Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

HS: Anni yritti löytää Kainuusta miehen. Arvomaailmat eivät kohdanneet

Vierailija
24.06.2025 |

"Kainuulainen mies on ihan oma tyyppinsä. Täällä ollaan omissa oloissa, ei tavata ihmisiä muualta eikä vaihdeta ajatuksia. Uusia ajatuskulkuja avaavat dialogit puuttuvat, ja se näkyy."

"Iltoihin halutaan televisionkatseluseuraa. Arvomaailma ja elämäntyyli ovat ihan erilaiset kuin itselläni.

Heikkinen ei omista televisiota. Eikä hän ehtisi sitä edes katsoa. Vapaa-ajan täyttävät liikunta, sosiaaliset suhteet ja Nuorkauppakamari. Heikkinen ei syö lihaa, hän puhuu äänekkäästi tasa-arvosta ja on monesta luontoon liittyvästä kysymyksestä eri mieltä kuin mihin Kainuussa on totuttu.

https://www.hs.fi/alueet/art-2000011251041.html

Kommentit (650)

Vierailija
501/650 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jatkuu. Olen äärimmäisen ärsyyntynyt woketukseen.

Todellinen tasa - arvo on sielujen tasa - arvo 

Tajutkaa

Terveisin kristitty äärifeministi.

Missä muualla olet törmännyt woketukseen, paitsi palstalla? Minä vain täällä ja siten, et woke on palstan mukaan syvimmästä helvetistä. Miksi näin, sitä ei ole kukaan avannut.

Ainoa paikka jossa törmään wokeen mitenkään on täällä palstalla silloin kun joku kertoo että woketus on kamala asia. Missään muualla en wokeen mitenkään arjessani törmää. 😀

Itse opettajana törmäsin woketukseen koulutoimiston ohjeissa, että poikia ja tyttöjä ei saa sa

"Fokus oli siinä, että poikia ei saa sanoa pojiksi, vaikka myös poikien ja tyttöjen poika- ja tyttöidentiteetti tarvitsee tukea ja edistää mieheksi ja naiseksi kasvamista. Eivät sukupuolettomiksi identifioituvat ole ainoita, jotka tarvitsevat tukea omalle identiteetilleen. Tarvitsemme miehiä, jotka osaavat toimia miesryhmässä ja sopeutua sen toimintaan, esim. johtamiseen ja siihen alistumiseen.

On siis hyvä, että osa pojista identifioituu miehiksi ja tottuu miesten keskinäiseen yhteistyöhön, huumoriin ja hierarkiaan. Ja samoin on hyvä, jos tytöt oppivat solidaarisuuteen omaa sukupuoltaan kohtaan."

Edelleen todella rajoittunutta ajattelua. Et on tyttöjä, poikia ja niitä muita. Ja jokaisen tulisi löytää oma viiteryhmä joistakin näistä ja sopeutua siihen kaikkinensa. Erilaisuutta ei ole. Erilaisuutta ei tartte sietää. Ryhmiä ei saa sekoittaa.

Vierailija
502/650 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuvittelen ymmärtäväni maakuntien ihmisiä mutta tuo metsästysharrastus tökkii pahasti.  Tarpeellista se ei ole missään mielessä eikä petopelon lietsominen tappohalun naamioimiseksi. 

Ennakkoluulosi tökkii pahasti. Kannanhoidollinen metsästys on Suomessa todella tärkeää, mikäli meinataan ylläpitää Suomessa väestöä. Suomihan ei ole luonnontilassa EU:n ihmisoikeudet täyttävä kelvollinen elinympäristö ihmiselle vaan tarvitaan esim. se metsäteollisuus valmistamaan vientituotteita, jotta puutteet voidaan korvata tuonnilla.

Pitäisin myöskin petopelkoa täysin harmittomana ilmiönä feministien lietsomaan irrationaaliseen miespelkoon verrattuna.

En tiedä, missä feministit sinua pelottavat. Mutta ikävä tosiasia on, että monen naisen miespelko on ihan miesten itse aiheuttamaa. Toki jos nää miehet olis feministejä...mutta en kyl usko.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
503/650 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Edelleen todella rajoittunutta ajattelua. Et on tyttöjä, poikia ja niitä muita. Ja jokaisen tulisi löytää oma viiteryhmä joistakin näistä ja sopeutua siihen kaikkinensa. Erilaisuutta ei ole. Erilaisuutta ei tartte sietää. Ryhmiä ei saa sekoittaa."

Kaikki ihmiset ovat erilaisia.

Vierailija
504/650 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuvittelen ymmärtäväni maakuntien ihmisiä mutta tuo metsästysharrastus tökkii pahasti.  Tarpeellista se ei ole missään mielessä eikä petopelon lietsominen tappohalun naamioimiseksi. 

Ennakkoluulosi tökkii pahasti. Kannanhoidollinen metsästys on Suomessa todella tärkeää, mikäli meinataan ylläpitää Suomessa väestöä. Suomihan ei ole luonnontilassa EU:n ihmisoikeudet täyttävä kelvollinen elinympäristö ihmiselle vaan tarvitaan esim. se metsäteollisuus valmistamaan vientituotteita, jotta puutteet voidaan korvata tuonnilla.

Pitäisin myöskin petopelkoa täysin harmittomana ilmiönä feministien lietsomaan irrationaaliseen miespelkoon verrattuna.

En tiedä, missä feministit sinua pelottavat. Mutta ikävä tosiasia on, että monen naisen miespelko on ihan miesten itse aiheuttamaa. Toki jos n

Näköjään hyvin ovat onnistuneet. Väkivallan määrä on vähentynyt mutta pelkotilojen määrä kasvanut. Järjellä tuota on turha yrittää selittää.

Vierailija
505/650 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos nainen ei osaa hoitaa kotia tai antaa seksiä, niin mitä muuta sille jää annettavaksi miehelle

Kainuulainen mies tuli paikalle 😂

Seksiongelmainen ja kotityövammainen palstainceliina tuli paikalla. Oletko koskaan miettinyt miksi olet yksin?

Houkutteleeko tuollainen puhetapa naisia lähellesi?

Kyllä!

Vierailija
506/650 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oikeen kuulosta vakaalta kumppanilta parisuhteeseen

Vierailija
507/650 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se kumma kun nainen ei saisi kertoa omista arvoistaan ja siitä mitä haluaa. Jotkut miehet ottaa tuollaisen henkilökohtaisena loukkauksena. 

En mä ainakaan kuvittelee olevani kaikkien miesten makuun. On mullakin omat arvot ja toiveet miehen ja parisuhteen suhteen. Lisäksi toivon miehen miellyttävän mua ulkoisesti. En etsi mitään rikasta ja komeaa miestä vaan ihan tavallinen suomalainen duunarimies kyllä kelpaa mulle. Sellaisten kanssa mä olenkin ollut parisuhteessa ja yhden kanssa naimisissakin. 

Vierailija
508/650 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos nainen ei osaa hoitaa kotia tai antaa seksiä, niin mitä muuta sille jää annettavaksi miehelle

Seksiongelmainen ja kotityövammainen palstainceliina tuli paikalla. Oletko koskaan miettinyt miksi olet yksin?

En minä ole yksin. Mies tekee meille juuri iltapalaa, itse ripustin äsken pyykit, lapset pelailee jotain sohvalla 🤗

Onhan miehesi kuitenkin incel?

Kyllä nuo lapset hänen biologisesti on 😃

Mutta kai se vauva-arki tappoi kuitenkin ne halut.

Vierailija
509/650 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kainuulainen mies haluaa panoseuraa.

Pillua panemaan haluaa kainuulainen mies.

Vierailija
510/650 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On se kumma kun nainen ei saisi kertoa omista arvoistaan ja siitä mitä haluaa. Jotkut miehet ottaa tuollaisen henkilökohtaisena loukkauksena. 

En mä ainakaan kuvittelee olevani kaikkien miesten makuun. On mullakin omat arvot ja toiveet miehen ja parisuhteen suhteen. Lisäksi toivon miehen miellyttävän mua ulkoisesti. En etsi mitään rikasta ja komeaa miestä vaan ihan tavallinen suomalainen duunarimies kyllä kelpaa mulle. Sellaisten kanssa mä olenkin ollut parisuhteessa ja yhden kanssa naimisissakin. 

Tuo on ihan ok. Sekin on ok, mikäli toitotat että et suostu parisuhteeseen kenenkään Turussa syntyneen kanssa koska ne kaikki ovat laiskoja. Ihmiset pitävät sinua tuolloin ainoastaan vähän typeränä. Mikäli HS kirjoittaa tuosta sinun typerästä, yleistävästä ajatuksesta artikkelin, ollaankin jo vähän eri tason hölmöilyssä.

Vierailija
511/650 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä, missä feministit sinua pelottavat. Mutta ikävä tosiasia on, että monen naisen miespelko on ihan miesten itse aiheuttamaa. Toki jos n

Mistä keksit copesatuilla, että feministit pelottavat?

Feminismi on säälittävä miesvihaan/pelkoon perustuva ideologia, joka tarvitsee loputtomattomasti tyytymättömyyttä, ettei kuolisi pois.

Feminismillä pilaa kyllä paremmistakin lähtökohdista aloitetun elämän.

Vierailija
512/650 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kainuulaiset ei kyllä ole koskaan sosialisilla taidoillaan häikäisseet, vaikka voivat muuten olla päteviä.

Vierailija
513/650 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En minä ole yksin. Mies tekee meille juuri iltapalaa, itse ripustin äsken pyykit, lapset pelailee jotain sohvalla 🤗

Onhan miehesi kuitenkin incel?

Kyllä nuo lapset hänen biologisesti on 😃

Mutta kai se vauva-

Tarkoitatko tätä vauva palstaa. Ei taida olla pahempaa onnellisuuden tappakaa kuin tämä sivusto

Vierailija
514/650 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei Trumpin ja vasurien aitahankkeita voi oikein verrata toisiinsa, kun niiden tarkoitus on lähinnä päinvastainen. Oranssimies yrittää estää ihmisiä saapumasta maahan ja vasurit yrittävät aidoillaan estää ihmisiä lähtemästä maasta. Varmaan daijuimmatkin teistä ovat kuulleet joskus Itä-Saksasta tai edes Berliinin muurista? Eräänlaisena vasemmiston aitahankkeena voidaan pitää myös ajatusta maastamuuttoverosta, perimmäisenä ajatuksena jälleen kerran estää ihmisiä lähtemästä.

Vierailija
515/650 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

taasko joku plösöfeministi vinkuu, kun ei kelpaa edes peräkammarin pojalle? voisiko vika olla taas kerran itsessä?

Ei o plösö, ei vingu ja kelpasi kyllä.

Vierailija
516/650 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Herranjumala mikä hyypiö tuo muija ja sitten ihmettelee miksi ei löydä jostain Kainuusta samanlaista miestä?? Painuisi stadin Kallioon niin voisi natsata. 

Miksi hän tulisi Helsingin Kallioon? Hän asuu Kainuussa ja on parisuhteessa.

Vierailija
517/650 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarkoitatko tätä vauva palstaa. Ei taida olla pahempaa onnellisuuden tappakaa kuin tämä sivusto

Tämä on hieno paikka saada selville minkälaisia ajatuksia ihmisten päässä oikeasti liikkuu. :D

Vierailija
518/650 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei Trumpin ja vasurien aitahankkeita voi oikein verrata toisiinsa, kun niiden tarkoitus on lähinnä päinvastainen. Oranssimies yrittää estää ihmisiä saapumasta maahan ja vasurit yrittävät aidoillaan estää ihmisiä lähtemästä maasta. Varmaan daijuimmatkin teistä ovat kuulleet joskus Itä-Saksasta tai edes Berliinin muurista? Eräänlaisena vasemmiston aitahankkeena voidaan pitää myös ajatusta maastamuuttoverosta, perimmäisenä ajatuksena jälleen kerran estää ihmisiä lähtemästä.

Suomesta pääsee kyllä pois ihan mihin maahan tahansa. Maastamuuttovero on vain pieni korvaus ilmaisesta koulutuksesta, jonka Suomessa on saanut.

Vierailija
519/650 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miespelko irrationaalinen? Paljonko miehet tappaa naisia vs. pedot? 

"Paljonko petoja on kaupungissa vs. miehiä?"

Niin, siksi miehiä pelätään, kun niitä on. Ja jotkut tekevät pahojaan.

Vierailija
520/650 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Paljonko petoja kohtaat normaalissa elämässäsi ja minkä takia?" 

Susia ja ilveksiä käy pihassa, en minä niitä pelkää. Tuntematon mies pihassa pelottaisi enemmän. 

Yksin asuva nainen 

Tähän pitäisi selkeästi kehittää joku kylttisysteemi josta esim. miespuolinen pelastushenkilöstö tietäisi soittaa jonkun niistä Suomen neljästä naispelastajasta paikalle, kun sulle iskee tarve.

Ai, miksi?

Eri

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän viisi