Ketään RAISIOSTA paikalla? Tai muualta Turun seudulta ov
Turun seudulle harkitaan muuttoa, ja lähikuntien nettisivuihin olen tutustunut. Niiden perusteella Raisio vaikuttaa houkuttelevimmalta. Nyt kyselen teiltä palvelujen tasosta ottaen huomioon seuraavat seikat:
- Mies on yrittäjä, meillä on lapset pian 4v, 2v ja 6kk. Itse olen vielä äitiyslomalla.
- Olemme erityisperhe; minä olen mielenterveyskuntoutuja. Tarvitsen kotiapua (siivoukseen ym. kerran viikossa 1-3 tuntia) sekä perhetyöntekijää (nuorimmaista hoitamaan kerran viikossa 2-4 tuntia, että saan omaa aikaa), isommat lapset ovat tarhassa n. 6h/pv.
-Mielenterveyspalvelujen on toimittava - ei pitkiä jonoja.
- Auntojen hintatasosta (vuokra) olemme myös kiinnostuneita.
Kommentit (7)
Me ollaan saatu kaikki palvelut mitä ollaan haluttu ja perhetyöntekijät ym. verkosto on ollut mukavaa ja osaavaa porukkaa. Hoitaneet hyvin meidän perhettä jo vuosia.
t.3
ja suurta eroa ei mielestäni ole. Mutta Turulla on yksi valttikortti meidän perheelle ja se on tätipuistot. Eli lapset 1,5 v eteenpäin arkisin valvottuun ja ohjattuun puistoon (auki 9-12.30), aivan loistavaa palvelua pilkkahinnalla. Äiti saa hieman hengahtää ja lapset saavat runsaasti raitista ilmaa ja leikkikavereita.
Meillä isommat pakko olla tarhassa, muuten en jaksa... Siis tu puistohomma ei vaikuta asiaan-
Ne lapset kun täytyy saada hoitoon moneksi tunniksi jo senkin takia, että saavat ruuan hoidossa. Ei sitä myöskään jaksa kehittää mitään järkevää toimintaa lapsille.
3
Tähtäimessä muutto ehkä kesäkuun alussa. Tällä hetkellä olen puolitoista viikkoa kerrallaan yksinhuoltaja kun mies töissä siellä rannikolla ja sit aina puoli viikkoa kotona ja taas menee... Aika rankkaa tämäkin.
Siellä nyt on kaikki vähänväliä kriisissä.