Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko työntekijällä oikeus saada lisää lomapäiviä?

Vierailija
25.06.2025 |

Olen melko uusi työelämässä, minulla on vasta kolmas palkallinen loma menossa. En siis ihan kaikkia työelämän sääntöjä tiedä vielä enkä halua, että siksi työnantaja pääsee vedättämään minua. Olen parhaillaan neljättä viikkoa lomalla, ensi viikolla takasin töihin. Kelit ovat olleet surkeat, kuten kaikki tietävät. Ei tunnu yhtään, että olisin ollut kesälomalla. Päivät menee netflixiä katsellessa, lämmöstä ja auringosta voi vaan haaveilla. Ihan sietämätön ajatus, että seuraavan kerran mahdollisuus kesälomaan vuoden päästä! Juhannuksena kaveri mainitsi, että loma jatkuu, jos sitä ei pysty viettämään silloin kun pitäisi olla. Etttä lomapäiviä tulee automaattisesti lisää niin että on oikeutettu työntekijälle kuuluvaan neljän viikon lomaan. Yritettiin etsiä tietoa, mutta ei tuosta kapulakielestä ota mitään tolkkua. Soitin maanantaina työnantajallekin, mutta selvittämättä asiaa yhtään tokaisi vaan ettei sellaista ole. Toisaalta olen töissä pienessä firmassa, jonka pomo yrittää olla maksamatta kaikkea, mitä työntekijät eivät osaa vaatia. Bonuksia ei makseta ollenkaan, ei siis ikinä. Työterveyshuolto on kehno, hammaslääkärin, gynen ym joutuu itse maksamaan. Työsuhdepyörää ei saa, jne. jne Tietänette tyypin. Olen harkinnut vaihtoa parempaan firmaan. 

Onko työntekijällä oikeus saada lisää lomapäiviä, jos ei pääse kunnolla viettämään lomaa? Jollain toisella saattaa aurinko paistaa ja olla hellettä vaikka koko loman, tuntuu epäreilulta itse viettää lomaa sateessa ja kylmässä. Yksittäisiä huonoja päiviä voi tietenkin Suomen kesässä olla, mutta koko 4 viikkoa? Eihän se ole millään tavalla työntekijän syy, ei kai siitä voi sillloin työntekijää rangaista? Tarvitsisin tästä ihan kirjallisen tiedon, että saan työnantajalle osoitettua. Auttakaa!!

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä tosiaan on provo, joskin hyvin vedetty! Kerrankin kunnon yritystä eikä pelkkää lasten höpinää. Olisipa muuten todella hassua jos jossain oikeasti olisi tuollainen työ-elämässä olija!

Vierailija
22/23 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle kyl kelpaisi lisälomapäivät. Tarpeeks saanu sateiden keskelä kökkiä. Mutta ei taida olla (vielä :)) mahdollista. Ehkä joskus työntekijöitä arvostetaan niin paljon, että lomaakin saa lisää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin 10 viikkoa lomalla  ja olen nyt ollut 3 päivää töissä. Minulla on vielä 5 työpäivää ja sitten 4 viikon palkallinen loma ja sitten työsopimus loppuu. Olen saanut lomarahaa jotain 12000 euroa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän seitsemän