Mistä tiedän onko miehellä tunteita toista kohtaan
Minusta tuntuu kauhealta kun edes mietin tätä, mutta minusta tuntuu välillä että mieheni pitää ystävänsä tyttöystävästä vähän liikaa. Se on lähinnä tunne, se miten he ovat yhdessä.
Mies on kutsunut muutaman kerran minua tämän naisen nimellä, se on myös minkälaisia valintoja hän tekee. Kerran erään riidan yhteydessä nostin asian esille ja mies kielsi kaiken.
Olemme puhuneet naimisiinmenosta, mutta tuntuu että mikään vakuuttelu ei minulle riitä. Vaan että jos tämä toinen nainen ei olisi parisuhteessa, mieheni olisi mielummin hänen kanssa.
Minulla on tapana olla hieman mustasukkainen, koska eräs exäni kavereista yritti minua, ja hän oli henkilö jota muuten katsosiin ylöspäin. On vähän mennyt luottamus miehiin.
Kommentit (100)
Vastaus otsikon kysymykseen on, että et voi tietää mistään onko miehelläsi tunteita toista kohtaan. Olet kysynyt ja mies on kieltänyt, mutta sinä et usko eikä ole tarvettakaan uskoa. Luultavasti mies kieltäisi joka tapauksessa, oli tunteita tai ei. Miehen käytös naisen seurassa on myös ilmeisesti ollut hienovaraista, joten siitäkään ei voi tehdä johtopäätöksiä.
Ihan sama tilanne täällä, paitsi mies ei kutsu muiden nimellä.
Mies on työreissulla, lähti lauantaina. Miehestä ei ole kuulunut mitään. Kysyi miksi ei ole kuulunut mitään ja vastasi "unohtu" "otin omaa aikaa" ja kysy miten esikoisella menee. Siinä se.
En voi olla miettimättä muuta, kuin että pettää, vähintään ajatuksen tasolla. Tuntuu kamalalta
Tätä ketjua lukiessa ymmärtää hyvin, miksi suomalaisten parisuhteet eivät kestä. Pitkäaikainen kumppani aiheuttaa vaikeita tunteita, niin heti pitää juosta.
Ap ei juurikaan avaa tuota miehen käytöstä, ainoa konkreettinen asia on se, että mies on kutsunut muutaman kerran toisen naisen nimellä. Koska ap ei avaa tilannetta muutoin, meillä ei ole hajuakaan, onko tämä ollut vahinko vai ei. Mutta jos lähdetään siitä, että tämä on ollut vahinko, ja ihastunut mies nyt vain on ajatuksissaan lipsauttanut väärän nimen, niin mikä nyt tässä on se miehen rikos? Ihastuminen? Ap kirjoittaa itse, että tuntuu, että mikään määrä vakuuttelua ei hänelle riitä. Mies on ilmeisesti pyrkinyt lujittamaan suhdetta, vakuuttelemaan ja hyvittelemään. Ainoa on se, että hän ei ole myöntänyt ihastustaan, jos sellainen on. Ehkä mies ei näe, miten tunnustaminen auttaisi asiaa ja lujittaisi suhdetta, etenkin ap:n tuntien.
Jos aikuinen ihminen ei kestä ajatusta siitä, että kumppani voi pitkässä suhteessa ihastua johonkin toiseen, niin ei kannata mennä yhtään kenenkään kanssa naimisiin.
Toki voi olla niinkin, kuten moni täällä olettaa, että mies on ilkeyttään kutsunut väärällä nimellä. Tätä ei tosin tue mikään tämänhetkisessä kertomuksessa. Ap ei osoita mitään muita virheitä tai ilkeyksiä, ja itse toteaa, että hänelle ei riitä mikään määrä vakuuttelua.
Vierailija kirjoitti:
Mies on työreissulla, lähti lauantaina. Miehestä ei ole kuulunut mitään. Kysyi miksi ei ole kuulunut mitään ja vastasi "unohtu" "otin omaa aikaa" ja kysy miten esikoisella menee. Siinä se.
En voi olla miettimättä muuta, kuin että pettää, vähintään ajatuksen tasolla. Tuntuu kamalalta
Ajatuksen tasolla pettäminen ei ole pettämistä, ainakaan silloin, jos pitää nuo ajatukset itsellään. Eikä avaudu kohteelle tyyliin: Irmeli, olet upea nainen, jos tilanne olisi toinen niin sinut tässä ja nyt ottaisin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ajatuksen tasolla pettäminen ei ole pettämistä, ainakaan silloin, jos pitää nuo ajatukset itsellään. Eikä avaudu kohteelle tyyliin: Irmeli, olet upea nainen, jos tilanne olisi toinen niin sinut tässä ja nyt ottaisin
No kyllä se käytös on muuttunut, vaikka olisi ajatuksen tasolla. Hänestä on tullut ilkeä ja ennen lähtöä sanoi "en halua olla hyvä kumppani sulle"
Mies ei puhu, vaan suuttuu
Olen ollut apn tilanteessa. Olin varma, että mieheni on pahasti ihastunut kaverinsa vaimoon, juurikin päätellen käytöksestä ja siitä, miten tästä naisesta puhui.
Mua helpotti, kun oltiin isommassa juhlassa ja huomasin, että koko kaveripiiri käyttäytyy samoin. Kaikki miehet enempi vähempi pyöri naisen ympärillä, halusi jutella ja haeskeli juomia. Pienessä sievässä otin naisen kanssa tämän puheeksi ja hän sanoi, että hei, jokaisessa kaveripiirissä on tämä yksi nainen. Se on miesten laumajuttua ja aina joku valikoituu. Hän sanoi, että se on pohjimmiltaan ihan viatonta kuitenkin, kukaan ei arvota häntä oikeasti vaimon tai tyttöystävän edelle tai halua mitään konkreettista tapahtuvan.
Heteronaisenkin silmään tässä naisessa oli kyllä semmoista mutkatonta, naapurintyttömäistä viehätystä, oli oikein kiva ja reilu kaikille eikä mikään kikattava flirtti.
Itse ajattelin, että parasta unohtaa koko juttu. En kyllä ole mitenkään erityismustasukkainenkaan. Olen nykyään jo tuosta miehestä eronnut ihan muiden asioiden vuoksi, mutta tätä naista tapaan aina joskus isommassa porukassa ja vieläkin meillä synkkaa ihan ok.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Ei mies ole kohdellut aapeetä paskasti. Ja ei, ihastuminen ei vaadi minkäänlaista toksisuutta tai epäluotettavuutta. Niin voi käydä kelle tahansa pitkässä suhteessa."
Olemme olleet yhdessä vain vuoden.
Minusta toisen nimellä kutsuminen on paskaa käytöstä.
Se, mikä kertoo eniten on se, ettei sinulle riitä mikään vakuuttelu. Mikään ei siis saa sinua vakuuttuneeksi siitä, että mies rakastaa sinua vakaasti. Se johtuu siitä, ettei hän rakasta.
Keski-iässä alkaa olla karissut suomut silmiltä ja tajuta, miten ihmismieli toimii. Jos joku herättää sinussa epävarmuutta, ei se johdu vanhoista haavoistasi vaan siitä, että edessäsi on uusi haavoittaja.
Niin en tiedä, tämä ihminen on kyllä sitten tullut ihan puskista :/
En tiedä
Parmepi kertakirpaisu = ero, kuin pitkä kärsimys = miehen sivusuhteet
Saat paremman miehen vielä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kyllä se käytös on muuttunut, vaikka olisi ajatuksen tasolla. Hänestä on tullut ilkeä ja ennen lähtöä sanoi "en halua olla hyvä kumppani sulle"
Voi ei! Tsemppiä sinulle! :( Pahinta on epätietoisuus. Mitä jos soittaisit miehelle?
Minun mies sanoo ja ilmaisee aina että hän haluaa olla hyvä kumppani minulle. Mutta sitten joskus epäilen häntä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No se kuulostaa kieltämättä ikävältä, paskamaiselta ja väärältä. Kuitenkin erillinen asia kuin pettäminen. Moni pettäjä kohtelee omaa kumppaniaan muutoin asiallisesti, ja moni ei-pettäjä kohtelee kumppaniaan paskamaisesti.
Silloin kuin mikään määrä vakuuttelua ei riitä, mikään ei riitä. Peli on pelattu. Mitä se toinen siis voi tehdä? Ei kukaan voi alkaa elämään tilanteessa, jossa pitää toivottomasti loppuelämänsä vakuutella turhaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vähän ristiriitainen olo otanko yhteyttä vai en. En tiedä mihin asti mies juoksee kokouksissa/muita työasioita. Olen vähän sitä mieltä, että mies saisi ottaa ensin yhteyttä. Itse laitoin viestiä, pitkän viestin ja mies vastaa "unohtu"
Miehillä ei ole tunteita. Ainut juttu mikä liikkuu päässä on seksivau
Miehen kanssa tiedät mille matkalle hän aikoo.
Pojat pelaavat entiiää, joten heidän matkakumppanina pitää kaikkea epäillä sata kertaa.
Tarkastelisin ennemmin niitä teidän kahden suhteeseen liittyviä asioita: miten mies huomioi sinua? Kehuuko, järjestää yhteistä aikaa, miten osoittaa rakkauttaan sinulle? Olin itse tosi mustasukkainen edellisessä suhteessani, ja olen myöhemmin tajunnut että yksi iso syy oman epävarmuuteni lisäksi oli se että mies ei millään tavoin osoittanut minulle välittämistään. Tottakai sellaisessa tilanteessa toisten ystävällinen huomiointi, vaikka olisikin ihan viatonta, tuntuu pahalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä se sitten on jos se aiheuttaa turvattomuuden tunnetta?
Tuossakin on nyt osoitettu mikä on naisen asema suhteessa, eli ei yhtään mikään. En jäisi kaipailemaan todisteista pettämisestä, jos mies ei hanskaa edes peruskäytöstapoja.
lainaus)
(lainaus loppuu)
Mitäpäs, jos tässä tulee jätettyä mies, joka pysyy uskollisena ja lojaalina, vaikka olisi ihastunut, eikä anna häntänsä viedä? Kukaan ei voi taata sitä, etteikö seuraavakin mies voisi pitkässä suhteessa ihastua toiseen, eikä edes sitä, etteikö tämä ryhtyisi konkreettisiin toimiin. Vai oikeastiko teidän mammojen ihmiskuva on sellainen, että hyvin harva ihminen ihastuu koskaan suhteen ulkopuoliseen, mutta nämä ovat lähes poikkeuksetta valmiita hyppäämään vällyjen väliin, jos ihastus näyttää vihreää valoa?
Jos tiedät olevasi liian mustasukkainen (kyllä sen itsekin tietää), työstä asiaa. Jos olet normaalin rajoissa, kuuntele tunteitasi. Alun epävarmuuden pitäisi vuoden seurustelun jälkeen olla jo takana.
Omaa lasta voi joskus vahingossa kutsua hänen sisaruksensa nimellä, mutta ei kumppania kutsuta kaverinkaverin nimellä, ellei ko. hlö ole aina mielessä. Itse olisin kyllä tosi ihmeissäni, jos mieheni kutsuisi minua "Repen" tyttöystävän mukaan "Lissuksi". Ja vielä useamman kerran, voi hyvänen aika!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Ei mies ole kohdellut aapeetä paskasti. Ja ei, ihastuminen ei vaadi minkäänlaista toksisuutta tai epäluotettavuutta. Niin voi käydä kelle tahansa pitkässä suhteessa."
Olemme olleet yhdessä vain vuoden.
Minusta toisen nimellä kutsuminen on paskaa käytöstä.
Se, mikä kertoo eniten on se, ettei sinulle riitä mikään vakuuttelu. Mikään ei siis saa sinua vakuuttuneeksi siitä, että mies rakastaa sinua vakaasti. Se johtuu siitä, ettei hän rakasta.
Keski-iässä alkaa olla karissut suomut silmiltä ja tajuta, miten ihmismieli toimii. Jos joku herättää sinussa epävarmuutta, ei se johdu vanhoista haavoistasi vaan siitä, että edessäsi on uusi haavoittaja.
Niin en tiedä, tämä ihminen on kyllä sitt
Myös aloittajan tarvitsee vielä kehittyä, että löytyy se kahden aikuisen välinen parisuhde. Voiko lapsellisempaa olla kuin se, että käyttäytyy mustasukkaisesti sillä perusteella kun silloin kerran se yksi mies yritti iskeä ja tästä hän on mielestään vedenpitävän johtopäätöksen, että kaikki miehet yrittää iskeä varattuja naisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerrot että epäilyksiesi takana on se, miten he ovat yhdessä ja minkälaisia valintoja miehesi tekee. Pystyisitkö kuvailemaan tätä mitenkään tarkemmin? On mahdollista, että kokemuksiesi takia näet mörköjä siellä missä niitä ei ole. Toisaalta on myös mahdollista, että miehesi on vähän ihastunut toisaalle mutta silti pitää sinusta enemmän ja haluaa olla juuri sinun kanssasi.
Ihastumisen tunteelle sinänsä ei mitään voi, mutta jos mies ei tätä ihastumista mitenkään näkyvästi tuo esille, niin se kertonee siitä että hän on sitoutunut sinuun.
Varmasti onkin, mutta jos tietäisin hänen olevan ihastunut juuri tähän ihmiseen, en haluaisi miehen kanssa yhdessä.
Asia olisi sen verran merkityksellinen. Vaikea asia, minusta minun pitäisi tietää.
Sinä itse kirjoitit, että mikään määrä vakuuttelua ei sinulle riitä. Ei ole mitään, mitä mies voisi tehdä, jotta et uskoisi hänen olevan ihastunut tuohon ihmiseen. Ja että et halua olla miehen kanssa yhdessä, jos hän on ihastunut juuri tähän naiseen.
Eihän tuossa ole oikein vaihtoehtoja. On aina olemassa mahdollisuus, että mies on ihastunut häneen, vaikka sen kiistäisi. Mielenkiinnosta kysyisin, mikä tuossa nimenomaisessa naisessa on niin kauheaa, jos häneen ihastuminen on suhteen loppu? Lähtökohtaisesti kun ihmiset yleensä pitävät ihastumista inhimillisenä tunteena niin kauan, kun mitään sopimatonta ei tehdä, ja omaa kumppania kohdellaan arvostavasti. Tuon naisen täytyy olla valtavaa pahennusta herättävä?
Itse en sinällään halua tietää, keneen kumppanini on ihastunut, jos on. Ainakaan exiensä perusteella hänellä ei ole mikään huikea naismaku (minä toki mukaanlukien :D), joten tuskin antaisin erityisempää siunaustani hänen mahdollisille ihastuksen kohteillekaan.
En usko, että mies "tahallisesti" kutsui, ajatuksissaan lipsautti.