Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Anoppi tuhoaa mielenterveyteni mutta mies vain puolustelee äitiään. Ero edessä?

Vierailija
25.06.2025 |

Olen niin lopussa, että pakko kirjoittaa tänne anonyymisti. Olenko minä tulossa hulluksi vai onko tämä oikeasti niin sietämätöntä kuin miltä se tuntuu? Saimme esikoisemme puoli vuotta sitten, ja sen jälkeen anoppini on tehnyt elämästämme helvettiä.

Hän tulee kylään ilmoittamatta, omilla avaimillaan, ja ensimmäinen kommentti on aina joko sotkusta, väsymyksestäni tai vauvan "oudosta" vaatetuksesta. Hän jatkuvasti kyseenalaistaa kaiken, mitä teen: imetän "väärin", vauvan maito ei kuulemma riitä, ja kun vauva itkee, se on aina minun syytäni. Viime viikolla hän syötti vauvalle salaa sokerista mehua, vaikka olemme satakertaa sanoneet, että emme halua sitä.

Pahinta on, että mieheni ei näe tässä mitään ongelmaa. Kun yritän puhua asiasta, hän sanoo, että "äiti tarkoittaa vain hyvää" ja että olen "herkkä ja ylireagoin hormonien takia". Hänen mielestään minun pitäisi olla kiitollinen, että anoppi on niin "kiinnostunut" lapsenlapsestaan. Tuntuu, että olen yksin tässä taistelussa ja mieheni on valinnut puolensa.

Eilen anoppi julkaisi Facebookiin kuvan vauvasta, vaikka olemme selvästi kieltäneet sen. Kun raivostuin, mieheni sanoi, että minun pitäisi pyytää anopilta anteeksi, koska pahoitin hänen mielensä. Olen pisteessä, jossa vihaan anoppiani niin paljon, että se alkaa heijastua jo parisuhteeseemme. Onko ainoa vaihtoehto laittaa miehelle uhkavaatimus: joko minä ja meidän perheemme säännöt, tai äitisi? Pelkään, että menetän kaiken.

Kommentit (484)

Vierailija
141/484 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pärjäät ihan hyvin ilman tuollaista vässykkää. Mies voi muuttaa takaisin äitinsä luokse .

Vierailija
142/484 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anoppi tunki sisään entiseen kotiimme kutsumatta ja välillä juuri sillä vara avaimellaan. Kerrankin kun oltiin lomamatkalla oli käynyt 'katsomassa että kaikki on kunnossa'. Ja siis oltiin viikko kreikassa, ei millään kuukaudenreissulla. Oli selkeästi tutkinut posteja ja muutenkin kolunnut paikkoja. Olin esimerkiksi saanut kutsun sairaalaan eräälle poliklinikalle(kardiologia)ja siitä kyseli, en hänelle olisi halunnut asiasta sanoa sanaakaan, koska ei hänelle kuulu. Kävi viikoittain kutsumatta meillä ja joko rimputteli ovikelloa tai käveli sisään kutsumatta. Usein herätti päiväunilta vauvankin.

Muutettiin toiseen kaupunkiin ja nyt anoppi soittelee ja selittää miten sairas on. Sairaudet on lisääntyneet kohisten, kun ei enää pysty muuten hallitsemaan poikaansa ja perhettämme. Jatkuvasti eletään henkeä pidätellen milloin

Soitat työaikana miniälle?  Ei kyllä ole koskaan tullut mieleen laittaa edes viestiä  lasten työaikana lapsille.

Mitä ihmettä tekisin lasten avaimilla, tosin tietysti asuvatkin ihan muualla.  Jos itse unohdan avaimen huoltomies tulee avaamaan oven. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/484 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hehhe, mun miniä ei pääsis valittamaan, en ikinä soita lapsillen i päin enkä miniälle ole soittanut ikinä.  Mutta sinähän hallitset miehesikin puhelut, sun pitää tarkkaat rietää mitä mies on puhunut äitinsä kanssa ja työpaijalla paapattaa eteenpäin.

Tämä sama häiriintynyt kommentointi tulee nykyään jokaiseen anoppikeskusteluun. Ihminen, joka oikein ylpeilee sillä, ettei pidä omiin lapsiinsa yhteyttä ja puhuu järkyttävän ilkeästi miniöistä. Toivottavasti vain provoilua, mutta jos nämä on oikeita juttuja, olen todella pahoillani tämän ihmisen lasten puolesta. Kyllä aikuinenkin ihminen kaipaa vanhempiensa rakkautta. 

Miniäthän täällä valittavat kun anoppi soittelee pojalleenkin jos ei ole oven takana ryskyttämässä. Käy liikaa ja tunkee liikaa.

Miten onnistuit asian kääntämään päinvastoin?

Jos joku ei häiritse aikuisia lapsiaan ei ainakaan pitäisi olla valittamista.  Kaikkien lapset eivät ole enää ees kakskymppisiä vasta kotoa muuttaneita.

Vierailija
144/484 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tiedän, että 90-luvulla annettiin sokerivettä vauvalle. 

Vierailija
145/484 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hehhe, mun miniä ei pääsis valittamaan, en ikinä soita lapsillen i päin enkä miniälle ole soittanut ikinä.  Mutta sinähän hallitset miehesikin puhelut, sun pitää tarkkaat rietää mitä mies on puhunut äitinsä kanssa ja työpaijalla paapattaa eteenpäin.

Tämä sama häiriintynyt kommentointi tulee nykyään jokaiseen anoppikeskusteluun. Ihminen, joka oikein ylpeilee sillä, ettei pidä omiin lapsiinsa yhteyttä ja puhuu järkyttävän ilkeästi miniöistä. Toivottavasti vain provoilua, mutta jos nämä on oikeita juttuja, olen todella pahoillani tämän ihmisen lasten puolesta. Kyllä aikuinenkin ihminen kaipaa vanhempiensa rakkautta. 

Keskusteluhan osoittaa etteivät miniät hyväksy miehensä äidin osoittamaa rakkautta ja yhteydenpitoa.

Etkö ymmärrä  kommentteja vai miksi käännät asiaa toisinpäin?

Vierailija
146/484 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Olen pisteessä, jossa vihaan..." kuulostaa niin tekoälyltä.

Vierailija
147/484 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa jättää nuoa siat ja vetäistä molempia turpiin jos oppisivat olemaan. Eivätkä edes opi. pershäiriöisiä hulluja ovat

Vierailija
148/484 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko sut ap lapsena tallottu ja totutettu kynnysmatoksi? Jos siksi oot kattonut tota anoppia teillä haukkumassa sun äitiyttä niin ehkä terapia voisi auttaa sua parantamaan itsetuntoa ja olemaan vähemmän peloissaan?

En ole ap, mutta samat kokemukset. Todella minut poljettiin lapsena maanrakoon. Olin ehkä 5 v, kun äiti puhui kuulteni naapurin rouvalle, että en olisi tuota tyttöä halunnut, mutta mies halusi vielä yhden lapsen.

Veljet oli äidille kaikki kaikessa. Kun kerroin ekasta raskaudestani, niin sanoi, että hän ei ainakaa ala sitä hoitamaan. Anoppi sitten hoiti vähän liikaa😅

Vierailija
149/484 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miniäthän täällä valittavat kun anoppi soittelee pojalleenkin jos ei ole oven takana ryskyttämässä. Käy liikaa ja tunkee liikaa.

Miten onnistuit asian kää

Ei kukaan valita siitä, että anoppi esim kerran viikossa soittaa pojalleen. Kyllä se on hyvä ja normaalia. Kutsumatta toisen ovelle ei mene kukaan normaaliälyinen, joten jos sinulle on vain kaksi vaihtoehtoa, et pidä yhteyttä lainkaan, tai ryskyttelet oville, niin älä pidä yhteyttä. Henkisesti terveet anopit ovat tottakai tervetulleita soittamaan pojilleen. 

Vierailija
150/484 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Keskusteluhan osoittaa etteivät miniät hyväksy miehensä äidin osoittamaa rakkautta ja yhteydenpitoa.

Etkö ymmärrä  kommentteja vai miksi käännät asia

Ei osoita. Keskustelu osoittaa, että miniät eivät hyväksy anopin rajatonta sekaantumista poikansa perheen asioihin. Täysin eri asia. 

Vierailija
151/484 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä tiedän, että 90-luvulla annettiin sokerivettä vauvalle. 

Minä sain esikoiseni 90-luvulla. Imetys oli todella kova sana, eikä sitä saanut sotkea millään. Ei vettä, eikä missään tapauksessa mitään muutakaan. Oli paljon huolta siitä, että lapset eivät saa tarpeeksi ruokaa, kun sairaalassa opetettiin, ettei vastikkeeseen kannata siirtyä, kyllä se maito tulee, kun vaan lapsi riittävästi imee. 

Vierailija
152/484 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäinen johon kiinnitin huomiota oli tämä avain-asia. Miksi ihmeessä olette antaneet avaimen anopille?

Oma anoppini on kuollut jo ennenkuin tutustuin mieheeni, mutta esim. omalle äidilleni ei tullut mieleenkään antaa meidän kotimme avainta. Ei meilläkään ollut avainta hänen kotiinsa. Toki jos haluaa johonkin vara-avaimen sijoittaa, niin pitäisikö miettiä vähän parempi paikka?

Tästä sokeriliemestä. Täällä on monia kantoja asiaan, mutta saimme omat lapsemme 80-luvulla. Jopa silloin tuli vastaan käytäntöä, että vauvan veteen laitettiin sokeria. Muistan, että esim. sukulaislapsemme ei ollut millään vastaanottanut vettä kovalla helteellä ja hänellä oli kuumettakin. Terveydenhoitaja oli neuvonut äitiä laittamaan veteen sokeria ja näin vauva sitten ottikin veden vastaan. Toki tuollainen ei ole suotavaa, mutta se on vanha käytäntö. 

Vierailija
153/484 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuo ole eron paikka 

Vierailija
154/484 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etkö y

Teemahan on että miehen äiti blokataan kokonaan eikä häneen pidetä yhteyttä.  Mies saisi muttei halua, kertovat kirjoittajat täällä.

Etkö ole jaksanut lukea vai et tosiaan ymmärrä lukemaasi?

Vierailija
155/484 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miniäthän täällä valittavat kun anoppi soittelee pojalleenkin jos ei ole oven takana ryskyttämässä. Käy liikaa ja

Keskustelut täällä osoittavat että anoppi on aina liikaa ja anopin jokainen soitto, valittaa , pyytelee. 

Vierailija
156/484 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miniäthän täällä valittavat kun anoppi soittelee pojalleenkin jos ei ole oven takana ryskyttämässä. Käy liikaa ja

Pidän normaalisti yhteyttä lasten aloitteesta.  Kahden viikon päästä Samun synttärit, tuletko.  Joo, tulen käymään. ( mutten asumaan.)   Voitas ens sunnuntaina ajella teille, oletko kotona?  Lähdetkö mukaan kun mennään mökille ( minun mökki) marjastamaan.  Joo.

Lapsilla on omat perheensä ja elämänsä,  eikä mahdolliset sairauteni siitä paranisi jos niitä lapsille valittaisin kun pää toimii vielä menemään lääkärille.  Sitä toivonkin et lapsia vaivaamatta eläisin elämäni loppuun asti, ilman muistisairautta ettei 200 kmn päästä tarvitse kenenkään huolehtia.

Vierailija
157/484 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teemahan on että miehen äiti blokataan kokonaan eikä häneen pidetä yhteyttä.  Mies saisi muttei halua, kertovat kirjoittajat täällä.

Miniä ei ole blokannut anoppia, jos mies saisi olla yhteydessä äitiinsä, mutta ei halua. Silloin anopin pitää katsoa peiliin, eikä haukkua miniää. On ihan normaali ja fiksu järjestely, että molemmat puolisot huolehtivat yhteydenpidosta omaan sukuunsa. Jos sitten mies ei halua äitiinsä yhteyttä pitää, ei se ole millään tavalla miniän vika. 

Ja jos lukisit nämä viestit, kyllä henkisesti terveisiin anoppeihin halutaan pitää yhteyttä. Ja kutsuttuna anopit ovat tervetulleita. Siis ne terveet. 

Ja minusta on oikein hyvä systeemi se, että myös mies on vastuussa perheen ihmissuhteista. Nykynaiset käyvät töissä. Ei heillä ole mitään velvollisuutta olla perheen ihmissuhdevastaavia. Ei kukaan vaadi mieheltäkään yhteydenpitoa anoppiin. 

Vierailija
158/484 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anopin pitää ihan siks soitella pojalleen että vaimonsa elämässä on vipinää kun valittaa anopin soittojen häiritsevän perhe-elämää.  Poikansakin kyllästynyt äitiinsä mutta joka toinen kerta vastaa.

Jos ei soittele, paha se anoppi on sittenkin. 

Vierailija
159/484 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miniä ei ole blokannut anoppia, jos mies saisi olla yhteydessä äitiinsä, mutta ei halua. Silloin anopin pitää katsoa peiliin, eikä haukkua miniää. On ihan normaali ja fiksu järjestely, että molemmat puolisot huolehtivat yhteydenpidosta omaan sukuunsa. Jos sitten mies ei halua äitiinsä yhteyttä pitää, ei se ole millään tavalla miniän vika. 

Ja jos lukisit nämä viestit, kyllä henkisesti terveisiin anoppeihin halutaan pitää yhteyttä. Ja kutsuttuna anopit ovat tervetulleita. Siis ne terveet. 

Ja minusta on oikein hyvä systeemi se, että myös mies on vastuussa perheen ihmissuhteista. Nykynaiset käyvät töissä. Ei heillä ole mitään velvollisuutta olla perheen ih

Nytkö kiistät vaimon olevan se kodin pää joka sanelee miehelleen säännöt?  Vähän väliä täällä lukee: annoin miehelleni luvan käydä vanhemmillaan/mennä kalaan/jääkiekkomatsiin jne.  

Vierailija
160/484 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku kirjoittelee tervepäisestä anopista?  Ei niitä ainakaan yhdelläkään vauvapalstan äitylillä näytä olevan, vikoja täynnä on kaikki.  Toki kirjoittajat itse täydellisiä.  

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme yksi