Mistä on kyse kun miespuolinen kollega puhuu AINA vaimostaan?
Eli siinähän se kysymys tulikin. Ei ole ollut kertaakaan, että olisin nähnyt tämän miespuolisen kollegan etteikö hän olisi maininnut vaimoaan. Ja nimenomaan puhuu vaimosta, ei käytä vaimon etunimeä.
Ja ei, en todellakaan ole ihastunut tähän kollegaan. Ihmettelen vain tätä asiaa. Olen tehnyt töitä noin 30 vuotta enkä ole kertaakaan törmännyt ihmiseen joka haluaisi puhua puolisostaan. Ainakaan tällä laajuudella.
Itsellänikin on puoliso mutta minulla ei ole mitään tarvetta kertoa hänestä kollegoilleni, jollei nyt sitten ole tapahtunut jotain mainitsemisen arvoista.
Melkenpä tuli mieleen että onko tällä parilla kaikki ihan kunnossa. Että voiko vaimo olla joku mustasukkainen hirmua joka on vannottanut että minut pitää sitten mainita joka otteessa.
Esimerkkejä vaikkapa meidän lounaskeskusteluissa: Minä: "vitsi kun on ollut helteistä". Kollega "joo, vaimokin sanoi että alkaa kuumuus riittää". Minä: "oi vitsi tää pasta on hyvää". Kollega: "meillä vaimo teki pastaa eilen ja oli tosi hyvää".
Olen alkanut tympääntynyt tähän kollegaan etten enää edes viitsi pyytää lounaalle.
Kommentit (63)
Mielestäni se on aika yleistä. Miehet puhuvat aina vaimoistaan ja naiset lapsistaan. Kummatkin ovat välillä rasittavia tapauksia. Ei ketään kiinnosta ihmiset, joita he eivät tunne.
Vierailija kirjoitti:
Entä jos hän on sellainen jolla ei ole omaa elämää tai mielipiteitä? Minä olen sellainen ja käännän puheen aina siihen että lapseni teki, tai mieheni sanoi
Hyi, olisit rasittavaa seuraa.
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni se on aika yleistä. Miehet puhuvat aina vaimoistaan ja naiset lapsistaan. Kummatkin ovat välillä rasittavia tapauksia. Ei ketään kiinnosta ihmiset, joita he eivät tunne.
Kyllä minua kiinnostaa. Et voi sanoa, ettei ketään. Kovasti sinuakin kiinnostaa ihmisten asiat joita et tunne sitäkään vähää, kun täällä kommentoit.
Jännittää vieraiden ihmisten seurassa ja suunnaton koti ikävä että siellä se turvallinen vaimo äiti odottaa ja puolustaa ?
Vierailija kirjoitti:
Mä teen tota tasan yhden työkaveri naisen kanssa. Johtuu siitä että tää nainen on tosi flirtti. En halua antaa pienintäkään viitettä että kukaan muu kuin vaimo kiinnostaisi.
Välttämättä ap ei ole yhtään flirtti, eikä kiinnostunut miehestä.
Tutkimusten mukaan monet miehet tulkitsevat usein naisen kiinnostuneeksi, jos ovat itse kiinnostuneita siitä naisesta. Eli projisoivat. Luontoäiti antaa sillä lailla miehille rohkaisua lähestyä naisia, jotta laji lisääntyisi. Ehkä se työkaverimies on itse siis ihastunut ap:hen.
Vierailija kirjoitti:
Mulla oli vastaava tapaus työkaverina. Nainen, joka puhui miehestään samoin, mutta mimellä.
Kerran keskustelussa sanoin hänelle, että mua ei kiinnosta miehesi mielipide vaan sinun.
Hiljaisuus oli sanoin kuvaamaton.
Jatkan vielä. Jossain vaiheessa selvisi, että mies paneskeli työpaikallaan kaikkia naisia: oli se vaan niin ihana🤪
Epävarma. Kuvittelee omiaan. En olisi tekemisissä.
Vierailija kirjoitti:
Se on i n c e l ja yrittää antaa itsestään mielikuvan naistenmiehestä.
Ei ketjua ilman incel- inttäjää.
Onko kaikki miehet, joilla on vaimo naistenmiehiä?
Vierailija kirjoitti:
Mä teen tota tasan yhden työkaveri naisen kanssa. Johtuu siitä että tää nainen on tosi flirtti. En halua antaa pienintäkään viitettä että kukaan muu kuin vaimo kiinnostaisi.
Niin sinä ymmärrät sen flirtiksi ja kiinnostukseksi, toinen yrittää vain olla ystävällinen. Lopeta säälittävä jankutuksesi.
Huono itsetunto, haluaa esiintyä kovana kundina, kun on saanut VAIMON hankittua. Säälittävää.
" Olen tympääntynyt tähän kollegaan, etten viitsi pyytää enää lounaalle". Siis sinun aloitteesta kävitte lounaalla yhdessä. Ei kehdannut sanoa että ei viitsisi kanssasi lounasaikaa viettää, siksi puhui vaimostaan, että todellakin tympääntyisit ja saisi olla rauhassa.
Vierailija kirjoitti:
Mulla oli vastaava tapaus työkaverina. Nainen, joka puhui miehestään samoin, mutta mimellä.
Kerran keskustelussa sanoin hänelle, että mua ei kiinnosta miehesi mielipide vaan sinun.
- Ehkä he eivät ole ihmisinä vielä eriintyneet toistaan. Mitähän näille käy jos tulee ero?
Onpa erikoinen tapa. Jos puhun miehestäni työkaverille, mainitsen hänet kyllä ihan nimeltä, "Pekka teki eilen pastaa" enkä "mieheni teki pastaa".
Tuohan kuulostaa siltä, kuin joka kerta keskustelisi jonkun täysin uuden kollegan kanssa,joka ei tiedä, kuka "Pekka" on.
Tai lapset, en puhu heistä kuin uusille ihmisille muodossa "tyttäreni" tai "poikani". Kyllä puhun heistä työkavereille nimillä. Kuitenkin jonkun verran tulee perheenjäseniä mainittua, kun kollegojen kanssa höpisee.
Vierailija kirjoitti:
En minäkään noin töykeälle tyypille sanoisi yhtään mitään. Jatkossakaan.
Tämä tismallleen sama aloitus on tehty aiemmin
Sama kai se mitä puhutaan työkavereiden kesken, ihmiset voisi ottaa nää keskustelut ajantappamisena, eikä niin vakavasti, että mitä kukin sanoi. Kun on isompi työporukka koossa, niin moni heittää vaan kevyttä läppää, itse kuuntelen ja ei tarvii kuin silloin tällöin kommentoida, olen luonteeltani hiljainen, Mutta tykkään juuri näistä tauoista, kun paljon porukkaa vähintään kymmen ihmistä, niin menee nopeasti aika. Eikä juuri kukaan rupee mitään syyllisiä kertoilemaan.
Mies kokee, että yrität iskeä häntä. Siksi hän yrittää sinulle rautalangasta vääntää, että pysy etäämmällä.
On tuo vähän omakin syysi, jos pyytelet erikseen luonaalle. Mene oman aikataulusi mukaan ja jos työkaveri sattuu olemaan siellä, niin sitten voitte istua samassa pöydässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin sinä ymmärrät sen flirtiksi ja kiinnostukseksi, toinen yrittää vain olla ystävällinen. Lopeta säälittävä jankutuksesi.
Tasan yhden viestin kirjoittanut tähän. Kyseessä on läpipantu nainen meidän firmassa. Ei tosiaan kiinnosta antaa yhtään siimaa.
Usein myös ilmiö johon on kiinnittänyt huomiota ja jota rupeaa tarkkailemaan, tuntuu sitten tapahtuvan ihan jatkuvasti. Tälle on ihan nimikin, Bader-Meinhof -ilmiö. Kun nyt olet huomannut että työkaverisi mainitsee vaimon, aivosi alkaa kiinnittämään siihen tavallista enemmän huomiota, ja se tuntuu sen jälkeen tapahtuvan jatkuvasti, vaikka todellisuudessa frekvenssi ei olisi mitenkään poikkeava.
Tahtoo pitää sinut etäällä. Jos pyytelet yhtenään lounaalle, taitaa sinua irtosuhde kiinnostella, ja mies vetää rajaa, että ei onnistu harppu, minulla on hyvä vaimo.