Kyllä nyt minullakin alkaa mitta täyttyä tähän pridesekoiluun. Asenne on nyt se, että jos et ole meidän puolella, olet meitä vastaan!
Yläpeukkua Kouvolan pesäpalloilijoille suoraselkäisyydestä. Ollaan neutraaleja, ei puolesta eikä ketään vastaan.
"Radio Suomipopin ohjelma Aamulypsy perui osallistumisensa tiistai-illan Superpesis-otteluun Kouvolassa.
Syynä perumiselle on Pride-kohu, jonka keskelle Kouvolan pesäpalloseura on ajautunut."
"Kouvolan Pallonlyöjät ilmoitti viikonloppuna, ettei seura osallistu Pride-liputukseen, koska se haluaa olla poliittisesti sitoutumaton.
-Me haluamme pelata pesäpalloa. Olemme urheiluseura, emmekä ota kantaa muihin asioihin."
"Aamulypsyn lähetyksen lopussa Juuso Mäkilähde kommentoi päätöstä jättäytyä illan pesispelistä pois.
-Itse mietin, että kun Kopla (Kouvolan Pallonlyöjät) on sanonut, että yhdenvertaisuus ja tasa-arvo ovat heidän arvojaan, niin olisiko tämän ajatuksen voinut tuoda mukaan peliin? Mäkilähde pohti."
Kommentit (718)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miettikääpä jotain muuta välillä, jos pride ahdistaa. Ei siihen ole pakko osallistua.
Ai eikö...
Ei mua ainakaan ole kotoa väkisin raahattu.
Ehkä ei, mutta jos poistut kotoa, et ole turvassa tuolta. Sitä tungetaan naamaan ihan julkissa paikoissa, ja mainostetaan näkyvästi. Väkisin joutuu osalliseksi, vaikka ei haluaisi.
Aika henkilökohtainen ongelma. Minua ei haittaa vaikka joka paikka olisi täynnä sateenkaarilippuja.
No voi nyt vttu! Se ON ainoa oikea mielipide!
Olet kävelevä oksymoron.
Itänaapurissamme opetetaan sotaideologiaa ja länsimaita kohti kaikkea negatiivista. Joku sanoi telkkarissa, että hän asui työnsä takia Venäjällä ja hänen 3-v lastaan opetettiin muiden mukana marssimaan päiväkodissa.
Täällä tuon korvaa pride.
Suomessakin pitäisi alkaa lapsia totuttaa ennemmin sotataitoihin. Esim perustaa uudelleen sotilaspojat. Semmoinen oli ennen viime sotaa ja se oli tarkoitettua alle 18-vuotiaille. Heillä oli myös pieniä tehtäviä ja koulutusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri tuollaista avarakatseisuutta urheilu tarvitseekin. Onneksi ei tarvitse räpyläpellejä tukea millään tavalla
Pridetouhussa ei ole mitään avarakatseisuutta. Sitä survotaan ihmisten naamalle väkipakolla. Kaikki ei siitä niin tykkää.
Minäkin vihaan tasa-arvoa, naisten äänioikeutta, orjakieltoa ja sitä ettei lapsia ei saa enää fyysisesti kurittaa.
Niin, teidän vasurien ajatukset on kyllä tullut selväksi kun katsoo mitä te suomessakin touhuatte sillä perustelulla että "ei usa, ei nato".
Kerrankin Kouvolasta kuuluu jotain hyvää. Olen ehdottomasti Prideä vastaan, koska sitä on hivutettu vuosi vuodelta ped*filian suuntaan. Kaikki pervopetterit kaappiin ja vehkeet leikkuriin. Tässä meni nyt raja. Jari Sillanpään touhut avasi ainakin mun silmät. En edes tajunnut aiemmin, mitä kaikkea nuo h*m*miehet touhuaa.
Olen ajatellut että täytynee ottaa kohta riskillä ja vain puhua ääneen omalla naamalla ja nimellä asioista, kun tää hulluus vaan etenee. Yksi fb kaveri totesi että lapsi itse kertoo sukupuolensa jonain päivänä, eikä fysiikka. Ihan huuhaa hommia. Onko tämä joku evoluutio että osa ihmisistä tyhmenee tarkoituksella? Onko älylaitteet ja netti sotkenut näin pahasti uuden sukupolven aivot? Pride on salajuoni.
Vierailija kirjoitti:
Olen ajatellut että täytynee ottaa kohta riskillä ja vain puhua ääneen omalla naamalla ja nimellä asioista, kun tää hulluus vaan etenee. Yksi fb kaveri totesi että lapsi itse kertoo sukupuolensa jonain päivänä, eikä fysiikka. Ihan huuhaa hommia. Onko tämä joku evoluutio että osa ihmisistä tyhmenee tarkoituksella? Onko älylaitteet ja netti sotkenut näin pahasti uuden sukupolven aivot? Pride on salajuoni.
Hienosti puhut ääneen omalla naamalla
Vihasisältö on sisältöä, joka nimenomaan ja pääasiallisesti edistää, puolustaa tai yllyttää vihaan tai väkivaltaan ryhmää tai yksityishenkilöä vastaan perustuen piirteisiin, kuten rotu, uskonto, sukupuoli-identiteetti, sukupuoli, etnisyys, kansallisuus, seksuaalinen suuntautuminen, veteraanistatus tai vammaisuus...
M.O.T. tämä ketju.
https://en.wikipedia.org/wiki/Rage-baiting
Sanoma Oy tarvitsee klikkauksia.
-winner-
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hei säästä se Gender Critical Coming Out Day päivälle joulukuuksi.
#notacult
Niin aivan. Ei enää babyshowereita eikä baby gender reveal päiviä, eikä kätilö saa kertoa sukupuolta etukäteen koska se voi muuttua tai kokonaan puuttua. Oikeesti. Miettikää pridetyypit vähän itsekin, tämä on maapallo missä eletään, ei mikää utopia-landia.
Näin äsken taivaalla sukupuolettoman yksisarvisen lentävän ja syövän sateenkaareen.
Pride-ihmisten mielestä elämän on hyvä päättyä, koska eivät kannata kahta sukupuolta ja elämän jatkumista. Eivät ymmärrä edes miten elämää jatketaan. Kun on varustettu normaaleilla hormoneilla ja hormonitoiminnalla, saa nauttia elämästä täysin siemauksin ja poikien puristelusta takapuolesta ja silmäniskuista ilman sekopäisiä stressiajatuksia jostain abusesta.
Vierailija kirjoitti:
Niin kauan kuin ääliöpersut ja tekopyhät hihhelit narisee tasa-arvosta ja yhdenvertaisuudesta, Pridelle on tilausta. Mutta hyvää matkaa kohti nollaa, persut. KD on jo nyt lähes nolla. Sitä kutsutaan takiaispuolueeksi (Tosin ex-persu Pentti Oinoselta lipsahti kerran sana satiaispuolue, joka on vielä osuvampi) ja sille kelpaa ihan kaikki, kunhan vain pääsee hilloviivaa nuolemaan.
Minä olen persu. Nainen ja äiti ja akateeminen pk-seudulta ettei yleistetä heti kaljamahaiseksi Teuvoksi. En pidä itseäni ääliönä. Sen sijaan pridet haukkuu toisia ja opettaa lapsille koulukiusaamista ja että toisia saa haukkua.
Me asumme maapallolla. Suomessa. Pikkuisessa maassa, ja tällä planeetalla asuu rutosti muita keillä ihan toinen mielipide ja he ovat siinä mielestään oikeassa. Mikä siinä on pride ihmiselle niin vaikea myöntää, että se oma mielipide ei välttämättä ole se ainoa oikea?? Menetkö kertomaan islamisteillekin että he on väärässä? He on aikojen alusta asti pitäneet aatteensa. Matkailu avartaa oikeasti jos on silmät auki!
Suomessa meillä on tasa-arvoa jo liikaa, hommat menee silpuksi kun sekoillaan. Me elämme vasta vajaata 100 vuotta toisesta maailmansodasta, me emme voi juosta tulevaisuuteen, jossa ihmiset eivät enää lisäänny. Te jotka väitätte, että ollaan jo 2000-luvulla, voitte mennä vaikka metsään sopivalle lenkille ja etsiä sopivan puun, niin pääsee nopeammin maaliin. Nelli Matulallakaan ei ole enää kiire hautaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri tuollaista avarakatseisuutta urheilu tarvitseekin. Onneksi ei tarvitse räpyläpellejä tukea millään tavalla
Pridetouhussa ei ole mitään avarakatseisuutta. Sitä survotaan ihmisten naamalle väkipakolla. Kaikki ei siitä niin tykkää.
Minäkin vihaan tasa-arvoa, naisten äänioikeutta, orjakieltoa ja sitä ettei lapsia ei saa enää fyysisesti kurittaa.
Niin, teidän vasurien ajatukset on kyllä tullut selväksi kun katsoo mitä te suomessakin touhuatte sillä perustelulla että "ei usa, ei nato".
/s meni näköjään hilseen yli että humina kävi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin äsken taivaalla sukupuolettoman yksisarvisen lentävän ja syövän sateenkaareen.
Pride-ihmisten mielestä elämän on hyvä päättyä, koska eivät kannata kahta sukupuolta ja elämän jatkumista. Eivät ymmärrä edes miten elämää jatketaan. Kun on varustettu normaaleilla hormoneilla ja hormonitoiminnalla, saa nauttia elämästä täysin siemauksin ja poikien puristelusta takapuolesta ja silmäniskuista ilman sekopäisiä stressiajatuksia jostain abusesta.
Luuletko, että joku tämän vuodatuksen jälkeen uskoo elämäsi olevan hyvää?
Minullehan se on kuule aivan sama mitä joku uskoo. Monet jumalaan ja kadonnet prideen. Parempi tosin olisi uskoa minua, koska olen oikeassa. Koko maailmassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Translaki pitäisi kumota välittömästi. Samalla pitäisi palauttaa, kumoamishetkeen mennessä annetut, vastakkaisen sukupuolen sukupuolimerkinnät takaisin alkuperäisiksi, myös hormonaalisen sukupuolenmuokkauksen läpikäyneiltä.
Miksi?
1. Translaki on luonnonvastainen. Sukupuoli on aina ollut ja tulee tulevaisuudessakin olemaan biologinen tosiasia. Sehän todetaan synnytysosastolla ja merkitään tietokantoihin. Mitään mielikuvitussukupuolia ei ole olemassakaan. ja 2. Translaki uhkaa tyttöjen ja naisten kilpaurheilua. Se antaa pojiksi syntyneille, hormonaalisen sukupuolenmuokkauksen läpikäyneille, oikeuden siirtyä tyttöjen ja naisten urheilusarjoihin, mikäli alittaa testosteronirajan. Se on epäreilua ja perinteisen feminismin vastaista. Ylipäätään kaikki naisten ja tyttöjen tilat ovat vaarassa.
Vähän sivusta, mutta ennen kun tuollaisen ekatokaluokkalaisen tytön pystyi päästämään itse huoltsikalla tms. julkisissa tiloissa vessaan yksin, mutta enää ei voi vaikka hän osaisi, mutta unisex-vessoihin en uskalla päästää, ihan sen takia etten ole varma onko hän turvassa siellä. Ja lapselle itselleenkin ahdistavaa mennä sinne äijien joukkoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyväksytäänkö Pridessä naisten ja homoseksuaalien oikeuksia puolustavat plakaatit:
"Kukaan ei synny väärään kehoon."
"Translapsi on yhtä todellinen kuin vegaanikissa."
"Gay not queer."
"Kaksi sukupuolta."
"Kulli ei kuulu naisten ja tyttöjen pukkariin."
"Kulli ei kuulu lesbon seksielämään."
"Penistä vaginaan ei ole homoseksiä."
Olet transjankka, turha vastata siis. Mutta miksi ihmeessä Pridessä pitäisi kantaa sukupuolivähemmistön vastaisia kylttejä, jotka eivät edes edusta valtaosan seksuaalivähemmistöstä kokemuksia. Jos olet Priden vastustaja, niin mene sinne vastamielenosoitukseen kyltteinesi. Sinulla on oikeus.
Ainakin itselle tämä on tässä nykysekoilussa se ongelma. Kyllä, kannatas ja kannustan sukupuoli- ja seksuaalivähemmistöjen oikeuksia, siten kun ne perinteisesti on ajateltu. Mitä en kannata, on nämä tällaiset " olen tänään trans ja huomenna jotain muuta", tai näitä transnaiset on oikeita naisia horinoita. Transnaiset on transnaisia, ja he ovat ihmisinä ihan yhtä arvokkaita kuin kaikki muutkin, mutta ei heillä ole mitään tekemistä biologisen naisen kanssa.
Samoin nämä sekoilut miesten tampooneista ( yhdessäkään tampoonipaketissa ei lue että tampooneja naisille), tai että pitäisi selittää että mieskin voi synnyttää niin höps ja pöps. Transmies toki voi, mutta edelleen, hänelläkään ei ole mitään tekemistä biologisen miehen kanssa. Ja voin kutsua ihmisiä heidän toivomillaan nimityksillä niin kauan kuin minulla on sama oikeus. En ole kohdullinen, menstruoija, synnyttäjä tms. ruumiintoimintoihin liittyvää sontaa, vaan olen äiti ja nainen. Ja näin minua kutsuttakoon niin virallisesti kuin epävirallisesti.
Mutta joo, en mene prideen heiluttamaan lippua tämän ylimääräisen sekoilun vuoksi.
Niin ja sanottakoon vielä, että harva ihmisryhmä on yhtä väkivaltainen kuin transaktivistit. Yhtä aggressiivisesti toisten kimpussa, yhtä vastenmielisesti hyökkäämässä ihan kenen tahansa kimppuun, joka ei heidän kanssaan ole joka asiasta samaa mieltä. Ja se ikuinen transfobia-hokeminen on niin järjettömän tympeää. Minä en ole transfobinen jos olen sitä mieltä että transnaiset eivät saisi urheilla naisten sarjoissa. Se on minun faktoihin perutuva mielipiteeni. Minun puolestani urheilu voi sitten perustua vaikka kromosomeihin, jos se on muuten syrjivää. Muuten ei hetkauta mitä kukakin missäkin tekee, edes ne penikset naisten pukkareissa, VAIKKA ajattelisin, että jokainen yhtään älyä päässään kantava ymmärtäisi olla menemättä peniksen kanssa heilumaan naisten tiloihin.
persuilla taitaa olla edelleen paha olla, kannatus nollaantuu ja kaikki jos eivät vihaa niin nauravat niille...voi persupoloisia, ne pitäisi julistaa vieraslajiksi...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Translaki pitäisi kumota välittömästi. Samalla pitäisi palauttaa, kumoamishetkeen mennessä annetut, vastakkaisen sukupuolen sukupuolimerkinnät takaisin alkuperäisiksi, myös hormonaalisen sukupuolenmuokkauksen läpikäyneiltä.
Miksi?
1. Translaki on luonnonvastainen. Sukupuoli on aina ollut ja tulee tulevaisuudessakin olemaan biologinen tosiasia. Sehän todetaan synnytysosastolla ja merkitään tietokantoihin. Mitään mielikuvitussukupuolia ei ole olemassakaan. ja 2. Translaki uhkaa tyttöjen ja naisten kilpaurheilua. Se antaa pojiksi syntyneille, hormonaalisen sukupuolenmuokkauksen läpikäyneille, oikeuden siirtyä tyttöjen ja naisten urheilusarjoihin, mikäli alittaa testosteronirajan. Se on epäreilua ja perinteisen feminismin vastaista. Ylipäätään kaikki naisten ja tyttöjen tilat ovat vaarassa.
1. Onko internet luonnollinen asia? Entä vedenjakeluinfra? Mitkä kaikki muut asiat pitää kieltää sillä perusteella etteivät ne ole sinun mielestäsi luonnonmukaisia?
Pitääkö kauneusleikkaukset kieltää? Onko ihmisen identiteetti ikuisesti sidottu siihen, mitä synnärillä sanotaan? Miten mikään noista vaikuttaa sinun elämääsi?
2. Tämä ei liity alkuperäiseen kommenttiisi juuri millään tavalla.
Pari sivua tätä ketjua riitti tekemään havainnon, että tämä taitaa olla Ylilaudalta poisajettujen pääasiallisesti täyttämä. Muutama järjen ääni toki joukossa. Luin silti vielä muutaman sivun, koska olen halukas avartamaan maailmankuvaani ja yritän ymmärtää erikoisiakin mielipiteitä.
Haluan antaa erityisen maininnan makelle, joka kirjoitti:
"En perehtynyt aiheeseen sen kummemmin, mutta mikäli sateenkaariliputtajat eivät ole edes rahaa tarjonneet, niin turha tuomita. Ei kenenkään tarvitse ilmaiseksi omassa tapahtumassaan markkinoida yhtään mitään."
Tässä vaiheessa päätin lopettaa. Minä nimittäin perehdyin vähän aiheeseen. Totesin taas, ettei ole mitään järkeä lukea mielipiteitä sellaisilta, jotka eivät ole lukeneet edes Iltiksen juttua saati raamattua, vaikka molemmista osaisivatkin yhden tai kaksi lausetta siteerata.
Ja klikkauksien välttelijöille tiedoksi, IS kirjoitti:
"Kouvolassa vietetään pride-viikkoa. Tällöin kaupungintalon edustalla liehuvat sateenkaariliput. KPL pelaa tiistaina kotiottelun, joiden aikana seura tyypillisesti liputtaa kaupungintalon lipputangoissa. Jenni Aikio (vihr) ehdotti, että seuran liput voisivat liehua kaupungintalolla sateenkaarilippujen vierellä, mutta tämä ei KPL:lle ilmeisesti käy."
No voi nyt vttu! Se ON ainoa oikea mielipide! Kun se ei edes ole mielipide vaan fakta! Sukupuolia on kaksi, ja lapsella on isä ja äiti. Se että joku kokee olevansa jotain muuta, ei muuta biologisia faktoja, ja asioista pitää puhua niiden oikeilla nimillä! Ketään ei saa kiusata, ja jokainen saa olla sellainen kuin on. Se on selvää ja ihan oikein. Väärin on tuputtaa sitä kaikille muillekin, ja hämmentää kehittyviä lapsia ja nuoria noilla oudoilla ajatuksilla niin, että he menevät ihan sekaisin eivätkä enää itsekään tiedä mitä oikein ovat.