Hellevihaajat, vinkkinne miten nauttia sadekesästä joka on kuin syksy?
Minä rakastan kesän hellettä ja lämpöä. Ylipäätään on ihanaa kun vuodenajat erottuvat toisistaan. Minulle 9kk vuodesta kylmää ja märkää on sietämätöntä. Jakakaa vinkkinne kuinka nauttia kesälomalla tästä syksyisestä säästä?
Ei voi edes mennä rannalle, merivesi on +14 ja ulkoilma +13 ja sadetta. Mitä tässä pitäisi tehdä, istua sisällä katsomassa telkkaria vai? Varmaan tulee joku kiva kesäuusinta. Tää sää pilaa loman totaalisesti.
Kommentit (351)
Vierailija kirjoitti:
Et kyllä hirveän sairaalta kuulosta. Helteellä pitää nauttia nesteitä ja nestevajaus ilmenee yleensä päänsärkynä. Nyt kannattaisi oikeasti ottaa neuvoista koppi ja ensi kerralla muistaa juoda riittävästi
Toista sullekin: ole hiljaa asiasta josta et mitään tiedä. Nesteitä ei määräänsä enempää voi juoda. Pärjään vaivojeni kanssa hyvin, paitsi helteellä.
Vaivojesi? Mikähän vaiva tällainen on, joka vaivaa vain helteillä ulkoilmassa? Luulosairaus?
No ainakin viikonlopulle ja ensi viikolle ennusteet näyttää aurinkoa ja jopa +20. Sehän tyynellä kelillä tuntuu jo melkein helteeltä. Ehkä tästä vielä selvitään.
Odotan lämmintä ja aurinkoa. Opetelkaa tekemään sitten kaikkea kivaa.
80 ja 90-luvulla melkein kaikki kesäkuut oli tällaisia lämpöjen puolesta.
Vierailija kirjoitti:
Urheilen kuten normaalisti. Teen pihahommia kun pystyn. Käyn metsässä lenkeillä.
Kotona soittelen, kirjoitan, luen, fiilistelen musiikkia, hoidan kasveja sekä sisällä ja ulkona.
Oon aina ihmetellyt että oikeastiko kesäihmiset vaan makoilee rannoilla ja grillaa? Ainiin, pääsee terassille. Kotona on kivempi juodakin.
Sateellakin voi grillata, ei se sade sitä estä.
Minäkin ajelen autolla pitkiä väimatkoja ja käyn toisiin kaupunkeihin muuttaneita kavereita tapaamassa lomani aikana. Perjantaina ajan Oulusta Helsinkiin. Autossa voi kuunnella hyvää musiikkia ja lämmitellä :) Parin ekan lomaviikon aikana tullu melkee 2000 kilometriä. Nyt täytyy vaan keksiä muuta tekemistä ku perus kesäaktiviteetit. Minä ajelen kotimaanmatkaillen autollani
Tänään olen ulkoillut vedenpitävissä vaatteissa ja nauttinut raikkaasta sadesäästä, laittanut hyvää ruokaa ja leiponut piirakkaa, nukkunut päiväunet sekä saunonut ja uinut.
Kaatosateella on paras lenkkeillä.
Tänään oli erinomainen keli juoksulenkille. Välillä vähän kuuroja mutta ei paha ollenkaan. Aika paljon oli muitakin lenkkeilijöitä ja pyöräilijöitä.
Vierailija kirjoitti:
Minäkin ajelen autolla pitkiä väimatkoja ja käyn toisiin kaupunkeihin muuttaneita kavereita tapaamassa lomani aikana. Perjantaina ajan Oulusta Helsinkiin. Autossa voi kuunnella hyvää musiikkia ja lämmitellä :) Parin ekan lomaviikon aikana tullu melkee 2000 kilometriä. Nyt täytyy vaan keksiä muuta tekemistä ku perus kesäaktiviteetit. Minä ajelen kotimaanmatkaillen autollani
Mites se ilmastonmuutos? ;) Ai nii, Suomalaiset tainnu ummistaa silmänsä siltä jo ajat sitten. Mikään ei oo muuttunu. Samalaisia surkeita kesiä edelleen ku lähivuosikymmenten historiassa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Urheilen kuten normaalisti. Teen pihahommia kun pystyn. Käyn metsässä lenkeillä.
Kotona soittelen, kirjoitan, luen, fiilistelen musiikkia, hoidan kasveja sekä sisällä ja ulkona.
Oon aina ihmetellyt että oikeastiko kesäihmiset vaan makoilee rannoilla ja grillaa? Ainiin, pääsee terassille. Kotona on kivempi juodakin.
Sateellakin voi grillata, ei se sade sitä estä.
Onpa mukava ajanviete totta tosiaan. Grillata voi myös hangessa talvella. Tiesitkö sitä
Vierailija kirjoitti:
Tänään olen ulkoillut vedenpitävissä vaatteissa ja nauttinut raikkaasta sadesäästä, laittanut hyvää ruokaa ja leiponut piirakkaa, nukkunut päiväunet sekä saunonut ja uinut.
Miten sun aktiviteettisi poikkeaa siitä mitä talvella tekisi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mites se ilmastonmuutos? ;) Ai nii, Suomalaiset tainnu ummistaa silmänsä siltä jo ajat sitten. Mikään ei oo muuttunu. Samalaisia surkeita kesiä edelleen ku lähivuosikymmenten historiassa
Mutta maksetaan jumalattomasti enemmän kuin mikään muu maa näitä ilmastomaksuja. Jopa suomalainen metsä muuttui vihreiden laskelmissa pelkäksi päästölähteeksi. Siksi ei haittaa, jos sitä kaataa datakeskusten ja aurinkopaneelien tieltä. Vaikka kaikki pois
Mitenköhän käy ensi talven elintarvikkeille? Nyt on jopa heinä joka olisi korjuukunnossa laonnut maata myöten ja pellolle ei pääse ennen kuin poutaa on ollut vähintään viikko.
Taitaa tulla jostain muustakin pulaa kuin vain jauhelihasta
Vierailija kirjoitti:
Mitenköhän käy ensi talven elintarvikkeille? Nyt on jopa heinä joka olisi korjuukunnossa laonnut maata myöten ja pellolle ei pääse ennen kuin poutaa on ollut vähintään viikko.
Juuri oli uutisissa, että mansikkasadosta on tulossa hyvä, kun ei ole ollut kovia helteitä.
Täällä on tänään pitkästä aikaa ilmeisesti poutapäivä, pääsee leikkaamaan nurmikon. Sitten taas sataa koko viikonlopun. No, loma huonossakin säässä voittaa työpäivän hienossa säässä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri oli uutisissa, että mansikkasadosta on tulossa hyvä, kun ei ole ollut kovia helteitä.
Kasvihuoneessa kasvattivat mansikoita
Mulla on sormien nivelet ihan jumalattoman kipeät ja oikean käden nimetöntä en saa suoraksi ollenkaan vaan se on ihan koukussa. Tääkin vaiva ihmeellisesti helpottuu lämpimässä
Voi mennnä 40-asteiseen saunaan päiväksi ja sitten miettiä, olisiko kuitenkin viileä kesäsää mukavampi vaihtoehto.
Mulla on yksi työkaveri, joka vetää pakkasellakin shortseissa. Joten mitä yrität todistaa?