Kuinka vanha olit kun jouduit hankkimaan moniteholasit?
Ikänään vuoksi ja paljonko silmälasit maksoivat?
Kommentit (43)
Ei ole minkäänlaisia silmälaseja, ikää 59 vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Näet pientäkin tekstiä ilman suurennuslasia?
Noin 40 v, en muista hintaa. Nyt jo kolmannet lasit.
N 53 v.
Olisiko ollut 45v. En muista paljonko maksoivat. Nyt jo viidennet menossa. Enkä tunne että olisin "joutunut hankkimaan", vaan musta se oli hyvä juttu. Helpottaa elämää huomattavasti. Ihmetyttää ne jotka nostelevat niitä lasejaan koko ajan ylös otsalle ja silmille edes takaisin, ei ole kovin kivaa katseltavaa.
En huoli niitä. Silmälääkärikin suositteli minulle likinäköiselle kaksia eri laseja kun olin 42 v, mulla on aivan erilaiset miinukset silmissäni. Vähän vajaa 55 v ikäisenä otin lähinäkömiinuslasit normaalilaseiksi ja luin ilman laseja. Noin 62 v ostin varuiksi marketlasit +1,5 ja nyt ne ovat jo vähän useammin nokalla kun olen 65 v. En yleensäkään lue mitään tai tuijota ruutua puolta tuntia pitempään kerralla, eli hyvin olen pärjännyt näillä systeemeillä.
Vähän yli 55v. Oli yllätys kun näki peilistä itsensä kunnon laseilla. Näytin tosi vanhalta; niillä vanhoilla laseilla en ollut nähnyt lähelle enkä kauas eli en mitään! Kaupoissa näki hintalaput!
47v. Ei tarvitse enää suurennuslasia.
Otin monitehot, vaikka näen vielä hyvin lukea ilman. 1500€ maksuajalla. 62 v
48 v. ensimmäiset silmälasini ja elämä kirkastui kerralla
Vierailija kirjoitti:
Otin monitehot, vaikka näen vielä hyvin lukea ilman. 1500€ maksuajalla. 62 v
Edelliset lasit 20v vanhat.
Mullakin on vain markettilasit käytössä. Lääkäriltä pitäisi hakea lupa hankkia silmälasit, mutta en ole viitsinyt.
50-vuotiaana viime vuonna sain lasit. Ehdottivat monitehoja tai kaukolaseja. Valitsin jälkimmäisen, koska mielestäni näen riittävän hyvin lähelle. En kyllä käytä noita kaukolasejakaan kuin jos ajan hämärässä tai pimeässä, enkä usein silloinkaan.
Olin noin 49,5-vuotias. Pidin niitä noin 57-vuotiaaksi ja nyt olen käyttänyt niitä muutaman vuoden ja olen kohta 60. Seuraavat lasit luultavasti 3-5 vuoden kuluessa.
Monitehot kun sain, niin oli pakko hankkia myös päätelasit, joissa on tietokonekäyttöön sopivaa aluetta suurin osa, ei kaukoaluetta ollenkaan ja alareunassa on lähialue. Monitehoilla tuli niska kipeäksi, kun koetin katsoa ison tietokonenäytön yläosaa rillien alaosalla, pää taakse vinossa. Päätelasit auttoivat!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja lähinnä, miten lähelle näet.
Vierailija kirjoitti:
Olin noin 49,5-vuotias. Pidin niitä noin 57-vuotiaaksi ja nyt olen käyttänyt niitä muutaman vuoden ja olen kohta 60. Seuraavat lasit luultavasti 3-5 vuoden kuluessa.
Monitehot kun sain, niin oli pakko hankkia myös päätelasit, joissa on tietokonekäyttöön sopivaa aluetta suurin osa, ei kaukoaluetta ollenkaan ja alareunassa on lähialue. Monitehoilla tuli niska kipeäksi, kun koetin katsoa ison tietokonenäytön yläosaa rillien alaosalla, pää taakse vinossa. Päätelasit auttoivat!
Siis "nyt olen käyttänyt niitä UUSIA muutaman vuoden ja ...".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näen sekä lähelle että kauas täydellisesti.
En vielä joutunut ja olen 62 vuotias.