Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hellevihaajat, vinkkinne miten nauttia sadekesästä joka on kuin syksy?

Vierailija
24.06.2025 |

Minä rakastan kesän hellettä ja lämpöä. Ylipäätään on ihanaa kun vuodenajat erottuvat toisistaan. Minulle 9kk vuodesta kylmää ja märkää on sietämätöntä. Jakakaa vinkkinne kuinka nauttia kesälomalla tästä syksyisestä säästä? 

Ei voi edes mennä rannalle, merivesi on +14 ja ulkoilma +13 ja sadetta. Mitä tässä pitäisi tehdä, istua sisällä katsomassa telkkaria vai? Varmaan tulee joku kiva kesäuusinta. Tää sää pilaa loman totaalisesti.

Kommentit (351)

Vierailija
281/351 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun se sade loppuu niin ne itikat iskevät oikein kunnolla.

Ihmettelen tätä kuinka porukka valittaa jos ulkona on 23 astetta, mutta suurimmalla osalla on kotona usein muutama aste vielä lämpimämpää, eikä se ole ongelma.

Talvella sama porukka narisee, kun sisälämpötila laskee alle 25 asteen 

Vierailija
282/351 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin pidän lämmöstä ja uimisesta joten ymmärrän harmin. Olen nyt tehnyt kaikenlaista kotihommaa ja käynyt kuntosalilla luottaen siihen että lämpimät kelit vielä tulee. Jotenkin on kuitenkin vetämättömämpi olo. Olen nukkunut päiväunia. Pitäisi saada itsensä liikkeelle. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
283/351 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä odotan yhä parempia säitä lenkkeilyyn. Muutaman kerran olen yrittänyt mutta on tullut vain huono olo ja pää kipeäksi. Vanhat luut ja lihakset ei enää siedä kylmää eikä tuulta.

Jos tulee niitä yli 20 asteisia päiviä ja jopa hellettä, niin menen heti ulos. Lierihattu päähän ja olen menossa koko päivän.

Hellekesinä kyllä vähän ihmettelin kuinka hiljaista oli keskipäivällä kun oli just aivan ihanan lämmin. Mutta mä tykkäsin ihan valtavasti. Sitä odottelen.

Vierailija
284/351 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä taas aktiivisena ihmisenä ihmettelen mitä ihmiset tekevät kun on helle... Eihän silloin voi urheilla tai tehdä mitään hauskaa... Pitää vain löhötä varjossa ja lipittää jotain kylmää juomaa. Todella tylsää. 

Suomen lämpötilat ovat niin matalat että itseäni ihmetyttää miten joku ei saa tehtyä mitään jos ulkona on +22 astetta. 

Sinun kannattaa pikemmin juoda lämmintä. Kylmä juoma pikemmin pistää kehon oman lämmityksen päälle. Varjossa tietysti kannattaa olla silloin kun aurinko porottaa, ihan vaan ihosyöpä riskin takia.

Kovin lämpimässä urheilu ei tunnu mukavalta. Ja 22C ei ole helle, 25C on helle. 22C lämpötilassa vielä voi käydä jonkun tunteroisen juoksemassa, mutta helteessä siitä tulee huono olo.

Helle tarkoittaa yli 25C lämpötiloja. Sinä puhut ikävän alentuvasti toisille ihmisille, se antaa sinusta ikävän kuvan. 

Vierailija
285/351 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin ärsyttävää, kun lomaa on vain se neljä viikkoa ja koko loma kuluu vesisateessa 

Vierailija
286/351 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Värjää hiukset ja kulmakarvat. 

Treenaa, niin näytät hyvältä uimarannalla.

Leivo.

Laita ruokaa.

Soita kavereille ja sukulaisille. 

Käy kävelyllä. Ulkoilu onnistuu sateessakin, kun on vain oikeanlaiset varusteet ja asenne. Nyt ei tule ainakaan liian kuuma.

Uimaan voi mennä saunasta, jos on kylmä.

Kirjastossa on hyviä kirjoja ja elokuvia. Lukeminen sivistää.

Istuta kukkia.

Pelaa lautapelejä, shakkia tai pelikoneella.

Täytä ristisanoja.

Käy museossa tai taidenäyttelyssä.

Mene elokuviin.

Mene kylpylään.

Tee käsitöitä. Ompele kesämekko tai rakenna linnunpönttö. 

Huolla polkupyöräsi.

Harjoittele soittamaan jotain soitinta.

Harjoittele uutta kieltä tai kertaa vanhaa.

Soita kaverillesi ja pyydä kahville.

Siivoa. 

Tee kaatopaikkakuorma.

Yhyy, ei voi kun pitää olla HELLE.

Vierailija
287/351 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laajentamalla mielenkiinnon kohteitaan muuhunkin kuin rannalla loikoiluun.

Se on niitä harvoja asioita, joita voi tehdä vain kesällä kun on lämmin. Kyllä minä voin kutoa sisällä villasukkia talvellakin. Kesään kuuluu uiminen ja ranta siinä missä talveen hiihto ja luistelu. Avovesiuinti on se, mitä kesässä odotan. - Ap

Hanki se kylmäsukelluspuku ja ei kun uimaan?

Vierailija
288/351 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laajentamalla mielenkiinnon kohteitaan muuhunkin kuin rannalla loikoiluun.

Se on niitä harvoja asioita, joita voi tehdä vain kesällä kun on lämmin. Kyllä minä voin kutoa sisällä villasukkia talvellakin. Kesään kuuluu uiminen ja ranta siinä missä talveen hiihto ja luistelu. Avovesiuinti on se, mitä kesässä odotan. - Ap

Hanki se kylmäsukelluspuku ja ei kun uimaan?

Märkäpuvussa uiminen itse asiassa on tosi kivaa. Se kelluttaa ihanasti, ja voi keskittyä tekniikan hiomiseen! Tai laittaa vaikka räpylät jalkaan ja mennä lujaa! 

Vierailija
289/351 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Essi Hellen oli tositosi kuuma siinä elokuvan saunakohtauksessa .

Vierailija
290/351 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä taas aktiivisena ihmisenä ihmettelen mitä ihmiset tekevät kun on helle... Eihän silloin voi urheilla tai tehdä mitään hauskaa... Pitää vain löhötä varjossa ja lipittää jotain kylmää juomaa. Todella tylsää. 

Silloin tehdään pihatöitä, käydään uimassa, pyöräillään, grillataan ja muuten vaan oleskellaan ulkona 

Kaikkea mitä talvella, syksyllä ja keväällä ei voi tehdä 

Kevät ja syksy on parasta pihatyöaikaa. 

Vierailija
291/351 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapa vaikka ittes ni loppuu toi jankutus.

Vierailija
292/351 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Silloin tehdään pihatöitä, käydään uimassa, pyöräillään, grillataan ja muuten vaan oleskellaan ulkona 

Jee? Et voi olla tosissasi.

Vierailija
293/351 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaiset eivät ymmärrä miten hieno kesä Suomessa on. Kun 20 vuotta asuu kuumemmissa maissa niin alkaa ymmärtää miksi etelän ihmiset suomalaista kesää niin kadehtivat! Onhan se aivan upeaa kun voi pitää pitkähihaista paitaa päällä ilman että on liian kuuma! Säästyy ylimääräiseltä aurinkorasvalotraamiselta.

Minun ystäväni etelä-euroopasta nykyään lomailevat kesäisin Suomessa, yksi jopa osti mökin sieltä ja on laitellut kuvia tulemaan. Näkyy kovasti nauttivan ja kaikki täällä kadehtivat häntä kun ei ole täällä hikoilemassa. 😍

Vierailija
294/351 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

New York 38C

Lontoo 28C

Pariisi 35C

Rooma 34C

Helsinki 16C

Olen sata kertaa mieluummin 16 asteessa kuin 38. Et taida ymmärtää, mitä tuo lämpö tarkoittaa kaupunkioloissa, esim. Nykissä.

New Yorkissa on julistettu hätätila noiden lämpötilojen takia ja suomalaiset vaan haikelee niiden perään... Tervemenoa kokeilemaan miltä 38 astetta tuntuu siellä.

Se on punavihreää propagandaa. Köyhän Euroopan matkimista.  Kesä on siellä yhtä kuuma kuin Välimerellä ja ilmastointi on Amerikassa kaikkialla. Ventuskya kun olen katsellut on tänäkin kesänä mennyt 40 astetta rikki monta kertaan siellä etelävaltioissa. 35 astetta on ihan tavallinen kesälämpö. Tämä Suomen kesä vastaa etelävaltioiden talvea.

Vierailija
295/351 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Emmä voi kun olen ideologisesti-työtön .

Vierailija
296/351 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä odotan yhä parempia säitä lenkkeilyyn. Muutaman kerran olen yrittänyt mutta on tullut vain huono olo ja pää kipeäksi. Vanhat luut ja lihakset ei enää siedä kylmää eikä tuulta.

Jos tulee niitä yli 20 asteisia päiviä ja jopa hellettä, niin menen heti ulos. Lierihattu päähän ja olen menossa koko päivän.

Hellekesinä kyllä vähän ihmettelin kuinka hiljaista oli keskipäivällä kun oli just aivan ihanan lämmin. Mutta mä tykkäsin ihan valtavasti. Sitä odottelen.

Lisään vielä, että mä ihan ihmettelin kuinka mun olo oli niin hyvä silloin kun oli tosi kuuma. Keho oli notkea ja jaksoi hyvin. Lämpö selkeästi teki hyvää. Sitä ei ymmärräkään kun suurimman osan vuotta ja elämäänsä elää kylmässä ja yrittää saadaa kylmästä kohmeisen kehonsa liikkeelle. Kyllä ne etelämmässä elävät ihmiset on onnekkaita.

Vierailija
297/351 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Emmä voi kun olen ideologisesti-työtön .

Ja vituun tyhmä.

Vierailija
298/351 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lisään vielä, että mä ihan ihmettelin kuinka mun olo oli niin hyvä silloin kun oli tosi kuuma. Keho oli notkea ja jaksoi hyvin. Lämpö selkeästi teki hyvää. Sitä ei ymmärräkään kun suurimman osan vuotta ja elämäänsä elää kylmässä ja yrittää saadaa kylmästä kohmeisen kehonsa liikkeelle. Kyllä ne etelämmässä elävät ihmiset on onnekkaita.

No mene rullahuuli omien joukkoon irakiin takaisin .turha täällä on itkeä.

Vierailija
299/351 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan paras vinkki on koittaa muuttaa sitä omaa ajattelutapaa. Itse inhosin hellesäätä n. 30-vuotiaaksi. Sitten aloin muuttaa omaa ajattelutapaa ja toimintamalleja. Ja nykyään ihan pidän kuumastakin kelistä. 

Vierailija
300/351 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kolme kotia ja asun aina siellä missä sää on milloinkin sopiva, eli noin 20C. Kesäisin olen Suomessa paossa etelän helteitä. Talvisin olen etelässä Suomen talvea paossa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi kahdeksan