Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Anoppi tuhoaa mielenterveyteni mutta mies vain puolustelee äitiään. Ero edessä?

Vierailija
25.06.2025 |

Olen niin lopussa, että pakko kirjoittaa tänne anonyymisti. Olenko minä tulossa hulluksi vai onko tämä oikeasti niin sietämätöntä kuin miltä se tuntuu? Saimme esikoisemme puoli vuotta sitten, ja sen jälkeen anoppini on tehnyt elämästämme helvettiä.

Hän tulee kylään ilmoittamatta, omilla avaimillaan, ja ensimmäinen kommentti on aina joko sotkusta, väsymyksestäni tai vauvan "oudosta" vaatetuksesta. Hän jatkuvasti kyseenalaistaa kaiken, mitä teen: imetän "väärin", vauvan maito ei kuulemma riitä, ja kun vauva itkee, se on aina minun syytäni. Viime viikolla hän syötti vauvalle salaa sokerista mehua, vaikka olemme satakertaa sanoneet, että emme halua sitä.

Pahinta on, että mieheni ei näe tässä mitään ongelmaa. Kun yritän puhua asiasta, hän sanoo, että "äiti tarkoittaa vain hyvää" ja että olen "herkkä ja ylireagoin hormonien takia". Hänen mielestään minun pitäisi olla kiitollinen, että anoppi on niin "kiinnostunut" lapsenlapsestaan. Tuntuu, että olen yksin tässä taistelussa ja mieheni on valinnut puolensa.

Eilen anoppi julkaisi Facebookiin kuvan vauvasta, vaikka olemme selvästi kieltäneet sen. Kun raivostuin, mieheni sanoi, että minun pitäisi pyytää anopilta anteeksi, koska pahoitin hänen mielensä. Olen pisteessä, jossa vihaan anoppiani niin paljon, että se alkaa heijastua jo parisuhteeseemme. Onko ainoa vaihtoehto laittaa miehelle uhkavaatimus: joko minä ja meidän perheemme säännöt, tai äitisi? Pelkään, että menetän kaiken.

Kommentit (484)

Vierailija
61/484 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitten nämä kommentit, että tämä olisi "tyypillinen provo". En tiedä, pitäisikö itkeä vai nauraa. Toivoisin todella, että tämä olisi jonkun keksimä tarina. Valitettavasti tämä on minun elämääni juuri nyt, ja tuntuu todella pahalta, että joku vähättelee hätääni tuolla tavalla.

Ap

Älä välitä. Niillä ku ei itsellä tapahdu mitään poikkeavaa elämässä, niin sitten dissailevat muiden tapahtumiai. 

Tuo melkein sanasta sanaan sama aloitus löytyy hakutoiminnoilla säännöllisin väliajoin.  Ei tämä sama rouva vuoskausia ole vasta synnyttänyt esikoistaan

Vierailija
62/484 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monet kysyivät anopin iästä ja siitä sokerimehusta. Anoppi on 65-vuotias, eli ei mikään ikäloppu, joka ei ymmärtäisi maailman menosta. Hänen selityksensä mehulle oli, että se on "vanhan kansan konsti vatsanväänteisiin" ja että "kyllä teillekin on annettu eikä mitään ole tullut". Kun yritin sanoa vastaan, hän vain nauroi ja sanoi minun lukevan liikaa "höpöhöpö-oppaita netistä".

Ap

Höpö höpö sun kanssas.   65 v eivät sokerivettä lapsilleen juottaneet kun en minkään 80 vuotias

Paitsi jos asut siellä jossain maaseudun todella korvessa kaukana sivistyksestä  keltaisen lättääntyneen maalaistalon toisessa päädyssä  

Täh?? 

Kasarilla oli muodissa joku marlin juomatiiviste, joka taisi olla pelkkää sokeria

Mun äiti 78v on juottanut vauvoilleen sokerivettä. Se oli ohjeistus 70-l alussa, ysäristä en tiedä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/484 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Otit sää ton jutun tosissasi.  Kenellä on avain lastensa koteihin?  Jos lapsi on täysvaltainen aikuinen.

Mulla on esim aikuisten lasteni avaimet. Vanhemmillani ja miehen enolla on avaimet meille. Mitä väärin siinä on? Lisäksi meillä ei edes lukita etuovea, että tervetuloa vaan.

N53 Vantaa

Sinäkö olet aloittajan anoppi? Rynnit lasten koteihin avaimilla touhuamaan ja neuvomaan  ja teille puoli sukua rymistelee kuin kotiinsa.  Huh sentään! 

En, vaan toin toisenlaisen esimerkin, kun hän niin väitti ettei tämmöistä tapahdu. HUH sentään! Ei tietenkään rynnitä kenenkään koteihin. Meille voi tuoda, kunhan vaan avaa oven. Muualle soitellaan ovikelloja.

Tervetuloa!

sama N53 ei lapsenlapsia, toivottavasti ei vielä vuosiin

Vierailija
64/484 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuollaisia ihmisiä on oikeasti olemassa.

Vaikea tilanne. 

Vierailija
65/484 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ne on lähes poikkeuksetta anopit jotka ovat umpihulluja? Mikä siinä on että niillä on tarve painaa alas nuorempia naisia?

No, minä en itse sietäisi hetkeäkään tuollaista, vaan laittaisin anopin ruotuun ja ottaisin avaimet pois ellei mene jakeluun. Käytöstavat koskee myös anoppeja. Jos se olisi kumppanille ongelma, painukoon muualle. Meillä on vain yksi elämä, eikä kenenkään tarvi tuhlata sitä sylkykuppina olemiseen. M45

Hmm. Esimerkiksi narsistinen persoonallisuushäiriö on tilastollisesti miehillä paljon yleisempää kuin naisilla, joten en nyt ihan heti usko, että "lähes poikkeuksetta" anopit ovat umpihulluja, ja appiukot ei.

Sitä paitsi ne umpihullut anopit ovat joskus olleet umpihulluja miniöitäkin, joten osan täällä kirjoittavista miniöistäkin täytyy olla kaheleita. Mutta eipä sitä kukaan ti

ennemmin veikkaan luonnevikaa. 

Vierailija
66/484 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monet kysyivät anopin iästä ja siitä sokerimehusta. Anoppi on 65-vuotias, eli ei mikään ikäloppu, joka ei ymmärtäisi maailman menosta. Hänen selityksensä mehulle oli, että se on "vanhan kansan konsti vatsanväänteisiin" ja että "kyllä teillekin on annettu eikä mitään ole tullut". Kun yritin sanoa vastaan, hän vain nauroi ja sanoi minun lukevan liikaa "höpöhöpö-oppaita netistä".

Ap

Äläs kuule hulluja puhu. Jos anoppi juottaisi vauvalla sokeristamehua/sokerivettä niin anoppisi olisi  varmaan sen 120 vuotta vanha.   siihen aikaan, kun tuon ikäinen ihminen on lapsensa tehhyt ei niille todellakaan ole juotettu sokeriliemiä. 

Minun 20-luvulla syntynyt anoppi kertoi, että ennen tuollaista tehtiin, mutta anopin lapset oli syntyneet 50-luvulla. 

Miehesi on syntynyt 80-90 luvulla eikä silloin ole lapsille sokerivesiä juotettu. 

Ei ole muutenkaan mikään "vanhan kansana konsti vatsanväänteisiin". 

Ihme provoja. Ja vaikka sinusta 65v on vanha niin ei se niin vanha ole, etteikö tietäisi, ettei vauvoille ole juotettu sokerivesiä/mehuja vuoskikymmeniin. 

Ja jos anoppisi on sitten vaan tyhmä niin muista kenen geenit sillä sun miehelläs on. 

Älykkyys vielä periytyy äidin puolelta. 

Vierailija
67/484 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota mies mukaan neuvolakäynnille ja kerro siellä avoimesti tilanteesta anopin kanssa. Jos miehesikin saisi neuvoja, miten tilanteessa toimia ja kenen puolella olla.

Vierailija
68/484 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ota mies mukaan neuvolakäynnille ja kerro siellä avoimesti tilanteesta anopin kanssa. Jos miehesikin saisi neuvoja, miten tilanteessa toimia ja kenen puolella olla.

Perheterapiaan.  Eipä taas ole rouva miettinyt parempaa isää kun on vauvanteko tullut mieleen.  Vähän pitäis malttaa valita.

Vierailija
69/484 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, sun ensisijainen tehtävä nyt on pitää huolta sun vauvasta ja siksi sun on pysyttävä fyysisesti ja henkisesti hyvässä kunnossa. Jos anoppi ja miehesi vievät sun mielenterveyden, se on poissa sun vauvalta. Vai hoivaatko mieluummin anoppiasi kuin omaa lastasi, sun mieheshän tekee niin jo.

Erittäin tiukat rajat anopille. Avain pois ja "jäähy": ette näe vaikka puoleen vuoteen ja sitten mietit haluatko enää nähdäkään. Jos anoppi/mies ei suostu niin liitto on loppu. Vaikka sä jäisit tohon kituuttamaan niin suhteenne on ohi.

Tee kiltti valinnat sun ja vauvan hyväksi, pliis!

Vierailija
70/484 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ne on lähes poikkeuksetta anopit jotka ovat umpihulluja? Mikä siinä on että niillä on tarve painaa alas nuorempia naisia?

No, minä en itse sietäisi hetkeäkään tuollaista, vaan laittaisin anopin ruotuun ja ottaisin avaimet pois ellei mene jakeluun. Käytöstavat koskee myös anoppeja. Jos se olisi kumppanille ongelma, painukoon muualle. Meillä on vain yksi elämä, eikä kenenkään tarvi tuhlata sitä sylkykuppina olemiseen. M45

Hmm. Esimerkiksi narsistinen persoonallisuushäiriö on tilastollisesti miehillä paljon yleisempää kuin naisilla, joten en nyt ihan heti usko, että "lähes poikkeuksetta" anopit ovat umpihulluja, ja appiukot ei.

Sitä paitsi ne umpihullut anopit ovat joskus olleet umpihulluja miniöitäkin, joten osan täällä kirjoittavista miniöistäkin täytyy olla kaheleita. Mutta eipä sitä kukaan ti

"johtuu siitä että anoppi on vanha ja lisääntymiskyvytön eukko......"

Etpä voisi pahemmin väärässä olla. Eihän se anoppi edes ole ollut lisääntymiskyvytön, jos hänen poikansa on sulla miehenä. 

Joo joo, ymmärrän, että tarkoitat, että anoppi ei enää voi lisääntyä, mutta voit olla ihan varma, että siitä anoppi on vain hyvillään. Suurin osa naisista huokaisee helpotuksesta, kun hedelmällinen aika on ohi. Kuka haluasi vielä yli 60v vauvan riesoikseen?  Ei kukaan. 

Vanhemmat naiset ei suinkaan väheksy nuoria naisia, tuo on vain sinun ja vauvapalstan ikihoureita. 

Ja nämä anoppiprovotkin lähinnä jo naurattaa, kun miettiin millaisia miehiä ja ennen kaikea millaisen naisen kasvattamia miehiä nämä vauvapalstalaiset on itselleen valinneet. 

Pähkähullujen naisten pojat on hyvin kelvanneet ja tehneet kaupansa.  

Vierailija
71/484 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"johtuu siitä, että anoppi on vanha ja lisääntymiskyvytön eukko joka kokee nuoren naisen uhaksi"...

Noiko sekaisin sun miehes äiti on? Haluaa äidiksi vielä vanhana eukkonakin???? Herrai isä, mitä mieltä appiukko on? Haluaako sekin vielä isäksi. Oletpas itsesi sukuun nainut. 

Ja mikä uhka se nuori nainen on? 

Vierailija
72/484 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n kirjoitus oli kuin mun näppikseltä 10 vuotta sitten. Miten selvisin?

1. Anopilta avain pois.

2. Anopille selväksi, että voi käydä kylässä vain ennalta sovitusti kun mies on kotona. Mies ei sitten livahda mihinkään, vaan viihdyttää äitiään.

Avain saatiin pois, kun mies keksi, että meidän loman aikana kaverinsa majailee meillä, ja hänelle tarvitaan avain. Avain otettiin pois heti. Avain oli sellainen, että ei voitu kopioida.

Kohtaan kaksi anoppi ei suostunut, vaan jatkoi ramppaamistaan varsinkin silloin, kun mieheni ei ollut kotona. Etukäteisilmoitukseksi kuulemma riittää ovikellon soitto, sitten marssi sisälle. Jos oli ovi lukossa, rimputeltiin kunnes ovi aukesi. Päälle motkotus, miksi kesti niin kauan! Ovikellista katosi paristo tuon jälkeen. Niin, sitten alkoi koputtelu ja ikkunoista kurkkiminen ja ikkunoihin koputtelu. Se vaihtoehto ei käynytkään anopin mielessä, että hän ei ole tervetullut, vaikka asiasta suoraan sanottiin. Hän totesi, ettei hänelle ole vaivaa käydä meillä.

Jatkuva tunkeilu ja jatkuva alentaminen ja suoranainen pilkka jatkui. Sitten tuli se ruohonkorsi, joka katkaisi mun selän. Huusin, että jos anoppi ei osaa kohdella mua kuin ihmistä, niin saa vastedes pysyä pois. Hän huusi takaisin, että hänen ei tarvitse mua totella. Totesin, että nyt lähdet, heti. Pari kertaa  ielä kävi koputtelemassa, en avannut ovea. Parvekkeelta huikkasin, että mene pois.

Mun mies? Aluksi hän oli vihainen, että miksi piti äidin mieli pahoittaa. Mä kysyin, että miksi mun pitäisi olla kynnysmattona, sylkykuppina? Onko oikeasti niin, että äidin mieli on tärkeämpää kuin mun henkinen hyvinvointi? Ilman pariterapiaa tuskin oltaisiin enää yhdessä. Tarvittiin ulkopuolinen taho sanomaan miehelle, että hänen äitinsä käytös ei ole lähelläkään normaalia, eikä moista tarvitse kenenkään sietää. Mies kun on tuohon sairaaseen käytökseen oppinut pienestä pitäen, niin vaikea siitä on aikuisena oppia pois. Kovasti joutui tekemään itsensä kanssa töitä. Valitsi perheensä, ei äitiään. Äitiin on nyt etäiset, jopa viileät välit. Lapset juuri ja juuri tietävät minkä näköinen mummo on, suhdetta ei ole. Mä en hetkeksikään jää anopin kanssa kahdestaan. Anoppi syyttää mua kaikesta, se on mulle ok. Kunhan pysyy kaukana minusta ja lapsistani. Myöhemmin mies on todennut, että hajurako äitiin on tehnyt hänellekin hyvää.

Vierailija
73/484 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avain pois tuollaiselta anopilta.

Vierailija
74/484 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Äläs kuule hulluja puhu. Jos anoppi juottaisi vauvalla sokeristamehua/sokerivettä niin anoppisi olisi  varmaan sen 120 vuotta vanha.   siihen aikaan, kun tuon ikäinen ihminen on lapsensa tehhyt ei niille todellakaan ole juotettu sokeriliemiä. 

Minun 20-luvulla syntynyt anoppi kertoi, että ennen tuollaista tehtiin, mutta anopin lapset oli syntyneet 50-luvulla. 

Miehesi on syntynyt 80-90 luvulla eikä silloin ole la

Mun anoppi on läpeensä paha. Älykäs, mutta käyttää älyä kiusatakseen lähipiiriään, myös lapsiaan.

Vierailija
75/484 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Höpö höpö sun kanssas.   65 v eivät sokerivettä lapsilleen juottaneet kun en minkään 80 vuotias

Paitsi jos asut siellä jossain maaseudun todella korvessa kaukana sivistyksestä  keltaisen lättääntyneen maalaistalon toisessa päädyssä  

Täh?? 

Kasarilla oli muodissa joku mar

Mun lapset on 90-luvulta eikä niille todellakaan juotettu sokerivettä, eikä muutakaan makeaa. Jos vettä annettiin se oli pelkkää vettä. 

Siskon lapset 80-luvulla eikä nekään sokerivettä saaneet. Neuvolossa ei kyllä hampaiden takia ole sokerivesiä suositeltu vauvoille antamaan. Mutta ehkä tämä ap:n anoppi on aikoinaan jättänyt neuvolakäynnit väliin ja noudattaa ehkä oman äitinsä oppeja. 

Ja voihan se olla, että ap.n anoppi on sekaisin ja on juottanut omille lapsilleenkin sokerivesiä(onko ap:n miehellä vielä omat hampaat suussa?)  mutta ei se mitenkään yleistä ole ollut. 

Vierailija
76/484 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

1. Anopilta avain pois.

2. Anopille selväksi, että voi käydä kylässä vain ennalta sovitusti kun mies on kotona. Mies ei sitten livahda mihinkään, vaan viihdyttää äitiään.

Avain saatiin pois, kun mies keksi, että meidän loman aikana kaverinsa majailee meillä, ja hänelle tarvitaan avain. Avain otettiin pois heti. Avain oli sellainen, että ei voitu kopioida.

Kohtaan kaksi anoppi ei suostunut, vaan jatkoi ramppaamistaan varsinkin silloin, kun mieheni ei ollut kotona. Etukäteisilmoitukseksi kuulemma riittää ovikellon soitto, sitten marssi sisälle. Jos oli ovi lukossa, rimputeltiin kunnes ovi aukesi. Päälle motkotus, miksi kesti niin kauan! Ovikellista katosi paristo tuon jälkeen. Niin, sitten alkoi koputtelu ja ikkunoista kurkkiminen ja ikkunoihin koputtelu. Se vaihtoehto ei käynytkään anopin mielessä, että hän ei ole tervetullut, vaikka asias

Anoppi kurkkii ikkunoista ja koputtelee ja sinä käyt parvekkeelta huutamassa hänelle.  Niinpä.

Tämä vauvasivusto tuo kyllä ihmisten monimuotoisuuden esiin, en ennen ole ajatellut maailman olevan täynnä kaheleita, riitisia sukuja, alistettuja miehiä, keksittyjä tarinoita.

Vierailija
77/484 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en taas ymmärrä tätä mieslässytystä tässä välissä. Jos anoppi on sulle ongelma hoida se. Ota se muija puhuteluun, että nämä asiat menee nyt näin. Tee selvät ohjeet ja niiden mukaan sitten toimit säkin.

Eihän se kerralla usko, niin sitten otat ja karjut. Käyttäydyt kuin sun oletetaan ole se aito oikea hormoonihirviö väsymyksineen!

Meillä ei anoppi niinkään omia ohjeitaan tai omaa paremmuuttaan tuputtanut. Vaan taas kerran tuli omia aikojaan ja asettui taloksi. Tää oli alkuun jopa ok mulle, kun oliskin vaan jäänyt siihen. Meillä oli silloin munkin äiti, ettei nyt ihan keskenään. Mies töissä.

Anoppi toi jäätelöä ja sanoin, että laita pakkaseen niin syödään sitten myöhemmin. Ruualla jälkkäriksi vaikka? Hän ei vastannut mitään, vaan ilmehti slleen oudosti. Istuttiin kahville. Anoppi kiermurteli penkissä ja ihmetteli, että missä se lapsenlapsi on. Nukkumassa. Just syötin ja nukutin, ettei se nyt pariin t

Ja tuo ulosheittohetki jää historiaan sinä hetkenä, kun sulle kasvoi selkäranka! Aivan mahtavaa! 

Vierailija
78/484 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Täh?? 

Kasarilla oli muodissa joku mar

Mun vanhemmilla siskoilla oli 70-luvun alusta syntyneitä lapsia ja itse olin silloin kyllä vasta 10 vuotias, mutta hoitelin niitä siskojen ipanoita mielelläni ja juotinkin tuttipullosta, mutta koskaan niille ei kyllä sokerivettä juotettu. Muistelen, että minun oma mummo kertoi, että silloin, kun hänen lapset oli pieniä niille oli anettu sokeria johonkin kangaspalaan kiedottuna, jota lapsi sitten imeskeli, kun mummo oli lypsyllä. 

Mutta kyllähän joka aikakaudelta löytyy ihmisiltä outoja tapoja. Mutta luulisi, ettei nykyään enää kukaan ole niin tietämätön, että antaisi vauvalle sokeristamehua/sokerista vettä. Aika pihalla pitää ihmisen olla.

Mutta, jos ap niin väittää niin  kai hänellä sitten niin typerä anoppo on. Minkäs teet.

Vierailija
79/484 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

1. Anopilta avain pois.

Kohtaan kaksi anoppi ei suostunut, vaan jatkoi ramppaamistaan varsinkin silloin, kun mieheni ei ollut kotona. Etukäteisilmoitukseksi kuulemma riittää ovikellon soitto, sitten marssi sisälle. Jos oli ovi lukossa, rimputeltiin kunnes ovi aukesi. Päälle motkotus, miksi kesti niin kauan! Ovikellista katosi paristo tuon jälkeen. Niin, sitten alkoi koputtelu ja ikkunoista kurkkiminen ja ikkunoihin koputtelu. Se vaihtoehto ei käynytkään anopin mi

Parvekkeelta huusin, kun en halunnut kohdata anoppia ja halusin hänet pois mun pihasta.  Poliisin soittaminen apuun olisi ehkä ollut hätävarjelun liioittelua.

Vierailija
80/484 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kerroin, että mun 78v äiti juotti sokerivettä vauvoilleen. Kyllä se oli 60-l tapana ja jotkut teki niin myös 70-l. Kaupungissa asuttiin, ei maalla. Äitini oli kouluttamaton ja oman äitinsä talutusnuorassa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän yhdeksän