HS: Anni yritti löytää Kainuusta miehen. Arvomaailmat eivät kohdanneet
"Kainuulainen mies on ihan oma tyyppinsä. Täällä ollaan omissa oloissa, ei tavata ihmisiä muualta eikä vaihdeta ajatuksia. Uusia ajatuskulkuja avaavat dialogit puuttuvat, ja se näkyy."
"Iltoihin halutaan televisionkatseluseuraa. Arvomaailma ja elämäntyyli ovat ihan erilaiset kuin itselläni.
Heikkinen ei omista televisiota. Eikä hän ehtisi sitä edes katsoa. Vapaa-ajan täyttävät liikunta, sosiaaliset suhteet ja Nuorkauppakamari. Heikkinen ei syö lihaa, hän puhuu äänekkäästi tasa-arvosta ja on monesta luontoon liittyvästä kysymyksestä eri mieltä kuin mihin Kainuussa on totuttu.
Kommentit (650)
Vierailija kirjoitti:
Kiinnostaa kuin kilo paskaa. Annin iällä ja naamalla ei kannata tosin olla kovin nirso ellei halua päätyä lopullisesti yksin.
Hänellä on ollut jo useita suhteita, toisin kuin niillä Kainuun miehillä. Hassua muuten että te miehet olette heti nälvimässä ulkonäköä. Anni itse ei sanonut yhtäkään negstiivista sanaa Kainuun miesten ulkonäöstä. Vaikka hyvin tiedetään ettei ne mitään adoniksia ole.
152/165
En osaa sanoa noista suomalaisten luonne - eroista.
Tai voin sanoa tällaisen esimerkin perustuen omiin kokemuksiini:
Paljasjalkainen stadilaismies voi olla pohjimmiltaan todella ns. juntti tai sitten paljasjalkainen stadilaismies voi olla äärimmäisen fiksu ja kiva ihminen
Sama pätee naisiin.
Helsinkiin muuttanut tyyppi voi olla äärijuntti tai sitten äärifiksu ja kaikki mahdollisuudet siltä väliltä.
Tämä Gaussin käyrä pätee ihmisiin sekä Helsingissä ja maaseudulla.
Vanhempieni työstä johtuen olen ihan pienestä asti tullut nähneeksi niin paljon erilaisia ihmisiä joka puolelta, Suomesta ja ulkomailta.
Ja sitten olen asunut Helsingissä, ulkomailla, pienemmissä kaupungeissa ja landella.
Aatteet, mielipiteet, kieli, kulttuuri jne. ovat pelkkää pintaa.
Ihminen on pohjimmiltaan kaikkialla samanlainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ottaisin tsiljoona kertaa mielummin kainuulaismiehen kuin jonkun keskellä Manskua istuva sipsikaljavegaanihipsterin, josta ei edes tiedä onko se mies
Sama.
t. Korkeakoulutettu helsinkiläinen nainen
Sen kun muutat Kainuuseen.
En muuta kun työt ovat täällä.
No sitten se kainuulaismies voi muuttaa Helsinkiin.
Miksi se haluaisi helsinkiin? Ei siellä ole ihmiselle mitään.
Itse olen oululainen nainen, nelikymppinen. Mun tyylisiä miehiä ei tällä oulunseudullakaan kauheasti ole kohdalle osunut, ne oman tyyliset olisi just Kainuussa tai jossain m
Helsingistä voisi löytä vaimo, sellainen korkeakoulutettu. Mökin voi hommata Kainuusta.
Vierailija kirjoitti:
Kenelle tuli yllätyksenä että kaupunkilaiset ja maalla asuvat ihmiset ovat erilaisia? Itse asun 60 000 asukkaan kaupungissa ja arvoni ovat täysin erilaiset kuin Annilla.
Ovatko arvot kollektiivisesti erilaisia vai sittenkin on olemassa erilaisia yksilöitä, joista tämä Anni nyt päätti avata omaa maailmaansa, jossa erilaisuus ei ole hyväksyttyä?
Olisin halunnut lukea myös niiden Annin tapaamien miesten mielipiteitä siitä, mitä kaikkia kumppaniin liittyviä kriteerejä Anni ei täyttänyt. Se on totta, että maalla puolisoa etsitään itselle kumppaniksi, kaupungissa enemmänkin osaksi kaveriporukkaa. Halutaan puoliso, joka korvaa perheen kavereilla.
Vierailija kirjoitti:
"Mistähän termistä oli kyse? Ja mikä konteksti?"
Ihan kuin kummallakaan näistä olisi sinulle mitään v* tun väliä :D
No sitten en kykene ymmärtämään sun ongelmaa wokettajien kanssa. Arvelinkin ettet pysty paljastamaan mitä sanontaa käytit, koska tiedät että olit väärässä. Tai sitten koko juttu taistelusta wokettajien kanssa oli legendaa.
Vierailija kirjoitti:
"Eli mitä haluat kumppanin kanssa tehdä sitten? Riittääkö että istutaan silloin tällöin sohvalla yhdessä? "
En halua keskustella koko ajan arvoista kumppanini kanssa. Muistakin asioista voi keskustella, ja välillä voi harrastaa seksiäkin.
Mutta ei arvoissa ole kyse pelkästään jostain keskustelusta. Arvot näkyy kaikessa olemisessa. Ihan jo alkaen vaikka siitä haluaako perhettä vai ei, missä ja miten haluaa asua jne.
"En halua keskustella koko ajan arvoista kumppanini kanssa."
Ei arvoista sinällään paljon tarvitse keskustella. Ne arvot kyllä näkyvät ihan siinä kaikessa muussakin mistä puhutte.
Vierailija kirjoitti:
"Eli mitä haluat kumppanin kanssa tehdä sitten? Riittääkö että istutaan silloin tällöin sohvalla yhdessä? "
En halua keskustella koko ajan arvoista kumppanini kanssa. Muistakin asioista voi keskustella, ja välillä voi harrastaa seksiäkin.
Huoh. Eihän se tarkoita että niistä arvoista pitää koko ajan keskustella vaan se että miten ne arvot näkyvät siinä yhdessäolossa ja puolison kohtelussa. Miten tampio pitää olla ettei tuota tajua?
Vierailija kirjoitti:
Miksi se etsii Kainuusta suhdetta noilla arvoilla? Ja vielä valittaa siitä lehdessä? Taitaa olla Hesarin provo.
tämä, sen on nähnyt jo töissäkin että pohjoisen miehet on jämähtäneenä johonkin 70-luvulle kaikin puolin.
Vierailija kirjoitti:
No, Anni kuitenkin lopulta löysi miehen, mutta mikä on kainuulaisten perusmiesten parisuhdetilanne? En ymmärrä, miksi tästä lehtijutusta nyt hermostuttiin, kun tässähän nimenomaan on kerrottu tavallisten ihmisten kautta deittailun kohtaanto-ongelmista.
Voisihan HS kirjoittaa seuraavaksi jutun Kimmosta, joka yrittää löytää Helsingistä puolisoa, mutta arvot eivät täsmää. Kimmon mielestä naisista aivan liian suuri osa on lihavia, tai muodottomia. Samoin Kimmon mielestä liian usealta naiselta puuttuu analyyttinen ajattelu.
Tuon artikkelin jälkeen voitaisiin keskustella miksi siitä hermostuttiin. Ihan normaali kohtaanto-ongelma, joka esitetään tavallisten ihmisten kautta.
Katsooko 35-vuotiaatkin edelleen telkkaria?? Siis perinteisiä TV-lähetyksiä? Yllättävää. Olen 46v ja vuodessa on todella harvoja hetkiä, jolloin todella katson TV:tä. Ei ole ollut 10-vuoteen. Paljon mieluummin striimaan, katson YT:tä tai nettiä. TV:ssähän on mainoksia, äärimmäisen paljon sontaa, jota ei halua katsoa ja TV-lähetyksissä on vähemmän mahdollisuutta valita mitä katsoa.
Vierailija kirjoitti:
Katsooko 35-vuotiaatkin edelleen telkkaria?? Siis perinteisiä TV-lähetyksiä? Yllättävää. Olen 46v ja vuodessa on todella harvoja hetkiä, jolloin todella katson TV:tä. Ei ole ollut 10-vuoteen. Paljon mieluummin striimaan, katson YT:tä tai nettiä. TV:ssähän on mainoksia, äärimmäisen paljon sontaa, jota ei halua katsoa ja TV-lähetyksissä on vähemmän mahdollisuutta valita mitä katsoa.
Kun ei roiku jatkuvasti somessa, ei ole niin kiire.
eikös Nuorkauppakamari-toiminta ole aika kokoomuslaista puuhaa? Ettei Anni ainakaan kovin vassari taida olla. Ihan vaan kommenttina moneen haukkuvaan viestiin...
"Se on totta, että maalla puolisoa etsitään itselle kumppaniksi, kaupungissa enemmänkin osaksi kaveriporukkaa. "
En sinällään ihan allekirjoita tätä väitettä mutta enemmän ihmettelen että jos maalla etsitään nimenomaan sitä kumppania niin miksi silti niin moni maaseudun mies on niin epäsosiaalinen myös puolisoaan kohtaan? Ollaan lähinnä hiljaa yhdessä ja puuhataan omiaan?
Vierailija kirjoitti:
152/165
En osaa sanoa noista suomalaisten luonne - eroista.
Tai voin sanoa tällaisen esimerkin perustuen omiin kokemuksiini:
Paljasjalkainen stadilaismies voi olla pohjimmiltaan todella ns. juntti tai sitten paljasjalkainen stadilaismies voi olla äärimmäisen fiksu ja kiva ihminen
Sama pätee naisiin.
Helsinkiin muuttanut tyyppi voi olla äärijuntti tai sitten äärifiksu ja kaikki mahdollisuudet siltä väliltä.
Tämä Gaussin käyrä pätee ihmisiin sekä Helsingissä ja maaseudulla.
Vanhempieni työstä johtuen olen ihan pienestä asti tullut nähneeksi niin paljon erilaisia ihmisiä joka puolelta, Suomesta ja ulkomailta.
Ja sitten olen asunut Helsingissä, ulkomailla, pienemmissä kaupungeissa ja landella.
Aatteet, mielipiteet, kieli, kulttuuri jne. ovat pelkkää pintaa.
Ihminen on pohjimmiltaan kaikkialla samanlainen.
Epälooginen kommentti. Alussa kerrot miten samalla paikakunnalla toinen voi olla juntti tai ei. Sitten väität että asuinpaikka, asuinmaa, kulttuuri, aatteet, yms. ei merkitse mitään. Koska kaikki ovat lopulta samanlaisia. Siis juntteja?
Kolme vuotta asuin Kainuussa ja totesin, ettei ole tervejärkisen paikka. Siellä pitää olla todella eräheikki harrastuksien suhteen jos meinaa löytää mitään yhteistä paikallisten miesten kanssa. Avautusrepliikki baarissakin voisi olla että "oletko mehtällä käynyt?". Ei. koskaan. sinne.
Vierailija kirjoitti:
Typerä juttu. Kainuulaiset miehet ovat rehtejä eränkävijöitä. Ei siihen mitään vegaania pridetoitottajaa tarvita. Outo nainen, kun kuvittelee olevansa harhoineen oikeassa ja haukkuu yoisten elämäntapaa.
Minun ex-avopuoliso on Kainuusta. Ei kantanut vastuuta lapsestaan, vaan mielummin ryyppäsi. On nykyään työtön ja täyttää päivänsä polttamalla pilveä ja vetämällä pillereitä. Väitän, että kenellä tahansa pridetoitottajalla on enemmän selkärankaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Mistähän termistä oli kyse? Ja mikä konteksti?"
Ihan kuin kummallakaan näistä olisi sinulle mitään v* tun väliä :D
No sitten en kykene ymmärtämään sun ongelmaa wokettajien kanssa. Arvelinkin ettet pysty paljastamaan mitä sanontaa käytit, koska tiedät että olit väärässä. Tai sitten koko juttu taistelusta wokettajien kanssa oli legendaa.
Olen eri.
Ja aivan kuin kontekstilla olisi sinulle mitään v* tun väliä.
Vierailija kirjoitti:
Kenelle tuli yllätyksenä että kaupunkilaiset ja maalla asuvat ihmiset ovat erilaisia? Itse asun 60 000 asukkaan kaupungissa ja arvoni ovat täysin erilaiset kuin Annil
---
Asun nykyään landella. Minua ei varmaan kukaan täällä ymmärrä. Tai kyllä monet ymmärtävätkin, koska täkäläisten paikallisten mielestä nykyään luonnonsuojelu on in. ja siihen panostamme yhdessä.
En voi syödä lihaa ja se johtuu siitä, että olen eläinrakas.
Olen lähes kaikesta samaa mieltä kuin Pentti Linkola.
En kuitenkaan ole joutunut mihinkään ikävyyksiin noiden katsantokantojeni vuoksi, landella enkä kaupungissa.
Et tainnut lukea mun kommenttia. Vastaus ei käy järkeen.