Mies haluaisi muuttaa uuden naisensa kanssa meidän taloon. Voinko jotenkin estää?
Eroprosessi on alkuvaiheessa enkä ole yhtään miettinyt käytännön asioita. Muutenkin on ollut vaikea pysyä järjissään. Mies on pettänyt minua meidän molempien entisen opiskelukaverin kanssa, muutti kolme viikkoa sitten tämän kotiin. Olen yrittänyt pysyä lasten (10kk ja 3-v.) takia rauhallisena, mutta eilen repesin, kun mies oli hakemassa kamojaan. Mies selitti, että he sitten varmaan muuttavat tähän taloon, kun aikovat perustaa perheen ja mulla ei yksin olisi varaa maksella velkoja. Raivostuin niin, että heittelin miestä tavaroilla lasten nähden.
Jotenkin tuntuu, että kaikesta muusta selviän, mutta en siitä, että se nainen asuu tässä talossa. Onko jotain keinoa, millä voin estää miehen suunnitelman? En ole yhtään jaksanut kelata eron taloudellista puolta. Kokemuksia?
Mies oli nimittäin yrittäjä, jolle luottotietojen menettäminen on hiukan hankalampi paikka. Yritys joutui käytännössä lopettamaan toimintansa eli mieheltä meni vaimon, lasten, kodin ja omaisuuden lisäksi myös ammatti.
Ex-vaimolta taas oli luottotiedot menneet jo aikoja sitten. Tietääkseni hän on siitä lähtien elänyt sosiaalituilla. Se mies, jonka takia hän lastensa isän jätti, osoittautui väkivaltaiseksi alkoholistiksi. Niin että kyllä hänkin rangaistuksensa on saanut.
Mutta minä poimin sen miehen ojasta, tarjosin kodin ja hän hankki uuden ammatin. Lopulta saimme miehen lapsetkin meille asumaan. Joten kaikki on hyvin - meillä.