Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kauppojen kosketusnäytöt ovat tutkimusten mukaan järkyttävä bakteeripesiä

Vierailija
26.06.2025 |

Miksi kosket kosketusnäyttöön paljain likaisin käsin? 

Kommentit (81)

Vierailija
21/81 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

KAIKKI julkisten tilojen kosketus pinnat ovat bakteeri pesiä. 

Vierailija
22/81 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useissa kaupoissa on kyllä niitä käsidesipulloja edelleen käytettävissä. Kädet pitäisi puhdistaa sekä kauppaan mennessä (ettei levitä likaa vaikka tomaateille niitä puristellessaan) ja lähtiessä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/81 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua inhottavat pikaruokaloiden tilausnäytöt.

Eikä käsien pesu auta mitään kun sieltä vessasta on päästävä uloskin-kosket kahvaan.

Nam nam syömään ranskalaisia.

Vierailija
24/81 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki pinnat kaupoissa on bakteereita täynnä, ei niitä kukaan putsaa kuin satunnaisesti. Jos pelkäät pöpöjä, niin käytä itse kertakäyttöhanskoja ja pue ja riisu ne käsistäsi kaupan ulkopuolella.

t. myymäläsiivooja

Vierailija
25/81 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvästä ne on, vahvistaa kehon luonnollista vastustuskykyä. Silloin jos on runsaasti liikkeellä influenssaa, noroa tai koronavirusta, kannattaa kiinnittää tarkempaa huomiota käsienpesuun tuollaisten käyttämisen jälkeen (kaupoissa on yleensä asiakasvessat missä voi pestä kädet, tai pitää autossa puhdistuspyyhkeitä ja käsidesiä).

Jokainen toki luonnollisesti pesee kädet vedellä ja saippualla, kun tulee kotiin jostain, eikös? 

Toisten ihmisten ulostemikrobit eivät ole hyvästä. 

No itseasiassa on, nekin kasvattaa sun vastustuskykyä. Jos et ollenkaan kohtaisi ulostebakteereja elämäsi aikana tavallisessa arjessa, sairastuisit isosti ja välittömästi joka kerta kun sellainen sit kuitenkin kohdalle osuisi jossain vaiheessa. 

Vierailija
26/81 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikä käsien pesu auta mitään kun sieltä vessasta on päästävä uloskin-kosket kahvaan.

julkisen vessan ovi avataan aina kyynärpällä, kun tilasta poistutaan

Vierailija
27/81 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Useissa kaupoissa on kyllä niitä käsidesipulloja edelleen käytettävissä. Kädet pitäisi puhdistaa sekä kauppaan mennessä (ettei levitä likaa vaikka tomaateille niitä puristellessaan) ja lähtiessä.

Käsidesi ei puhdista likaisia käsiä. 

Vierailija
28/81 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauppojen vessoissa olen huomannut että sieltä paskahuussista juostaan suoraan ulos, käsiä pesemättä. Menevätköhän siitä sitten hedelmäosastoille valikoimaan parhaimmat ostoskoriinsa...

Vierailija
29/81 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niissä näytöissä pitäisi olla lasinpyyhkijä, pesusuuttimet ruiskuttaisi pesunestettä näytölle ja pyyhkijä pyyhkäisi sen sitten kuivaksi.

Vierailija
30/81 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

julkisen vessan ovi avataan aina kyynärpällä, kun tilasta poistutaan

Entäs jos olet pissannut tai vaihtanut menkkasiteen? Jätätkö oven lukitsematta vai miten avaat lukon kyynärpäällä?

Vierailija
31/81 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voin koskea mihin vaan paljain käsin, koska en lääpi niillä pesemättömillä käsillä naamaani ja osaan kotiin tultuani pestä kädet huolellisesti (mikään parin sekunnin pesaisu ei ole riittävä).

Entä vaatteet, käsilaukut, ostoskassit, silmälasit, kännykkä ym, mitä kosket muualla ja kotona. Myös ostamasi tavarat ja ruuat. 

Vierailija
32/81 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kauppojen vessoissa olen huomannut että sieltä paskahuussista juostaan suoraan ulos, käsiä pesemättä. Menevätköhän siitä sitten hedelmäosastoille valikoimaan parhaimmat ostoskoriinsa...

Mitä sä luulet että siellä hedelmäfarmeilla työskentelevät ulkkariorjat tekee? Luuletko, että niillä on siellä vesivessat ja käsienpesualtaat pelloilla?

Vierailija
33/81 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran ällötti kun itsepalvelukassan näyttö oli ihan tahmea eikä kaupassa ollut vessaa,missä pestä kädet ja olin ostanut vesipullon. Kuvotti avata se tahmanäpeillä mutta kun oli hirveä jano.

Vierailija
34/81 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entäs jos olet pissannut tai vaihtanut menkkasiteen? Jätätkö oven lukitsematta vai miten avaat lukon kyynärpäällä?

Puhuin lukitsemattomasta ulkoovesta, jota kautta poistutaan wc-tiloista ravintolan puolelle käsien pedun jälkeen. Mutta voin tässä opastaa että lukollinen ovi aukeaa siististi niin, että ottaa palan wc-paperia käsiin ja sillä kääntää lukon auki, koskematta paljain käsin lukkoon.

Vierailija
35/81 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä ainakin mennään suoraan Buffaan syömään sen jälkeen, kun on käyty vessassa ja huuhtaistu sormenpäitä kahden sekunnin ajan. Ehkä kerran kuukaudessa näkee naisten wc:ssä jonkun oikeasti pesevän kätensä, miesten puolella varmaan vielä pahempi tilanne.

Vierailija
36/81 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerran ällötti kun itsepalvelukassan näyttö oli ihan tahmea eikä kaupassa ollut vessaa,missä pestä kädet ja olin ostanut vesipullon. Kuvotti avata se tahmanäpeillä mutta kun oli hirveä jano.

Yhyy yhyy 😭😭😭

Vierailija
37/81 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puhuin lukitsemattomasta ulkoovesta, jota kautta poistutaan wc-tiloista ravintolan puolelle käsien pedun jälkeen. Mutta voin tässä opastaa että lukollinen ovi aukeaa siististi niin, että ottaa palan wc-paperia käsiin ja sillä kääntää lukon auki, koskematta paljain käsin lukkoon.

Voi myös hoitaa tarpeensa, avata oven ja vasta sitten pestä kätensä. Avuttomuus.

Vierailija
38/81 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän kaikki mitä sadat ihmiset koskettaa päivisin ole järkyttäviä bakteeripesiä. Pese käsiä kun olet ollut julkisilla paikoilla, älä koske kasvoihisi. Niin selviät hengissä elämästä.

Vierailija
39/81 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti kun katsoo ihmisten käytöstä niin ei tee mieli edes käydä ruokakaupassa. Mulla on aina savetin desinfiointipyyhkeitä laukussa.

Vierailija
40/81 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten paljon oleskelet niissä jos tämän tiedät? Itse olen käynyt ehkä kolmesti eläissäni ja olen 50v. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä yhdeksän