Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka vanha olit kun jouduit hankkimaan moniteholasit?

Vierailija
25.06.2025 |

Ikänään vuoksi ja paljonko silmälasit maksoivat?

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä n. 46 v. sain reseptin. 

Oikeasti hankin vasta vuoden-parin vuoden kuluttua, kun en enää pärjännyt.

Vierailija
22/43 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä n. 46 v. sain reseptin. 

Oikeasti hankin vasta vuoden-parin vuoden kuluttua, kun en enää pärjännyt.

Ei olleet kalliit. Tarjous/halpis, alle 400 e. Ei varmaan parhaat...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisiko ollut 45v. En muista paljonko maksoivat. Nyt jo viidennet menossa. Enkä tunne että olisin "joutunut hankkimaan", vaan musta se oli hyvä juttu. Helpottaa elämää huomattavasti. Ihmetyttää ne jotka nostelevat niitä lasejaan koko ajan ylös otsalle ja silmille edes takaisin, ei ole kovin kivaa katseltavaa.

Mulla on monitehot ja silti nostelen. On varmaan laseissa kyllä vikaa..

Vierailija
24/43 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole hankkinut, toisessa silmässä on lievä likinäkö ja toisessa lievä kaukonäkö. Näkee lähelle ja kauas ilman laseja. Toki ehkä voisi laseilla saada lisää tarkkuutta, hajataiton korjausta tms. 

Vierailija
25/43 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisiko ollut 45v. En muista paljonko maksoivat. Nyt jo viidennet menossa. Enkä tunne että olisin "joutunut hankkimaan", vaan musta se oli hyvä juttu. Helpottaa elämää huomattavasti. Ihmetyttää ne jotka nostelevat niitä lasejaan koko ajan ylös otsalle ja silmille edes takaisin, ei ole kovin kivaa katseltavaa.

Mulla on monitehot ja silti nostelen. On varmaan laseissa kyllä vikaa..

Minullakin oli tuo ongelma, mutta menin sitten takaisin optikolle, jossa laittoivat kehyksen säädöt kohdalleen.Ja on toiminut sen jälkeen.

Vierailija
26/43 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En huoli niitä. Silmälääkärikin suositteli minulle likinäköiselle kaksia eri laseja kun olin 42 v, mulla on aivan erilaiset miinukset silmissäni.  Vähän vajaa 55 v ikäisenä otin lähinäkömiinuslasit normaalilaseiksi ja luin ilman laseja. Noin 62 v ostin varuiksi marketlasit +1,5 ja nyt ne ovat jo vähän useammin nokalla kun olen 65 v. En yleensäkään lue mitään tai tuijota ruutua puolta tuntia pitempään kerralla, eli hyvin olen pärjännyt näillä systeemeillä.

Et lue kirjoja? 

Vierailija
27/43 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seitsemän vee. Vaari muistaakseni maksoi.

Vierailija
28/43 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vahvat miinuslasit on ollut käytössä lapsesta saakka. Olin 44 kun hankin ensimmäiset monitehot ja olen niihin tosi tyytyväinen.

Vierailija
29/43 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä rahalla? Ei oo näkynyt vielä.

Vierailija
30/43 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korjaan miinukset piilareilla ja käytän tarvittaessa marketin lukulaseja. Toimii hyvin ja tulee reilusti kunnollisia monitehoja halvemmaksi. 

Vierailija
31/43 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tarvi onneksi vielä minkäänlaisia laseja, ikää 51. Olin nuorena lievästi likinäköinen (sen verran lievästi, että silmälaseja en koskaan hankkinut, autoakin sai ajaa ilman), keski-iässä kaukonäkö korjaantui aivan tarkaksi, ja silti näen lähellekin hyvin edelleen. 

Vierailija
32/43 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nainen hankkii silmälasit, kun uteliaisuus voittaa turhamaisuuden, sanoi edesmennyt sukulainen🙄

Vierailija
33/43 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin juuri. Ikää 47, maksoi 600€

M

Vierailija
34/43 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukulasit vähän vaille 50-vuotiaana, ei monitehoja. Olis kai ne voinu vuoden pari aiemminkin hakea, keittiössä jotain tuotepakkausten tekstejä zoomasin kännykällä välillä :) 

En niitä vieläkään kovin usein käytä.

Vierailija
35/43 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ole kaukonäössä edelleenkään mitään vikaa, mutta lukulasit on, marketista

Vierailija
36/43 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ei ole kaukonäössä edelleenkään mitään vikaa, mutta lukulasit on, marketista

lol, jäi ikä pois, nyt 54

Vierailija
37/43 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

51. Teen paljon käsitöitä, luen ja kirjoitan. Joten katselen paljon lähelle. Vahva hajataitto, myopia maxima jne.

Jos ei tartte rillejä vielä 60-vuotiaana, ei ole lukuihmisiä eikä siis kovin sivistynyt tai älykäs.

Vierailija
38/43 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin 46, kun ostin ekat lasit ja monitehot. Tuli ikänäkö ja kauas olisin nähnyt todella hyvin, mutta tietokoneelle ja lähelle en. Rupesi kyllästyttämään lukulasien kanssa reuhtominen.

Vierailija
39/43 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"jouduit". Mitä joutumista se on, sehän on oma valinta. Ihan voi hankkia pelkät kaukolasit autolla ajoon ja ulkoiluun ja lukulasit erikseen.

Nämä korjaantuu kaihileikkauksessa. Ei tartte laseja minkäänlaisia sen jälkeen toivottavasti.

Vierailija
40/43 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan 40v, hinta silloin n.600€. Viimeksi pari vuotta sitten 800€, haluan mahdollisimman ohuet linssit, joten en satsaa kehyksiin 150 € enempää. Luen silti ilman laseja, joten varmaan olisin pärjännyt ilman tuota lähiosuutta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän viisi