Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Anoppi tuhoaa mielenterveyteni mutta mies vain puolustelee äitiään. Ero edessä?

Vierailija
25.06.2025 |

Olen niin lopussa, että pakko kirjoittaa tänne anonyymisti. Olenko minä tulossa hulluksi vai onko tämä oikeasti niin sietämätöntä kuin miltä se tuntuu? Saimme esikoisemme puoli vuotta sitten, ja sen jälkeen anoppini on tehnyt elämästämme helvettiä.

Hän tulee kylään ilmoittamatta, omilla avaimillaan, ja ensimmäinen kommentti on aina joko sotkusta, väsymyksestäni tai vauvan "oudosta" vaatetuksesta. Hän jatkuvasti kyseenalaistaa kaiken, mitä teen: imetän "väärin", vauvan maito ei kuulemma riitä, ja kun vauva itkee, se on aina minun syytäni. Viime viikolla hän syötti vauvalle salaa sokerista mehua, vaikka olemme satakertaa sanoneet, että emme halua sitä.

Pahinta on, että mieheni ei näe tässä mitään ongelmaa. Kun yritän puhua asiasta, hän sanoo, että "äiti tarkoittaa vain hyvää" ja että olen "herkkä ja ylireagoin hormonien takia". Hänen mielestään minun pitäisi olla kiitollinen, että anoppi on niin "kiinnostunut" lapsenlapsestaan. Tuntuu, että olen yksin tässä taistelussa ja mieheni on valinnut puolensa.

Eilen anoppi julkaisi Facebookiin kuvan vauvasta, vaikka olemme selvästi kieltäneet sen. Kun raivostuin, mieheni sanoi, että minun pitäisi pyytää anopilta anteeksi, koska pahoitin hänen mielensä. Olen pisteessä, jossa vihaan anoppiani niin paljon, että se alkaa heijastua jo parisuhteeseemme. Onko ainoa vaihtoehto laittaa miehelle uhkavaatimus: joko minä ja meidän perheemme säännöt, tai äitisi? Pelkään, että menetän kaiken.

Kommentit (484)

Vierailija
1/484 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anoppi on 70 v.

Vierailija
2/484 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tosiaan niin surkeasti asiat, että sokerilitkua? Miksi ihmeessä? Minkä ikäinen anoppi on? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/484 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollaisia ihmisiä on oikeasti olemassa.

Vierailija
4/484 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos myös miehesi vastusti sokeriliemen juottamista, puhuiko hän asiasta tiukasti äitinsä kanssa vai antoiko olla? Jos antoi, niin olet tosiaan yksin. 

Mies pitäisi herättää ymmärtämään asia, mutta se voi olla mahdotonta. 

Vierailija
5/484 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoititko tämän tekoälyn avulla? 

Vierailija
6/484 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on provo jota kirjoitetaan tänne aina uudestaan

Vierailija
7/484 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lukenut loppuun,mut sä et näe ongelmaa ja ota anopilta avaimia pois. Kenen koti se on? Toki jos miehesi sen Porvoon asunnon yksin omistaa,niin et mitään voi ja jatkat kuuntelua. Tosin voit laittaa vaikka kuulokkeet korviin ja jatkaa imetystä ja näytät anopille keskimmäistä sormea ja osoitat imuria ja huudat ala mummo imuroimaan!!

Vierailija
8/484 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyypillinen anoppiprovo!

Vierailija
9/484 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anoppi hiihtää ja anoppi kalastaa, mutta kuinka sujuu anopilta rock'n roll?

Vierailija
10/484 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tekoäly korjasi kirjoitusvirheet.

Ap

Vierailija
11/484 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelepa, mitä tuleman pitää vuoden, viiden, kymmenen vuoden päästä! 

Vierailija
12/484 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tekoäly korjasi kirjoitusvirheet.

Ap

Siltä näyttääkin. Suosittelen kirjoittamaan asiasi itse. 

Vierailija
13/484 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet kysyivät anopin iästä ja siitä sokerimehusta. Anoppi on 65-vuotias, eli ei mikään ikäloppu, joka ei ymmärtäisi maailman menosta. Hänen selityksensä mehulle oli, että se on "vanhan kansan konsti vatsanväänteisiin" ja että "kyllä teillekin on annettu eikä mitään ole tullut". Kun yritin sanoa vastaan, hän vain nauroi ja sanoi minun lukevan liikaa "höpöhöpö-oppaita netistä".

Ap

Vierailija
14/484 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämähän on vähän väliä.  Löytyy haulla vaikka kuinka monta samaa vanhaa aloitusta.

Joku mukaelma 50-luvulta kun nuoret parit asettui anopin tai äidin rintamamiestalon yläkertaan asumaan.

Vanhimmat anopit nyt noin 80-vuotiaita, ei enää 60-luvulla eikä etenkään 70-luvulla annettu sokerivettä vauvoille.

Vierailija
15/484 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos myös miehesi vastusti sokeriliemen juottamista, puhuiko hän asiasta tiukasti äitinsä kanssa vai antoiko olla? Jos antoi, niin olet tosiaan yksin. 

Mies pitäisi herättää ymmärtämään asia, mutta se voi olla mahdotonta. 

Ei puhunut. Hän oli kyllä paikalla, mutta mumisi jotain että "Äiti, ei nyt ehkä kannata", ja kun anoppi sivuutti sen, mies oli hiljaa. Myöhemmin hän sanoi minulle, että teen asiasta liian ison numeron. Joten kyllä, tunnen olevani todella yksin.

Ap

Vierailija
16/484 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten nämä kommentit, että tämä olisi "tyypillinen provo". En tiedä, pitäisikö itkeä vai nauraa. Toivoisin todella, että tämä olisi jonkun keksimä tarina. Valitettavasti tämä on minun elämääni juuri nyt, ja tuntuu todella pahalta, että joku vähättelee hätääni tuolla tavalla.

Ap

Vierailija
17/484 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

-10/5

Vierailija
18/484 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämähän on vähän väliä.  Löytyy haulla vaikka kuinka monta samaa vanhaa aloitusta.

Joku mukaelma 50-luvulta kun nuoret parit asettui anopin tai äidin rintamamiestalon yläkertaan asumaan.

Vanhimmat anopit nyt noin 80-vuotiaita, ei enää 60-luvulla eikä etenkään 70-luvulla annettu sokerivettä vauvoille.

Itse asiassa vielä 60-luvulla annettiin. Muistan, koska olin silloin perhepäivähoidossa yhden kotiäidin kotona. Hänellä oli vauva, jolle hän antoi sokerivettä. Jäi mieleen.

Vierailija
19/484 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monet kysyivät anopin iästä ja siitä sokerimehusta. Anoppi on 65-vuotias, eli ei mikään ikäloppu, joka ei ymmärtäisi maailman menosta. Hänen selityksensä mehulle oli, että se on "vanhan kansan konsti vatsanväänteisiin" ja että "kyllä teillekin on annettu eikä mitään ole tullut". Kun yritin sanoa vastaan, hän vain nauroi ja sanoi minun lukevan liikaa "höpöhöpö-oppaita netistä".

Ap

Höpö höpö sun kanssas.   65 v eivät sokerivettä lapsilleen juottaneet kun en minkään 80 vuotias

Paitsi jos asut siellä jossain maaseudun todella korvessa kaukana sivistyksestä  keltaisen lättääntyneen maalaistalon toisessa päädyssä  

Vierailija
20/484 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pystyisitkö lähtemään vaikka omien vanhempiesi luokse joksikin aikaa pois kotoa ja anopin läheisyydestä? Ehkä etäisyys sekä mieheesi että anoppiin voisi tehdä hyvää.

Jossain vaiheessa sinun pitää varmaan ottaa asiat anopin kanssa puheeksi ja yrittää mahdollisimman asiallisesti selvittää hänelle sinun rajat. Mutta sinun pitäisi saada sitä ennen asiat selväksi myös miehesi kanssa. Ymmärrän, että sekä miehesi ja anoppisi periaatteessa tarkoittavat hyvää, mutta eivät ymmärrä miltä sinusta todella tuntuu.

Toki on myös anoppeja, jotka eivät aina tarkoita vain hyvää eivätkä osaa olla sotkeutumatta nuoren perheen arkeen.

Jos olisin sinä, niin yrittäisin lähteä ainakin vähäksi aikaa pois kuvioista, jotta saat vähän etäisyyttä tilanteeseen ja mielen rahaa. Ymmärrän, että kertomasi asiat raivostuttava.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä neljä