Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Purra: "Olemme tottuneet elintasoon, jota emme ansaitse"

Vierailija
25.06.2025 |

Vaikeita päätöksiä on tehtävä vaikkei ne kansalaisia miellyttäisikään, sanoi purruli.

Kommentit (285)

Vierailija
101/285 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta. Jotain vialla jos työllä ei elä.

Vierailija
102/285 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Malka silmässä ja niin edelleen.

Riikkulikaan ei ole päivääkään tehnyt rehellistä työtä aikuisiällään,  joten ei ansaitse palkkaansa...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/285 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne rahat millä köyhät elää, menee kauppoihin, kulutukseen, ei säästöihin niin kuin työllisillä menee. Köyhät kuluttaa, joka on oikein ja pakkohan niiden on, jos elää meinaavat.

Miksi tällä jotkut ei ikinä tajua, että työttömiä on enemmän , kuin työpaikkoja? 

Osaajia on vähemmän, kuin osaajia.

Yritykset haluavat ilmaista työvoimaa. 

Tuet on veronailaisia.

Työttömiä tuelee koko ajan lisää, koska yrityksiä kaatuu.

Hallitus ökyilee ja köyhät köyhtyy.

Jokainen meistä voisi tulla istumaan hallituksen istuntoihin nostaen näin kk palkkaa.

Perusta firma ja mene sinne töihin.

Vierailija
104/285 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"No mitä ne valtavat valtion omistukset ovat? Mikset luetellut? Itte luulen, että Suomen valtio ei ole ollenkaan rikas verrattuna kovin moneen muuhun EU-maahan. "

Suomella on ehkä väkilukuun nähden aika runsaasti varallisuutta. Johan valtion metsätkin tuottavat huomattavasti puuta - mikäli niitä ei kokonaan suojella ja/tai myydä yksityisille. 

Julkisella sektorilla on myös paljon tuottamatonta, "turhaa" omaisuutta. Tällä hetkellä esimerkiksi ylimitoitettuja toimitiloja on varmaan sekä Senaatti-kiinteistöjen että kuntien riesana. Kuntien määrää on pienennetty, kuntien hallinnossa työskentelee entistä vähemmin ihmisiä, mutta vanhentuneista ja tarpeettomiksi käyneistä kunnantaloista ei ole hankkiuduttu riittävän nopeasti eroon. Ison toimisto/virastorakennuksen (esim. kokoluokkaa 5.000-10.000 m2) pelkkä perusylläpito nielee helposti sellaisen summan rahaa, joka riittäisi 10-20 hengen palkkaan.

Ajatelkaapa vaikka tässä sitten entisten pikkukuntien vanhentuneita sote-keskuksia, yli-isoja kouluja. Ja sama valtiolla: ministeriöiden tiloja osittain Helsingin ydinkeskustassa, keskusvirastoja, muita toimintoja. Varmasti neliöissä säästöjä löytyisi, etenkin näin etäyhteyksien aikakaudella. Miksi esimerkiksi kaikilla ministeriöillä on pakko olla edustavat, usein keisarikunnan ajalta periytyvissä rakennuksissa sijaitsevat erittäin kalliit toimitilat Helsingin ydinkeskustassa???

Vierailija
105/285 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minäkin olen joutunut tottumaan heikkoon elintasoon, mutta ansaitsen tosiaan parempaa. terveisin, ahkera korkeakoulutettu, mutta matalasti palkattu. Voisimme, R.P., vaihtaa osia! 

Eli ei muuta kuin lähdet ehdokkaaksi seuraavissa eduskuntavaaleissa kokeilemaan onneasi. Sitä kautta voit sitten päästä Purraksi Purran paikalle.

Vierailija
106/285 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin. Purra ei ole tuottanut koko elämänsä aikana kansantaloudellisesti mitään. Pelkästään kuluttanut.

Eiköhän hän ole ollut vain julkisen sektorin puolella "töissä", eli oikeissa töissä olevien yksityisen puolen veronmaksajien riippakivenä.

Vierailija
107/285 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisi sitten puolittaa palkkansa, vähemmälläkin pärjää. Toista se on meillä pienituloisilla.

Joo, varsinkin kun hallituksen lupaukset ovat karanneet käsistä. Joten ei ole ansainnut suurta palkkaansa. 

Vierailija
108/285 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monille ottaa faktat koville. Kaikki haluaa vaan ottaa, mutta kukaan ei halua maksaa.

Vierailija
109/285 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Purra on oikeassa. Jokainen voi pikku päässään miettiä mitä tuo mahtoi tarkoittaa. Fiksut pystyvät siihen ja ymmärtävät mitä Purra tarkoittaa. Tyhmät eivät.

Siinä pieni testi niin voit tarkistaa kumpi olet..

Vierailija
110/285 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Purra ainakin tottunut elintasoon ja olemassaoloon jota ei ansaitse.

Mutku EK:n sedät lupas ihan kivan suojatyöpaikan tämän putken jälkeen.

Eikä se palkkion korotus ollut kuin vaan 7%.

Vierailija
111/285 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin. Purra ei ole tuottanut koko elämänsä aikana kansantaloudellisesti mitään. Pelkästään kuluttanut.

Ja vienyt muilta. Itsestään puhui. 

Vierailija
112/285 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Purra on oikeassa. Jokainen voi pikku päässään miettiä mitä tuo mahtoi tarkoittaa. Fiksut pystyvät siihen ja ymmärtävät mitä Purra tarkoittaa. Tyhmät eivät.

Siinä pieni testi niin voit tarkistaa kumpi olet..

No kerrotko tällaiselle tyhmälle, että keitä ovat Me? Olenko minä tavallisena duunarina, jonka palkka tulee viennistä Me? Miten minun elintasoa pitää laskea? Kuuluuko purra itse  Meihin? 

Jos itse puhuisin (tuossa yhteydessä) muodossa Me, tarkoittaisin silloin myös itseäni ja  koko suomen kansaa, myös rikkaimpia. 

Vierailija
113/285 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään voi ansaita. Asioita vain tapahtuu. Edes palkkatyöläinen ei ansaitse palkkaansa, hän on vaan tehnyt sopimuksen, että hän saa palkkaa.

Vierailija
114/285 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ansaitsisin sitten paremmankin elintason. Olen työllistänyt omalla työlläni lukuisia ihmisiä, ja tuottanut yrityksen omistajille miljoonia - s**kelin pienellä palkalla. En nyt yhtään ota vastaan tämän ikuisen kotirouvan v*ttuiluja.

Vierailija
115/285 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän hän ole ollut vain julkisen sektorin puolella "töissä", eli oikeissa töissä olevien yksityisen puolen veronmaksajien riippakivenä.

Harvassa on suomalaispoliitikot jotka ois ollu yksityisellä.

Mut ei Pekka Toveri ja Jarmo Lindberg kyllä mitään riippakiviä oo ollu vaan tukipilareita.

Vierailija
116/285 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä ansaitsisin sitten paremmankin elintason. Olen työllistänyt omalla työlläni lukuisia ihmisiä, ja tuottanut yrityksen omistajille miljoonia - s**kelin pienellä palkalla. En nyt yhtään ota vastaan tämän ikuisen kotirouvan v*ttuiluja.

Mut ootko käyny armeijaa? Moni täällä ei oo.

Vierailija
117/285 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Huomattava osa kansalaisten elintasosta on tulonsiirtoja ja julkisia palveluita"

Mitä muita tulonsiirtoja keskituloinen ihminen saa kuin ehkä lapsilisää? Ja olisi se nyt kumma jos tällä veroprosentilla ei edes saisi näitä juuri ja juuri toimivia julkisia palveluita. Sehän se tästä vielä puuttuisi että nekin poistetaan.

Vierailija
118/285 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Julkisella sektorilla on myös paljon tuottamatonta, "turhaa" omaisuutta. Tällä hetkellä esimerkiksi ylimitoitettuja toimitiloja on varmaan sekä Senaatti-kiinteistöjen että kuntien riesana."

Tuolla vain ei ole juurikaan rahallista arvoa koska tyhjiä kunnataloja ei juuri kukaan halua ostaa. Ne ovat omaisuutta vain paperilla.

Vierailija
119/285 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minäkin olen joutunut tottumaan heikkoon elintasoon, mutta ansaitsen tosiaan parempaa. terveisin, ahkera korkeakoulutettu, mutta matalasti palkattu. Voisimme, R.P., vaihtaa osia! 

Eli ei muuta kuin lähdet ehdokkaaksi seuraavissa eduskuntavaaleissa kokeilemaan onneasi. Sitä kautta voit sitten päästä Purraksi Purran paikalle.

Lupaa euron bensaa niin pääset persujen kansanedustajaksi. Hyvä liksa ja ruhtinaalliset edut. Lupauksiakaan ei tarvi toteuttaa.

Vierailija
120/285 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomen maanviljelijät tukiyrittäjät ja virkamiehet ovat tottuneet aivan liian hyvään elintasoon ja muiden rahoilla.

Mutta noiltahan Riikka ei halua leikata vaan köyhiltä. Tukiviljelijöille tukiyrittäjille ja virkamiehille hallitus jakaa koko ajan vaan enemmän rahaa

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi kahdeksan