HS: Anni yritti löytää Kainuusta miehen. Arvomaailmat eivät kohdanneet
"Kainuulainen mies on ihan oma tyyppinsä. Täällä ollaan omissa oloissa, ei tavata ihmisiä muualta eikä vaihdeta ajatuksia. Uusia ajatuskulkuja avaavat dialogit puuttuvat, ja se näkyy."
"Iltoihin halutaan televisionkatseluseuraa. Arvomaailma ja elämäntyyli ovat ihan erilaiset kuin itselläni.
Heikkinen ei omista televisiota. Eikä hän ehtisi sitä edes katsoa. Vapaa-ajan täyttävät liikunta, sosiaaliset suhteet ja Nuorkauppakamari. Heikkinen ei syö lihaa, hän puhuu äänekkäästi tasa-arvosta ja on monesta luontoon liittyvästä kysymyksestä eri mieltä kuin mihin Kainuussa on totuttu.
Kommentit (650)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi se etsii Kainuusta suhdetta noilla arvoilla? Ja vielä valittaa siitä lehdessä? Taitaa olla Hesarin provo.
Hän asuu Kainuussa. Ja hän löysi sieltä miehen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haastateltu kertoo että vaikeaa löytää kumppania jos arvomaailma ei kohtaa. Palstan miehet tulevat kilvan todistamaan tämän väitteen todeksi.
Hyvä että jutun nainen löysi kumppanin, lottovoitto. Voin sanoa että vastaavilla arvoilla on vaikeaa löytää seuraa pk-seudullakaan. Kiinnostavia miehiä on todella vähän. Miehillä on yleensä täysin erilaiset arvot, ja ne harvat arvoiltaan oikeanlaiset ovat jo pitkissä suhteissa ja pariutuvat heti eron jälkeen.
On evoluutio ihmeellinen asia. Lisääntyäkseen ei tarvitse enää naisten mielestä olla sopivin vaan oikein ajatteleva.
Meinaatko että ajatusmaailmalla ei ole merkitystä? Miten se yhteensopivuus sitten määritellään?
Sillä viihtyykö toisen seurassa.
Jos jokin mystinen arvomaailma on ainoa asia mistä sinä pystyt toisen kanssa juttelemaan, on parasta että etsit tosiaan toisen kommunistin.
Vierailija kirjoitti:
Miksi se etsii Kainuusta suhdetta noilla arvoilla? Ja vielä valittaa siitä lehdessä? Taitaa olla Hesarin provo.
Kyllä meitä miehiä on olemassa joilla on Annin kanssa samat arvot ja pidetään Kainuuta siistinä paikkana. Työt nyt vain on muualla.
Kyllä Kainuu on Suomen kauneinta aluetta sanoisinko. Mun mielestä Kainuuseen pitäisi ajaa sisään ihan tuore arvomaailma ja lopettaa se pönötys.
Sehän on ihan perseestä ja tuottaa tappiota. Pitää mennä talous edellä.
Annin maailmankuvalla syntyy tulosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo kuva Annista joka näkyy ennen maksumuuria on todella epäimarteleva. Muissa jutun kuvissa Anni näyttää viehättävältä. Hölmö valinta jutun ykköskuvaksi, tai siis että tuollainen kuva on ylipäätään valittu.
Kun nyt ei ollut kyse ulkonäöstä. Ei sitten yhtään. Pystyykö sitä edes käsittämään että puhutaan jostain ihan muusta?
Niinhän ne naiset aina väittää että ei ulkonäöllä ole merkitystä vaikka itse eivät edes katso vaatimattoman näköisen miehen suuntaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni wokettajat ovat myös pelottavan toksisia ihmisiä.
Ketä nämä kuuluisat wokettajat oikein ovat? Arjessa tuollaisia ei kohtaa, mutta nettikeskusteluissa osalle tuntuvat olevan suurikin punainen vaate.
Niitä on erityisesti Helsingissä paljon.
Asun Helsingissä. Missä niitä on? En ole nähnyt kaupungilla livenä enkä metsissäkään villinä juoksemassa wokettajia. Taitaa olla äärioikeiston keksimä juttu.
Missä sitä äärioikeistoa on?
Siellä sun peilissä!
Vierailija kirjoitti:
Voisin mieluusti asua ympäristön puolesta ns. syrjäkylillä. Kokemustakin on jo niin että tiedän sen sopivan mulle hyvin.
Löytyykö jostan päin Suomea harvaanasuttua metsäistä seutua jossa miehillä ei olisi tätä itseoikeutettua ylemmyydentuntoista asennetta:"Kaikkia susia ammutaan vaan ottaan" + röhönauru päälle? Jos löytyy olen valmis muuttamaan heti.
Jonkun ison kaupungin ympärysalueelta voi löytyä. Kun joutuu käymään koulut isommissa piireissä niin ajattelu avartuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ketä nämä kuuluisat wokettajat oikein ovat? Arjessa tuollaisia ei kohtaa, mutta nettikeskusteluissa osalle tuntuvat olevan suurikin punainen vaa
---
Olen tullut niin niin allergiseksi viimeisten vuosien aikana tälle woke - kulttuurille ja vastakkainasettelulle ja riitelylle, että ehkä saan jo pienestä ja olemattomasta itseeni yliherkkyysreaktion.
Sain muutama päivä sitten käsittämättömän vihanpurkauksen niskaani netissä.
Käytin väärää termiä, vaikka todellakaan ei ollut mitään tarkoitusta loukata ketään.
Jokin tekninen termi mikä on virallisesti väärä.
Tyhmä en tajunnut sitä.
Woke - oppihan on hyvin tarkka oppi missä on teknisesti täsmälliset termit.
Vertaan sitä es
Älä ikinä pyydä anteeksi ihmiseltä joka vihaa sinua. Älä ikinä selittele ettet tarkoittanut loukata ihmiselle joka vihaa sinua.
Se ihminen, eli se wokettaja, vihaa sinua täsmälleen yhtä paljon. Ainoa tapa taistella noita vastaan on olemalla mahdollisimman ilkeä niille. Sen takia kun uhriutuvat sillä kuinka paljon ahdistuvat kun kelan tukia leikataan ja kun pohtivat kannattaako elämäänsä enää jatkaa, itse hyökkään silmittömällä raivolla niiden kimppuun ja koitan ajaa niitä syvempään ahdistukseen.
Mitään muuta he eivät ansaitse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ketä nämä kuuluisat wokettajat oikein ovat? Arjessa tuollaisia ei kohtaa, mutta nettikeskusteluissa osalle tuntuvat olevan suurikin punainen vaate.
Niitä on erityisesti Helsingissä paljon.
Asun Helsingissä. Missä niitä on? En ole nähnyt kaupungilla livenä enkä metsissäkään villinä juoksemassa wokettajia. Taitaa olla äärioikeiston keksimä juttu.
Missä sitä äärioikeistoa on?
Siellä sun peilissä!
Mistä tiedät?
Vierailija kirjoitti:
Kenelle tuli yllätyksenä että kaupunkilaiset ja maalla asuvat ihmiset ovat erilaisia? Itse asun 60 000 asukkaan kaupungissa ja arvoni ovat täysin erilaiset kuin Annilla.
Minä taas asun pääkaupungissa ja arvot ovat jotakuinkin samat kuin kainuulaisella Annilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haastateltu kertoo että vaikeaa löytää kumppania jos arvomaailma ei kohtaa. Palstan miehet tulevat kilvan todistamaan tämän väitteen todeksi.
Hyvä että jutun nainen löysi kumppanin, lottovoitto. Voin sanoa että vastaavilla arvoilla on vaikeaa löytää seuraa pk-seudullakaan. Kiinnostavia miehiä on todella vähän. Miehillä on yleensä täysin erilaiset arvot, ja ne harvat arvoiltaan oikeanlaiset ovat jo pitkissä suhteissa ja pariutuvat heti eron jälkeen.
On evoluutio ihmeellinen asia. Lisääntyäkseen ei tarvitse enää naisten mielestä olla sopivin vaan oikein ajatteleva.
Meinaatko että ajatusmaailmalla ei ole merkitystä? Miten se yhteensopivuus sitten määritellään?
Sillä viihtyykö toisen seurassa.
Jos jokin mystinen arvomaailma on ainoa asia mistä sinä pystyt toisen kanssa juttelemaan, on parasta että etsit tosiaan toisen kommunistin
Eihän se ajatusmaailma/arvot rajoitu siihen mistä keskustellaan, hyvänen aika, näkyyhän se kaikessa muussakin. Miten lapset kasvatetaan, miten eletään, miten vapaa-aikaa vietetään jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kenelle tuli yllätyksenä että kaupunkilaiset ja maalla asuvat ihmiset ovat erilaisia? Itse asun 60 000 asukkaan kaupungissa ja arvoni ovat täysin erilaiset kuin Annilla.
Minä taas asun pääkaupungissa ja arvot ovat jotakuinkin samat kuin kainuulaisella Annilla.
Olet harvinaisuus, pääkaupunkiseutu on täynnä Annin kaltaisia ihmisiä ja Kainuussa ihmiset ovat erilaisia. Toki aina poikkeuksia löytyy mutta ne on harvassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ketä nämä kuuluisat wokettajat oikein ovat? Arjessa tuollaisia ei kohtaa, mutta nettikeskusteluissa osalle tuntuvat olevan suurikin punainen vaa
---
Olen tullut niin niin allergiseksi viimeisten vuosien aikana tälle woke - kulttuurille ja vastakkainasettelulle ja riitelylle, että ehkä saan jo pienestä ja olemattomasta itseeni yliherkkyysreaktion.
Sain muutama päivä sitten käsittämättömän vihanpurkauksen niskaani netissä.
Käytin väärää termiä, vaikka todellakaan ei ollut mitään tarkoitusta loukata ketään.
Jokin tekninen termi mikä on virallisesti väärä.
Tyhmä en tajunnut sitä.
Woke - oppihan on hyvin tarkka oppi missä on teknisesti täsmälliset termit.
Vertaan sitä es
Mistähän termistä oli kyse? Ja mikä konteksti?
Kiinnostaa kuin kilo paskaa. Annin iällä ja naamalla ei kannata tosin olla kovin nirso ellei halua päätyä lopullisesti yksin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sillä viihtyykö toisen seurass
Eli mitä haluat kumppanin kanssa tehdä sitten? Riittääkö että istutaan silloin tällöin sohvalla yhdessä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä meitä miehiä on olemassa joilla on Annin kanssa samat arvot ja pidetään Kainuuta siistinä paikkana. Työt nyt vain on muualla.
Kyllä Kainuu on Suomen kauneinta aluetta sanoisinko. Mun mielestä Kainuuseen pitäisi ajaa sisään ihan tuore arvomaailma ja lopettaa se pönötys.
Annapa toisten olla, mitä ovat. Todellakin on sama arvomaailma: minäminäminä ja MINUN OIKEA näkemys 🤢🤮 Vastenmielistä ja itsekeskeistä.
Se siitä avarakatseisuudesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kommunismi ja vanhoillisuus uskovaisine vivahteineen ei oikein sykähdytä markkinataloutta tuottaville leveleille. Aivan oikein.
Korpikommunismin aluetta se kainuu.
"Mistähän termistä oli kyse? Ja mikä konteksti?"
Ihan kuin kummallakaan näistä olisi sinulle mitään v* tun väliä :D
"Eli mitä haluat kumppanin kanssa tehdä sitten? Riittääkö että istutaan silloin tällöin sohvalla yhdessä? "
En halua keskustella koko ajan arvoista kumppanini kanssa. Muistakin asioista voi keskustella, ja välillä voi harrastaa seksiäkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Annapa toisten olla, mitä ovat. Todellakin on sama arvomaailma: minäminäminä ja MINUN OIKEA näkemys 🤢🤮 Vastenmielistä ja itsekeskeistä.
Se siitä avarakatseisuudesta.
Kapitalismi tekee selvää sellaisista arvomaailmoista jotka ei tuota mitään. Se nyt on ihan sun murhe. Mun ei tarvitse murehtia sellaisia. Sanoin vain miten elämä pelaa.
Voisin mieluusti asua ympäristön puolesta ns. syrjäkylillä. Kokemustakin on jo niin että tiedän sen sopivan mulle hyvin.
Löytyykö jostan päin Suomea harvaanasuttua metsäistä seutua jossa miehillä ei olisi tätä itseoikeutettua ylemmyydentuntoista asennetta:"Kaikkia susia ammutaan vaan ottaan" + röhönauru päälle? Jos löytyy olen valmis muuttamaan heti.