Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

HS: Anni yritti löytää Kainuusta miehen. Arvomaailmat eivät kohdanneet

Vierailija
24.06.2025 |

"Kainuulainen mies on ihan oma tyyppinsä. Täällä ollaan omissa oloissa, ei tavata ihmisiä muualta eikä vaihdeta ajatuksia. Uusia ajatuskulkuja avaavat dialogit puuttuvat, ja se näkyy."

"Iltoihin halutaan televisionkatseluseuraa. Arvomaailma ja elämäntyyli ovat ihan erilaiset kuin itselläni.

Heikkinen ei omista televisiota. Eikä hän ehtisi sitä edes katsoa. Vapaa-ajan täyttävät liikunta, sosiaaliset suhteet ja Nuorkauppakamari. Heikkinen ei syö lihaa, hän puhuu äänekkäästi tasa-arvosta ja on monesta luontoon liittyvästä kysymyksestä eri mieltä kuin mihin Kainuussa on totuttu.

https://www.hs.fi/alueet/art-2000011251041.html

Kommentit (650)

Vierailija
441/650 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Eli kun Suomessa kommunismi on erittäin marginaalinen ilmiö, tarkoittaa se että aitoja aletaan rakentaa (eiks trumpilla ollu joku aita hanke??)..."

Samoihin marxilaisiin ajatuksiin pohjaavat myös kotimaiset vasemmistopuolueet vihreistä sosiaalidemokraatteihin. Aina sama vimma pakottaa tavalla tai toisella ihmiset hyvien ihmisten oikea oppiseen muottiin. Sellaista enemmän tai vähemmän lempeästi ohjaavaa politiikkaa... Tulos on aina lopulta huono.

Vierailija
442/650 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuvittelen ymmärtäväni maakuntien ihmisiä mutta tuo metsästysharrastus tökkii pahasti.  Tarpeellista se ei ole missään mielessä eikä petopelon lietsominen tappohalun naamioimiseks

Itseasiassa on tarpeellista me hukutaan hirviin ja peuroihin sekä niiden levittämiin punkkeihin ilman metsästystä. Tiesitkö muuten peuran olevan vieraslaji Pohjois-Amerikasta? Tai paljonko niitä pitäisi pelkästään riistanhoidollisesti kaataa vuosittain? 

Siellä eletään vielä käsityksessä että luonto ja luonnonvarat on loputtomia.  Ne kun ei ole,  vaan jo melko hajanaisia ja turvattomia eläinten perspektiivistä nähden.  Koettakaa kestää, eiköhän ne siitä hiivu olemattomiin.  Niin kasvit kuin elukatki

---

Vastaan sivusta.

Ei näytä siltä.

Kaupungeissa tai Arkadianmäellä haalitaan kaivoksia maaseudulle

Mutta maalla ihmiset eivät halua niitä tuhoamaan luontoa ja eri lajeja.

Eikä haluta että vedet saastutetaan kaivosjätteellä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
443/650 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Ei meillä ole kielletty muutenkaan noita käsitteitä. Keksitkö tuon itse?"

Voiko pojat synnytt

---

Wokeporukan mukaan mies voi synnyttää.

Ei ihme että Helsingin ulkopuolella tuollainen ideologia nähdään todellisuudesta irtaantuneena huuhaana.

Vierailija
444/650 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kainuussa vaimoa sanotaan akaksi. Ja sen seudun naiset eivät pidä sitä minään. Heillä on itsetunto talle

---

Maaseudulla ei pidetä minään sitä.

Itsekin voi jopa nimittää itseään akaksi tai ukoksi.

Joka ikisestä asiasta ei nosteta mitään meteliä eikä uhriuduta.

Maaseudulla on ihan ok kutsua vaimoa lehmäksi, se on siellä normaalia.

Ja kainuulaista miestä voi kutsua kainuulaiseksi mieheksi, joka mm. katsoo tvtä. Eikä siitä kukaan pahoita mieltään. Eiku...

Mielenkiintoista onkin että miksi maalla asuvat miehet ovat niin lumihiutaleita että vallan villiintyvä

"Luuletko oikeasti, että kainuulaiset miehet lukee vauva-palstaa! Älä unta nää!"

Keitä nämä puolestaloukkaantujat sitten ovat?

Vierailija
445/650 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä asun isossa kaupungissa Kainuun ulkopuolella ja olen Tinderin kautta tavannut 5 Kainuusta kotoisin olevaa 32-36-vuotiasta miestä ja he kaikki antoivat minulle pakit.

Vierailija
446/650 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä asun isossa kaupungissa Kainuun ulkopuolella ja olen Tinderin kautta tavannut 5 Kainuusta kotoisin olevaa 32-36-vuotiasta miestä ja he kaikki antoivat minulle pakit.

Montako artikkelia HS kirjoitti noista miehistä ja heidän kokemasta pettymyksestä?

Vierailija
447/650 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jatkuu. Olen äärimmäisen ärsyyntynyt woketukseen.

Todellinen tasa - arvo on sielujen tasa - arvo 

Tajutkaa

Terveisin kristitty äärifeministi.

Missä muualla olet törmännyt woketukseen, paitsi palstalla? Minä vain täällä ja siten, et woke on palstan mukaan syvimmästä helvetistä. Miksi näin, sitä ei ole kukaan avannut.

Sanna Marinin hallituksen tasa-arvo pohjautui intersektionaaliseen feminismiin. Vielä oikein ministerit ihmettelivät kun juttu ei maita. Eli kyllä sitä meidänkin massa on osattu sekoilla.

Onko woke siis sama, kuin intersektionaalinen feminismi?

Vierailija
448/650 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tajutkaa

Missä muualla olet törmännyt woketukseen, paitsi palstalla? Minä vain täällä ja siten, et woke on palstan mukaan syvimmästä helvetistä. Miksi näin, sitä ei ole kukaan avannut.

Sanna Marinin hallituksen tasa-arvo pohjautui intersektionaaliseen feminismiin. Vielä oikein ministerit ihmettelivät kun juttu ei maita. Eli kyllä sitä meidänkin massa on osattu sekoilla.

Onko woke siis sama, kuin intersektionaalinen feminismi?

Alunperin oli, kunnes woke-porukka rupesi sätkimään tuosta termistä eroon. He siis itse lanseerasivat "woke":n. Ylekin hehkutti aluksi woken hienoutta, kunnes hulluus selvisi ja rimpuilu alkoi. Lopulta päädyttiin siihen että woke on vain joku laitaoikeiston haukkumanimi. Näin se maailma muuttuu.

Vierailija
449/650 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa eiköhän meistäkin löydy monenlaista ihmistyyppiä kuten missä tahansa muuallakin. Tietenkään täällä ei ihan samanlaista elämää eletä ja se myös vaikuttaa arvoihin. Silti melkoista stereotypisointia. On itselläkin helsinkiläisistä tietynlainen kuva, mutta mahtavia ja samanhenkisiä ihmisiä voi löytää ihan mistä tahansa. T: kainuulainen mies

Vierailija
450/650 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Ei meillä ole kielletty muutenkaan noita käsitteitä. Keksitkö tuon itse?"

Voiko pojat synnyttää?

Poikien eikä tyttöjen pidä synnyttää, ne on lapsia.

Vierailija
451/650 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Montako artikkelia HS kirjoitti noista miehistä ja heidän kokemasta pettymyksestä?

Kevättalvella oli iso juttu kajaanilaisesta miehestä.

Vierailija
452/650 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siinähän puhuttiin ihan myötämielisesti niistä miehistä ja lähinnä harmiteltiin että politiikka on aiheuttanut sen että Kainuun miehet jää yksin. 

"Heikkinen uskoo, että politiikalla on vaikutusta asiaan. Kainuussa on satsattu miesvaltaisiin aloihin, kuten kaivosteollisuuteen, metallialaan, supertietokoneisiin, datakeskuksiin, metsäteollisuuteen ja pelialaan.

Naisalat ovat jääneet syrjään, joten nuorille naisille ei ole pito- eikä vetovoimaa, hän kuvailee."

Palstamiehet lukee tuonkin niin, että siinä haukutaan miehiä.

Vierailija
453/650 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Eli kun Suomessa kommunismi on erittäin marginaalinen ilmiö, tarkoittaa se että aitoja aletaan rakentaa (eiks trumpilla ollu joku aita hanke??)..."

Muistat väärin. Se lastentarhan aita itärajalla oli Sanna Marinin hallituksen voiman näytös.

Ai niin mutkusanna. Mut sannaa ei enää ole täällä mitään rakentamassa. Trumppi sen sijaan jatkaa aitailujaan. Senkin kommaritrumppi.

Vierailija
454/650 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asun Helsingissä ja käyn silloin tällöin kirkossa. Yhtään wokea tai marxia ei ole tullut vastaan.

Tunnistaisitko jos tulisi vastaan? Positiivista syrjintää, etuoikeusympyrää ja kiintiöitä. Ihon värin ja ulkoisten ominaisuuksien korostamista yli koulutuksen ja meriittien?

Ei o näkynyt. Sori siitä.

Vierailija
455/650 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kainuun korvesta voi löytää aarteita 😉

Vierailija
456/650 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muistat väärin. Se lastentarhan aita itärajalla oli Sanna Marinin hallituksen voiman näytös.

Ai niin mutkusanna. Mut sannaa ei enää ole täällä mitään rakentamassa. Trumppi sen sijaan jatkaa aitailujaan. Senkin kommaritrumppi.

Miksi haukkua jotain päättäjää valtameren takana, kun oma päättäjämme on tehnyt vielä säälittävämpiä juttuja aivan samalla alueella. Kyllä oman maan päättäjän päätökset enemmän minua kiinnostaa kuin Trumpin muurihankkeet.

Vierailija
457/650 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asun Helsingissä ja käyn silloin tällöin kirkossa. Yhtään wokea tai marxia ei ole tullut vastaan.

Tunnistaisitko jos tulisi vastaan? Positiivista syrjintää, etuoikeusympyrää ja kiintiöitä. Ihon värin ja ulkoisten ominaisuuksien korostamista yli koulutuksen ja meriittien?

Missä kirkossa on kiintiöt? Missä viroissa?

Enpä ole värillisiä työntekijöitä pahemmin nähnyt. Perheessä on kolme henkilöä pastoreina, eri puolilla Suomea.

Vierailija
458/650 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ensimmäinen asia jonka kysyn naiselta joka valittaa sinkkuudestaan:

Oletko huolehtinut kropastasi että se on hoikka?

Kuule, jos ei kelpaa sellaisena kuin on, niin ole sinä poju ilman. Otan seuraavan jonosta haastatteluun. Parisuhdemarkkinoilla ei miehet määrää. 

Kainuun miehellä ei tosiaankaan ole varaa olla nirso. Katopa poika tilastoja, jos osaat lukea.

Vierailija
459/650 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo että tytöt voivat kantaa raskaita taakkoja siinä missä pojatkin, on ihan maaseutumaista ajattelua.

Eli maaseudullakin woketetaan.

Minusta olisi reilumpaa antaa poikien mieluummin kantaa niitä raskaita taakkoja.

Tuossa on yksi esimerkki woke - uskonnosta ja kaikista tiukoista opinkappaleista.

Ollaan pikkutarkkoja opinkappaleista eikä ajatella käytännöllisesti.

Raskaiden taakkojen kantamisella muuten voidaan syrjiä niitä joilla ei ole yhtä vahva rakenne.

Oletteko ajatelleet sitä?

Voi hyvänen aika, vähän hysteeristä nyt. 

Monen vuoden kokemuksella voin sanoa, että tytöt ja pojat jaksavat siirrellä pulpetteja. Tiesitkö, et ooppilaat ovat yleensä 7-18v. Et sit tullut ajatelleeksi, et eri ikäiset jaksavat eri tavoin, ei sukupuolittuneesti, vaan ihan iän ja voimien mukaan.

Vierailija
460/650 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tajutkaa

Ainoa paikka jossa törmään wokeen mitenkään on täällä palstalla silloin kun joku kertoo että woketus on kamala asia. Missään muualla en wokeen mitenkään arjessani törmää. 😀

Itse opettajana törmäsin woketukseen koulutoimiston ohjeissa, että poikia ja tyttöjä ei saa sanoa pojiksi ja tytöiksi, vaan pitää kutsua nimill

Miksi muuten auttamaan edes täytyi tulla nimenomaan poikien? Yksi pulpetti nyt ei paina paljon mitään, eikä koulupojat yleensä mitään painonnostajia ole. Yhden pulpetin nyt jaksaa kantaa eskari-ikäinenkin, ihan sukupuolesta riippumatta. Joten typerää muutenkaan pyytää siihen vain poikia.

Osoitat vastauksellasi tyypillistä jäykkäpäistä woke-asennetta. Fokushan ei ollut pulpettien kantamisessa, vaikka kyllä siihen voimaa tarvitaan, jos vie kolme kerrosta ylöspäin pulpetteja kantamalla. Mutta olisin voinut sanoa ihan yhtä hyvin: tulkaa ripustamaan nämä kässän työt tms.

Fokus oli siinä, että poikia ei saa sanoa pojiksi, vaikka myös poikien ja tyttöjen poika- ja tyttöidentiteetti tarvitsee tukea ja edistää mieheksi ja naiseksi kasvamista. Eivät sukupuolettomiksi identifioituvat ole ainoita, jotka tarvitsevat tukea omalle identiteetilleen. Tarvitsemme miehiä, jotka osaavat toimia miesryhmässä ja sopeutua sen toimintaan, esim. johtamiseen ja siihen alistumiseen.

On siis hyvä, että osa pojista identifioituu miehiksi ja tottuu miesten keskinäiseen yhteistyöhön, huumoriin ja hierarkiaan. Ja samoin on hyvä, jos tytöt oppivat solidaarisuuteen omaa sukupuoltaan kohtaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä kuusi