laittanut yhteydenpidon poikki yksipuolisesti.
Sehän tässä on, että en tiedä, onko tämä lopullista. En tiedä, mitä tässä tapahtuu, kun mies ei suostunut avaamaan suutaan.
Ap
Sinä voit päättää, että se on lopullista, jos haluat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta ghostaaminen tulee puskista. Tuo miehen toiminta ei tässä kohtaa tule puskista, vaan hän on kertomasi mukaan ollut systemaattisesti poissaoleva. Oleellista onkin pohtia, miksi se on sinulle ok.
Eikä tarkoitus ole olla ilkeä, vaan lähinnä herätellä siihen että mies on toistuvasti näyttänyt todelliset karvansa ja sinä hyväksyt sen. On turha miettiä hänen käyttäytymistään sen enempää koska kuten sanoit, se ei ole oikein. Kuitenkin sallit sen, vaikka olette aikuisia. Et voi vaikuttaa hänen toimintaansa, omaasi voit.
Näihin katoamisiin ja vetäytymisiin on aina aiemmin liittynyt eräs hänen ystävänsä. Aiemmilla kerroilla se epätietoisuuden pinne ja hänen sulkeutuneisuutensa on lauennut heidän reissuihinsa ja niistä hän on aiemmin kertonut jälkikäteen tai ennen illanviettoon lähtöä.
Epäilen, että kyse on taas siitä. Mut
Hän siis tapailee sinun lisäksesi jotain miestäkin? On siis bi?
Minulle on tehty noin, ei asuttu vielä yhdessä, mutta ihan vakavissaan seurusteltiin. Ja tämä vakavissaan oleminen ei ollut mitään omaa keksintöäni, vaan mies itse oli puhunut, että haluaa vakavan suhteen kanssani. Toki nyt osoittautui, että se oli valheellista puhetta, mutta niin hän joka tapauksessa sanoi.
Minun tapauksessani oli erityisen ikävää se, että tämä tuli aivan puskista, meillä ei ollut edes mitään riitaa ja miehen käytös ei ensin muuttunut vältteleväksi vaan hän yksinkertaisesti lopetti yhteydenpidon kuin seinään. En alkanut kysellä syytä, en halunnut nöyryyttää itseäni sillä tavalla. Tietysti tässä tulisi mieleen, että jos hän on vaikka kuollut, mutta ei hän ole, tiedän, että hän on elossa ja ilmeisesti terveenäkin, eli ei tämä siitä johdu, että hänelle olisi jotain sattunut.
Oli aikamoinen kolaus itsetunnolle kun mies teki noin. Uskon, että hän vain kyllästyi minuun ja päätti etsiä jonkun nuoremman ja nätimmän ja muutenkin erilaisen. Kyllä minä tiedän, etten ole mikään miesten unelmanainen, mutta miksi mies edes alkoi seurustella kanssani, aloitekin tuli häneltä eikä minulta. Miksi miehet valitsevat naisia, joista eivät ole edes kiinnostuneita? Kai nyt yksinkin olisi parempi kuin aivan epämieluisan kumppanin kanssa?
Tuskinpa. Mutta nyt avautuessani tästä asiasta alan epäillä, että päihteillä on tässä vetäytymisessä ja katoamisessa jonkinlainen rooli.
Ap
Älä AP enää lähetä hänelle viestejä älä myöskään vastaa jos hän lähettää viestin.
Vierailija kirjoitti:
Minulle on tehty noin, ei asuttu vielä yhdessä, mutta ihan vakavissaan seurusteltiin. Ja tämä vakavissaan oleminen ei ollut mitään omaa keksintöäni, vaan mies itse oli puhunut, että haluaa vakavan suhteen kanssani. Toki nyt osoittautui, että se oli valheellista puhetta, mutta niin hän joka tapauksessa sanoi.
Minun tapauksessani oli erityisen ikävää se, että tämä tuli aivan puskista, meillä ei ollut edes mitään riitaa ja miehen käytös ei ensin muuttunut vältteleväksi vaan hän yksinkertaisesti lopetti yhteydenpidon kuin seinään. En alkanut kysellä syytä, en halunnut nöyryyttää itseäni sillä tavalla. Tietysti tässä tulisi mieleen, että jos hän on vaikka kuollut, mutta ei hän ole, tiedän, että hän on elossa ja ilmeisesti terveenäkin, eli ei tämä siitä johdu, että hänelle olisi jotain sattunut.
Oli aikamoinen kolaus itsetunnolle kun mies teki noin. Uskon, että hän vain kyllästyi minuun ja päätti etsiä j
Olen pahoillani puolestasi. Ehdittekö seurustella pitkään?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oli aikamoinen kolaus itsetunnolle kun mies teki noin. Uskon, et
No ei hirveän pitkään, mutta oltiin tunnettu toisemme ennen seurustelua.
Älä vaivaudu analysoimaan. Laita tieto erosta, numero estoon ja helli itseäsi vaikka kylpyläviikonlopulla.
Kuulostaa mun ei miesystävältä. Kehitti tyhjästä riitoja että pääsi sillä varjolla ryyppäämään. Tuo asia selvisi mulle vasta myöhemmin kun ihmettelin hänen käytöstään. Ei vastannut viesteihin, mutta kootut selitykset häneltä oli kyllä kivaa kuunneltavaa...jonkun aikaa. Lopulta selvisi myös että hänellä oli myös kaksisuuntainen mielialahäiriö ja epävakaa persoonallisuushäiriö. Meni monta vuotta elämästäni hukkaan kiikuttelevan keski-ikäisen miehen kanssa, joka käyttäytyi kun teini-ikäinen.
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa mun ei miesystävältä. Kehitti tyhjästä riitoja että pääsi sillä varjolla ryyppäämään. Tuo asia selvisi mulle vasta myöhemmin kun ihmettelin hänen käytöstään. Ei vastannut viesteihin, mutta kootut selitykset häneltä oli kyllä kivaa kuunneltavaa...jonkun aikaa. Lopulta selvisi myös että hänellä oli myös kaksisuuntainen mielialahäiriö ja epävakaa persoonallisuushäiriö. Meni monta vuotta elämästäni hukkaan kiikuttelevan keski-ikäisen miehen kanssa, joka käyttäytyi kun teini-ikäinen.
Siis ex miesystävä, piti kirjoittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis mykkäkoulua? Asutteko yhdessä vai erikseen? Seurasi on tylsää hänen mielestään, joten mitä vielä odotat? Kosintaa? Ihmettä? Kunnioita nyt itseäsi aikuinen ja lakkaa kerjäämästä ja matelemasta.
No voihan naisen tylsyys olla todellista, vaikka tinder-kipinöinnin jälkeen arki koettaa jokaiselle. Eikö nainen voi ehdottaa yhteistä tekemistä, romantiikkaa ja arjesta irtiottoa yhdessä?
Tämä on nykyään just tätä että nainen vaan vastaanottaa miehen show'ta kunnes tulee joku steppi johon tunnesykkyrämykkyrä menee oikoseen ilman realista syytäkään eli naisen logiikalla kolahtaen mies jääkin tekstarilla vaihtopenkille ja here we go again tinderistä uutta miestä tilalle yrittämään paikata naisen reikiä minuudessa.
Yrittäkää naiset enemmän ei se ole aina miehen harteilla mitä parisuhteessa tapahtuu.
Eihän se tietenkään ole, mutta kun tiedän miehestä sen verran, että hän itse haluaa olla aloitteellinen. Hän toi suhdetoivomuksen selvästi kuuluviin ja näkyviin, ja siksi en ehdottele ja tyrkytä itseäni.
Mekin ollaan keski-ikäisiä.
Tunnetaidon mies. Onko hänelle oma etu tärkein?
Projisoi oman elämänsä koettua tylsyyttä suhun.