Mistä on kyse kun miespuolinen kollega puhuu AINA vaimostaan?
Eli siinähän se kysymys tulikin. Ei ole ollut kertaakaan, että olisin nähnyt tämän miespuolisen kollegan etteikö hän olisi maininnut vaimoaan. Ja nimenomaan puhuu vaimosta, ei käytä vaimon etunimeä.
Ja ei, en todellakaan ole ihastunut tähän kollegaan. Ihmettelen vain tätä asiaa. Olen tehnyt töitä noin 30 vuotta enkä ole kertaakaan törmännyt ihmiseen joka haluaisi puhua puolisostaan. Ainakaan tällä laajuudella.
Itsellänikin on puoliso mutta minulla ei ole mitään tarvetta kertoa hänestä kollegoilleni, jollei nyt sitten ole tapahtunut jotain mainitsemisen arvoista.
Melkenpä tuli mieleen että onko tällä parilla kaikki ihan kunnossa. Että voiko vaimo olla joku mustasukkainen hirmua joka on vannottanut että minut pitää sitten mainita joka otteessa.
Esimerkkejä vaikkapa meidän lounaskeskusteluissa: Minä: "vitsi kun on ollut helteistä". Kollega "joo, vaimokin sanoi että alkaa kuumuus riittää". Minä: "oi vitsi tää pasta on hyvää". Kollega: "meillä vaimo teki pastaa eilen ja oli tosi hyvää".
Olen alkanut tympääntynyt tähän kollegaan etten enää edes viitsi pyytää lounaalle.
Kommentit (63)
Jos vaan pitää siitä puolisostaan niin paljon?
Itselleni naisystäväni on kaikista rakkain ja tärkein ihminen, paras ystäväni. Usein tulee puhuttua hänestä myös muilla kun on luontevaa tilanteessa. Naisystäväni on myös verbaalisesti lahjakas ja kommentoi usein jotain ajankohtaisia asioita terävästi ja samalla hauskasti. Olisi outoa siteerata häntä mainitsematta, että "kumppanini tähän kommentoi".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä teen tota tasan yhden työkaveri naisen kanssa. Johtuu siitä että tää nainen on tosi flirtti. En halua antaa pienintäkään viitettä että kukaan muu kuin vaimo kiinnostaisi.
Okei, ymmärrän. Mutta tämä työkaveri ei voi ajatelle että olisin flirtti, koska en ole. Ja ei milään pahalla, en olisi hänestä kiinnostunut vaikka hän olisi planeetan ainoa mies. Oma miesmakuni on toisenlainen, ja olen onnellisesti varattu tahollani. Ymmärtäisin tämän joten kuten jos olisin sinkku...
Ihmisten väärinkäsitysten mahdollisuudet ovat aika rajattomat. Hän voi aivan hyvin ajatella että olet flirtti, vaikka itse et niin ajattelisi ja vaikka koko työpaikalla ei olisi ketään muuta, joka niin ajattelisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mieheltä paljastus.
Teen tuota samaa nais työkaverien kanssa ketä en halua panna.. Ne työkaverit ketä haluan panna eivät varmaan edes tiedä että olen naimisissa.
Että ihanko niin ovela olet, että kukaan muu ei varmasti kuule, kun puhut niiden naiskaverien kanssa? Jep jep taas.
Tai, ettei ne työkaverit puhuisi keskenään.
Työkaveri muistaa myös ottaa vaimonsa esille joka käänteessä. Aivan sama, vaikka hänelle mainitsisi kuulennoista, hän saisi liitettyä vaimonsa myöskin niihin. Eivätkä ole edes mitään vastanaineita, vaan olleet yhdessä yli kymmenen vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Mä teen tota tasan yhden työkaveri naisen kanssa. Johtuu siitä että tää nainen on tosi flirtti. En halua antaa pienintäkään viitettä että kukaan muu kuin vaimo kiinnostaisi.
Minulle kaikki työkaverit kertovat vaimoistaan, tyttöystävistään, ja suunnilleen naapurin kivasta tytöstä. Enkä flirttaa yhtään, vaan hymyilen ja olen ystävällinen.
Eli miehet itse tulkitsevat kaiken flirtiksi. Välillä on naurussa pitelemistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mieheltä paljastus.
Teen tuota samaa nais työkaverien kanssa ketä en halua panna.. Ne työkaverit ketä haluan panna eivät varmaan edes tiedä että olen naimisissa.
Että ihanko niin ovela olet, että kukaan muu ei varmasti kuule, kun puhut niiden naiskaverien kanssa? Jep jep taas.
Ööö. Olen toimistorakennuksessa jossa on 2 kerrosta työkavereita. Tehdään suurin osa etätöitä. Ei tuolla enää kukaan oikeastaan toista tunne. Hissi kohtaamiset, varasto, kahvi automaatit, töihin kävely yms.
Tuohan on ihanaa <3 Jotenkin tulee myös mieleen että onko epävarma sinun seurassasi, tarvitseeko sinulle jostain syystä todistella jotain? Minulla saattaa tulla tuo reaktio jos toinen henkilö provosoi jotenkin.
Sä voit ap hoitaa ongelman pois sillä lailla, että sanot suoraan, ettei hän kiinnosta sua siinä mielessä. Että nimenomaan tykkäät ruokaseurasta muttet halua häntä sänkyyn.
Ja jos haluat sänkyyn, sait jo rukkaset.
Ap ei vaikuta naiselta. Naiset tajuaa nämä asiat eikä kysele typeriä vauva.fissä.
Vierailija kirjoitti:
Tuohan on ihanaa <3 Jotenkin tulee myös mieleen että onko epävarma sinun seurassasi, tarvitseeko sinulle jostain syystä todistella jotain? Minulla saattaa tulla tuo reaktio jos toinen henkilö provosoi jotenkin.
Aloituksen pari viimeistä lausetta. En viitsi kohta edes lounaalle pyytää..
Mä vilpittömästi luulen että mies ottaa nää AP pyynnöt flirttinä ja kokee tilanteen ärsyttäväksi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Okei, ymmärrän. Mutta tämä työkaveri ei voi ajatelle että olisin flirtti, koska en ole. Ja ei milään pahalla, en olisi hänestä kiinnostunut vaikka hän olisi planeetan ainoa mies. Oma miesmakuni on toisenlainen, ja olen onnellisesti varattu tahollani. Ymmärtäisin tämän joten kuten jos olisin sinkku...
Jos et puhu mitään miesmaustasi tai siitä että olet onnellisesti varattu, eihän tuo työkaveri voi tietää.
olisiki jotain epävarmuutta itsestään?
Ennenvanhaan tuollaisessa ei ollut mitään outoa. Puolisoista sekä lapsista puhuttiin työkavereiden kesken. Ei nyt tietenkään mitään arkaluonteista. Sellaista henkilöä ihmeteltiin, joka ei puhunut kotioloistaan yhtään mitään. Työkavereita pidettiin läheisinä ja ystävinä. Silloin ei ollut nettiä jossa kuuluteltiin omia asioita vaikka ventovieraille niinkuin nykyisin.
Miehet tekee tätä jatkuvasti. Viimeistään kolmannessa lauseessa vmo mainitaan, jos esim. työkuvioissa tapaan uuden miehen. Ehkä se on miesten tapa merkata reviiriään ja toistella itselleen, että vmo on olemassa, älä katsele itsellesi uusia sellaisia.
Yksi tuttu puhui aina äidistään. Äiti sanoi että... sitä kutsuttiinkin äiti-mieheksi. Oli muuten jo aikamies, ei mikään poika enää.
Minulle ainakin vaimo on hyvin tärkeä ihminen jonka kanssa vietän mahdollisimman paljon aikaa ja varmaan aika usein hänet mainitsen.
Vierailija kirjoitti:
Miehet tekee tätä jatkuvasti. Viimeistään kolmannessa lauseessa vmo mainitaan, jos esim. työkuvioissa tapaan uuden miehen. Ehkä se on miesten tapa merkata reviiriään ja toistella itselleen, että vmo on olemassa, älä katsele itsellesi uusia sellaisia.
Tai sitten se vaimo on tärkeä ihminen.
Vierailija kirjoitti:
Sä voit ap hoitaa ongelman pois sillä lailla, että sanot suoraan, ettei hän kiinnosta sua siinä mielessä. Että nimenomaan tykkäät ruokaseurasta muttet halua häntä sänkyyn.
Ja jos haluat sänkyyn, sait jo rukkaset.
Ap ei vaikuta naiselta. Naiset tajuaa nämä asiat eikä kysele typeriä vauva.fissä.
"Naiset ei kysele typeriä vauva.fissä"
Johan vitsin murjasit 😂😂😂😂
Vierailija kirjoitti:
Mieheltä paljastus.
:'D Pertin surulliset voimafantasiat osa 63874.
Mulla oli vastaava tapaus työkaverina. Nainen, joka puhui miehestään samoin, mutta mimellä.
Kerran keskustelussa sanoin hänelle, että mua ei kiinnosta miehesi mielipide vaan sinun.
Hiljaisuus oli sanoin kuvaamaton.
Mikä sika!