Hellevihaajat, vinkkinne miten nauttia sadekesästä joka on kuin syksy?
Minä rakastan kesän hellettä ja lämpöä. Ylipäätään on ihanaa kun vuodenajat erottuvat toisistaan. Minulle 9kk vuodesta kylmää ja märkää on sietämätöntä. Jakakaa vinkkinne kuinka nauttia kesälomalla tästä syksyisestä säästä?
Ei voi edes mennä rannalle, merivesi on +14 ja ulkoilma +13 ja sadetta. Mitä tässä pitäisi tehdä, istua sisällä katsomassa telkkaria vai? Varmaan tulee joku kiva kesäuusinta. Tää sää pilaa loman totaalisesti.
Kommentit (351)
Vieläkö te jaksatte???
Huvittavaa lukea tätä ulinaa, kun omat työt on ulkona satoi tai paistoi.
Hitto mitä hienohelmoja, vähän tsemppiä nyt! 😂
Vierailija kirjoitti:
Varmaan paras vinkki on koittaa muuttaa sitä omaa ajattelutapaa. Itse inhosin hellesäätä n. 30-vuotiaaksi. Sitten aloin muuttaa omaa ajattelutapaa ja toimintamalleja. Ja nykyään ihan pidän kuumastakin kelistä.
JOO Mäkin vihasin haalarit päällä hikoilua sit tasan 30 vuotiaana aloin tykkäämään siitä ihan helvetisti.
Ei mikään tekeminen oikein korvaa sitä että saa nauttia lämpimistä kesäpäivista ja aurinko paistaa. Voihan sitä puuhastella kaikenlaista mutta ei se vie pois sitä harmia että kesällä on syksyn ilma..
Vierailija kirjoitti:
Vieläkö te jaksatte???
Nää jankuttaja kusipäät ei ole missään töissä.
minusta kesälomalla on nyt hyvät ilmat sade loppu aamulla ja +19 lämmintä kohta lähdetään vesille kun emännän kesäloma alkaa.
Makailen viltin alla takkatulen ääressä, punaviiniä siemaillen.
Vierailija kirjoitti:
Makailen viltin alla takkatulen ääressä, punaviiniä siemaillen.
Paljon pitää olla lämmintä kusipäälle että tulet viltin alta pois? nyt +19 lappeenranta ja paistaa.
Ei se nyt niin paha ole vaikka kesä olisi sateinen. Mutta nämä talvet ovat liian pitkiä. Kammolla muistelen toissa talvea kun kovat pakkaset alkoivat jo lokakuun lopulla. Nämä talvet on ruvennut vituttamaan sitä enemmän mitä vanhemmaksi olen tullut. Viihtyisin oikein hyvin vaikka Etelä-Ruotsissa missä on jo Keski-Euroopan ilmasto. Ymmärrän hyvin miksi Ruotsissa maan pohjoisosat on jätetty periferiaksi joka tuotta vesivoimaa ja malmeja.
Nauti siitä kuinka iho on puhdas, eikä hien ja aurinkorasvan sekoitus.
Kiitos! ylläpito taas lähti yksi helle jankuttajan sairas jankutus ketju.
Vierailija kirjoitti:
MÄ nautin kunnon hikoilusta.
Emmä jaksanutkaan siivota tänään. Menin peiton alle lämmittelemään.
Niin yritän, ettei toi jatkuva sade, pilvisyys ja kylmyys haittaisi mutta kyllä se masentaa ja tekee väsyneeksi.
Tekee mieli koko ajan lämmintä juotavaa ja makeaa kuten talvellakin.
Tänään ainakin Kuopiossa oli ihan tarpeeksi lämmin ja aurinkoinen päivä. Kiva oli työpäivän päätteeksi heittää 4,5km kävelylenkki. Hyvin t-paidassa ja sortseissa tarkeni. Tämmöinen riittäisi minulle.
Et kyllä hirveän sairaalta kuulosta. Helteellä pitää nauttia nesteitä ja nestevajaus ilmenee yleensä päänsärkynä. Nyt kannattaisi oikeasti ottaa neuvoista koppi ja ensi kerralla muistaa juoda riittävästi
Toista sullekin: ole hiljaa asiasta josta et mitään tiedä. Nesteitä ei määräänsä enempää voi juoda. Pärjään vaivojeni kanssa hyvin, paitsi helteellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä taas aktiivisena ihmisenä ihmettelen mitä ihmiset tekevät kun on helle... Eihän silloin voi urheilla tai tehdä mitään hauskaa... Pitää vain löhötä varjossa ja lipittää jotain kylmää juomaa. Todella tylsää.
Silloin tehdään pihatöitä, käydään uimassa, pyöräillään, grillataan ja muuten vaan oleskellaan ulkona
Kaikkea mitä talvella, syksyllä ja keväällä ei voi tehdä
Kevät ja syksy on parasta pihatyöaikaa.
Juuh. Leikkaat nurmikkoa varastoon
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vieläkö te jaksatte???
Nää jankuttaja kusipäät ei ole missään töissä.
minusta kesälomalla on nyt hyvät ilmat sade loppu aamulla ja +19 lämmintä kohta lähdetään vesille kun emännän kesäloma alkaa.
Kusipäät? Mistä sinä tällaisia vetelet? Se, että joku toinen toivoo kesälomalleen ajanvietteitä joita tehdään kun sää on lämmin, eikä sada vettä ei tee kestään kusipäätä. Villasukkia voi kutoa kotona kyllä pakkasellakin
Osoitat vain sen minkälainen ihminen itse olet
Vierailija kirjoitti:
Saan "nauttia" siitä 11 kuukautta vuodesta. Tänä vuonna näköjään 12 kuukautta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmaan paras vinkki on koittaa muuttaa sitä omaa ajattelutapaa. Itse inhosin hellesäätä n. 30-vuotiaaksi. Sitten aloin muuttaa omaa ajattelutapaa ja toimintamalleja. Ja nykyään ihan pidän kuumastakin kelistä.
JOO Mäkin vihasin haalarit päällä hikoilua sit tasan 30 vuotiaana aloin tykkäämään siitä ihan helvetisti.
Työhaalarit ? huono työnjohto, jos ei tauot toimi ? Helteessä niitä pitäisi olla todella usein, mutta harvassa paikassa kukaan uskaltaa pitää asiasta meteliä vaan ollaan vaan tyhmiä kilttejä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä taas aktiivisena ihmisenä ihmettelen mitä ihmiset tekevät kun on helle... Eihän silloin voi urheilla tai tehdä mitään hauskaa... Pitää vain löhötä varjossa ja lipittää jotain kylmää juomaa. Todella tylsää.
Silloin tehdään pihatöitä, käydään uimassa, pyöräillään, grillataan ja muuten vaan oleskellaan ulkona
Kaikkea mitä talvella, syksyllä ja keväällä ei voi tehdä
Kevät ja syksy on parasta pihatyöaikaa.
Juuh. Leikkaat nurmikkoa varastoon
Aika ankea piha sulla, jos pelkkää nurmikkoa kasvaa.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on kolme kotia ja asun aina siellä missä sää on milloinkin sopiva, eli noin 20C. Kesäisin olen Suomessa paossa etelän helteitä. Talvisin olen etelässä Suomen talvea paossa.
Tämä kuulostaa hyvältä ratkaisulta.
Hanki aivot.