Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen hyvätuloisen miehen "kotirouva" kultaisessa häkissä. Miksi olen niin onneton?

Vierailija
25.06.2025 |

Ulkopuolisen silmin elämäni on täydellistä. Asumme isossa omakotitalossa Espoon parhaalla alueella, ajamme uusilla autoilla ja lomailemme ulkomailla useita kertoja vuodessa. Mieheni on korkeassa asemassa ja tienaa todella hyvin. Sain jäädä kotiin lasten kanssa, kun esikoinen syntyi, ja siitä on nyt kymmenen vuotta. En ole "joutunut" menemään takaisin töihin.

Kuulostaa unelmalta, eikö? Totuus on kuitenkin toinen. Tämä unelma on kultainen häkki. Minulla ei ole omaa rahaa. Kaikki on mieheni nimissä. Minulla on käyttöön tarkoitettu luottokortti, jonka jokaisen ostoksen hän tarkistaa tiliotteelta. Jos ostan jotain vähänkään kalliimpaa itselleni, saan kuulla kysymyksiä ja piikittelyä "meidän rahojemme" tuhlaamisesta. Tunnen itseni enemmänkin palkatuksi työntekijäksi kuin tasavertaiseksi kumppaniksi.

Viimeinen niitti oli eilen. Olin ostanut uuden, vähän kalliimman talvitakin, ja illalla mieheni tokaisi viinilasin ääressä: "Sinun on helppo hymyillä ja shoppailla, kun minä raadan niska limassa tämän kaiken eteen." Se iski syvälle. Olen uhrannut urani, taloudellisen itsenäisyyteni ja koko elämäni tälle perheelle, ja hänen silmissään olen vain laiskottelija, joka tuhlaa hänen rahojaan.

Olenko vain kiittämätön ja hemmoteltu, kun valitan tällaisesta? Moni varmaan antaisi mitä vain ollakseen tilallani. Mutta tämä tunne siitä, että on täysin toisen ihmisen vallassa ja armoilla, syö minua sisältä. Onko mitään keinoa saada oma itsenäisyys takaisin menettämättä kaikkea?

Kommentit (101)

Vierailija
1/101 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menepäs lukemaan vähän feminismin historiaa ja miksi/miten se syntyi. 

Vierailija
2/101 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jorma!, ansaitset parempaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/101 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hittooko sä talvitakkia keskellä kesää hankit.

Vierailija
4/101 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet vaan aivan vi tun tyhmä. 

Vierailija
5/101 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Semmoinen satuilu sieltä taas.

Vierailija
6/101 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oli alennuksessa?

Vierailija
7/101 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

👍🤣

Vierailija
8/101 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis tuo on ahdistava tilanne, vaikka mies ei sanoisikaan mitään.

Vierailija
9/101 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä sinua on estänyt opiskelemasta ja menemästä töihin? 

Vierailija
10/101 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän vielä kehittelisin novellia.

Vierailija
11/101 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tositarina, niin onpa inhottava tilanne. Kuulostaa siltä ettei teidän välillä ole aitoa yhteyttä ja turvaa. Oletko puhunut miehellesi siitä minkälaiseksi itsesi tunnet? 

Vierailija
12/101 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ostit talvitakin keskellä kesää?

Vierailija
13/101 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla samanlainen tilanne, vaikka mieheni ei kyllä ikinä ole sanonut mitään tuollaista. Luulen tyytymättömyyden liittyvän siihen etten pääse kehittymään, olemaan laajemman yhteisön kanssa tai hyödyksi sellaiselle. 

Vierailija
14/101 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tai mikä estää menemästä nyt töihin?

Vierailija
15/101 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet väärässä. Nyt on helmikuu 20. 2024.

T. Chat gpt

Vierailija
16/101 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielekkään tekemisen puute turruttaa.

Vierailija
17/101 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen aina joutunut olemaan töissä, eikä minun alalla voi puhua mistään hienosta urasta. Mutta, vaikka vierelle olisi löytynytkin rikas mies, en olisi luopunut omasta työstä. En olisi suostunut elätettäväksi. Ja vaikka olen käynyt töissä, olen silti hyvin ehtinyt olemaan äiti. Minusta ihmisellä pitää olla omaa, itselle tärkeitä asioita, vaikka se aika päällisin puolin mitäänsanomaton työ. Kunhan on itse tyytyväinen ja onnellinen.

Vierailija
18/101 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos vaikka kertoisit hänelle ajatuksistasi? Että halusit mahdollistaa hänen unelmansa hyvästä työpaikasta, perheestä? Että luovuit omasta urastani, jotta voit olla läsnä lapsillenne? Että koko ajan olet laittanut toiset edellesi, ja antanut perheellesi kaiken, jopa itsenäisyytesi? Että teit sen rakkaudesta häntä ja lapsiasi kohtaan? Jos todella tunnet noin, ja hän pitää sinua laiskottelijana, voit samalla ehdottaa hänelle että menisit nyt töihin? Sitten saisit itsenäisyyttä ja omaa rahaa. Tuskinpa hän sitä vastustaa jos ajattelee todella että vain loisit hänen rahoillaan. Hohhoijaa, äly älä jätä

Vierailija
19/101 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No meet töihin, ehkä kouluttaudut myös.

Vierailija
20/101 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tai mikä estää menemästä nyt töihin?

No tämä nyt on työllisyystilanteen huomioon ottaen ihan järjetön kysymys, pelkkää v*ttuilua. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän kahdeksan