Kauppojen kosketusnäytöt ovat tutkimusten mukaan järkyttävä bakteeripesiä
Miksi kosket kosketusnäyttöön paljain likaisin käsin?
Kommentit (81)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voin koskea mihin vaan paljain käsin, koska en lääpi niillä pesemättömillä käsillä naamaani ja osaan kotiin tultuani pestä kädet huolellisesti (mikään parin sekunnin pesaisu ei ole riittävä).
Entä vaatteet, käsilaukut, ostoskassit, silmälasit, kännykkä ym, mitä kosket muualla ja kotona. Myös ostamasi tavarat ja ruuat.
Ihmisellä on immunipuolustus.
Vierailija kirjoitti:
Kauppojen vessoissa olen huomannut että sieltä paskahuussista juostaan suoraan ulos, käsiä pesemättä. Menevätköhän siitä sitten hedelmäosastoille valikoimaan parhaimmat ostoskoriinsa...
Mä voin vahvistaa tämän sairaalan aulavessoja(kin) aikanaan siivonneena. Miehiä ei edes häiritse siivoojan epäuskoinen tuijotus, pesemättömin letkuisin käsin painellaan kauppaan puristelemaan tomaatteja. Ja on niissä näpeissä toistenkin munabasilleja, meillä oli heiluriovi. Kaikki tönivät samaa kohtaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minua inhottavat pikaruokaloiden tilausnäytöt.
Eikä käsien pesu auta mitään kun sieltä vessasta on päästävä uloskin-kosket kahvaan.
Nam nam syömään ranskalaisia.
julkisen vessan ovi avataan aina kyynärpällä, kun tilasta poistutaanEntäs jos olet pissannut tai vaihtanut menkkasiteen? Jätätkö oven lukitsematta vai miten avaat lukon kyynärpäällä?
Voi avata paperin kanssa.
Vierailija kirjoitti:
KAIKKI julkisten tilojen kosketuspinnat ovat bakteeripesiä.
Tämä. Siksi meillä on immuunijärjestelmä, joka toisilla vielä kaikeksi onneksi kaiken hygieniavouhotuksen keskelläkin toimii. Älkää nyt ainakaan tahallaan tartuttako lapsillenne bakteerikammoa.
Suurin osa ihmisistä on todella oksettavia. Käsiä ei pestä, nenää ja korvia kaivetaan jne.
Kosketusnäyttöä kannattaa napauttaa etusormen nivelkohdalla, ei sormenpäällä. Näin teen myös, kun napautan liikennevaloissa jalankulkupainiketta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kauppojen vessoissa olen huomannut että sieltä paskahuussista juostaan suoraan ulos, käsiä pesemättä. Menevätköhän siitä sitten hedelmäosastoille valikoimaan parhaimmat ostoskoriinsa...
Miten paljon oleskelet niissä jos tämän tiedät? Itse olen käynyt ehkä kolmesti eläissäni ja olen 50v.
Mitä hittoa? Asut jossain perämetsässä? Minä käyn niissä lähes päivittäin, kun kävelylenkin päätteeksi menen kauppaan ja sitä ennen käyn kauppakeskuksen wc:ssä niistämässä nenää, järjestämässä hiuksia, pyyhkimässä kasvoja, pesemässä käsiä tms.
Vierailija kirjoitti:
Suurin osa ihmisistä on todella oksettavia. Käsiä ei pestä, nenää ja korvia kaivetaan jne.
Ällöintä on se, kun (vanhat) ihmiset nuoleskelevat sormiaan käsitellessään muovipusseja, seteleitä, sanomalehtiä jne.
Ja mitä sitten? Juuri tällaisen hysterioinnin ja ylihygienian takia Suomalaiset lapsetkin ovat niin sairaita. Itse harvemmin edes pesen käsiä, yleensä silloin jos ovat näkyvästi likaiset. Taidan olla meidän työpaikalla vähiten sairastellut. Viimeksi olin flunssassa vuonna 2016 muistaakseni. Vastustuskyky kasvaa kun erilaisia bakteereja päätyy kehoon. Ei kaikki bakteerit ole huonoja. Bakteereja myös tarvitaan. Aivan sama, onko kaupassa kosketusnäyttö painetaanko yhtä nappia, mistä hintalappu tulee, bakteereja on kaikkialla ja hyvä niin.
Vierailija kirjoitti:
Ja mitä sitten? Juuri tällaisen hysterioinnin ja ylihygienian takia Suomalaiset lapsetkin ovat niin sairaita. Itse harvemmin edes pesen käsiä, yleensä silloin jos ovat näkyvästi likaiset. Taidan olla meidän työpaikalla vähiten sairastellut. Viimeksi olin flunssassa vuonna 2016 muistaakseni. Vastustuskyky kasvaa kun erilaisia bakteereja päätyy kehoon. Ei kaikki bakteerit ole huonoja. Bakteereja myös tarvitaan. Aivan sama, onko kaupassa kosketusnäyttö painetaanko yhtä nappia, mistä hintalappu tulee, bakteereja on kaikkialla ja hyvä niin.
Sairastelet työpaikallasi vähiten, koska sairastutat näillä paskaisilla käsilläsi kaikki muut. Onpa hyvä ylpeilyn aihe sullakin.
akkamaista neuroottista hysteriaa!
Onneksi on toimiva immuunisysteemi!
Ex kehui aina ettei ole sairas koskaan koska ei pese hysteerisesti käsiä.
Kerran olimme kylässä ystäväni luona ja hänen lapsensa valitti pahaa oloa. Kun pääsimme kotiin pesin kädet kynsiharjalla ja saippualla,myös myös lapsen kädet. Ex vaan naureskeli ja paineli heti kengät riisuttuaan läppärille. Ei nauranut enää, kun alkoi oksentaa. Meillä meni jo tuossa vaiheessa niin huonosti että nukuin lapsen kanssa yläkerrassa ja sieltä sitten kuunneltiin kun isi sairastaa.
Ja tauti varmasti tuli kaverilta kun maanantaina Käytiin siellä ja samana iltana tuli päivitys Faceen "vuoden eka oksutauti",keskiviikkona aamuyöstä taas alkoi ex oksentaa.
Miksi ei se myyjä, joka seisoo siinä itsepalvelukassojen vieressä, voi vaikka kerta tuntiin pyyhkästä laitteiden näytöt?
ällöttää myös nuo ruokakorit, jotka on jossain kaupoissa ihan valuneissa liemissä
Vierailija kirjoitti:
Ex kehui aina ettei ole sairas koskaan koska ei pese hysteerisesti käsiä.
Kerran olimme kylässä ystäväni luona ja hänen lapsensa valitti pahaa oloa. Kun pääsimme kotiin pesin kädet kynsiharjalla ja saippualla,myös myös lapsen kädet. Ex vaan naureskeli ja paineli heti kengät riisuttuaan läppärille. Ei nauranut enää, kun alkoi oksentaa. Meillä meni jo tuossa vaiheessa niin huonosti että nukuin lapsen kanssa yläkerrassa ja sieltä sitten kuunneltiin kun isi sairastaa.
Ja tauti varmasti tuli kaverilta kun maanantaina Käytiin siellä ja samana iltana tuli päivitys Faceen "vuoden eka oksutauti",keskiviikkona aamuyöstä taas alkoi ex oksentaa.
mitä se käsien jynssääminen kynsiharjalla enää siinä vaiheessa auttaa, kun on jo paha olo ämpäri alle ja limsaa viereen
Vierailija kirjoitti:
Kosketusnäyttöä kannattaa napauttaa etusormen nivelkohdalla, ei sormenpäällä. Näin teen myös, kun napautan liikennevaloissa jalankulkupainiketta.
Just..ja sitten ne bakteerit jää muhimaan ihopoimujen väliin ja kun vielä kolautat tai raapaiset kätesi johonkin, pääsee ne bakteerit suoraan verenkiertoon harvemmin ihminen saa haavoja sormenpäihin kolauttaessaan kätensä kuin juuri kämmenen selkäpuolelle/sormiin
Vierailija kirjoitti:
Voin koskea mihin vaan paljain käsin, koska en lääpi niillä pesemättömillä käsillä naamaani ja osaan kotiin tultuani pestä kädet huolellisesti (mikään parin sekunnin pesaisu ei ole riittävä).
Minä pesen jo autossa, on käsien puhdistus lappuja ja päälle käsidesiä
Minä en kammoa flunssaviruksia. Vastustuskyky kyllä hoitaa ne ja sitten välillä (harvoin) sitä vaan on nuhassa. Noroa kammoan ja siitä syystä pesen käteni huolella aina kun mahdollista.
Ei liity kauppoihin mutta ällöintä on käyttää monen lentokentän vessaa. Pöntöissä ei ole kansia ja vessan vetääkseen pitää kurottautua takaseinää kohti, nappi tai liikesensori on siellä. Siitä yrittää päästä äkkiä kauas, mutta kyllähän ne kaikki bakteerit pöllähtää sieltä ilmaan. Suu kiinni olen ja inhoa puistatellen lähden kopista. Yritän aina muistuttaa itseäni että matkustaminen on etuoikeus :D
Kääkät vielä köhii heviosastolla. Oikein pitkään seisovat siinä, sitten sormien nuolaisu ja pussi auki. Yök.
Aikuisella hirveä jano?