Haluaisitko muuttaa Helsingin ydinkeskustaan?
Kommentit (153)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En taitaisi enää jaksaa ihmisiä ja liikennettä. Maalla on mukavaa.
Helsingissä ei tarvitse kiinnittää huomiota muihin ihmisiin. Maalla pitää teeskennellä ystävää postinjakajalle, kaupanmyyjälle ja ties kenelle. Kaupungissa riittää asiallinen käytös.
Paradoksaalisesti juuri Helsingissä voi kävellä niin kuin Lapin erämaassa. Ohi kulkevat kasvot eivät ole puita kummempia. Ei tarvitse koko ajan miettiä että tunnenko minä tuon ja loukkaantuuko se jos en moikkaa.
Vierailija kirjoitti:
Ydinkeskusta on Kluuvi eikä siellä ole asuntoja. Suomesaa ei ole mahdollista asua ydinkeskustassa.
Kaveri asui kansallisteatterin viereisessä talossa. Lyhyt matka junalle mutta ei se ydinkeskustaa ollut. Kaartinkaupunki on jo lähiötä.
Laitoin huvikseni tunnetulle asuntosivustolle hakusanaksi Kluuvi ja löytyi 30 asuntoa. Miksi liioittelet, ettei Kluuvissa ole asuntoja ja ettei Helsingissä voi asua ydinkeskustassa?
No en todellakaan! Olen asunut Eerikinkadulla 8 vuotta. Se riitti varsin hyvin! Nykyään käyn Helsingissä vain jos on pakko, eli todella harvoin.
Helsinki ja itseasiassa koko pääkaupunkiseutu on viimeinen paikka johon Suomessa muuttaisin. Ei ole onneksi tarvinnut edes käydä 10 vuoteen. Murre on rasittava ja ihmiset levottomia
Vierailija kirjoitti:
Asuin Kampissa. Suoraan sanoen ihan paska paikka asua. Lokit huutavat katolla aamusta iltaan. Asunto on kuuma pätsi jos ei olisi ilmastointia. Ikkunaa ei voi pitää auki koska liikenteen meteli ja pöly tunkeutuu sisällä. Parvelasit ovat viikossa harmaan pölyn peitossa. Jos lokit ei metelöi katolla niin känniset huutaa tennarin edessä.
Keskusta-asumiseen liittyy usein ahtaat, hämärät kämpät, liikenteen melu, kännisten melu, lokkien melu, saasteet ja pöly. Se on aika yliarvostettua, mikä johtuu lähinnä siitä että kulttuurieliitti ei tietsä voi asua missään muulla. Esimerkiksi Hesarin toimittajat.
Ajeltiin kerran keskustassa, esim. Jätkäsaaressa. Karua katsottavaa oli.
Vierailija kirjoitti:
Ajeltiin kerran keskustassa, esim. Jätkäsaaressa. Karua katsottavaa oli.
Ei ole keskustaa
Enpä oikeastaan, ei siellä ole oikein mitään minulle. Tietty joku Jugend-talon asunto olisi historiallisesti kiva tai joku vielä vanhempi, mutta muuten ei oikein kiinnosta.
Vierailija kirjoitti:
Helsinki ja itseasiassa koko pääkaupunkiseutu on viimeinen paikka johon Suomessa muuttaisin. Ei ole onneksi tarvinnut edes käydä 10 vuoteen. Murre on rasittava ja ihmiset levottomia
Ei Helsingissä mitään erityistä murretta ole. Se on kansan sulatusuuni ja nykyään jo kansojen sulatusuuni.
En haluaisi vakituisesti sinne muuttaa, mutta sellainen kaupunkikämppä voisi olla mukava kun Helsingissä sattuu silloin tällöin käymään toimistolla muutaman päivän.
En todellakaan. En muuttaisi edes Helsinkiin. Pari x vuodessa käyn siellä ja äkkiä pois.
Vierailija kirjoitti:
Helsinki on muuttunut tosi paljon. Jotenkin ränsistynyt. Asun Hietalahdessa ja täällä talot rapistuvat ja kadut lohkeilevat. Jotain surumielistä tunnelmaa tullut.
Helsingissä on varmasti vähiten rapistumista. Käytännössä kaikki taloyhtiöt tekevät tarvittavat remontit ja Helsingillä on massiiviset katutyöt meneillään.
Kerran eräs puolituttu vei asuntoonsa joka oli hetken hänen käytössään. Oli juuri jotain arvokkainta aluetta Eirassa, korkein kerros. Itse asunto oli juurikin hyvin ankea. Koliseva ahdas hissi, käytävät kurjan ja kulahtaneen näköiset. Itse huone pieni ja ei mitenkään viihtyisä eikä näkymät parvekkeelta olleet millään tapaa kauniit.
Vierailija kirjoitti:
Kerran eräs puolituttu vei asuntoonsa joka oli hetken hänen käytössään. Oli juuri jotain arvokkainta aluetta Eirassa, korkein kerros. Itse asunto oli juurikin hyvin ankea. Koliseva ahdas hissi, käytävät kurjan ja kulahtaneen näköiset. Itse huone pieni ja ei mitenkään viihtyisä eikä näkymät parvekkeelta olleet millään tapaa kauniit.
Osoite on se tärkein asia monille, jos itsetunto kaipaa pönkitystä.
Olen väärän värinen sopeutuakseni katukuvaan.
Vierailija kirjoitti:
No en todellakaan! Olen asunut Eerikinkadulla 8 vuotta. Se riitti varsin hyvin! Nykyään käyn Helsingissä vain jos on pakko, eli todella harvoin.
Miksi? Helsinki on suomen käytännössä ainut sivistynyt alue.
En halua, mutta haluan käydä siellä pari kertaa vuodessa. Ja siis asun ihan kaukana sieltä.
Helsinki on muuttunut tosi paljon. Jotenkin ränsistynyt. Asun Hietalahdessa ja täällä talot rapistuvat ja kadut lohkeilevat. Jotain surumielistä tunnelmaa tullut.