Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä tiedän onko miehellä tunteita toista kohtaan

Vierailija
25.06.2025 |

Minusta tuntuu kauhealta kun edes mietin tätä, mutta minusta tuntuu välillä että mieheni pitää ystävänsä tyttöystävästä vähän liikaa. Se on lähinnä tunne, se miten he ovat yhdessä.

Mies on kutsunut muutaman kerran minua tämän naisen nimellä, se on myös minkälaisia valintoja hän tekee. Kerran erään riidan yhteydessä nostin asian esille ja mies kielsi kaiken.

Olemme puhuneet naimisiinmenosta, mutta tuntuu että mikään vakuuttelu ei minulle riitä. Vaan että jos tämä toinen nainen ei olisi parisuhteessa, mieheni olisi mielummin hänen kanssa.

Minulla on tapana olla hieman mustasukkainen, koska eräs exäni kavereista yritti minua, ja hän oli henkilö jota muuten katsosiin ylöspäin. On vähän mennyt luottamus miehiin.

Kommentit (100)

Vierailija
81/100 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voihan tuossa hyvinkin olla jotain perää. Jos mies on ihastunut, olisi hyvä jos hän pystyisi myöntämään asian ja voisitte keskustella siitä. Ihastus ei välttämättä tarkoita, että mies haluaisi olla sen toisen kanssa mieluummin kuin sinun kanssasi. Mutta ehkäpä hän pelkää, että jättäisit hänet, eikä sen takia voi puhua siitä.

En tiedä mitä tekisin. Nainen on tuttu pitkän ajan takaa.

Voi olla että tosiaan haluaisin erota, mikään vähempi, kuin mitä itse annan ei riitä minulle.

1. Minusta tuntuu, että annat liikaa, kun mietitään terveesti. 

2 Tuollaisesta liitosta haaveilu on traumaoire. 

3. Terve parisuhde on sellainen, missä ei olla kietouduttu, mutta molemmilla on turvallinen ja kunnioitettu olo, eikä paska temppuja harrasteta.

4. Kun joku tuntuu pahalta, se on paha. 

Vierailija
82/100 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voihan tuossa hyvinkin olla jotain perää. Jos mies on ihastunut, olisi hyvä jos hän pystyisi myöntämään asian ja voisitte keskustella siitä. Ihastus ei välttämättä tarkoita, että mies haluaisi olla sen toisen kanssa mieluummin kuin sinun kanssasi. Mutta ehkäpä hän pelkää, että jättäisit hänet, eikä sen takia voi puhua siitä.

Voi olla että tosiaan haluaisin erota, mikään vähempi, kuin mitä itse annan ei riitä minulle.

1. Minusta tuntuu, että annat liikaa, kun mietitään terveesti. 

2 Tuollaisesta liitosta haaveilu on traumaoire. 

3. Terve parisuhde on sellainen, missä ei olla kietouduttu, mutta molemmilla on turvallinen ja kunnioitettu olo, eikä paska temppuja harrasteta.

Mikä on paskatemppu? Kun keskustelussa jossa on myös muita menee nimet sekaisin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/100 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on paskatemppu, jos vahingossa olisi sanonut noin, kieltäisi kaiken ja suhtautuisi kylmästi siihen, kun toinen nostaa asian esille. Myös itse nimen sanominen on saattanut olla paskatemppu. Paskatemppu on myös sanoa, ettei halua antaa toiselle hyvää parisuhdetta.

Ja ap reagoi paskatemppuihin huonolla ja epävarmalla ololla. Jo se, että ap kokee, ettei tule toimeen ilman miestä tarkoittaa, että joku on manipuloinut ap:n mieltä ja jos se on ollut joku ennen miestä, tuo nykyinen jatkaa samalla uralla.

Vierailija
84/100 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on paskatemppu, jos vahingossa olisi sanonut noin, kieltäisi kaiken ja suhtautuisi kylmästi siihen, kun toinen nostaa asian esille. Myös itse nimen sanominen on saattanut olla paskatemppu. Paskatemppu on myös sanoa, ettei halua antaa toiselle hyvää parisuhdetta.

Ja ap reagoi paskatemppuihin huonolla ja epävarmalla ololla. Jo se, että ap kokee, ettei tule toimeen ilman miestä tarkoittaa, että joku on manipuloinut ap:n mieltä ja jos se on ollut joku ennen miestä, tuo nykyinen jatkaa samalla uralla.

Niin. Voi sanoa aina välillä naiselle kauniita asioita, että nainen pysyisi siinä vierellä. Mutta teot onkin sitten toinen juttu.

Vierailija
85/100 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin pitkään suhteessa jossa en oikein välittänyt mistään ja luulen että mies oikeasti rakasti minua, mutta minä en niin paljon häntä.

Nyt olen ihan älyttömän rakastunut. Aina kun olen rakastunut, se on kuin 7 taivas ja pahin helvetti samaan aikaan. Olen paljon tasapainoidempi kun en ole suhteessa, tai olen suhteessa ilman niitä suuria tunteita. En ole ihan varma mikä on totta ja mielummin jättäisin koko suhteen koska se tekee niin haavoittuvaiseksi. Tämä mies on kuitenkin ollut äärettömän kärsivällinen ja pystymme puhumaan kaikesta.

Vierailija
86/100 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entä jos omalle kohdallesi tulisi tilanne, että huomaisit olevasi vähän ihastunut johonkin ulkopuoliseen, mutta et kokisi sitä uhkaksi suhteelle. Tuskin ilahtuisit, jos mies haluaisi jättää sinut sen takia.

Tässä osa keskittyy ihan väärään asiaan. Tuo mahdollinen ihastuminen on ihan vain sivujuonne suhteessa, joka ei muutenkaan ole kunnossa.

Vierailija
87/100 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin. Voi sanoa aina välillä naiselle kauniita asioita, että nainen pysyisi siinä vierellä. Mutta teot onkin sitten toinen juttu.

Ap, tutustu termeihin bread crumbing ja bare minimum (suhteessa).

Vierailija
88/100 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toki voi olla niinkin, kuten moni täällä olettaa, että mies on ilkeyttään kutsunut väärällä nimellä. Tätä ei tosin tue mikään tämänhetkisessä kertomuksessa. Ap ei osoita mitään muita virheitä tai ilkeyksiä, ja itse toteaa, että hänelle ei riitä mikään määrä vakuuttelua.

VASTAUS LAINAUKSEEN:

Todellakin tukee ilkeyttä ja vähintään välinpitämättömyyttä se, ettei mies ota vastuuta käytöksestään eikä itse ole kauhuissaan, että on loukannut "rakastaan".

Joku ihmetteli, että parisuhteet eivät kestä, kun juostaan eikä jäädä kärsimään. Huhhuh. Parisuhteet eivät kestä tunne kylmyyden ja olemattomien tunnetaitojen ja puutteellisen empatian vuoksi. 

Mistä päättelet, että mies ei ota vastuuta tai ole kauhuissaan siitä, jos on loukannut? Ap:han sanoo aloituksessa, että hänelle ei mikään vakuuttelu tunnu riittävän - tästä voisi tyhmempikin päätellä, että yritystä on miehen puolelta ollut.

Vierailija
89/100 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap on itse tässä ketjussa sanonut, että nimenomaan tuo kohde on ongelma, naisessa on jotain sellaista vikaa ap:n silmissä, että hän ei omien sanojensa mukaan halua jatkaa suhdetta, jos mies on juuri tähän ihastunut. Mitä mies voisi voittaa jauhamalla tuosta ihastuksesta? 

Vierailija
90/100 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies oli se joka halusi muutta kanssani yhteen. Vietämme yleensä todella paljon aikaa yhdessä.

Ei oikein täsmää.

Vierailija
91/100 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toki voi olla niinkin, kuten moni täällä olettaa, että mies on ilkeyttään kutsunut väärällä nimellä. Tätä ei tosin tue mikään tämänhetkisessä kertomuksessa. Ap ei osoita mitään muita virheitä tai ilkeyksiä, ja itse toteaa, että hänelle ei riitä mikään määrä vakuuttelua.

VASTAUS LAINAUKSEEN:

Todellakin tukee ilkeyttä ja vähintään välinpitämättömyyttä se, ettei mies ota vastuuta käytöksestään eikä itse ole kauhuissaan, että on loukannut "rakastaan".

Joku ihmetteli, että parisuhteet eivät kestä, kun juostaan eikä jäädä kärsimään. Huhhuh. Parisuhteet eivät kestä tunne kylmyyden ja olemattomien tunnetaitojen ja puutteellisen empatian vuoksi. 

Mistä päättelet, että mies ei ota vastuuta tai ole kauhuissaan siitä, jos on loukannut? Ap:han sanoo aloituksessa, että hänelle ei mikään vakuuttelu tunnu riittävän - täs

Jäikö sinulta lukematta lause, että mies kieltää kaiken. 

Tietenkään mikään vakuuttelu ei riitä, kun intuitio sanoo muuta. Ap, tämä on se naisen vaisto. 

Vierailija
92/100 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhuimme ja mies vakuutti että hänellä ei ole tunteita ketään toista kohtaan. Kai minun täytyy uskoa.

Vierailija
93/100 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suurin osa miehistä joutuu tyytymään kakkos, tai oikeastaan vitos tai kutos, vaihtoehtoon, paremman puutteessa ja tunteet olisivat paljon vahvemmat, jos saisi sen kenestä oikeasti tykkää eniten.

...no sama koskee toki myös monia naisia

Ja tästä te miehet voitte lukea sitten syyn sille, miksi naiset hakevat eroja. 

Vierailija
94/100 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse en voisi olla suhteessa, jos en ole ykkönen miehelle. Jos mies miettii toista naista, mitä minä saan suhteelta? Mikä minun osa on? Pelkkä kotipiika? En tykkää elää valheessa. Mutta jokainen tyylillään. Jokainen itse määrittää, mikä itselle riittää.

Hän sanoo aina että olen ykkönen ja on muutenkin todella huomioiva :/

Tuollaisia tyyppejä kuin ap':n mies ei ikinä arvioida parhaiden hetkien mukaan, koska ne ovat todella hyviä ne hetket. Ne kun eivät ole totta vaan hurmaamista. Siksi ne ovat "ihanampia" kuin todellinen tavallinen rakkaus. Noita tyyppejä arvioidaan sen mukaan, kuinka alas menee heikoin käytös ja jos se alittaa riman, on viisainta repiä itsensä irti, jos haluaa säilyä terveenä. 

Vierailija
95/100 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies oli se joka halusi muutta kanssani yhteen. Vietämme yleensä todella paljon aikaa yhdessä.

Ei oikein täsmää.

Täsmää oikein hyvin. Tutustu narsismiin = toksiseen käytökseen parisuhteessa. Hehän haluavat sitouttaa jonkun itseensä olemalla aivan ihana. Haluavat yhteen, eivät halua erota, mutta eivät halua olla hyvä parisuhdekumppani (kuten hän itsekin sanoo). Terveen ihmisen on todella vaikea käsittää tuota yhtälöä, ellei perehdy siihen vähän tarkemmin. 

Vierailija
96/100 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"mutta eivät halua olla hyvä parisuhdekumppani (kuten hän itsekin sanoo). "

Täällä oli joku muukin kertomassa omasta tilanteesstaan! Minun, AP:n mies ei ole koskaan noin sanonut.

Hän yrittää aina olla hyvä kumppani.

Vierailija
97/100 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"mutta eivät halua olla hyvä parisuhdekumppani (kuten hän itsekin sanoo). "

Täällä oli joku muukin kertomassa omasta tilanteesstaan! Minun, AP:n mies ei ole koskaan noin sanonut.

Hän yrittää aina olla hyvä kumppani.

No sitten katse siihen, tuottaako se yritys tulosta vai ei, ettei ole tahallista vedätystä. 

Vierailija
98/100 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin pitkään suhteessa jossa en oikein välittänyt mistään ja luulen että mies oikeasti rakasti minua, mutta minä en niin paljon häntä.

Nyt olen ihan älyttömän rakastunut. Aina kun olen rakastunut, se on kuin 7 taivas ja pahin helvetti samaan aikaan. Olen paljon tasapainoidempi kun en ole suhteessa, tai olen suhteessa ilman niitä suuria tunteita. En o

Kuulostat epävakaalta tai vaan todella traumasuhteiselta. 

Vierailija
99/100 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehenä minulla on tunteita kaikkia rintavia ja perseviä nuoria naisia kohtaan! T: M65+

Ei uutta rintamalla🤭

Vierailija
100/100 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehenä minulla on tunteita kaikkia rintavia ja perseviä nuoria naisia kohtaan! T: M65+

Ei uutta rintamalla🤭

Joo, ja se tunnekin, mikä hänellä on, tiedetään kyllä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän yksi